Tesla foloseste componente ale Model 3 pentru a construi ventilatoare

Tesla a trimis spitalelor din California 1000 de aparate B-PAP, in loc de ventilatoare.
Acum compania lui Elon Musk a revenit la masa de lucru, incercand sa lanseze idei inovatoare.
Tesla a dat publicitatii un video pe YouTube, in care subliniaza ca inginerii companiei reconfigureaza componente auto – asa cum sunt controlerele si sistemele infotainment – pentru a construi ventilatoare, atat de necesare astazi in spitale.

La doua saptamani dupa ce, intr-o gafa de notorietate deja, Tesla a trimis aproape 1000 de aparate B-PAP – care nu includ tuburile de ventilare necesare pentru a salva vieti, pe care aparatele de respirat le necesita – producatorul de masini de lux a revenit la planseta de lucru!

Mai mult, echipa de la Tesla este pregatita sa ofere deja cateva detalii din interiorul procesului sau de lucru. In cadrul unui nou video, inginerii companiei detaliaza modul in care reusesc sa schimbe destinatia unor componente Tesla pentru a construi ventilatoare pentru pacientii infectati cu COVID-19 – un demers pe care Ford si General Motors l-au facut si ele, de asemenea – gratie stocului de componente pe care producatorii auto le pastreaza la indemana pentru a mentine o linie de asamblare care sa functioneze mereu la parametri inalti.

“Lucram la dezvoltarea propriului nostru design de ventilator, mai ales unul care sa fie inspirat in mare parte din componentele auto Tesla” spune in acest video Joe Mardall, director tehnic al Tesla. “Ne dorim sa folosim componente pe care le cunoastem foarte bine, a caror fiabilitate o stim si putem sa o facem foarte repede, pentru ca avem volume disponibile” a mai adaugat Mardall.

Inginerii si-au prezentat prototipul initial, care incepe cu camera de amestec, un device care reuneste cateva gaze la temperaturi diferite intr-o masina Tesla. In cazul prototipului de ventilator ea este folosita pentru a mixa aerul la temperatura din spital, cu oxigenul, inainte de a trece printr-o serie de senzori de presiune si un filtru. Aerul expirat trece inapoi printr-un alt set de tuburi si senzori.

Intr-o reinterpretare destul de cool, sistemul de infotainment al Tesla Model 3 este cel care alimenteaza de fapt modelul de ventilator. Displayul consolei este si el reimaginat, in asa fel incat sa arate ca un monitor touchscreen. Pe acesta se afla grafice care indica presiunea, fluxul si volumul aerului din plamanii unui pacient. Daca exista constrictie a aerului poti vedea asta pe grafic – fiind vorba despre o interfata foarte bine gandita.

Inginerii au dat un scop nou si controlerelor de la Model 3, astfel incat sa controleze aerul in trei moduri diferite: 1 – exclusiv presiune 2 – exclusiv volum si 3 – volum reglat de presiune. Acestea pot oferi o flexibilitate foarte mare, in functie de necesitatile fiecarui pacient.

Un rezervor de oxigen confera de asemenea baza pentru un sistem de backup. Alaturi de o baterie de rezerva si de un compresor de aer, sistemul ofera angajatilor din domeniul sanatatii un interval de 20-40 de minute in care pot muta un pacient pe un alt ventilator, in cazul in care ceva merge prost cu aparatul initial pe care acesta a fost conectat.
Desi munca celor de la Tesla este departe de a fi finalizata, este un pas inainte important, catre rezolvarea crizei masive de ventilatoare cu care se confrunta in aceasta perioada intreaga planeta.

Sursa: https://www.popularmechanics.com/technology/design/a32051532/covid-19-ventilators-tesla-car-parts/

Prec.

Urm.

Introdu Comentariu