Ce este Autoritatea Domeniului si de ce este ea importanta?

Spread the love

 

Autoritatea Domeniului reprezinta unul dintre factorii legati de ranking, ce determina unde anume se va situa un site in cadrul paginii cu rezultate ale motoarelor de cautare – SERP. Autoritatea Domeniului (Domain Authority – DA) este un concept dezvoltat de compania de software SaaS (Software as a Service) MOZ, si functioneaza cu algoritmul Google Page Rank – PR.

Autoritatea Domeniului se calculeaza in functie de cativa parametri diferiti, insa portofoliul de backlink al site-ului unei companii mici este unul dintre cei mai importanti indicatori a unei autoritati bune a domeniului.

De ce conteaza linkurile?

Autoritatea Domeniului implica o scala si scoruri de la 1 la 100. Scorurile mai mari evidentiaza posibilitatea ca un site sa aiba un ranking (o pozitie) mai buna. Daca vorbim despre o companie aflata la start-up, cu un site nou nout, scorul pentru Autoritatea Domeniului (DA) respectivului site va fi intotdeauna 1, adica minimum. O autoritate cu un scor cuprins intre 20 si 50 este considerata a fi medie, intre 51 si 70 buna, iar site-urile cu un scor de peste 70 sunt considerate domenii cu o autoritate foarte buna. Trebuie sa mentionam in aceasta ordine de idei ca Google si Facebook, de pilda, sunt site-uri cu o autoritate a domeniului de 100!

Relatia la care trebuie sa fii atent este intre DA si linkuri. Linkurile externe de buna calitate pe site-uri relevante pentru bunurile si serviciile tale si care sunt credibile au o pozitie mai buna pe scala. Site-urile si afacerile mici care nu au un numar corespunzator de linkuri inbound (linkuri provenind din surse externe) bune care sa echilibreze lucrurile, vor avea un scor mai mic.
Daca nu vrei sa fii penalizat de Google trebuie sa eviti site-urile de o calitate indoielnica, precum si cumpararea unui numar mare de linkuri.

Autoritatea Domeniului este importanta intr-adevar, insa nu este totul atunci cand vine vorba despre atragerea de trafic catre site-ul unei afaceri de dimensiuni reduse.
“Retine ca Autoritatea Domeniului este un indicator comparativ. Luata izolat, DA inseamna foarte putin. Cand este privita, insa, in raport cu o lista de domenii competitoare, DA este un indicator extrem de puternic” spune Russ Jones, Principal Search Scientist la Moz. “Acestea fiind zise, nu iti face prea multe griji cu privire la Autoritatea Domeniului in sine.

Marketerii trebuie sa fie in continuare atenti la alti parametri precum Autoritatea Paginii, rankingurile CTR (rata de click) – Click-through-rate, parametrii specifici cuvintelor cheie (precum dificultatea si volumul acestora) si cele mai bune practici in ceea ce priveste cautarile locale, astfel incat sa maximizeze capacitatea de ranking a site-ului lor.
Ca proprietar de afacere de dimensiuni reduse, exista o serie de alte lucruri pe care ar fi bine sa le stii.

Cum sa iti influentezi Autoritatea Domeniului

Practic, poti influenta Autoritatea Domeniului prin practicarea a ceea ce se numeste White Hat SEO (tehnica legala de optimizare a unui site pentru motoarele de cautare) si prin concentrarea pe linkuri. Acest lucru pare la prima vedere foarte simplu, pentru ca tot ce trebuie sa faci este sa scapi de linkurile proaste si sa obtii unele noi, insa in realitate lucrurile acestea nu sunt deloc usoare, ci necesita mult efort.

Backlinkurile

Trebuie sa incepi prin a analiza backlink-urile, adica linkurile provenind din alte site-uri sau afaceri mici, care trimit catre site-ul tau. Una dintre cele mai bune cai de a duce acest scop la indeplinire este utilizarea instrumentelor Google Webmaster si Search Traffic. Moz are un alt instrument care analizeaza website-urile si linkurile si le elimina pe cele rele.

Trebuie sa retii ca multe linkuri de proasta calitate care iti vor afecta Autoritatea Domeniului provin din surse evidente, precum site-uri porno sau chiar de la companii care nu sunt relevante pentru bunurile si serviciile tale. Primul pas este tocmai sa scapi de acestea. Majoritatea instrumentelor cu ajutorul carora poti analiza backlink-urile vor avea o metoda prin care sa dezaprobe backlink-urile negative.

Linkurile bune

Reversul medaliei este faptul ca primesti si linkuri bune. Unul dintre cele mai bune moduri prin care se poate intampla acest lucru este sa te asiguri ca ai un site cat mai atragator, adaugand continut proaspat, usor de citit si cu un plus de valoare.
Practic, ceea ce ai nevoie sa faci cu site-ul tau pentru a-l face atractiv este reunit sub cupola sintagmei “marketing de continut”.

Una dintre sursele mai traditionale sunt blogurile si articolele. Insa si continutul video poate juca un rol important. Indiferent de modul in care doresti sa transmiti mesajele, este important sa ai o strategie de continut cu plus de valoare.
Raspunsurile la intrebarile potentialilor clienti si solutionarea problemelor acestora te va ajuta sa construiesti o relatie de loialitate si, de asemenea, te va ajuta sa sporesti numarul de linkuri pe care le primesti. Aceasta este una dintre metodele testate de a primi linkuri relevante si de a avea o autoritate a domeniului buna.

Linkurile interne

Construirea de linkuri de pe o pagina pe alta in interiorul site-ului este si ea o modalitate buna de a-ti mari Autoritatea Domeniului. De asemenea, linkurile interne sunt un mod excelent de a spori page rank-ul pe Google.
Iata un pont foarte bun in ceea ce priveste utilizarea de linkuri interne: Daca te asiguri ca paginile pe care le legi intre ele la nivel intern au aceeasi tema sau subiect, utilizatorii tai vor naviga mai usor prin site. Iar asta iti va mari Autoritatea Domeniului.

Cum verifici Autoritatea Domeniului

Primii pasi in aceasta privinta inseamna sa stii unde te situezi in ceea ce priveste Autoritatea Domeniului. Asa cum probabil banuiesti, daca nu ai mai facut asta pana acum, exista o multime de instrumente pe Internet care te pot ajuta.

Insa daca tot am vorbit depsre faptul ca Autoritatea Domeniului este un indicator dezvoltat de MOZ, atunci ar trebui sa incepem prin a verifica DA chiar pe pagina de web MOZ, la https://moz.com/link-explorer. Tot ce ai de facut este sa introduci numele domeniului sau adresa subdomeniului si vei vedea imediat scorul DA. Pentru utilizatorii browserelor Chrome sau Mozilla Firefox, foarte util va fi Moz Toolbar, folosit pentru a verifica Autoritatea Domeniului si alti parametri in SERP.

Post Comment