Spondiloza cervicală – trei exerciţii pentru acasă

Spondiloza cervicală, care provoacă adesea durere și rigiditate la nivelul gâtului, afectează mai mult de 85% dintre persoanele cu vârsta de 60 de ani și peste. Afecțiunea se referă la „uzura” discurilor și articulațiilor coloanei vertebrale cervicale, care este alcătuită din șapte vertebre mici ce formează gâtul. Este cunoscută și sub denumirea de artrită sau osteoartrita cervicală.

Simptomele spondilozei cervicale

Mulți oameni cu spondiloza cervicala nu au niciun simptom vizibil și, pentru cei care au, simptomele tind să apară și să dispară.

Cel mai frecvent simptom este rigiditatea și durerea la nivelul gâtului, care, în unele cazuri, este severă și debilitantă. În majoritatea cazurilor, însă, aceasta nu îi împiedică să-și continue activitățile zilnice obișnuite.

Simptomele pot fi agravate dacă ținem gâtul în aceeași poziție pentru o perioadă lungă de timp, de exemplu când citim o carte sau conducem.

Alte simptome pot include dureri de cap, slăbiciune musculară și o senzație de trosnire sau măcinare atunci când gâtul este întors.

În cazuri rare, nervii de la gât pot rămâne prinși, ceea ce poate duce la durere în brațe sau la furnicături în brațe și picioare. Nervii prinși pot duce, de asemenea, la o pierdere a simţului tactil în mâini și picioare, probleme de coordonare și dificultăți de mers.

Tratamentul spondilozei cervicale

Simptomele spondilozei cervicale pot fi de obicei ameliorate în trei moduri:

i) Exerciții fizice, inclusiv întinderi specifice făcute acasă pentru ameliorarea simptomelor, precum și activități cum ar fi mersul pe jos și înotul.

ii) Tratament sub supravegherea unui kinetoterapeut instruit cu experiență în tratarea spondilozei cervicale. Kinetoterapeutul vă poate arăta cum să întăriți și să întindeți gâtul şi cum să lucrați la îmbunătățirea posturii. De asemenea, exerciţiile pot mobiliza articulațiile și relaxa mușchii pentru a maximiza gama de mișcare, a ameliora rigiditatea și a restabili funcția normală.

iii) administrarea de medicamente antiinflamatoare nesteroidiene, precum ibuprofen, pentru a calma durerea.

3 exerciții la domiciliu pentru spondiloza cervicală

Aceste exerciții ajută la ameliorarea simptomelor spondilozei cervicale prin reducerea stresului și a tensiunii la nivelul gâtului și a zonelor din jurul acestuia. Vă rugăm să vă ridicați sau să vă așezați pentru a efectua întinderile și să continuați să respirați profund pe tot parcursul acestora.

i) Înclinări de bărbie

Înclinaţi bărbia spre piept și țineţi-o acolo timp de câteva secunde (ar trebui să simțiţi întinderea din partea de jos a craniului și în josul gâtului). Repetați de 10-30 de ori.

ii) Întinderi laterale ale gâtului

Acest exercițiu întinde ambele părți ale gâtului. Începeți prin a vă relaxa umerii. Aduceţi încet urechea stângă spre umărul stâng îndoind gâtul spre stânga. Când simțiţi întinderea pe partea laterală a gâtului, mențineţi timp de câteva secunde. Reveniți ușor la poziția inițială și repetați pe partea dreaptă. Repetați procesul de 10-30 de ori.

iii) Ridicarea umărului înainte

Cu brațele în jos pe lângă corp, ridicați ambii umeri ușor în sus, spre urechi. Ținându-i în această poziție, ridicați încet un braț drept în față la 90 de grade și apoi coborâţi-l înapoi. Repetați acest lucru cu celălalt braț și apoi continuați să alternați stânga și dreapta. Asigurați-vă că mențineți umerii nemișcați în poziția ușor ridicată pe tot parcursul exercițiului. Repetați de câte 15 ori pe fiecare braț.

Prec.

Urm.

Introdu Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.