Marketingul multicultural. Trendurile de audienta de pe YouTube in SUA

Incercarea de a ajunge la segmente noi de public poate fi o provocare uriasa pentru orice marketer. Brandurile din SUA care isi doresc sa inteleaga mai bine publicul potential, trebuie sa tina cont de cateva aspecte importante pentru a reusi sa castige segmente noi de piata.

Structura culturala a consumatorilor americani se schimba. Pe platforme precum YouTube aceste schimbari se reflecta si in numarul de vizionari. De ani de zile, spectatorii sunt mai tineri si mai diversi, mai constienti din punct de vedere social si mai nativi digital ca niciodata. De asemenea, ei si-au schimbat preferintele de vizionare, pentru a gasi continutul „la cerere si cerut” pe care il cauta, oricand il doresc, fix in sufrageria lor.

O noua cercetare solicitata de Google sugereaza ca aceasta schimbare este cea mai prevalenta in randul publicului multicultural din SUA de pilda, care include vieweri care se auto-identifica drept negri, hispanici sau asiatici. Cercetarea clarifica ce anume sta la baza trecerii lor comportamentale catre video-uri online, cum consuma acesti vieweri continutul video si ce pot face brandurile pentru a ajunge mai bine la ei.
Iata trei aspecte esentiale despre publicul multicultural, alaturi de sfaturi cu privire la ce anume inseamna ele pentru planurile de marketing video ale companiilor.

1. Accelereaza boom-ul streamingului video

Odata cu scaderea audientei TV pe toate segmentele, publicul multicultural adopta serviciile de streaming mai rapid decat populatia generala, facand din streaming modalitatea sa preferata de a interactiona cu continut video relevant. In medie, aproape doua treimi dintre utilizatorii YouTube de culoare, hispanici si asiatici folosesc YouTube de mai multe ori pe zi.

De ani buni aceste segmente de public au fost nevoite sa se bazeze pe orice fel de continut considerat relevant pentru ei de catre retelele care luau in calcul populatia generala.
Insa acum, platformele video online sunt locul in care viewerii multiculturali vin pentru continut creat special de catre ei si pentru ei, astfel incat sa-si exploreze interesele personale, sa impartaseasca valori si sa obtina alte perspective prin intermediul ecranelor.

Potrivit Comscore, YouTube pe un televizor conectat este pe locul 1 in topul serviciilor de streaming sponsorizate de reclame, in ceea ce priveste reach-ul si durata de vizionare, in gospodariile din care face parte cel putin o persoana care se identifica drept negru, asiatic sau hispanic/latino.

2. Continutul video online este punctul de intersectie intre identitatile si interesele lor

Stim ca factorii de motivare a mentalitatii, precum capacitarea si comunitatea, stimuleaza angajamentul populatiei generale cu continutul video digital. Cercetarea sugereaza ca acestea pot fi si mai importante pentru viewerii identificati cu un grup subreprezentat: 79% dintre viewerii multiculturali de pe YouTube spun ca isi doresc un continut care sa ii faca sa se simta conectati cu oamenii cu care se identifica.

Mai mult, publicul multicultural isi doreste si se asteapta la incluziune si la reprezentare in continutul pe care il urmareste. In medie, aproape jumatate dintre utilizatorii negri, hispanici si asiatici de YouTube spun ca este foarte important ca atat creatorii cat si continutul cu care se implica sa aiba acelasi background cultural cu ei.
Astfel, nu este deloc de mirare ca numarul de vizualizari al categoriilor de continut relevante cultural, precum muzica hip-hop si latino a crescut cu 10%, respectiv 25%, de la an la an pe YouTube.

O parte a formulei pentru succes a unei companii este rularea reclamelor alaturi de continut relevant, insa la fel de importanta este si incercarea de a ajunge la publicul multicultural printr-un continut care sa il ajute sa isi exploreze punctele de interes.
Peste 90% dintre viewerii multiculturali de pe YouTube spun ca isi doresc sa fie informati prin continutul pe care il consuma si sa invete ceva nou.

3. Isi doresc informatii de la branduri, mai ales cand implica valori comune sau continut de calitate

Dincolo de explorarea intereselor sale, publicul negru, hispanic si asiatic foloseste stream-urile video pentru a culege informatii in parcursul sau catre achizitii. Peste 70% din viewerii multiculturali au spus ca intra pe YouTube pentru a afla despre produse si branduri noi.
Streamingul video construieste comunitate si incredere intre branduri si publicul lor, ceea ce determina angajament si poate juca un rol important si in conversii. Cu atat mai mult atunci cand publicul se simte aliniat cu ceea ce urmareste. Peste jumatate dintre viewerii multiculturali spun ca extrem de importanta in decizia lor de a cumpara este impartasirea acelorasi valori cu un brand anume.

Noutatile legate de branduri, informatiile despre acestea, precum si implicarea cu brandurile conteaza pentru acest segment de public doar daca ele aduc un plus experientei lor de urmarire. 75% dintre utilizatorii multiculturali de YouTube considera ca este foarte important ca acest continut cu care se implica sa fie de calitate superioara. Includem aici factori care contribuie la o experienta preferabila de urmarire, precum utilitatea, valoarea de entertainment si credibilitatea.

Planurile video cu un reach incluziv sunt un must

Acum mai mult ca niciodata, marketerii trebuie sa se asigure ca achizitiile lor video sunt incluzive, astfel incat sa ajunga in mod eficient la un public multicultural. Si, pentru ca SUA paseste intr-un viitor din ce in ce mai multietnic si divers digital, brandurile vor trebui sa treaca de la momente de marketing – precum Luna Mostenirii Hispanice sau Luna Istoriei Black – la o strategie permanenta care sa tina cont de nuantele culturale, de obiceiurile de vizionare ale publicului si de o gama relevanta de creatori de continut.

Sursa: https://www.thinkwithgoogle.com/intl/en-cee/consumer-insights/consumer-trends/multicultural-marketing-insights/

Prec.

Urm.

Introdu Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.