Cum se stabilesc preturile la piese auto?

Spread the love

In ultima vreme, au existat tot felul de plangeri care spun ca anumite companii din industria auto isi stabilesc preturile la piese cu ajutorul unor sisteme software foarte complexe care le permite sa identifice acele piese pentru care clientii ar fi dispusi sa plateasca mai mult, procentul cu care ar putea sa ridice preturile, dar si ce preturi sa nu creasca.

<h2>Analiza software ajuta companiile in stabilirea preturilor pieselor auto</h2>
Conform site-ului autonews.com, companii din industria auto au reusit sa isi mareasca veniturile cu mai mult de 1 miliard de dolari americani in ultimul deceniu prin folosirea diverselor sisteme software de analiza a preturilor. Dezvoltatorii de software spun ca sistemele create de ei sunt folosite pentru a analiza cat de disponibile sunt piesele auto pe piata, si cat de disponibile.
De altfel, si cei care au examinat sistemele software pe care le folosesc unele companii din industria auto au afirmat ca nu este cazul sa se deschida o investigatie anti-trust. Oricare ar fi adevarul, este cert ca piata de piese auto este foarte atractiva pentru fabricanti, cat si pentru revanzatori. Analistii spun ca segmentul de piese auto a fost intotdeauna profitabil, iar cei de la Accenture spun ca se poate obtine o marja bruta de pana la 90% din vanzarea de piese auto, comparativ cu o marja de profit de 10% la vanzarea unui autoturism.
<h3>Asiguratorii preseaza companiile auto pentru a micsora preturile la piese</h3>
Tot analistii spun ca aceasta ceata care inconjoara preturile pieselor auto este datorata si faptului ca unele dintre piese sunt protejate de diverse marci de comert sau patente. Piata masinilor noi este transparenta si competitiva, insa nu acelasi lucru se poate spune si despre piata de piese auto, care este mai putin transparenta si mai putin lichida, conform analistilor.

Producatori de masini din toata lumea au fost acuzati de companii de asigurare si grupuri auto ca solicita multi bani pentru componentele auto. Pentru a monitoriza actiunile producatorilor auto, in Franta chiar a fost creat un grup care se numeste Securite Reparation Automobile, grup sprijinit de companii de asigurare, care masoara nivelurile de pret ale diverselor componente auto si variatiile acestora, pentru a le publica mai apoi, in scopul de a informa opinia publica si de a pune presiune in directia reducerii cresterii de preturi la piese auto.

Articol oferit in colaborare cu <a href=”https://leasing-auto.com.ro”>leasing-auto.com.ro</a>.

Post Comment