Ce inseamna Responsive si Material design?

Dupa cum indica toate tendintele, designul inspirat de navigarea pe dispozitivele mobile este tendinta care conduce fiecare creatie de site web. Analizand doar segmentul italian – care, din pacate, in ceea ce priveste accesul la internet, se situeaza sub media europeana – Audiweb (date din 2015) raporteaza ca 30,6 milioane de oameni cu varste cuprinse intre 11 si 74 de ani acceseaza internetul de pe smartphone-uri (+19,5% intr-un an) si 11,6 milioane de pe tablete (+27,4%).

Datele Censis de la sfarsitul anului 2015 subliniaza, de asemenea, ca utilizatorii de internet reprezinta 70,9% din populatie. Dintre tineri, 9 din 10 sunt conectati.

Web design pe fiecare dispozitiv: un ghid pentru o interfata web rezistenta la Google

Dar, in practica, cum realizezi un design web multi-dispozitiv? Ce indicatii trebuie luate in considerare atunci cand nu se stie cu ce dispozitiv utilizatorul va accesa un site? De exemplu, cat de mare ar trebui sa fie o pictograma pe un anumit smartphone? Ce culori ar trebui folosite pentru legaturile active si inactive? Unde sa plasati informatiile si elementele grafice intr-un spatiu mic? Ce marime ar trebui sa se dea fontului?

Aceste intrebari si o mie de alte intrebari au acum un raspuns in Material Design, un standard care s-a impus deja la nivel mondial si de la care nu se va mai putea iesi, deoarece utilizatorul a invatat rapid sa se astepte la aceste modele pe o pagina web. Material Design este interfata Android pe care Google o aplica dispozitivelor sale, cu scopul de a oferi o baza comuna pentru dezvoltarea de site-uri care sa fie optime in fiecare element grafic.

De la animatii la stiluri, de la sabloane la componente, un manual complet nu doar pentru dispozitivele mobile, ci pentru orice produs web. O lista lunga de specificatii, plina de lucruri de facut si de nefacut, pe care un designer web ar trebui sa o marcheze si sa o consulte zilnic atunci camd intreprinde servicii web design.

Interactiunile in designul responsive au reguli precise, animatiile lor obliga directiile de intrare si iesire, iar atingerea – ca si click-ul: pe desktop, in acest caz, se aplica aceleasi reguli ca si pe mobil – trebuie sa declanseze reactii asteptate si previzibile, altfel un deficit de uzabilitate poate impinge utilizatorul sa paraseasca pagina.

Putem ilustra ghidul online de material design scris chiar de Google pentru a ne invata ce si cum sa facem, daca vrem sa realizam site-uri in concordanta cu gusturile utilizatorilor pe care compania din Mountain View le-a faurit.

Mai mult web design pentru toata lumea

Poate ca nu toata lumea stie acest lucru, dar un pic de web design, avand in vedere ceea ce am analizat pana acum, intr-un fel sau altul, multi utilizatori il pun in practica. Unii in mod activ, altii in calitate de testeri, dar cu totii suntem un pic de designer in web-ul de astazi.

Mai ales daca privim crearea de site-uri web din perspectiva cu care un web designer isi deschide orizontul: sa facem web-ul mai frumos in fiecare zi, o mica contributie la transformarea internetului intr-un loc mai bun.

De ce functii ai nevoie pentru un site de buna calitate

De asemenea, linkurile intrerupte pot face imposibil ca un vizitator sa finalizeze o sarcina. Este posibil sa derulati o campanie PPC fabuloasa, sa generati trafic catre pagina dvs. de destinatie si apoi sa pierdeti clientii potentiali pentru totdeauna daca linkurile de conversie nu functioneaza.

Daca utilizati WordPress sau un alt sistem de gestionare a continutului (CMS), sunt disponibile pluginuri care va vor accesa cu crawlere site-ul si vor verifica daca exista link-uri intrerupte. De asemenea, puteti efectua o revizuire manuala. Cand este gasit un link rupt, fie eliminati linkul, fie, daca este cazul, redirectionati-l catre continut mai nou.

Metadescrierea este fragmentul de text, de obicei in jur de 160 de caractere, care apare sub adresa URL in lista de motor de cautare. Meta descrierea este publicitate gratuita. Este sansa dvs. de a prezenta un rezumat care incurajeaza utilizatorii sa faca clic pe inregistrarea dvs., mai degraba decat pe celelalte.

Ca publicitate gratuita, meta descrierile tale nu trebuie lasate pe masa. Asigurati-va ca sunt relevante si ca raspund nevoilor unui vizitator. Daca puteti, adaugati un carlig emotional. Evitati sa introduceti prea multe cuvinte cheie si, in schimb, discutati direct cu potentialii dvs. clienti.

Navigarea poate avea aceeasi soarta ca si link-urile textuale. Paginile se deplaseaza sau devin invechite, iar navigarea trebuie sa urmeze. Pe langa faptul ca va asigurati ca navigarea functioneaza, verificati in mod regulat pentru a va asigura ca linkurile dvs. de top duc in continuare vizitatorii catre paginile dvs. cele mai relevante.

Poate fi necesar sa adaugati sau sa eliminati linkuri pentru a directiona vizitatorii catre paginile dvs. cele mai performante. Simplitatea in navigare este cheia. Nu aruncati totul asupra unui vizitator deodata. In schimb, directionati strategic vizitatorii catre paginile dvs. cele mai valoroase.

Prec.

Urm.

Introdu Comentariu