10 vitamine si suplimente pe care le poti include intr-un stil de viata sanatos

Un stil de viata sanatos inseamna o alimentatie variata si reducerea riscului imbolnavirii. Alimentele cat mai apropiate de cele naturale, combinatiile dintre ingrediente si asigurarea aportului de nutrienti zilnic, ajuta organismul pentru a lupta cu bolile. 

Viata in societatea moderna contemporana poate fi extrem de solicitanta pentru corp, dar si pentru psihic. Asa cum poti gasi echilibrul dintre viata profesionala si cea personala, trebuie sa ai stabilitatea si in alegerile alimentare pe care le faci. 

Produse de calitate, din toate grupele existente in piramida alimentara sunt esentiale pentru ca organismul sa functioneze in cele mai bune conditii si sa fie pregatit, in acelasi timp, sa faca fata tuturor provocarilor. 

Anumite carente de vitamine, pe fondul unor probleme de sanatate sau chiar boli cronice existente, pot pune piedici in aportul de elemente necesare unei vieti sanatoase. In aceste situatii, la recomandarea medicului, poti apela la un complex de vitamine si minerale

Atentie, unele produse pot interactiona cu medicamentele prescrise, de aceea este imperios sa ii spui doctorului ce tratament ai urmat anterior. In situatia in care observi o reactie adversa trebuie sa mergi la medic.

1. Vitamina A

Iti ajuta sistemul imunitar sa lupte cu patogenii ajunsi la interior. 

Retinolul sau vitamina A se gaseste in: peste gras, oua, lapte si produse derivate, in ficat, morcovi, spanac si alte legume cu frunze verzi. Organismul tau are capacitatea de a transforma beta-carotenul in vitamina A. 

2. Grupul vitaminelor B

Vitamina B1 ajuta organismul sa produca energie din alimente. Nucile, mazarea, cerealele integrale, ficatul, contin cantitati mari de vitamina B1. 

B2 mentine sanatatea pielii, a ochilor si a sistemului nervos. Se regaseste in special in lapte si derivate ale acestuia, dar si in ciuperci. 

B6 ajuta la dezvoltarea normala a creierului, a sistemului nervos si a celui imunitar. Alimente bogate in vitamina B6: paste, cartofi, carnea de pasare, banane, cereale integrale. 

B12 are rol fundamental in metabolismul celular, producerea de ADN. Ea se afla in carnea de pasare, peste, produse lactate. 

3. Vitamina C

Are rol esential in procesul de vindecare a ranilor. Ajuta la protejarea celulelor impotriva radicalilor liberi, impiedicand imbatranirea. Iti poti creste aportul de vitamina C daca introduci in dieta ta citrice, fructe de padure, capsuni, ardei, varza, cartofi, broccoli, spanac. 

4. Vitamina D

Pentru oase sanatoase ai nevoie de vitamina D. Are actiune antioxidanta, antiinflamatorie, neuroprotectoare, sustinand imunitatea, activitatea musculara si pe cea a celulelor creierului. 

Laptele, cerealele, pestele gras sunt alimentele care contin vitamina D. Insa si soarele iti poate oferi o doza importanta.  

5. Vitamina E

Aceasta vitamina este utila pentru vedere, sistem circulator, reproducator, pentru sanatatea creierului si a pielii. Consuma ulei de masline, migdale, alune, carne, lapte, cereale integrale si legume cu frunze verzi pentru necesarul de vitamina E. 

6. Vitamina K

Asigura coagularea sangelui, vindecarea rapida a ranilor, mentine oasele sanatoase. Legumele cu frunze verzi sunt cele cu continut bogat in vitamina K. Ea se mai afla in uleiuri vegetale si cereale integrale. 

7. Calciu

Ajuta sistemul osos sa se dezvolte, mentine sanatatea dintilor, regleaza contractiile musculare si bataile inimii, ajutand in acelasi timp sangele sa se coaguleze normal. Calciul se gaseste in lapte si produse derivate, in legumele cu frunze verzi, bauturi din soia si cereale integrale. 

8. Magneziu

Are un rol deosebit de important in organism, in procesele hormonale si in transformarea hranei ingerate in energie. Magneziul exista in nuci, spanac si paine integrala. 

9. Fosfor

Acest mineral ajuta la formarea oaselor si elibereaza energia din alimente, fiind remarcat in carnea rosie, peste, produse lactate, paine, orez brun, ovaz. 

10. Zinc

Ajută sistemul imunitar si metabolismul sa functioneze bine, fiind important pentru simtul gustului si al mirosului. Se gasesti in carne, crustacee, cereale, germeni de grau, produse lactate. 

Vitaminele si suplimentele nu tin locul unei alimentatii diversificate. Inainte de a lua astfel de produse consultati medicul. Nu exista dovezi stiintifice care sa ateste beneficiile consumului de vitamine si suplimente alimentare. Unele produse pot determina un raspuns biologic puternic si nedorit din partea organismului. 

Prec.

Urm.

Introdu Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.