Care sunt beneficiile certificarii ISO?

Beneficiile derivate din certificarea documentelor conform standardelor ISO sunt vazute in diferite domenii: pentru clienti, in cadrul companiei in sine sau pe piata in ansamblu.

  • Imbunatatirea imaginiicare este proiectata fata de clienti si societate in ansamblu.
  • Productivitateaprocesului sau de productie este in crestere, deoarece este orientata spre imbunatatirea continua.
  • Cresterea increderii inmediul companiei: clienti, furnizori, administratii publice.
  • Simplificarea procesului decizional, atat in ceea ce priveste continutul, cat si timpul petrecut pentru aceasta sarcina.
  • Companiile care au certificarile relevante, achizitioneaza caracteristica unei companii fiabile si independente.
  • Cresterea cifrei de afaceri derivatedin toate beneficiile anterioare si prestigiul dobandit prin detinerea certificatului ISO.

Un certificat ISO recunoscut va fi o conditie prealabila pentru unii dintre clientii dumneavoastra si un element de diferentiere pentru altii in momentul selectiei furnizorilor. Pe de alta parte, un certificat ISO ofera clientilor increderea ca lucrati cu standardele si procedurile care le garanteaza un nivel ridicat de servicii.

Care sunt cele mai utilizate standarde ISO?

In ciuda listei lungi de standarde continute in organizatia ISO, urmatoarele sunt cele mai utilizate de companii.

ISO 9001: Sisteme de management al calitatii

Este un standard care afecteaza abordarea companiilor fata de client pentru a oferi produse si servicii de calitate superioara. Un sistem de management al calitatii ISO 9001 ajuta companiile sa controleze continuu calitatea in toate procesele lor. Este standardul care are mai multe certificari emise, fiind foarte apreciat in mediul actual de piata.

Principalele beneficii ale ISO 9001 sunt:

  • Creste competitivitatea.
  • Ajuta la imbunatatirea satisfactiei clientilor.
  • Reduceti erorile.
  • Cresteti implicarea personalului.
  • Imbunatatiti serviciul pentru clienti, obtinand clienti de o valoare mai mare.
  • Extindeti oportunitatile de afaceri.

ISO 14001: Sisteme de management de mediu

Acest standard permite unei companii sa controleze activitati, produse si servicii care pot avea un impact negativ asupra mediului. Acest standard se bazeaza pe „cauza si efect”, adica fiecare actiune efectuata de companie trebuie sa aiba un impact minim asupra mediului.

Managementul de mediu al acestui standard este strans legat de sistemele de management al calitatii care permit imbunatatirea continua. Principalele beneficii pentru o companie care are certificare ISO 14001 sunt:

  • Reducerea costurilor datorita utilizarii optimizate a resurselor.
  • Cresterea profitabilitatii prin reducerea costurilor cu energia si a emisiilor.
  • Imbunatatirea reputatiei si a imaginii de brand.
  • Creste eficienta proceselor.
  • Minimizeaza riscul de accidente de mediu.
  • Este vorba despre angajati cu protectia mediului.

ISO 28001: Sisteme de management al securitatii lantului de aprovizionare

Acest standard se refera la imbunatatirea sigurantei prin utilizarea procedurilor si a bunelor practici de-a lungul intregului lant de aprovizionare, de la furnizarea de materii prime, transportul si depozitarea alimentelor, pana la livrarea produsului catre clientul final.

Unele dintre avantajele acestei certificari pentru companie sunt:

  • Reduce riscurile comertului international
  • Aceasta imbunatateste productivitatea si, prin urmare, competitivitatea.
  • Acesta deschide noi oportunitati de afaceri pe pietele internationale.
  • Imbunatateste imaginea si reputatia companiei.
  • Minimizeaza pierderile economice din cauza ineficientei.
  • Extinde si imbunatateste controlul si trasabilitatea in lantul de aprovizionare.
  • Asigura securitatea pe tot parcursul lantului de aprovizionare.

Nu este greu sa obtii o Certificare ISO daca gasesti firma potrivita cu ajutorul careia sa respecti toti pasii.

ISO 27001: Sisteme de management al securitatii informatiilor

Acest standard ISO este foarte important astazi, deoarece este responsabil pentru asigurarea bunelor practici si gestionarea informatiilor gestionate de o companie. Standardul ISO 27001 protejeaza confidentialitatea, disponibilitatea si integritatea datelor unei companii, printr-un sistem de analiza a principalelor riscuri si amenintari care ar putea afecta informatiile.

Principalele avantaje ale unei certificari ISO 27001 pentru o companie sunt:

  • Posibilitatea de a avea un incident care compromite informatii sau identitati este redusa la minimum.
  • Creste increderea clientilor, furnizorilor si a altor entitati in serviciile companiei.
  • Creste prestigiul si proiecteaza o imagine de profesionalism.
  • Acesta permite respectarea legislatiei in vigoare privind securitatea informatiilor.

ISO 20000: Sistemul de management al serviciilor IT

Acest standard ISO asigura faptul ca serviciile IT gestionate adopta o abordare integrata a procesului, bazata pe imbunatatirea continua, cu scopul de a satisface cerintele afacerii, fie ale organizatiei in sine, fie ale clientilor externi.

Avantaje pentru companie:

  • Aliniati serviciile IT la nevoile de afaceri.
  • Furnizati managementul calitatii serviciilor IT.
  • Reduceti riscurile asociate serviciilor IT.
  • Reduceti costurile si cresteti satisfactia clientilor si a furnizorilor.
  • Minimizarea incidentelor si modificarea duratei ciclului
  • Imbunatatiti rezultatele si deciziile pe baza indicatorilor si a indicatorilor de afaceri, kpi-urilor.
  • Sa ofere o valoare adaugata a increderii si a distinctiei fata de concurenta.

ISO 22000: Sistemul de management al alimentelor

Acest standard ISO stabileste conditiile care trebuie indeplinite pentru a asigura siguranta alimentelor pe tot parcursul ciclului sau (de la prepararea lor, pana la transport, pana la consumatorul final).

Principalele avantaje ale adaptarii unei companii la iso 22000 sunt:

  • Creste increderea consumatorilor cu privire la produsele companiei.
  • Imbunatateste comunicarea interna si externa a companiei.
  • Eficientizati procesele economisind costuri.
  • Creste competitivitatea companiei.
  • Este adaptabil cu calitatea ISO 9001.
  • Reduce incidentele cu produsele si retragerea lor de pe piata.

Prec.

Urm.

Introdu Comentariu