Fie că ești angajat, manager sau antreprenor, reciclarea este un subiect sensibil, ce trebuie tratat cu multă atenție. În guvernanța corporativă, grija față de mediu, responsabilitatea companiei și a angajaților ei sunt o componentă importantă a sustenabilității și joacă un rol important în dezvoltarea afacerii.
Companiile care promovează și implementează practici de reciclare au o imagine mai bună în piață: atât pentru potențialii parteneri de afaceri, cât și pentru clienți și publicul larg. Consumatorii sunt tot mai atenți la efectul asupra mediului al produselor și serviciilor pe care le achiziționează și preferă să sprijine companiile cu o atitudine responsabilă față de mediu.
Iată ce înseamnă reciclarea pentru bugetul companiei
Indiferent dacă doar lucrezi pentru ea sau chiar îți aparține, cheltuielile companiei au efecte mai extinse decât ai crede, adică pot însemna și pentru tine câștiguri sau pierderi.
1. Reducerea costurilor
Dacă locuiești la bloc și administratorul a insistat pe grijă și atenție când vine vorba de sortarea deșeurilor, să știi că insistențele lui sunt și în beneficiul tău. Practic, sortarea corectă a deșeurilor și reciclarea lor ulterioară înseamnă taxe mai mici pentru eliminarea lor, ceea ce conduce la costuri totale mai mici pentru întreținere, deci un buget mai mare pentru vacanțe și diverse achiziții personale.
Într-o companie, problema este mult mai delicată, întrucât reputația acesteia poate fi ori destabilizată, ori consolidată de atitudinea ei față de mediu. Prin implementarea unui sistem de gestionare a deșeurilor bine organizat și eficient, o companie poate reduce semnificativ costurile operaționale asociate cu manipularea, stocarea, transportul și eliminarea deșeurilor. Reciclarea corectă poate chiar reduce riscul de contaminare a mediului, evitându-se, astfel, costurile suplimentare de curățare și remediere.
2. Diferențierea în piață
Într-un mediu de afaceri sănătos, deci competitiv, reciclarea poate servi drept factor de diferențiere. Companiile care se implică în îmbunătățirea sistemului de reciclare și dovedesc o grijă sporită față de mediul înconjurător vor avea mereu un avantaj în ochii consumatorilor și pot fi mai atractive pentru acele business-uri care își doresc să crească și își aleg cu mare atenție partenerii contractuali. În plus, vor fi atrași clienți noi, preocupați de mediu. Prin urmare, se poate ajunge la creșterea cotei de piață și chiar la consolidarea poziției companiei în acea industrie.
Cu așa efecte, cel mai bun lucru pe care îl poți face este să te orientezi spre serviciile de consultanță pe probleme de mediu, iar Stratos.ro are o echipă de profesioniști care fac asta cu profesionalism și pasiune. Reciclarea demonstrează angajamentul unei companii față de responsabilitatea socială corporativă și preocuparea pentru mediu. Prin practicarea reciclării și promovarea sustenabilității, compania devine un exemplu de bună practică în comunitate și în întreaga industrie.
3. Angajamentul angajaților
Reciclarea poate inspira și motiva angajații, determinându-i să se simtă implicați și mândri de apartenența lor la companie. Participarea la inițiative de reciclare și la programe de sustenabilitate le oferă oportunitatea de a contribui la o cauză valoroasă și de a face o diferență pozitivă în comunitate și în lume. Angajații pot simți că lucrează pentru o companie care are o viziune și valori aliniate cu preocupările lor personale legate de mediu, iar asta îi va face mai productivi, mai eficienți și mai dornici să dezvolte compania, care va prospera și le aduce și lor beneficii, cercul reluându-se și repetându-se.
Astfel, reciclarea are un efect puternic asupra imaginii unei companii, consolidându-i credibilitatea, oferindu-i un avantaj competitiv și atrăgând atenția și admirația clienților și angajaților. Toate acestea se vor traduce în succesul afacerii pe termen lung, de pe urma căruia va avea de câștigat întreaga societate.
Sursă foto: freepik.com.