Este carnea gatita pe gratar sanatoasa?

Studiile au demonstrat ca alimentele gatite la temperaturi ridicate au un gust delicios, iar aceasta modalitate de a prepara carnea este mult mai sanatoasa decat prajirea in ulei vegetal. De altfel, produsele preparate la grill au un aport de grasimi si calorii mult mai scazut.

Totusi, prepararea carnii pe gratar vine cu anumite riscuri: gatirea la temperaturi ridicate poate forma compusi nocivi care ar putea creste riscul de cancer. Deci, ar trebui sa fie in continuare gratarul metoda dumneavoastra de gatit? In acest articol va vom prezenta care este modul cel mai sanatos de a gati carne.

Carnea la gratar are un continut scazut de grasimi si calorii in comparatie cu carnea preparata in alte moduri, deci este cea mai sanatoasa optiune de gatit.

Cand carnea este gatita la temperaturi ridicate, grasimea din interiorul acesteia se topeste. In cazul gratarului, grasimea se scurge printre gratarele, astfel incat sa nu ajungeti sa consumati grasime topita. Rezultatul este carnea putin mai scazuta in grasimi sau calorii comparativ cu acelasi produs preparat intr-o tigaie sau un vas de copt.

Deocamdata, nu exista studii amanuntite care sa confirme faptul ca anumite tipuri de carne poate ridica riscul de cancer. Unele studii efectuate asupra populatiei arata ca persoanele care mananca preparate, prajite au rate mai mari de cancer. Totusi, exista mai multe metode de preparare a carnii pe care le puteti lua in considerare: Gratarul nu este singura optiune de gatit pentru reducerea continutului de grasime dintr-o bucata de carne, insa este doar una dintre multele metode care lasa scurgerea grasimilor topite. De asemenea, puteti coace carnea pe o tava cu fante sau la rotisor.

Chiar si atunci cand folositi gratarul sau utilizati o alta metoda de gatit care va ajuta sa topiti o parte din excesul de grasime, diferenta nutritionala nu este mare. Burgerii la gratar ajung sa aiba aproximativ 1 gram mai putina grasime si cu 10 calorii mai putin decat acelasi burger gatit intr-o tigaie. De altfel, alte metode de gatit carnea precum coacerea sau utilizarea unei tigai grill ar topi excesul de grasime in aceeasi masura ca si gratarul.

Multi oameni se intreaba daca e nevoie sa se opreasca din cosnumul carnii. Comparativ cu alte produse de origine animala, carnea este o sursa de nutrienti si proteine. Majoritatea nutritionistilor sugereaza sa consumati intotdeauna carnea impreuna cu legume. De altfel, este recomandat ca bucatile de carne sa fie mici, comparativ cu portia de legume. Totodata, ar trebui sa retineti ca uleiurile vegetale sunt unele dintre cele mai nocive alimente pentru corpurile noastre, asadar este recomandat sa nu prajiti niciodata carnea, ci mai degraba sa o preparati pe gratar sau sa o fierbeti.

De fiecare data cand gatiti carne, noi va recomandam sa folositi doar condimente de tip pulbere cum ar fi sarea, piperul, boia sau chilli. Evitati pe cat puteti sa cumparati sosuri din comert. Acestea sunt o sursa de substante nocive cum ar fi cantitatile mari de zahar. Nu uitati ca inainte sa condimentati carnea, ar trbeui sa o taiati in bucati mici si subtiri.

 

Prec.

Urm.

Introdu Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.