4 metrici esentiali unei campanii Google Ads

Daca esti incepator atunci cand vine vorba de campanii Google Ads, poti fi putin coplesit de toate datele si informatiile care iti sunt afisate de platforma. Totusi, fiecare dintre acestea are o inportanta foarte mare, desigur!

Dupa ce ai invatat lucrurile de baza si ai reusit, intr-un final, sa iti pui la punct o campanie, urmeaza interpretarea rezultatelor acesteia. Rezultatele sunt reprezentate prin intermediul anumitor metrici care iti spun – codat, evident – ce merge bine si ce poate fi imbunatatit.

Asadar, iata care sunt 4 dintre detaliile esentiale ale unei campanii!

Impressions – numarul de impresii

Acest indicator se refera la numarul total al vizualizarilor si afisarilor unui ad rulat de tine in timpul unei campanii Google Ads. Principalul element care influenteaza numarul de impresii este bugetul campaniei, evident.

In principal, bugetul este direct proportional cu numarul de afisari. Totusi, calitatea reclamei, precum si un bid mai mare, pot duce la o eficienta sporita a anunturilor tale in reteaua Google.

Click-through rate (CTR) – rata de clic

Rata de clic calculeaza cat de eficienta este reclama ta, dar si cat de relevanta este aceasta – si arata numarul de clickuri facute pe aceasta. Rata este rezultatul numarului total de clickuri impartit la numarul total de afisari. Din moment ce rate este exprimata in procente, rezultatul mentionat se inmulteste cu 100. Pentru a obtine un CTR cat mai bun, reclama trebuie sa fie de calitate, oferta sa fie relevanta pentru expresiile cheie alese, iar publicul caruia ii este afisata reclama trebuie sa fie identificat corect.

O rata de click optima este de minimum 5%.

Cost per click (CPC) – cost per clic

Dupa cum a fost mentionat, probabil deja stii care sunt lucrurile de baza ale unei campanii Google Ads. Astfel, stii ca trebuie sa platesti un anumit cost per clic de fiecare data cand un utilizator apasa pe anuntul/reclama ta. O campanie optimizata corespunzator si cu performante bune se bucura de un cost per clic care scade constant.

Indicatorul este influentat de catre oferta (bid) maxima, scorul calitatii landing page-ului si pozitia reclamei create de tine in rezultatele motoarelor de cautare.

4 metrici esentiali unei campanii Google Ads1

Average cost per action (CPA) – cost per actiune

Acest indicator iti arata cu exactitate cati bani cheltui in timpul unei campanii Google Ads pentru a garanta o conversie – anume pentru a obtine un client/vizitator. Totusi, este putin mai complicat decat atat.

Acest indicator este numit cost per actiune – actiunea poate fi diferita si cel mai important, stabilita de tine. Astfel, CPA iti poate arata atat cheltuielile necesare pentru inregistrarea unui cont, cat si cheltuielile necesare pentru realizarea unei vanzari din magazinul tau online.

CPA prezinta un cost mai mare decat CPC deoarece este mai dificil sa faci un vizitator sa actioneze. Un click este foarte simplu de realizat, precum este si inspectarea unei pagini web – lucru pe care il fac majoritatea utilizatorilor, fara a lua o actiune.

Vrei campanii Google Ads de succes?

O campanie poate fi realizata la un nivel incepator sau expert – necesita, totusi, o oarecare experienta. Google Ads inseamna mai mult decat licitarea pe anumite expresii cheie si realizarea unor reclame – unii ar putea spune ca este o stiinta.

Astfel, daca ai nevoie de oameni de stiinta care stiu sa manuiasca subtantele si ingredientele necesare unei campanii explozive, atunci apeleaza chiar acum la agentia The Markers – all-in pentru tine si pentru afacerea ta!

Prec.

Urm.

Introdu Comentariu