Daimler si furnizorul auto Robert Bosch vor implementa taxiurile autonome in regiunea californiana Sillicon Valley anul viitor, ca parte a unui program de testare a vehiculelor proiectate pentru oras, au declarat recent cele doua companii.
Cel mai mare producator de masini premium din lume si cel mai mare furnizor de automobile au dat putine detalii cu privire la programul robotaxi, descris de ei ca fiind un serviciu de transfer pentru pasageri, si nici nu au dezvaluit numele orasului care va gazdui acest program.
Negocierile cu municipalitatea din centrul tehnologic Sillicon Valley sunt inca in desfasurare, au anuntat Daimler si Bosch in cadrul unei conferinte telefonice cu presa.
Producatorii de masini din intreaga lume, furnizorii si companiile de tehnologie precum Waymo si Uber investesc resurse in dezvoltarea sistemelor de conducere autonoma si in lansarea de retele de flote de test in intreaga lume, avand ca scop propulsarea tehnologiei.
Provocarile extrem de complexe ale condusului fara sofer si cheltuielile pentru cercetare si dezvoltare au condus la o serie de parteneriate intre producatori de masini, furnizori si alte companii.
Bosch si Daimler, cu brandul sau de masini de pasageri Mercedes Benz, si-au unit fortele in cadrul unei aliante in aprilie 2017, echipe din ambele companii lucrand in colaborare in Stuttgart si Silicon Valley.
Executivii celor doua companii nu au comentat cu privire la dimensiunile programului pilot, si nici nu au oferit detalii cu privire la numarul de vehicule care va fi folosit sau la clientii deserviti. Desi California este prima locatie a programului pilot, ei au declarat ca ar putea urma si altele.
Vehiculele vor fi prevazute cu volan si vor avea la bord si un sofer pentru siguranta, au mai declarat reprezentantii Bosch si Daimler.
Folosind un serviciu de mobilitate operat de Daimler si bazat pe o aplicatie, clientii vor beneficia, in cadrul programului, de curse gratuite pe rute anume selectate, potrivit Daimler.
Potrivit celor doua companii, seviciul va fi construit pe platforma de inteligenta artificiala Nvidia Drive Pegasus, oferita de producatorul american de cip-uri Nvidia. Bosch lucreaza in prezent la dezvoltarea propriei sale unitati de control electronic, principalul “creier” ce controleaza functii din cadrul unei masini autonome, ce va folosi cipuri si tehnologie soft Nvidia. Pana atunci, se va baza pe tehnologia existenta de la Nvidia, a spus Michael Fausten, directorul pentru autonomie urbana de la Bosch.
In cadrul colaborarii, Daimler va furniza vehiculele si facilitatile de testare, in timp ce Bosch va oferi senzorii, dispozitivele de actionare si unitatile de control folosite in procesul de dezvoltare.
Directorul Daimler pentru autonomie, Uwe Keller, a spus ca in procesul de dezvoltare vor fi utilizate vehicule Mercedes din clasele S si B, dar ca masina care va fi folosita in cadrul programului pilot nu a fost aleasa inca.
Daimler si Bosch au spus ca pilotul care se va afla in masina va oferi informatii despre modul in care masinile autonome pot fi integrate intr-o retea complexa de transport.