A fi influencer pe Instagram este un job cat se poate de real pentru multe persoane din intreaga lume, care au transformat social media dintr-un hobby intr-o cariera. Insa la drept vorbind, ideea de a fi influencer a impartit destul de mult opinia publica.
Astfel, unele persoane sunt de parere ca este o afacere excelenta, pentru care merita a depui eforturi, in timp ce altele considera ca este o scuza jenanta a celor care nu sunt in stare sa isi gaseasca un loc de munca “adevarat”.
Indiferent de ce parte a baricadei te situezi, se pare ca nimic nu opreste aceasta miscare, ba mai mult, aceasta ia o amploare din ce in ce mai mare! Astazi exista o multime de influenceri pe Instagram care au reusit atat de bine in activitatea lor incat si-au creat propriile branduri in materie de beauty si imbracaminte, dar si propriile companii. Destul de impresionant, nu?
Numai ca ceea ce nu stie multa lume este ca a fi influencer inseamna mult mai mult decat sa faci niste fotografii cu tine, sa porti haine frumoase si sa postezi reclame pe feed-ul tau de Instagram. Acest job necesita multa daruire, efort, munca intensa si aptitudini de business. Desigur, toate acestea nu anuleaza faptul ca vorbim despre o activitate distractiva, cu o multime de oportunitati excelente, precum calatorii si produse gratuite. Dar cum este de fapt sa fii influencer?
Programul de munca este 24 din 24
Atunci cand iti propui sa traiesti din social media, trebuie sa iti asumi ca nu vei lucra la program fix, de la 9.00 si 17.00, ci trebuie sa fii “on” tot timpul. Intr-un interviu acordat AFAR , Kiersten „Kiki” Rich, femeia din spatele contului The Blonde Abroad , a explicat ca cel mai greu lucru la a fi influencer este „sa tii pasul”, pentru ca este un job pe care trebuie sa il faci zilnic, non-stop si ca uneori nu poti pleca nici macar o saptamana in vacanta.
Intr-un interviu acordat celor de la USA Today, Huda Kuttan – influencer de beauty – a subliniat acelasi lucru, spunand ca cel mai important lucru care trebuie retinut este ca “acesta nu este un loc de munca part-time”.
Saptamana de lucru a unui influencer este in general planificata de la un capat la celalalt, si cuprinde intotdeauna activitati precum styling, sedinte foto, post-procesare, editare text, web management si multe altele. Acest job implica atat de multe aspecte, incat uneori poate fi epuizant.
Trebuie sa fii pregatit sa evoluezi
A fi influencer pe Instagram inseamna, evident, sa lucrezi in primul rand cu contul tau de Instagram, dar Kiersten Rich de la The Blonde Abroad subliniaza ca este important sa fii mereu gata sa evoluezi si sa faci schimbari, pentru ca tendintele in lumea internetului si retelelor de socializare se schimba tot timpul. „Mi-am dat seama foarte devreme ca in aceasta industrie nu poti pune toate ouale intr-un singur cos”, a spus ea in interviul acordat AFAR . Rich a mai vorbit si despre importanta utilizarii altor aplicatii in afara de Instagram, spunand ca totul se rezuma la intuitie.
Exista o anume inteligenta pe care orice influencer trebuie sa o aiba si care trece dincolo de a face pur si simplu niste poze frumoase. Iar daca nu ai aceasta inteligenta dar iti doresti cu tot dinadinsul sa fii influencer, atunci va trebui sa iti angajezi pe cineva care sa aiba aceasta inteligenta.
Adesea esti subestimat
Influencerii muncesc din greu si isi asuma multe sarcini diferite, insa cei mai multi presupun ca meseria lor este o gluma. Intr-un interviu pentru Influry, influencerul Charlotte Nikitopoulos de la Charlotte’s Lookbook a spus ca nu este vorba doar despre crearea unor fotografii, ci este vorba in primul rand despre controlul asupra unui brand si asupra continutului publicat de acesta. Dupa parerea sa, „cei mai multi influenceri sunt oameni cu o educatie aleasa, dar care din pacate sunt vazuti in general doar ca niste imagini dragute si atat!
Foarte multi oameni cred in mod eronat ca un influencer nu face nimic altceva decat sa cutreiere intreaga lume, imbracat in haine frumoase si sa isi faca selfie-uri, insa munca influencerilor nu este deloc usoara, iar in spatele unei poze frumoase care ajunge pe Instagram exista o gramada de munca. In plus, partea de business, la care nimeni nu se gandeste, are o pondere fantastica.
Este mai stresant decat pare
Asadar, ce mai face un influencer in afara de poze? Multi dintre ei considera ca fac destule si ca munca lor este foarte stresanta. O parte extrem de dificila este sa raspunzi mereu unui public numeros, pentru ca, in esenta, si influencerii au “sefii” lor, iar acestia sunt followerii de pe retelele de socializare. Asadar, daca vrei sa lucrezi in acest domeniu va fi nevoie sa ai atitudinea adecvata si obrazul destul de gros incat sa intelegi ca nu poti multumi pe toata lumea, la fel cum nu poti asculta toate vocile in acelasi timp.
Aimee Song de la Song of Style este de parere, intr-un inteviu acordat celor de la Man Repeller, ca sunt multe aspecte ale acestui job care trec neobservate pentru cei din afara. Arielle Charnas, care s-a folosit de faima obtinuta pe Instagram pentru a-si crea brandul Something Navy, spune ca e dificil sa tii pasul. „Presiunea de a furniza continut este mereu prezenta”, spune ea, adaugand ca „cea mai grea parte este pierderea libertatii creative”.
Totul tine de relatia cu urmaritorii
Influencerii de pe Instagram nu trebuie doar sa administreze o afacere si un brand personal, sa faca fotografii grozave si sa ramana in permanenta conectati la pulsul retelelor de socializare. Ei trebuie, de asemenea, sa ramana conectati 24 din 24 la publicul lor. Influencerul Caitlyn Warakomski a declarat pentru The Digest Online ca o parte uriasa din meseria ei este „sa raspunda la comentarii, DM-uri, sa gestioneze continutul personal si profilurile sale”. Ea a adaugat ca „este extrem de important pentru ca asta le arata oamenilor ca esti o persoana reala, nu doar ceva fantastic si intangibil de pe Instagram. Este ca si cum ai fi prietenul lor”.
Angajamentul poate fi dificil de controlat, dar, pentru majoritatea influencerilor merita efortul. Aimee Song a declarat pentru Man Repeller ca, desi toate lucrurile gratuite pe care le primesti si toate calatoriile pe care le faci sunt minunate, fara doar si poate, ceea ce adora ea cu adevarat este comunitatea sa. “A avea o comunitate online poate fi extrem de pozitiv si motivant, mai ales ca femeie, in lumea in care traim. Partea cea mai buna cu privire la aceasta calatorie este ca am ocazia sa cunosc oameni atat de uimitori”.
Castigurile pot fi imprevizibile
Este usor de presupus ca influencerii de pe Instagram o duc foarte bine. Fotografiile lor fac sa para ca au bani, timp si resurse nesfarsite si exista zvonuri incredibile despre cat de bine sunt platiti pentru o singura postare mica. Desi unele dintre aceste zvonuri sunt reale, mai ales cand vine vorba despre influencerii mari, nu este o situatie general valabila.
Intr-un interviu pentru Cosmopolitan, influencerul Asiyami Gold a explicat cat de imprevizibile pot fi castigurile atunci cand nu ai un venit stabil. „Poti trece printr-o perioada de o luna, doua sau trei, in care sa nu stii exact pe ce bani te bazezi, astfel ca este o meserie in care trebuie neaparat sa faci economii pentru perioadele in care nu ai foarte mult de lucru.
Cu toate acestea, trebuie sa recunoastem ca odata ce un influencer ajunge sa aiba succes, cariera sa poate fi una foarte profitabila.
Trebuie sa iti sustii mereu cauza
Unul dintre cele mai importante lucruri la cariera de influencer este sa iti poti sustine cauza, personala si de brand. Trebuie sa ai incredere sa intri pe un target si sa te impui in fata brandurilor sau companiilor cu care vrei sa lucrezi, ramanand in acelasi timp fidel fata de tine insuti. Una dintre cheile succesului pentru influenceri sau pentru bloggeri este sa isi cunoasca foarte bine valoarea si sa nu accepte orice propunere care poate parea buna la inceput.
Orice brand care vrea sa se promoveze stie care este valoarea unui influencer, astfel ca nu trebuie sa te multumesti cu mai putin decat meriti. Desigur, cu exceptia campaniilor caritabile.
Aleisha MacAulay, blogger de calatorii la eat.shop.travel, a spus ceva similar intr-un interviu pentru The Sun, explicand ca de-a lungul timpului a trebuit sa fie „extrem de atenta si protectoare” vis-a-vis de brandul sau personal, ceea ce inseamna ca a refuzat multe oferte in asa fel incat sa respecte o anumita linie privind calitatea si estetica contului sau.
Ai parte de o multime de oportunitati excelente
Este foarte adevarat ca a fi influencer poate fi stresant si, in plus, necesita foarte mult timp, insa este un job cu o latura pozitiva uriasa: a fi influencer iti poate aduce o multime de oportunitati excelente si – ei bine, da, este adevarat ce ai auzit!- multe lucruri gratuite. Intr-un interviu pentru Glamour , Aimee Song a vorbit despre cat de mult s-au schimbat lucrurile pentru ea de cand s-a lansat pe Instagram. Ea isi aminteste ca la inceput platea pentru majoritatea lucrurilor, inclusiv zboruri catre sedinte foto si calatorii. Insa acum, datorita faptului ca este un brand si ca are o cariera de succes, Song are extreme de multe oportunitati minunate, la care nu ar fi visat niciodata: locuri in primul rand la prezentari de moda, calatorii gratuite, haine gratuite si lista poate continua.
Iti ia mult timp si rabdare sa iti cresti numarul de urmaritori
A deveni influencer pe Instagram nu este ceva ce se intampla peste noapte. Multi dintre cei mai de succes influenceri spun ca au avut nevoie de ani buni pentru ca numarul lor de followeri si conturile lor sa creasca pana la nivelul la care sunt astazi.
Intr-un interviu pentru Startup Mindset, Paola Alberdi, de la Blank Itinerary spune ca simte ca toata lumea vrea rezultate imediate, dar subliniaza ca acesta este un drum care “necesita multa munca si timp. Trebuie sa ai rabdare si sa fii consecvent. Trebuie sa investesti timp pentru a crea continut unic si extraordinar”.
De asemenea, Jeanne Grey de la The Gray Layers spune pentru Business Insider ca nu merita sa fii influencer daca nu este pasiunea ta, pentru ca ai nevoie de foarte mult timp pentru a ajunge sus! „Cred ca nu poti avea rabdare daca nu iti place de la inceput. Deci, trebuie sa iti placa in mod real ceea ce faci! Multi dintre noi am pornit de la un hobby, ne-a placut foarte mult sa facem asta si am transformat o pasiune in bani”.
Poate avea un impact emotional real
Exista o presiune emotionala ce tine de prezenta permanenta pe retelele de socializare, si multi instagrammeri simt aceasta presiune. Nu este vorba doar despre stress, ci si despre presiunea de a fi perfect tot timpul. Tamu McPherson, de la All the Pretty Birds, a vorbit despre concurenta cu alti influenceri, spunand ca „standardul este atat de ridicat incat ma frustreaza sa nu pot obtine ceea ce vreau”.
Lainy Hedaya spune, la randul sau, ca poate fi dificil sa-ti creezi un brand online tot timpul. „Intr-un fel, social media poate dezumaniza o persoana. Oamenii cred ca ceea ce vad pe Instagram-ul meu este cu adevarat viata mea” spune ea, adaugand „Intr-o oarecare masura ar putea fi, dar nu voi posta niciodata o poza cu mine intr-o duminica dimineata cu intoxicatie alimentara. Ar fi credibil in mod cert, dar deloc inspirat.
Nu faci un munte de bani imediat
Dupa ce reusesc sa isi creeze o comunitate importanta, influencerii pot castiga multi bani, e foarte adevarat… Insa asta nu se intampla in mod cert de la inceput. E nevoie de timp. In interviul acordat AFAR , Kiersten Rich spunea ca la inceputul calatoriei sale pe Insragram “efortul depus era unul real”. Ea a mai adaugat ca a trebuit sa se intretina singura in scoala, a avut cateva joburi in paralel si facea numai calatorii ieftine.
Asiyami Gold a declarat extrem de sincer pentru Cosmopolitan ca ani intregi a mancat noodles in fiecare zi, pana au devenit felul ei preferat de mancare.
Daca vrei sa devii influencer pe Instagram nu trebuie sa ai asteptari legate de bani, cel putin 1 an, desi exista si cazuri in care roadele muncii se vad abia dupa trei ani.
E obligatoriu sa fii intotdeauna autentic
A fi autentic este o parte extrem de importanta din cariera de influencer, un aspect care are atat parti bune, cat si parti rele. Este un lucru pozitiv ca trebuie sa fii mereu tu insuti, dar asta adauga un plus de presiune. Chiar si asa, marii influenceri sunt de parere ca originalitatea este cheia succesului. Intr-un interviu acordat Business Insider, Krystal Bick, influencer de fashion, a spus ca, in momentul in care faci un parteneriat cu un brand doar pentru bani, urmaritorii isi vor da seama, iar asta te poate afecta negativ. „Cred ca puterea marketingului in cazul influencerilor este increderea inerenta pe care cred ca am construit-o cu toti oamenii care ne urmaresc si ne citesc blogurile”.
De aceeasi parere este si Jeanne Grey, care spune ca este foarte important pentru urmaritorii tai sa simta ca esti real, pentru ca pana la urma ei sunt cei care acceseaza linkurile si tot ei sunt cei care fac vanzarile, cei care vor aduce bani brandurilor tale.
Trebuie sa te concentrezi pe unicitate
A fi autentic este important, insa la fel de important este si sa fii unic, un atribut asupra caruia multi influenceri de pe Instragram sunt de acord ca este obligatoriu pentru a avea succes. Intr-un interviu acordat celor de la Hello Giggles, Marianna Hewitt, care a tradus succesul sau ca influencer in brandul de beauty Summer Fridays, a explicat ca “daca doresti sa pornesti pe acest drum e foarte important sa nu copiezi pe nimeni, sa nu copiezi formate sau stiluri foto, pentru ca postarea ta nu va fi unica. Lumea influencerilor este extrem de saturata, dar exista intotdeauna loc pentru oameni noi”. Desigur, conditia este ca ceea ce aduc ei ca si continut sa fie unic si original! Oricine se satura dupa maxim doua zile de un cont de Instagram pe care nu vede continut unic sau pe care vede lucruri pe care le mai vede pe alte 10 conturi… E foarte adevarat ca presiunea de a fi mereu creativ poate fi obositoare, dar daca esti pasionat de ceea ce faci, vei reusi pana la final!