In momentul in care prin intermediul site-ului tau nu vinzi produse ci doar oferi servicii, asta nu inseamna ca nu mai ai nevoie de asistenta online. Serviciul de suport clienti este coloana vertebrala a oricarei afaceri, jucand un rol crucial in construirea unei baze de clienti durabile si permit companiilor sa infloreasca. Potrivit American Express, mai mult de doua treimi dintre consumatorii americani spun ca sunt chiar dispusi sa cheltuiasca mai mult cu marci care ofera un serviciu superior clientilor .
In aceasta epoca digitala, chatul live este o parte integranta a unui set de instrumente de succes pentru clienti, oferind o platforma pentru a comunica cu clientii in timp real si genereaza niveluri de satisfactie de 73% , comparativ cu doar 61% pentru e-mail si 44% pentru telefon.
Dar nu numai nivelul de satisfactie a clientilor este cel de care beneficiezi, ci si pastrarea clientilor se imbunatateste. De fapt, peste 63% dintre consumatori au raportat ca este mai probabil sa revina pe un site web care ofera chat live.
De ce le place clientilor chatul live
Sunt mai multe motive pentru care clientii prefera chatul live si pe care le vom discuta si noi.
Chatul live este convenabil pentru clienti
„Ori de cate ori vedeti oportunitatea de a crea un moment WOW, actionati in consecinta!” – Shep Hyken
Chatul live este convenabil din mai multe motive:
A). Conecteaza clientii instantaneu cu un agent. Nu este nevoie sa apeleze un numar si nici sa apase butonul dupa buton inainte de a ajunge sa discute cu un agent.
B). Chat-ul in direct permite clientilor sa isi indeplineasca mai multe sarcini. Acesta este poate cel mai mare beneficiu. Peste 51% dintre clienti prefera live chat tocmai din acest motiv. Deci, chiar daca clientii au un scurt moment de asteptare, ei pot continua sa faca altceva, ceea ce nu se poate spune si despre suportul telefonic unde de cele mai multe ori in urechi le va canta o melodie.
C). Timpul de asteptare este neglijabil. Nu mai ramane in asteptare timp de ore intregi, pentru ca echipa care gestioneaza chatul ofera rapid informatii clientilor.
D). Conversatia poate fi salvata. Este mai usor sa ghidezi utilizatorii prin probleme atunci cand interactiunile lor anterioare pot fi trimise inapoi pentru context.
E). La intrebarile clientilor se raspund rapid. Adesea, e-mailurile necesita un timp indelungat inainte si inapoi, chat-ul live poate rezolva problemele intr-o singura sesiune.
F). Clientii pot primi raspunsurile la intrebarile lor inainte de a veni in magazin sa cumpere. Acesta este un avantaj masiv, avand in vedere ca 44% dintre consumatori considera ca posibilitatea de a vorbi cu un agent in timp ce cumpara online este una dintre cele mai bune caracteristici pe care un site web le poate oferi. Clientii apreciaza cu adevarat ajutorul cand vine vorba de decizii de cumparare.
Clientii apreciaza chatul live, deoarece ii ajuta sa ia decizii de cumparare corecte, iar cu o echipa de specialisti care sa se ocupe de acest aspect, acum este mult mai usor sa ajungi la sufletul clientilor si sa ii determini sa ramana alaturi de tine mai mult timp.