10 moduri practice de a dezvolta o afacere locala prin marketing digital in 2021

Spread the love

Marketingul digital pentru afaceri locale este destul de diferit de modul de a face marketing pentru o afacere nationala sau pentru una de nivel global. Este adevarat ca in linii mari sunt folosite aceleasi canale, insa intr-un mod diferit.

Companiile locale ii vizeaza pe localnici – persoanele aflate in proximitatea geografica a unei afaceri. Desi aceasta categorie de clienti poate parea mai usor de atins fara marketing digital, a trecut mult timp de cand consumatorii au inceput sa caute online inainte de a cumpara aproape orice.

Peste 90% dintre utilizatori au cautat companii locale pe Google in 2019, astfel ca e evident cat de important este acest pas pentru dezvoltarea unei afaceri.
Asadar, pe ce ar trebui sa te concentrezi in mod specific atunci cand lucrezi la o campanie de marketing digital pentru o afacere locala?

Social media pentru afaceri locale

1. Creaza legaturi puternice cu publicul

Social media este o parte indispensabila a marketingului digital, indiferent de amploarea companiei tale. Platformele de socializare sunt locul in care ne imprietenim cu publicul tinta si cu clientii pentru o relatie pe termen lung. La fel ca in orice relatie, si aici trebuie sa existe intelegere si respect fara de nevoile si dorintele clientilor.

2. Fa-ti publicul sa se simta “auzit”

Retelele de socializare nu sunt doar un canal pe care sa iti prezinti produsele, ci reprezinta o oportunitate excelenta de a-ti ajuta publicul si de a-i face viata mai buna. In toate mediile virtuale si fizice, oamenii sunt inconjurati de publicitate. O postare pe retelele sociale care spune doar „Cumpara-ma” nu este interesanta pentru oamenii din era digitala.

Pentru a fi interesati, oamenii isi doresc sa vada „Te pot ajuta in aceasta privinta” daca ma cumperi. Nu partea efectiva de cumparare sau vanzare se afla in centrul atentiei, ci beneficiul pe care il oferi si prezentarea modului in care produsul sau serviciul tau va schimba experienta clientilor.

3. Fii mai usor accesibil

WhatsApp si Messenger nu sunt utile doar pentru a vorbi cu prietenii. Ele ajuta companiile locale sa comunice mai usor cu publicul tinta. De exemplu, aplicatia WhatsApp Business este excelenta pentru „a crea un catalog prin care sa iti prezinti produsele si serviciile si pentru a utiliza instrumente speciale in vederea automatizarii, sortarii si raspunsului rapid la mesaje”.

Messenger, care este deja folosit zilnic, te va ajuta si el sa raspunzi rapid la intrebarile formulate de potentialii clienti. Disponibilitatea intr-o aplicatie pe care oamenii o au pe smartphone, este practica si sigura pentru ei. Asadar, fii pur si simplu acolo prin mesaje live sau roboti de chat – sau, in mod ideal, prin ambele optiuni!

SEO local pentru angajament organic

4. Creaza un cont de Google My Business

Incepi cu inceputul. Creaza-ti un cont Google My Business, care te va ajuta sa fii vizibil in cautarile Google. Vizibilitatea este primul obiectiv inainte de a crea angajament in SEO local.
Contul Google My Business permite publicului tinta sa te vada atunci cand cauta pe Google dupa cuvinte cheie precum “croitorii din zona”, “cursuri de yoga locale”, “restaurante locale”, etc.

Dupa ce esti vazut, urmeaza procesul de convertire a utilizatorilor in clienti. Primul secret in acest sens este sa oferi informatii exacte si actualizate, astfel incat potentialii clienti sa te poata suna rapid si sa iti acceseze site-ul web cu un click. De asemenea, daca programul tau este mentionat in mod clar, clientii pot veni fara sa mai astepte. Iata deci cum marketingul online local poate da rezultate destul de rapid.

5. Review-uri, review-uri si iar review-uri

Cu totii vrem sa citim despre experientele altor utilizatori inainte de a plati pentru un produs sau pentru un serviciu. Este si cazul clientilor tai potentiali. Nu ezita sa ceri clientilor cu care ai colaborat sa iti lase un review pe Google, pentru a avea o “amprenta” pozitiva in mediul digital.

Review-urile sunt benefice nu numai pentru reputatia online, ci si pentru SEO local. Motoarele de cautare le considera continut si le afiseaza in rezultatele cautarilor. Asadar, review-urile – preferabil cele pozitive – te vor ajuta sa iti sporesti vizibilitatea in rezultatele cautarilor pe Google.

6. Creaza continut bazat pe evenimentele locale

Continutul pe care il distribui publicului ar trebui sa atraga atentia. Ca sa fie cat mai simplu: atunci cand ninge afara, nu e chiar cea mai buna idee sa impartasesti vibratii de vara, facand marketing pentru costume de baie. In schimb, poti incerca sa postezi continut cu tematica de primavara calda sau poti posta despre avantajele cumpaturilor in afara varfului de sezon.

Poti lista toate festivalurile si reuniunile din regiunea in care activezi si poti crea continut in mod corespunzator, folosind instrumente SEO. In acest fel, oamenii te vor vedea drept „unul dintre ei” si vei avea o sansa in plus sa devii un brand iubit.

Publicitatea pentru a atrage oamenii din jur

7. Publicitate cu target local

Fara indoiala, daca mergi numai pe angajamentul organic, va fi greu sa ajungi la un numar mare de prsoane. De aceea, reclama este obligatorie pentru marketingul online local. Fii activ atat in social media cat si prin reclama pe motoarele de cautare pentru a-ti promova business-ul la nivel local.
Pentru a-ti face reclama, alege regiunea pe care o targetezi pentru a fi cunoscut si foloseste un limbaj care sa creeze un sentiment familiar.

8. Ia parte la comunitate

In general este de asteptat ca intreprinderile locale sa sprijine comunitatea, facand parte din aceasta. Chiar daca afacerea ta este un adapost pentru cainii de strada in zilele ploioase, comunitatea simte ca ai grija de cartier. Cum poti adapta aceasta idee la activitatea ta pe platformele digitale?
Iata un exemplu: fii sponsorul unui eveniment organizat in beneficiul comunitatii. Intr-o astfel de situatie, vei fi cel care ofera, fara sa te astepti sa vinzi ceva.

9. Construieste un program de loialitate

Publicitatea digitala nu are ca scop doar castigarea de clienti noi. Este important, de asemenea, sa gasesti si modalitati de a-ti pastra clientii actuali. Crearea unui grup de e-mail sau de WhatsApp este o modalitate simpla prin care poti face asta. Un client fidel este bun pentru achizitii ulterioare si, de asemenea, este si un ambasador natural al marcii tale.

Marketingul digital pentru afaceri locale in 2021

10. Nu uita ca digitalul este un domeniu in permanenta schimbare

Asteptarile si comportamentul utilizatorilor in mediul digital se schimba destul de repede. Nu exista nicio indoiala ca fiecare dintre noi trebuie sa isi actualizeze cunostintele cu privire la aceste modalitati practice cu ajutorul cursurilor de marketing digital.

O strategie invechita de marketing digital inseamna pierdere de bani si de timp. Poti urmari newsletterele si cele mai recente postari de pe platforme de incredere si, de asemenea, poti obtine feedback din partea clientilor afacerii tale. Interactiunea si auto-imbunatatirea reprezinta cheia succesului in marketingul digital pentru afacerile locale.

Sursa: https://marketingtechnews.net/news/2021/feb/04/10-practical-ways-to-grow-your-local-business-with-digital-marketing-in-2021/

Post Comment