7 suplimente digestive pentru o digestie imbunatatita

Spread the love

 

Suferi in mod constant de gaze, indigestie si balonare? Daca da, digestia ta ar putea avea nevoie de o mana de ajutor.
Uneori poate parea ca tot ceea ce mananci iti provoaca disconfort. Chiar si atunci cand incerci sa mananci cat mai sanatos posibil, te simti in continuare umflat si inconfortabil. Din fericire, exista o multime de suplimente digestive care pot sustine functia digestiva naturala a organismului.
Iata mai jos cele mai bune 7 suplimente digestive care pot oferi tractului gastrointestinal impulsul de care are nevoie.

1. Enzime digestive

Desi organismul uman isi produce in mod natural propriile enzime digestive pentru a descompune alimentele, uneori acestea nu sunt suficiente pentru a duce la bun sfarsit misiunea pe care o au. S-ar putea ca organismul sa nu produca suficient de multe astfel de enzime sau ca acestea sa fi fost diluate, la fel cum este posibil ca dieta ta sa contina prea multa grasime sau proteine pentru ca enzimele din organism sa faca fata.
Administrarea unui supliment digestiv enzimatic ar putea contribui in mod real la imbunatatirea functiei digestive.

Majoritatea formulelor de enzime digestive contin un amestec din enzimele pe care organismul tau le-ar produce in mod normal, cum ar fi lipaza (pentru descompunerea grasimilor), amilaza (pentru descompunerea carbohidratilor) si proteaze si peptidaze (pentru descompunerea proteinelor). Aceste enzime sunt obtinute in general din surse naturale, precum fructe, legume si aminoacizi.
Iti poti inmulti enzimele digestive in mod natural consumand alimente care le contin. De obicei este vorba despre fructe, precum ananasul, papaya si mango. Mierea si avocado sunt si ele alegeri bune, la fel ca si alimentele fermentate precum kefirul si varza murata.
De asemenea, poti cauta un brand de calitate care sa contina o varietate de enzime digestive. Cel mai bun moment pentru administrarea enzimelor digestive este in timpul mesei sau dupa.

2. Probioticele

Bacteriile probiotice sunt microorganismele „prietenoase” care traiesc in intestinele tale si contribuie la digestia normala. Exista multe tulpini diferite de bacterii probiotice si fiecare tulpina are un rol usor diferit in a-ti mentine sanatatea.
Unul dintre beneficiile majore ale acestor bacterii este modul in care contribuie la digerarea alimentelor pe care le consumi si la absorbtia substantelor nutritive continute de acestea.

Daca bacteriile probioticesunt in cantitate redusa sau lipsesc din organism din pricina unui dezechilibru la nivelul florei intestinale (cunoscut si sub denumirea de disbioza), poate fi necesar sa le completezi cu un supliment probiotic.

Disbioza poate fi cauzata de o dieta saraca, de utilizarea de antibiotice, precum si de alte medicamente anti-inflamatorii nesteroidiene si chiar de stress.
Un supliment probiotic va fi util, de asemenea, in combaterea bacteriilor sau a ciupercilor precum Candida Albicans, care pot face ravagii la nivelul sistemului digestiv.
Cauta intotdeauna un supliment de cea mai buna calitate, care sa contina o varietate de tulpini probiotice si sa aiba un numar mare de CFU (unitati formatoare de colonii). Unele dintre cele mai bune tulpini pentru sustinerea digestiei includ L. plantarum, L. acidophilus si B. bifidum.
Extrem de important este sa alegi un probiotic ale carui bacterii probiotice sa ajunga pana in intestin. Cauta un brand care foloseste comprimate cu eliberare intarziata, astfel incat bacteriile sa poata trece in siguranta prin acidul gastric.

3. DGL (Extract de lemn dulce deglicirizinat)

Nu, nu este o gustare dulce. Lemnul dulce este o planta care a fos

t utilizata ca supliment digestive timp de secole intregi.
Radacina de lemn dulce contine un emolient care ii confera calitati excelente in calmarea tesuturilor inflamate sau iritate din mucoasa intestinala. Extractul de lemn dulce este renumit pentru contributia sa la prevenirea ulcerelor si a spasmelor intestinale, ca si pentru reducerea inflamatiei si alergiilor.

Lemnul dulce deglicirizinat este o forma de extract de lemn dulce care a fost procesat pentru un consum mai sigur. Cea mai mare parte a ingredientului activ glicirizina a fost eliminata, astfel incat DGL sa fie mai sigur pentru folosirea pe termen lung, mai ales la persoanele cu probleme medicale.
DGL este util in controlul acidului gastric in exces si, in plus, contibuie la reducerea senzatiei de arsuri gastrice.
Suplimentele cu lemn dulce sunt disponibile sub forma masticabila sau sub forma de lichid, capsule sau prafuri. De asemenea, poti gasi DGL in multe produse destinate sanatatii intestinale, alaturi de L-Glutamina si de radacina de nalba.
Extractul de lemn dulce deglicirizinat este un supliment foarte economic si in general poate fi gasit la preturi destul de mici.

4. Uleiul de menta

Menta este cunoscuta pentru proprietatile sale racoritoare, care pot ameliora efectele neplacute ale indigestiei. Ea este adesea folosita pentru a preveni si trata simptomele digestive obisnuite precum gazele si balonarea.
Unele studii au aratat ca menta functioneaza prin relaxarea tesuturilor sistemului gastrointestinal, ceea ce poate ameliora orice disconfort. De asemenea, ea contribuie la reducerea spasmelor si la prevenirea spasmelor muschilor netezi, reducand astfel eventualele crampe.

Persoanele care sufera de sindromul de colon iritabil sunt adesea sfatuite sa incerce ceaiul de menta sau uleiul de menta, existand chiar dovezi ca acesta poate ameliora simptomele in mod mai semnificativ decat un tratament placebo.
Capsulele cu ulei de menta sunt recomandabile pe stomacul gol inainte de masa, in timp ce ceaiul de menta poate fi baut in orice moment pentru a contribui la calmarea intestinului.
O varianta foarte buna de ulei de menta, daca ai norocul sa o gasesti in comert, este uleiul care contine si ghimbir si care vine sub forma de capsule enterosolubile, astfel incat sa poti fi sigur ca uleiurile ajung in siguranta in intestin.

5. Ghimbirul

Condimentatul ghimbir este unul dintre cele mai cunoscute suplimente digestive din medicina naturista. El este renumit din cele mai vechi timpuri pentru proprietatile sale carminative, ceea ce inseamna ca ajuta la calmarea intestinului si la reducerea crampelor. Carminativele precum ghimbirul favorizeaza, de asemenea, eliminarea gazelor in exces din sistemul digestiv.

Ghimbirul este extrem de util in tratarea unor probleme precum greata, dispepsie si colici. In plus, dovezile arata ca ghimbirul poate contribui la stimularea secretiei de saliva si de bila, contribuind astfel la digestie.
S-a dovedit ca si compusii fenolici din ghimbir amelioreaza iritarea gastrointestinala si stimuleaza productia de bila. In acelasi timp, ghimbirul imbunatateste productia de enzime digestive trypsina si lipaza pancreatica, ambele necesare pentru descompunerea grasimilor, contribuind astfel la cresterea motilitatii la nivelul tractului digestiv.
Nu este nevoie sa cheltui o multime de bani pentru suplimente cu ghimbir. Pur si simplu cumpara niste radacina de ghimbir de la supermarket, taie-o in bucati mici si fierbe-le pentru a face un ceai de ghimbir simplu, dar eficient.

6. L-Glutamina

Daca mucoasa intestinala a suferit efectele Candidei, ale sindromului de intestin permeabil sau ale unor alergii alimentare, o doza de L-Glutamina poate fi utila.
Acest aminoacid important este extrem de recomandat pentru orice problema digestiva, in special sindromul de colon iritabil (IBS), o boala inflamatorie a intestinului.
L-Glutamina este vitala pentru repararea sanatoasa a celulelor din mucoasa intestinala. De fapt, acesta este cel mai abundent aminoacid din fluxul sanguin si joaca un rol extrem de important in mentinerea fortei mucoasei intestinale.

Sprijinind integritatea intestinului cu L-Glutamina, iti vei imbunatati functia digestiva generala.
S-a constatat ca L-Glutamina imbunatateste activitatea celulelor imune la nivelul intestinului, contribuind astfel la reducerea riscului de infectie si inflamatie, precum si la calmarea tesutului gastrointestinal. In intestinul gros, glutamina este necesara pentru asigurarea combustibilului necesar metabolismului, pentru reglarea cresterii celulare si pentru mentinerea functiilor barierei intestinale.
Cea mai rentabila L-Glutamina este in general cea sub forma de pulbere. Ea va fi combinata adesea cu alte pulberi care sustin sanatatea intestinala, printre care radacina de nalba sau ulmul alunecos.

7. Papaina

Papaina este ingredientul activ din fructul tropical papaya. Papaina este o proteaza sulfhidrila de care organismul uman are nevoie pentru a descompune proteinele. Foarte interesant in acest sens este sa spunem ca tocmai din acest motiv papaina poate fi folosita si ca agent de fragezire pentru carne.

Enzimele proteolitice din papaina contribuie la descompunerea proteinelor in fragmente mai mici, cunoscute sub numele de peptide si aminoacizi. Un studiu care a implicat un preparat comercial din papaya a constatat ca acesta a imbunatatit atat problemele legate de constipatie, cat si pe cele legate de balonare in cazul persoanelor cu disfunctie gastrointestinala cronica.
Desi este posibil ca si consumul de fructe proaspete de papaya sa aiba unele beneficii, un supliment concentrat va oferi o ameliorare mai eficienta a problemelor digestive. Papaina poate fi administrata fie sub forma de capsula unica, fie ca parte a unui alt supliment enzimatic digestiv.

Post Comment