Centrul pentru Implicare Tehnologica al Camerei de Comert a Statelor Unite ale Americii (C_TEC) a gazduit in luna octombrie un eveniment alaturi de Greater Houston Partnership, concentrat pe impactul tehnologiei asupra intreprinderilor mici si guvernului. Evenimentul, intitulat “TecNation 2022: How Technology is Powering the US Economy” (“TecNation 2022: Cum alimenteaza tehnologia economia SUA”), a adus laolalta leaderi de afaceri, factori de decizie politica si proprietari de intreprinderi mici, pentru a evalua utilizarea tehnologiei si impactul pe care aceasta il are asupra activitatii lor.
Un reach mai mare la un cost mai mic
Proprietarii de afaceri mici prezenti in cadrul evenimentului au sustinut la unison si foarte clar ca tehnologia serveste ca un multiplicator de forta in eforturile lor de a ajunge la clienti noi si de a-si dezvolta afacerea.
„Nu as putea niciodata sa fac reclama pe caile vechi, la TV sau in ziare. Ar insemna sa platesc pentru a fi expus unor oameni carora nu le pasa de produsul meu. Astfel, faptul ca pot targeta in mod real o persoana care isi doreste sa afle despre produsul meu conteaza foarte mult si face ca banii din publicitate sa conteze” spune Ramon Sorriano, proprietarul La Calle Tacos, prezent la eveniment.
Brian Spears, de la Baby Chick, un ghid de resurse adresate femeilor din perioada de sarcina pana in cea de maternitate, este de acord cu aceasta perspectiva. „Ne permite sa amplificam continutul pentru toti utilizatorii nostri”, a spus Brian. „Si in plus, faptul ca primim aproximativ un milion de utilizatori lunar pe site, pentru a putea ajunge chiar mai departe de acestia, este un ajutor masiv.”
Un colac de salvare pentru comunitati
Dincolo de impactul prezentarii produselor si serviciilor lor catre noi clienti, reprezentantii afacerilor mici au fost de acord ca tehnologia le-a permis sa se adapteze atunci cand s-au confruntat cu conditii tumultuoase de business.
Mario Amaro, proprietarul Ease, o platforma tehnologica ce ajuta medicii independenti sa isi deschida cabinete, este de parere ca tehnologia transforma comunitatile din America. Acum, prin tehnologie, practicienii independenti pot deservi mai bine comunitatile defavorizate de furnizorii traditionali de asistenta medicala. „Modul in care ne gandim sa permitem clinicienilor sa fie independenti schimba conceptul de cabinet si modul in care poate fi accesat”, a spus Mario.
In mod similar, Ramon a povestit ca, in timpul inundatiilor ce au urmat unei furtuni tropicale din 2019, tehnologia a permis restaurantului sau sa se asocieze cu alte afaceri pentru a oferi ajutor echipelor de interventie si comunitatii sale, cupland resursele cu capacitatile de productie de alimente.
Ce ne spun datele?
Participantii la TechNation 2022 si membrii panelului au fost de acord in mare masura cu privire la beneficiile tehnologiei pentru afacerile lor. Marturiile lor sunt in concordanta cu ceea ce a constatat Camera SUA in raportul sau recent “Empowering Small Business: The Impact of Technology on US Smal Businesses” (“Capacitarea Afacerilor Mici: Impactul Tehnologiei asupra Afacerilor Mici din SUA”).
Raportul a constatat ca afacerile mici au o tendinta aproape universala de adoptare a unei game ample de platforme de tehnologie.
Mai mult de 9 din 10 proprietari de intreprinderi mici din SUA spun ca folosesc cel putin un tip de platforma tehnologica in derularea afacerii lor. Cea mai raspandita utilizare a tehnologiei in firmele americane mici este utilizarea platformelor de social media, cum ar fi Facebook, Twitter si Instagram, care sunt utilizate de doua din trei companii mici (66%). Aceasta este urmata de utilizarea aplicatiilor software de contabilitate, utilizate de 56% dintre firmele mici, si a platformelor de marketing care sunt utilizate de 41% dintre firmele mici.
Din 2020, afacerile mici care lucreaza cu platforme tehnologice au mai multe sanse sa inregistreze o crestere a vanzarilor, profiturilor si angajarii.
Implicatiile pentru factorii de decizie
Concluzia celor raportate de companiile mici despre utilizarea tehnologiei pentru dezvoltarea afacerilor este ca, fara politicile adecvate, firmele mici si-ar putea pierde capacitatea de a se adapta si de a face fata noilor provocari ale economiei secolului 21.
Sursa: https://www.uschamber.com/technology/heres-what-small-business-leaders-are-telling-me-about-tech