3 trenduri din tehnologie care vor contura modul de functionare a restaurantelor in 2022

Operatorii se pot astepta ca totul sa se desfasoare cu si mai putin contact.

Daca 2020 a fost un an dificil si cu multe provocari, in mare parte din pricina pandemiei COVID-19, 2021 a dus fara indoiala lucrurile la un alt nivel. Intre lipsa fortei de munca, tulburarile din lantul de distributie si inflatia in crestere, este o minune ca industria a supravietuit totusi celor 12 luni. Faptul ca a reusit sa o faca este dovada unei importante tot mai mari a tehnologiei.

Potrivit unui sondaj in randul operatorilor de restaurante, 87% dintre repondenti au fost de acord ca adoptarea noilor tehnologii in ultimii doi ani a fost esentiala pentru supravietuirea afacerilor. Astazi nu mai exista drum de intors si, desi sunt multi factori pe care nimeni nu ii poate anticipa, putem spune cu un grad mare de siguranta ca 2022 va fi un an in care un numar tot mai mare de restaurante va imbratisa tehnologii noi si eficiente.

Iata mai jos trei moduri in care tehnologia restaurantelor va continua sa se transforme si sa evolueze in anul ce va urma.

Tehnologia contactless va fi standardul

Asa cum s-a intamplat si in multe alte domenii, COVID-19 a accelerat adoptarea digitalului in domeniul ospitalitatii. Pandemia a trimis efectiv restaurantele in era digitala, iar operatorii care nu au reusit sa tina pasul cu aceasta transformare vor constata ca e greu sa supravietuiasca.
Clientii restaurantelor s-au obisnuit cu meniurile cu coduri QR, de pilda, iar digitalul este acum status quo-ul. O parte din ce in ce mai mare din ceea ce inseamna experienta de gestionare a unei mese in oras – incepand de la comanda si ajungand pana la plata – a fost pus in seama clientului.

Multi consumatori apreciaza acest aspect al “noii normalitati” pentru ca se bucura de faptul ca detin controlul asupra experientei de luat masa in oras. Asadar, desi adoptarea initiala a multora dintre aceste progrese a venit ca raspuns la pandemie, cererea clientilor de confort si comoditate va fi cea care le va mentine in joc. Capacitatile flexibile si fiabile privitoare la experienta contactless vor fi esentiale pentru restaurante in 2022 si in continuare.

Programe unice de loialitate ce ofera clientilor motive sa revina

Mancarea devine mai scumpa, iar preturile preparatelor din restaurante cresc cu o rata mai mare decat preturile din magazinele alimentare. Potrivit estimarilor pentru 2022 ale Departamentului american pentru Agricultura, preturile mancarii vor avea o crestere estimata cuprinsa intre 1.5% si 2.5%, iar preturile pentru preparatele servite in afara casei vor avea o crestere cuprinsa intre 3% si 4%.

Acest trend ar putea face iesirile la masa in oras o optiune mai putin atractiva decat cina acasa, iar aceasta discrepanta iminenta ameninta recuperarea post-pandemica a restaurantelor.
Cum pot operatorii de restaurante sa spere ca isi vor recastiga si pastra clientii in aceasta era a cresterii preturilor si a nesigurantei economice? O strategie inteligenta este aceea de a oferi clientilor stimulente sub forma de recompense pentru loalitatea lor.

Intr-un sondaj recent in randul a peste 1500 de consumatori americani, 69% dintre repondenti au spus ca programele de loialitate ii stimuleaza sa frecventeze un restaurant mai des.
Restaurantele care au implementat o solutie de plata la masa au capacitatea de a integra programe de loialitate si recompense direct in procesul de checkout. In acest fel, clientii vor putea sa colecteze si sa valorifice recompense in mod automat, cand isi platesc nota de plata, printr-o interfata self-service usor de folosit, la momentul platii. Intr-o perioada in care restaurantele functioneaza cu personal redus, aceasta abordare perfecta nu pune nicio sarcina in plus pe umerii angajatilor, pentru ca in acest fel clientii isi pot scana, plati, colecta si valorifica punctele, dupa care pot pleca din restaurant, fara niciun fel de asistenta din partea staff-ului.

Chir daca ramane mai ieftin sa mananci acasa in 2022, introducerea programelor de loialitate si recompense poate face clientii sa revina intr-un loc unde se simt apreciati si puternici.

Clientii restaurantelor trebuie sa se astepte la o experienta mai independenta

Ca raspuns general la pandemia provocata de COVID-19, multe restaurante au adoptat tehnologia contactless in 2020 si 2021. Majoritatea punctelor de contact care existau in mod obisnuit atunci cand luai masa la restaurant au fost transformate ca urmare a adoptarii la scara larga a meniurilor digitale cu coduri QR, a optiunilor de comanda directa si a platii directe, toate acestea posibile prin intermediul telefoanelor smart.

Desi multi clienti ai restaurantelor considera ca tehnologia contactless imbunatateste experienta culinara, la fel de adevarat este si ca oamenilor le plac optiunile la fel de mult pe cat le place confortul. Oaspetii care trec pragul restaurantelor vor sa aiba optiuni atunci cand vine vorba de comanda si de plată. Iar daca multi clienti prefera deja sa faca aceste lucruri folosind telefoanele personale sau tabletele built-in din restaurante, exista si categoria clientilor care inca prefera interactiunea cu personalul.

Ospatarii traditionali nu vor fi niciodata pe deplin inlocuiti de tehnologie si multi clienti nici nu si-ar dori sa se intample asta vreodata! Elementul uman continua sa fie o parte esentiala a experientei pentru multi dintre cei care merg in restaurante.
Noua realitate poate avea beneficii clare pentru angajatii din sectorul ospitalitatii, deoarece clientii devin astfel un fel de co-piloti, care se ocupa de aspecte precum comanda si plata, permitand angajatilor sa acorde mai putina atentie partii de logistica si sa puna mai mult accent pe construirea relatiilor cu oaspetii. Iar aceasta reteta poate insemna vanzari mai mari pentru restaurant si tipsuri mai mari pentru ospatari.

Oaspetii nu isi doresc, insa, o experienta rece, complet lipsita de contact. Ei vor mai mult confort si control, dar dublate de mai multa conexiune.
Cheia succesului pentru restaurante in 2022 va fi punerea la dispozitia clientilor a tehnologiei de auto-servire, daca asta isi doresc, dar si furnizarea optiunii de a nu folosi aceasta tehnologie daca simt nevoia de mai multa interactiune.

Sursa: https://www.nrn.com/technology/3-technology-trends-will-shape-how-restaurants-function-2022

Prec.

Urm.

Introdu Comentariu