- Securitate
Majoritatea anvelopelor functioneaza bine in situatiile de zi cu zi, desi conditiile dificile vor dezvalui diferentele dintre ele.
Deci, cum te asiguri ca anvelopele tale sunt pregatite pentru neprevazut?
Alege anvelope care pot functiona bine in cele mai rele tipuri de vreme sau drumuri pe care le poti gasi.
Si diferenta poate fi uriasa: Pe drumurile umede, anvelopele noastre se pot opri pana la 6 metri inaintea unei alte marci de anvelope premium in exact aceeasi masina. Aceasta este o distanta de aproape o masina si jumatate! Vezi aici reparatii jante aliaj!
- Valoare
O economie facuta acum ar putea insemna ca cheltuiti mai mult mai tarziu. De ce? Deoarece anvelopele care dureaza mai mult si va ajuta sa economisiti combustibil va permit sa economisiti pe termen lung.
Cumparati anvelope mai eficiente acum si inlocuiti-le mult mai tarziu!
- Bucurati-va de tur
La fel ca pantofii, anvelopele trebuie sa ti se potriveasca perfect.
- Luati orice masina.
- Incercati un alt set de anvelope.
- Ajungi sa ai o experienta de condus complet diferita.
- Deci, iti place sa conduci confortabil sau sa ai o manevrabilitate precisa ?
- Asigura-te ca anvelopele tale reflecta stilul tau intotdeauna…
Salvare
- Verificarea presiunii aerului din anvelope si intretinerea regulata a anvelopelor, cum ar fi rotatia, alinierea si inspectiile, va pot ajuta sa economisiti bani.
Acest lucru poate prelungi durata de viata a anvelopelor dvs., astfel incat sa nu trebuiasca sa faceti cumparaturi la fel de des.
Lucruri simple, cum ar fi verificarea presiunii anvelopelor pentru a va asigura ca acestea sunt umflate corect poate face o diferenta reala in cat timp acestea dureaza. Anvelopele subinflate sau puternic umflate nu se uzeaza uniform si nu dureaza la fel de mult. De exemplu, o anvelopa care este umflata la 20% mai putin in mod constant poate dura cu 20% mai putin.
Asta inseamna ca o anvelopa care in mod normal ar trebui sa dureze 40.000 km s-ar uza la aproape 32.000 km. De asemenea, deoarece puntile fata si spate, precum si partile din dreapta si din stanga ale masinii, puneti anvelopele in mod diferit, rotirea regulata a anvelopelor intre diferite pozitii va va asigura ca acestea se uzeaza uniform si dureaza mai mult.
Acest lucru va poate economisi bani pe combustibil
- Anvelopele subinflate sunt una dintre cele mai mari cauze ale consumului excesiv de combustibil.
- Anvelopele subinflate au o rezistenta mai mare la rulare, ceea ce inseamna ca este nevoie de mai mult efort al motorului pentru a va deplasa vehiculul.
Anvelopele sunt singurul punct de contact pe care vehiculul dumneavoastra il are cu soseaua; acestea trebuie sa fie in stare buna de functionare in orice moment pentru a va asigura siguranta. Pentru a evita orice probleme, urmati aceste sfaturi importante de ingrijire:
- Inspectati anvelopele:
Este posibil sa nu observati intotdeauna daca una dintre anvelopele dumneavoastra a fost deteriorata. Inspectati anvelopele in mod regulat pentru uzura sau deteriorare pentru a evita problemele bruste.
Informatii interesante despre anvelope
Multi oameni folosesc termenii roata si janta in mod interschimbabil, dar cei doi nu sunt la fel. De fapt, janta este una dintre mai multe parti care alcatuiesc roata. Este marginea exterioara a rotii unde se afla anvelopa. Nu include spitele sau discul central al rotii, care fac, de asemenea, parte din roata. Termenul janta este adesea folosit pentru a se referi la rotile de post-market sau decorative, cum ar fi jantele din aliaj de aluminiu.
O janta este marginea exterioara a unei roti. Tine anvelopa pe loc si are de obicei forma de U, fiind mai adanc in centru decat in jurul marginilor, deoarece aceasta sustine talonul anvelopei. Janta este in mod normal realizata din acelasi metal sau aliaj ca si restul rotii, desi ar putea fi adaugat un strat suplimentar de teflon pentru a oferi o protectie suplimentara.
Roata este intreaga sectiune metalica care tine anvelopa. Termenul „roata” este adesea folosit pentru a descrie intregul ansamblu, inclusiv anvelopa, dar nu este intotdeauna cazul.
Roata este formata din mai multe parti. Discul central, sau butucul, a inlocuit spitele care erau folosite pe rotile anterioare. Butucul ataseaza roata de axa masinii si este atasat prin piulite.
Janta se aseaza in jurul butucului si tine anvelopa. In constructia rotilor din otel, janta este de obicei o singura bucata dreptunghiulara de otel care este curbata si pliata pentru a se potrivi in jurul butucului. Dimensiunea jantei determina dimensiunea anvelopei care poate fi montata pe masina, desi unele roti au anvelope mai mari sau mai mici decat janta.
Janta este sectiunea rotii care se conecteaza la anvelopa. Ca atare, joaca un rol important in mentinerea sigurantei masinii dvs., iar starea acesteia afecteaza direct manevrarea vehiculului dumneavoastra. Jantele se pot deteriora in urma impactului cu trotuarul sau o groapa. Desi acest lucru este mai putin probabil cu o janta de otel, se intampla totusi. Daca janta s-a deteriorat, trebuie sa o reparati rapid, pentru a preveni exploziile si manevrarea defectuoasa.