Cosmeticele din Coreea de Sud au facut furori in ultimii ani pe piata de beauty din toata lumea, si nu par sa dea semne ca s-ar schimba ceva in anii ce urmeaza.
Frumusetea coreeana (K-beauty, asa cum este cunoscuta peste tot pe glob) si practicile sale, una dintre cele mai importante manifestari ale ceea ce numim “hallyu” (valul coreean) s-a cimentat ca pilon major in lexiconul de frumusete al vremurilor noastre.
De la trendul proaspat al “pielii de portelan” pana la mult discutata rutina de frumusete in 10 pasi care implica pachete pentru dormit si fiole, si chiar pana la cremele BB si CC, frumusetea coreana domina conversatiile si titlurile din presa de cativa ani.
Aceasta se datoreaza, desigur, celor mai bine alesi ambasadori ai trendului – vedetele din Coreea, precum si numarului mare de seriale coreene, si nu in ultimul rand fanilor culturii K, pe care ii regasim peste tot in lume. Insa formulele testate si adevarate, ambalate minimalist si atragator, au confirmat intotdeauna, facand din ce in ce mai multi adepti.
Probabil stii deja ca mucina de melc, veninul de albine, pielea de portelan si multe altele sunt unele dintre trendurile care vin din Coreea de Sud. K-beauty este pe buzele tuturor de ani buni, iar lumea garanteaza pentru aceste produse dupa toate incercarile pe care le-au facut.
Inca de la inceperea perioadei de izolare, oamenii au fost in cautarea unor produse inovatoare de frumusete din arsenalul cosmeticii coreene, pe care sa le adauge in rutina lor zilnica si aceasta tendinta nu se va opri aici. Iar pentru ca moda K-beauty continua sa fie o forma majora ce sta la baza proliferarii culturii K, vom vedea in cele ce urmeaza trendurile din K-beauty.
Uleiul din seminte de morcovi
Desi este relativ necunoscut in restul lumii, uleiul de seminte de morcov este folosit in K-beauty de peste zece ani. Un tip de ulei esential extras prin distilarea la abur a semintelor plantei de morcov salbatic (daucus carota), produsul contine vitamina A, care ajuta la accelerarea vindecarii, preintampina eruptiile, hidrateaza pielea si confera o stralucire radianta.
Cocktailul de beneficii ale uleiului din seminte de morcovi il face sa fie un ingredient ideal pentru ingrijirea pielii, la fel ca si capacitatile sale anti-inflamatorii, antibacteriene, anti-imbatranire si antifungice. Printre brandurile care au acest produs se numara Naturekind si Aprilskin.
Frumusetea curata
Frumusetea curata este in acest moment mai mult decat o miscare, devenind o realitate ce nu va disparea nicaieri. Ca raspuns la cererea consumatorilor pentru trasparenta si siguranta din partea brandurilor, companiile de farmaco-cosmetice din toata lumea acorda mai multa atentie si mai mult efort constient dezvoltarii produselor – iar K-beauty nu face exceptie de la acest trend.
Pentru a ramane in prim planul atentiei, cateva dintre brandurile coreene de beauty se asigura in acest moment ca produsele lor nu contin ingrediente artificiale, parfumuri si aditivi chimici. In afara de traseul vegan, aceste branduri au inceput, de asemenea, si sa dezvolte produse cu ingrediente vegetale care sunt mai delicate cu pielea.
Consumatorii au devenit si ei mai constienti de produsele pe care le aplica pe piele si pe buna dreptate! Unele branduri care iti pot suscita interesul in acest sens sunt Olivarrier si Dear, Klairs.
Centella asiatica
Centella asiatica, sau “cica”, este un export de inspiratie K-beauty care abia acum incepe sa fie abordat si de industria occidentala de frumusete. Pentru neinitiati, cica este o planta crescuta in Asia, renumita pentru capacitatile sale antiinflamatorii, perfecta pentru cei care se lupta cu pielea rosie si inflamata, sau care au probleme legate de acnee sau eczeme.
De la balsamuri cu cica si creme cu aceasta planta, pana la alte produse precum tonere, seruri si masti, servetele care contin cica, aproape fiecare brand de K-beauty are unul sau doua produse pe baza de cica. Unele dintre ele au chiar linii intregi dedicate acestor produse.
Asadar, daca esti in cautarea unei solutii magice pentru stresul pe care pandemia COVID-19 l-a pus asupra tenului tau, sau daca vrei sa scapi de renumita masca pentru acnee, cica este perfecta pentu tine!
Rasfatul acasa
Elementul functional al ingrijiri pielii este sa functioneze si sa ofere rezultate. Insa oamenii se vor concentra acum pe tratamentele de frumusete acasa, care ofera momente de meditatie, calm si relaxare, similare celor de la spa. Genul de tratamente care te pot transporta mental si emotional intr-un alt spatiu.
Detoxifierea pielii si intarirea barierei
Coreenii au considerat intotdeauna ca „pielea este o reflectare a starii mentale”, iar din ce in ce mai multe persoane accentueaza acum aceasta idee. Anul acesta, vom vedea mai multe ingrediente care intaresc barierele, care stimuleaza imunitatea, asa cum sunt ciupercile, dar si ierburi detoxifiante, precum ghimbirul si pelinul. Ceramidele vor reveni si ele in mixul cosmetic al acestui an.
Un impuls pentru ingrijirea corporala
Anul 2021 vine si cu cateva rutine de ingrijire a corpului inspirate din cultura bailor coreene, unde tratamentele cu lapte sunt aplicate din cap pana in picioare. Baile sunt infuzate cu ingrediente benefice pentru piele, asa cum sunt probioticele si ceaiul verde.
Pentru ca una dintre mostenirile perioadei de izolare acasa este ingrijirea personala, care a capatat in aceste luni o importanta mult mai mare decat ii acordam anterior, anul acesta te poti astepta la un plus de atentie acordat de toata lumea pielii intregului corpului, nu doar fetei.