Compania Fiat Chrysler Automobile are in plan o investitie in valoare de 9 miliarde de euro (10.5 miliarde de dolari), sau – altfel spus – 20% din bugetul sau total de cheltuieli pana in 2022, pentru dezvoltarea de vehicule electrice, avand ca obiectiv principal conformarea la noile standarde UE in materie de emisii.
Mixul sau de produse si strategii va fi unul diferit, in functie de fiecare piata in parte, potrivit declaratiilor facute de executivii Fiat Crysler Automobile la prezentarea recenta a planului de afaceri pe 5 ani al companiei.
Majoritatea vehiculelor electrice vor aparea in reprezentante in 2020, inclusiv Jeep, Maserati si un minicar electric Fiat 500. Pana in anul 2022, peste 30 de modele vor utiliza unul sau mai multe sisteme EV.
De la petrol la electric via hibrid
“Reducerea dependentei de petrol este una dintre cele mai mari provocari cu care societatea noastra se va confrunta in urmatorii cativa ani”, a spus CEO-ul celor de la Fiat Chrysler, Sergio Marchionne, in cadrul discutiilor pe marginea strategiilor FCA de conformare la standardele noi de emisii. El a mai adaugat totodata ca “nu stim ce rol vor juca guvernele din intreaga lume in adoptarea vehiculelor electrice, insa ceea ce stim cu adevarat este ca nu ne putem limita la o singura solutie”.
Strategia pentru emisii a FCA este bazata pe un grup de motoare turbo mai mici, hibride mild, hibride, hibride plug-in si vehicule complet electrice. Compania are cinci aplicatii pentru motoare electrice. Ei vor oferi, de asemenea, versiuni electrice pentru intregile game Alfa Romeo, Maserati si Jeep.
Marchionne a indicat minivan-ul plug-in Chrysler Pacifica drept etalon, pentru a arata modul in care FCA poate oferi sisteme de propulsie electrice.
Facand o analiza in functie de zone, Marchionne a spus ca in Europa, Orientul Mijlociu si Africa, normele UE indica faptul ca “introducerea unor niveluri multiple de electrificare va fi obligatorie” pentru a atinge standardele referitoare la emisiile poluante.
De aceea, pana in anul 2022, 40% dintre sistemele de propulsie utilizate de FCA pentru Europa, Orientul Mijlociu si Africa se estimeaza ca vor fi non-electrice, 40% hibride mild si 20% masini electrice de mare voltaj, potrivit declaratiilor lui Mark Chernoby, directorul tehnic al constructorului de masini. Electrificarea va inlocui cererea tot mai mica de motoare diesel.
Guvernele, in schimb, va trebui sa dezvolte statii de incarcare, a mai spus Chernoby, care nu a oferit, insa, si cifre exacte in ceea ce priveste targeturile pentru emisii, in functie de regiuni sau de modele de masini.
Renuntarea la Diesel pana in 2021
CEO-ul Fiat Chrysler, Sergio Marchionne, a spus ca FCA are in plan eliminarea motoarelor diesel din Europa, Orientul Mijlociu si Africa pana in anul 2021, el adaugand de asemenea ca in centrul strategiei europene a companiei se vor afla un Fiat 500 complet electric si un Panda electric. “Planul nostru este acela de a focusa brandul Fiat pe produse care sa poata fi capabile sa acopere costurile noilor tehnologii electrice” a spus Marchionne.
In Statele Unite, administratia curenta recunoaste provocarile pe care constructorii de masini le au de infruntat pentru a se conforma targeturilor privitoare la emisiile de CO2, a explicat Marchionne, care a spus de asemenea si ca administratia “este intr-un proces de colaborare in demersul nostru de a ne asigura ca cererea consumatorilor va fi aliniata acestor produse”.
Vehiculele electrice hibrid si de mare voltaj din Statele Unite vor reprezenta 35% din vehiculele pe care grupul FCA le va vinde in 2022, a mai spus Chernoby.
In China, guvernul ofera varianta creditelor pentru noile vehicule electrice, insa cadrul legislativ urmeaza a fi definit cat mai clar, a mai explicat Marchionne, remarcand totusi “o determinare politica foarte puternica de a stopa dependenta de petrolul importat”.
FCA vede sistemele de propulsie non-electrice din China ca reprezentand 65% din totalul vanzarilor sale, hibridele mild 20% si bateriile de mare voltaj 15%, consumatorii fiind de altfel mult mai dispusi acolo sa experimenteze.
FCA va dezvolta, astfel, in China produse EV care vor putea fi apoi transferate si pe alte piete.
In ceea ce priveste piata din Brazilia, Marchionne a spus ca electrificarea nu va fi necesara in sensul conformarii la standardele pentru emisii, pentru ca acolo majoritatea covarsitoare a sistemelor de propulsie vor ramane cele pe baza de etanol.
Directorul Financiar de la FCA, Richard Palmer, a spus ca FCA se asteapta sa recupereze o medie de 60% din pretul mare al vehiculelor, determinat de tehnologia EV.