Urmareste-ma pe Twitter!

Categorii

Blogroll

Arhiva

Inghetarea salariilor bugetarilor – o masura buna dar nu suficienta

Am sustinut de nenumarate ori in ultimele luni ca in conditiile in care incasarile la buget nu vor fi nici pe departe cele sperate, Guvernul ar trebui sa lase deoparte orice calcul politicianist si sa reduca pe cat posibil cheltuielile cu personalul bugetar, chiar daca acest lucru inseamna atat inghetarea salariilor cat si concedieri.

Iata ca acum, pentru dl Boc a venit momentul adevarului: confruntat cu o scadere alarmanta a incasarilor la buget si presat de acordul cu FMI sa mentina deficitul bugetar sub control, Guvernul a anuntat ca va lua o masura care pana acum parea de domeniul SF - va ingheta salariile bugetarilor.

In mod normal, te-ai astepta ca orice Guvern responsabil sa ia o asemenea decizie in conditii de criza insa in cazul nostru, daca pana si PSD-ul a fost de acord cu aceasta masura inseamna ca Guvernul are o problema uriasa iar lucrurile stau mult mai prost decat ne imaginam noi acum.

Stiu, s-au promis multe atat inainte de alegeri cat si dupa alegeri insa in acest moment avem de ales intre onorarea acestor promisiuni complet hazardate si degradarea semnificativa a economiei (desi termenul de onoare nu exista cand vine vorba de pastrarea promisiunilor facute de catre politicieni in toate campaniile electorale).

Sindicatele au cerut pastrarea puterii de cumparare in acest an ceea ce inseamna marirea salariilor cu rata inflatiei insa, desi la nivel de buget efortul este unul foarte mare, la nivelul fiecarui bugetar in parte o marire de 5-6% inseamna in cel mai bun caz cateva sute de mii de lei vechi, bani cu care persoana respectiva nu va trai in nici un caz mai bine. 

Prin urmare, daca vor sa arate ca si ei se sacrifica alaturi de cei care lucreaza in mediul privat, bugetarii ar accepta decizia Guvernului. Nu ma astept ca sindicatele sa inteleaga acest lucru si prin urmare, ne putem astepta la ample manifestatii de protest in urmatoarea perioada.

Este aceasta masura suficienta pentru a echilibra bugetul? Nici pe departe! In incercarea disperata de a creste incasarile, Guvernul a marit taxele, a “inventat” impozitul forfetar si a dat tot timpul impresia ca se afla in urma evenimentelor. Mai mult, nu am vazut inca un program clar si actiuni hotarate pe care Guvernul condus de dl Boc sa le ia in sensul sustinerii economiei romanesti.

Se lucreaza de luni de zile la noul cod fiscal, nu se stie daca si de cand companiile vor fi scutite de plata impozitului pe profitul reinvestit, nu stim cand va fi reformat aparatul administrativ, revolutia pe care dl Berceanu a promis-o la CFR (12000 de concedieri) se transforma intr-un mare “fas” iar Guvernul pare total debusolat, luand decizii fara sa aiba nici o directie clara.

Prin urmare, este posibil ca inghetarea salariilor bugetarilor sa fie o masura care nu va rezolva nimic. Mai mult, am putea constata ca in 2009 ne-am sacrificat cu totii degeaba si ca anul viitor vom fi nevoiti sa o luam de la inceput. In aceleasi conditii.

Articole asemanatoare

1. Avem o criza. Cine se sacrifica?

2. D-le Boc, d-le Pogea: nu cresteti taxele, simplificati codul fiscal si reduceti nivelul economiei subterane

3. Daca Romania ar fi o companie, ati investi in ea?

4. Tu crezi ca ai dreptul sa critici?

Articolul a fost publicat la data de 29.4.2009. Poti lasa un comentariu folosind formularul de mai jos, te poti abona la feed-ul RSS sau poti citi articole pe aceeasi tema din lista de mai jos. Tags: , , , , , , .

25 comentarii

Participa la discutie. Citeste comentariile cititorilor si exprima-ti si tu parerea!

  1. Comentariu scris de Dan Selaru
    Publicat la data de 29.4.2009, ora 12:09 pm

    Vezi ma Cristi ca intri si tu in gura iubitorilor Guvernului. Desi este perfect adevarat tot ce-ai spus. O sa se ajunga la batai de strada. E doar inceputul.

  2. Comentariu scris de khris
    Publicat la data de 29.4.2009, ora 12:17 pm

    @Dan: ma bazez pe faptul ca suntem oameni civilizati si prin urmare cei care iubesc guvernul ne pot “combate” prin argumente, nu prin injuraturi :-)
    Inghetarea salariilor nu este suficienta, ar mai fi nevoie de minim 100-150.000 de concedieri in sectorul bugetar si companiile de stat.

  3. Comentariu scris de Ami
    Publicat la data de 29.4.2009, ora 12:54 pm

    Cred ca iubitorii guvernului au mari probleme in a le mai sustine cauza personajelor cheie din acest guvern. Eu unul nici nu vad aceasta cauza.
    Cauza lor e de fapt: sa vedem cum astupam pompieristic eventualele gropi care apar in buget si alte probleme de parcurs in nici un caz instituirea unor reforme structurale in fiscalitate, economie, sanatate si nu numai
    De directia nici nu mai poate fi vorba mai ales ca nu se stie cum va arata scena politica dupa prezidentiale…
    P.S.: @Khris – mi se pare oarecum interesanta directia in care merge ministerul sanatatii si ma gandeam ca poate ai scrie un articol cu parerea ta despre intentiile noului ministru…Eu unul n-am mai auzit de astfel de dezbateri in vreun alt mandat de ministru, nici macar pe vremealiberalilor care se cred mai pro-market
    http://www.standard.ro/articol_91129/ministerul_sanatatii_vrea_investitii_private_in_sistemul_sanitar.html

  4. Comentariu scris de hash
    Publicat la data de 29.4.2009, ora 1:10 pm

    Toate deciziile in general acceptate ca “bune” ale acestui guvern sufera de sindromul “too little, too late”. Pentru orice om cu o minima gandire logica era evident ca nu se pot mari cheltuielile in timp ce scad incasarile si nu exista rezerve.

    Insa mi-e sincer teama ca sub presiunea sindicatelor guvernul se va suci din nou, si in final va “cadea la pace” asupra unor majorari (mai mici decat pretentiile sindicatelor) iar nota de plata o va plati ca de obicei mediul privat.

  5. Comentariu scris de Stefan A.
    Publicat la data de 29.4.2009, ora 1:13 pm

    Ai dreptate dar coalitia de guvernare se bazeaza doar pe interese comune si nu pe rezolvarea intereselor maselor ! Problemele exista de mult , de cind “economia duduie ” dar nici um om politic sau partid a avut interesul de a vedea REALITATEA. Realitatea LOR este diferita de realitatea NOASTRA !
    Acum se improvizeaza intens sub presiunea FMI si UE. Vrem bani si astia ne pun bete in roata !
    Paradoxal , istoria invata ca reformele eficiente se fac in situatii de criza si cu larga majoranta parlamentara ! Avem cele doua conditii de baza, lipseste a treia, profesionalitatea clasei politice( lipsa de strategie si de adevarati experti. In realitate, specialistii capabili sint o minoranta fara greutate politica ). Personal cred ca viata de zi cu zi demonstraza limitele clasei politice si a “democratiei originale “. Tot personal cred ca aceasta nomenclatura politica nu este reformabila. Nu are mecanismele care sa permita aparitia unor noi lideri cu strategii indraznete ! Sintem la o intersectie, strada pe care o vom face va semna anii care vin ! In bine sau in rau !

  6. Comentariu scris de khris
    Publicat la data de 29.4.2009, ora 1:25 pm

    @Ami: o sa ma gandesc la subiectul pe care l-ai propus
    @Hash: si eu am aceeasi impresie: guvernul reactioneaza in loc sa actioneze. Cred ca asta se trage din mecanismul complicat de luare a deciziilor. Ministrii PSD trebuie sa intrebe la “centru” ce si cum sa faca, cei de la PDL au si ei un centru de comanda la Cotroceni…
    @Stefan:daca as fi in locul lui Boc as intra cu bocancii in cheltuieli, salarii si locuri de munca in sectorul bugetar. in conditiile in care mediul privat duce greul crizei, cine mai sprijina sindicatele bugetarilor? Daca vor continua sa ceara mariri de salarii, nu vor face decat sa isi atraga oprobiul public.

  7. Comentariu scris de mihaita
    Publicat la data de 29.4.2009, ora 1:47 pm

    Cristi, sper sa fi si tu printre cei care raman fara loc de munca, ca sa simti si tu cum e. Ca vad ca tare sustii disponibilizarea a 150 de mii de oameni, de parca ar fi niste obiecte. Chiar nu ai pic de obraz? Guvernul are bani sa dea la toata lumea, numai ca nu vrea. Tu inghiti toate minciunile executivului, baiete!

    • Comentariu scris de khris
      Publicat la data de 29.4.2009, ora 2:06 pm

      @Mihaita, hai sa iti spun ceva – in ultimele 6 luni, numarul somerilor a crescut cu 160.000, TOTI provenind din mediul privat, respectiv din acea parte a economiei care genereaza venituri la buget. Ti se pare normal? Cu cat vor fi mai putini someri in sectorul bugetar, cu atat firmele private for concedia mai multi oameni.
      Din contra, Guvernul nu are bani iar situatia este mai proasta decat credem dar as prefera sa ma insel.

  8. Comentariu scris de mihaita
    Publicat la data de 29.4.2009, ora 2:22 pm

    Eu cred ca te inseli. Gandeste-te la sumele mari luate ca salarii de cei care muncesc la stat. Un exemplu este Geica, de la Autoritatea Aeronautica, cu un salariu de 300 de milioane pe luna. Mai sunt astfel de oameni in APAPS, Ministere, etc. Salariile acestora trebuie REDUSE. Astfel, s-ar mai gasi niste bani. Este normal ca sindicatele sa se opuna concedierii oamenilor, asta fac si cele din tarile din Occident. Apoi, trebuie redusi consilierii si directorii din ministere si institutii de stat. Cu asta sunt de acord. Dar nu sa dai afara profesorii sau medicii. Asta e o masura barbara, luata de un guvern fara pic de minte. In alte tari, nu neaparat din Occident, dar chiar din estul Europei, lumea era de mult in strada, cerand demisia Guvernului sau chiar asistam la lupte de strada. Astept si eu aceste zile cu interese.

  9. Comentariu scris de vali plesca
    Publicat la data de 29.4.2009, ora 2:24 pm

    aceeasi gandire reductionista: sectorul bugetar vs sectorul privat. si nimic de hemoragia banului public in buzunarele firmelor private…

  10. Comentariu scris de ovidiu
    Publicat la data de 29.4.2009, ora 3:44 pm

    Chris, stii cum vad eu actiunile guvernului: ca pe ale unui om in pericol de innec, intai te zbati consumand aiurea energie, apoi cand vezi un bustean te duci la el, adormi de obosit, pierzi bustenul, iar te zbati, incepi sa ai vedenii, si in final iti accepti moartea.
    Guvernul nostru ii la bustean.

  11. Comentariu scris de czc
    Publicat la data de 29.4.2009, ora 4:04 pm

    Nu cred ca rezolvam mare lucru daca sunt concediati 100-150 mii de angajati de la stat:
    In mod sigur, ei vor fi din cei cu salarii mici sau medii. Luand ca baza un salariu mediu net de 300 eur/luna, tinand cont de faptul ca taxele si impozitele aplicabile la salariu se intorc tot la stat si luand in calcul faptul ca o buna parte din cei concediati vor deveni someri, economia neta la buget va fi cca 400-500 mil eur/an. Deci 7-9% din deficitul prognozat.

    Solutia reala este reducerea cheltuielilor cu achizitiile publice, si anume:

    1/ Achizitiile de bunuri – un an-doi se poate rezista si fara a schimba masinile, mobila, laptopurile, etc. Oricum, in cea mai mare parte bunurile achizitionate sunt importate, deci sistarea acestor achizitii va produce efecte negative minime in economie.

    2/ Achiziile de servicii / consultanta / investitii – daca cineva ar lua la puricat pe bune toate contractele de peste 500k eur, probabil ca economia facuta ne-ar trece in excedent bugetar.

  12. Comentariu scris de Misu
    Publicat la data de 29.4.2009, ora 4:38 pm

    caut si eu o lamurire…inghetarea salariilor inseamna ca nu mai cresc sau ca nu se mai platesc o perioada determinata…
    propun si eu o solutie pentru institutiile statului, auzita de la un prieten de la o multinationala, 1 saptamana salariu fara plata pentru fiecare salariat(e valabil si pentru manageri acolo)…ca eu m-am saturat de sfaturile burtosilor fata de cat sa imi strang eu cureaua la pantaloni…

    • Comentariu scris de khris
      Publicat la data de 29.4.2009, ora 4:43 pm

      inghetarea salariilor inseamna pastrarea lor la acelasi nivel o perioada determinata. Daca guvernul nu ar mai mavea bani de salarii ar fi nasol de tot, sper sa nu se ajunga acolo.

      • Comentariu scris de Misu
        Publicat la data de 29.4.2009, ora 4:52 pm

        ha ha ha! pai io ma gandesc ca incepe firma sa ma puna sa platesc bani la factura de telefon, benzina la masina si ca bonusul pentru 2009 o sa il iau in fise…si bugetarii vor marire…deci boc da cu fum iar pentru ca suna mult mai pompos inghetarea salariilor si in fapt nu inseamna nimic… cine se mai gandeste la crestere? profesorii, care au votat cu PDL pentru ca PNL le-a zis anul trecut ca nu pot creste salariile…tzeapa…merci de lamurire

  13. Comentariu scris de hash
    Publicat la data de 29.4.2009, ora 4:47 pm

    @mihaita – nimeni nu cred ca-si doreste sa fie concediat, dar fie ca ne convine sau nu, la ora asta in Romania sectorul bugetar (luat in totalitatea lui) este supradimensionat (1.4 milioane de angajati) si cu performante slabe. Vinovati de aceasta situatie sunt in primul rand:
    - cei care au functii de conducere in institutii bugetare (care au fost acolo tot timpul indiferent cine-a fost la guvernare)
    - toate guvernarile de dupa ’90 care nu au fost capabile sa construiasca sisteme performante

    Acum ca e o situatie nasoala dpdv financiar cineva trebuie sa plateasca pentru managementul defectuos al sistemului bugetar, iar cei care vor plati sunt:
    1. contribuabilii – care reprezinta sursa de finantare si vor plati taxe si impozite mai mari
    2. cei concediati (fie ca sunt dati afara pe buna dreptate sau nu)

    Ce mi se pare insa nesimtire este mesajul sindicatelor, care dupa ce au salutat ideea de “solidaritate” cand a fost vorba de mariri de taxe pentru firmele private acum fac isterii cand li se cere sa fie la randul lor solidari cu restul lumii. Pretentia sindicatelor ca puterea de cumparare a membrilor ei sa se pastreze “no matter what” e exagerata intr-un an ca asta…

  14. Comentariu scris de D one
    Publicat la data de 29.4.2009, ora 5:48 pm

    Mai baieti din sectorul bugetar,
    Eu sunt un mic intreprinzator din timpul facultatii, am cam 7 ani experienta
    in fabulosul capitalism din RO. Ce mi-a dat mie statul(in afara de educatie gratuita)?

    - un sistem de bugetari care te controleaza si nu aplica pt ca in general
    pun botu’ la spaga
    -n hartogarie de facut
    -lipsa de drumuri decente
    -sanatate oficial gratis dar realitatea o stie toata lumea
    -nici un fel de ajutor pt imm-uri decat pe hartie
    -impozite si taxe care mai de care mai aberante(vezi mazare din CT)
    -nici un fel de asistenta, doar bete in roate

    Si acuma vor bani?Nu le place cu inghetarea salariilor sa treaca in sectorul
    privat sa vada ce inseamna sa te lupti sa iti mentii o cota de piata, sa ai
    leasing de dus, angajati de plata si sa rezisti la diverse sicane.

    Stiti care este principala problema in RO? Nimeni nu este responsabil
    pt nimic.Daca un angajat al ANAF sau al oricarei alte institutii ma prejudiciaza pe mine, pe el cine il
    il trage la raspundere?Risca sa isi piarda postul?
    Cum spunea cineva mai sus sa se inghete achizitiile in primul rand, si dupa
    aceea sa mai reduca din freaca -menta care sunt in fiecare institutie a statului.
    Se cheama reducere de costuri.Ar inseamna ca trebuie sa se munceasca mai mult pe aceiasi bani……

    PS Sunt pentru pastrarea posturilor mediciloe si profesorilor (ca sa nu existe confuzii)

  15. Comentariu scris de martin
    Publicat la data de 29.4.2009, ora 9:58 pm

    sunt satul de atata reforma ,ce poate sa insemne acest termen?(apropo tranzitia cand s-a terminat ?)bugetarii sunt o categorie aparte in viata tarii,,cel mai rau lucru este ca in invatamant si sanatate sunt niste salarii jalnice (fara educatie si sanatate nu putem avea decat un viitor cufundat in ignoranta,depravare si felurite probleme ,ca natiune !)consider ca un judecator poate trai cu 5ooo ron pe luna la fel si un pilot nu-i obliga nimeni sa stea acolo !

  16. Comentariu scris de alex
    Publicat la data de 29.4.2009, ora 10:07 pm

    Eu zic sa-i dea pe toti afara si din sectorul bugetar si din sectorul privat. Sa stam cu totii acasa si sa ne mutam la cort ca in America. Sa inceapa 2 sau 3 razboaie globale care sa ne ofere de lucru – carne de tun sau sa caram cadavre de pe strazi. Si de asemenea sa avem mancare rationalizata (o felie de paine si 10 g unt pe zi). Atunci vom vedea ce inseamna cu adevarat sa iti mearga rau.

    • Comentariu scris de Stefan.A
      Publicat la data de 29.4.2009, ora 10:31 pm

      @alex. Eu am vazut ce inseamna sa mearga rau , in ultimii 10 ani ai comunismului. Alimentatia pe cartela ( ca dupa razboiul mondial), magazinele complect goale, economii la curent electric si la gaz metan , incalzirea la bloc “rationalizata” in lunile cu frig mare ( aveam 15 grade in casa noastra ). Nu vorbii de lucruri pe care nu ai avut ocazia sa le traiesti ! Sint situatii extrem de tragice ! Vezi ca un eventual razboi nu este ca in filmele cu Ramboo. In realitate se sufera , se moare sau se ramine invalid pe viata ! Se DISTRUGE cit mai mult posibil !

  17. Comentariu scris de mariusic
    Publicat la data de 30.4.2009, ora 12:25 am

    Dupa parerea mea, principala problema a guvernului este ca nu îsi poate defini un principiu de stabilire a politicilor economice. Eu as face (în ignoranta mea) în felul urmator:
    Principiu general de politica economica: statul pune cât mai putine piedici sistemului privat. Relansarea economiei românesti nu prea depinde, decât într-o mica masura, de Guvernul României, ci de redresarea pietelor externe (a se vedea evolutia BVB, vânzarile Dacia, etc.). Asa ca interventia statului prin diverse scheme de ajutor de stat ar trebui redusa pe cât posibil, pentru ca înseamna doar un schimb bani-voturi, si nu produce decât efecte pe termen scurt, secatuind bugetul.
    Astfel, masurile pe care statul ar trebui sa le ia ar fi (ele au fost sustinute în nenumarate rânduri) si de Khris si de unii dintre comentatorii sai:
    1. Înghetarea cheltuielilor salariale si a pensiilor (daca tot e titlul postului).
    2. Mentinerea sau scaderea taxelor si impozitelor (pentru a echilibra bugetul este însa nevoie de scaderea cheltuielilor. Eu cred ca o parte din investitiile continute în buget nu sunt rentabile. Ar trebui pastrate însa investitiile în infrastructura – strict necesare – si cele în cercetare marite). Daca totusi o crestere a taxelor este necesara pentru echilibrarea bugetului, as sugera ceva care sa nu-i sufoce pe întreprinzatori. TVA-ul are cel mai mare grad de colectare. Plus ca taxeaza consumul, nu productia. O crestere a TVA cu 1-2 % pentru o anumita perioada (2009 – 2010) cred ca ar fi de preferat (nu stiu exact cât ar câstiga bugetul dar estimez ca este vorba despre o suma deloc neglijabila).
    3. Eliminarea, în masura în care este posibil, a barierelor birocratice în relatiile cu firmele, precum si a procedurilor de înfiintare a unei firme.
    4. Încurajarea cercetarii în mediul privat (nu stiu cum ar putea face asta mai exact, dar îmi place sa cred ca blogul lui Khris este si un think-tank si ca gasim o solutie).
    Deocamdata nu am alte idei, dar vreau sa subliniez ca înainte de a lua masuri haotice, guvernul ar trebui sa stabileasca niste principii de politica economica. Este clar ca în criza asta unii vor pierde (multi), pe când altii vor câstiga (putini). Eu prefer sa decida piata cine pierde si cine câstiga, si nu guvernul, prin redistribuirea arbitrara a resurselor.

    • Comentariu scris de khris
      Publicat la data de 30.4.2009, ora 9:05 am

      @Mariusic:ce propui tu este o gandire pe termen lung si o filosofie bugetara multianuala. Ce face guvernul este astuparea unor gauri pe masura ce ele apar si prin urmare, gandirea politicilor economice se face pe termen scurt si foarte scurt. Obama a venit la Casa Alba cu o schita de buget pe 8 ani. Noi niciodata nu am fost in stare sa vedem dincolo de ziua de maine.
      Si eu zic ca o crestere temporara cu 2-3 procente a TVA ar fi fost mai nimerita dar probabil s-au gandit ca impactul psihologic in randul populatiei ar fi fost mult mai mare decat suprataxarea mediului de afaceri.

  18. Comentariu scris de D one
    Publicat la data de 30.4.2009, ora 12:34 am

    Sunt cateva masuri de bun simt care au fost mentionate mai sus.
    Excelenta ideea cu think-tankul.Insa cine ne baga pe noi in seama? :)

    Cateodata ma gandesc ca daca imm-urile ar fi cat de cat unite
    o greva fiscala de o luna doua in aceasta perioada poate ar mai trezi
    guvernul din scaunele confortabile……..

  19. Comentariu scris de Daniel
    Publicat la data de 30.4.2009, ora 5:48 am

    Situatia Romaniei dupa cum o vad eu:

    1) pina in 89 ceausescu a avut un vis, oricare ar fi fost el, oricit de bun sau rau a fost si a reusit sa mobilizeze poporul si sa-l puna la treaba. In acei 50 de ani de comunism au suferit parintii si bunicii nostri (eu aveam 12 ani la Revolutie), au dus-o foarte greu dar s-au construit foarte multe: hidrocentrale, baraje, sosele, locuinte. Cred ca visul lui Ceausescu era sa devina independent de celelalte state astfel incit romanii sa-si produca toate necesare traiului in Romania.

    2) dupa 89 tot poporul a avut un vis: LIBERTATE si DEMOCRATIE! toata lumea s-a imbatat si a crezut ca deacum inainte totul o sa fie bine, insa: nu s-a mai construit nimic, bruma de bani (excedent de 2 miliarde USD) pe care a lasat-o ceausescu a risipit-o Petre Roman in nici 2 ani, a inceput un jaf national si un declin economic de proportii, nimeni nu a putut sa i-a destinele tarii in mina si sa ne scoata din noroi. A incercat Ciorbea putin dar a fost mazilit pentru ca a taiat in sectorul public.

    3) Ca prin miracol, dupa anul 1999 (cind s-a inregistrat si un mare crah la Bursa de Valori Bucuresti), europenii au pus ochii pe piata noastra de 20 de milioane si pozitia geostrategica la marea neagra si a carpatilor si ne-au facut ochi dulci. Au inceput sa intre foarte multi bani in tara mai ales in bursa si imobiliare, s-a dat drumul la creditare si consumul a explodat. Din pacate neavind ce sa consumam din productie proprie am inceput sa importam foarte mult si sa vindem cu preturi mai mari decit in occident. Am vazut intr-o statistica INS ca intr-un am am importat pina si VARZA MURATA!. De asemenea, cei ce si-au vindut pamanturile pe bani foarte buni i-au tocat pe mashini de fite si excursii in strainatete.

    Romania de astazi imi pare o tara pustiita in care nu se mai produce nimic si nu mai sunt bani. De fapt cred ca Boc s-a agata de clopotul ce anunta ca mortul vine la groapa si pentru ca el este atit de mic, nu mai atinge pamantul si sta suspendat de funia clopotului care se balangane: ding dong, ding dong (elzorab, sorry de plagiat).

    Este clar ca suntem la un moment de rascruce si nimeni nu ne mai poate ajuta. Este timpul sa ne ajutam noi, sa nu ne mai plingem de mila si sa ne aducem aminte ca acum chiar daca ne va fi greu macar suntem LIBERI. Un om demn este un om LIBER sa aleaga. Sunt foarte multi oameni in Romania care au dus-o greu mereu, fara ca altora sa le pese. Acum a venit timpul ca fiecare sa vada cum e.

    Alta varianta decit munca nu este. Oricit de prost platita este orice munca, prin munca poti sa-ti pui ceva pe masa la cina!

    Concluzie: 20 de ani am asteptat sa ne pice placina, unora le-a picat dar au mincat-o repede. am ajuns la ultimul resort: MUNCA!

  20. Comentariu scris de Are cineva un plan pentru România? « FiftyFirst
    Publicat la data de 5.5.2009, ora 5:01 pm

    [...] la m?suri care s? nu amplifice criza. Voi reproduce un comentariu în care îmi expun pe khris.ro p?rerea despre ce ar trebui s? fac? statul român ?i ce ar trebui s? nu [...]

Lasa un comentariu