Turbosuflantele sunt cele mai comune tipuri de turbocompresoare utilizate in fabricarea automobilelor. Prin comprimarea aerului necesar pentru ardere, debitul de aer al unui motor creste si eficienta va creste si ea. Turbosuflanta cu gaze de esapament foloseste energia continuta in gazele de esapament pentru propulsie si este formata din doua turbine.
Aici aerul este comprimat la o suprapresiune de aproximativ 1,5 bari. Aerul incalzit prin compresie este de obicei racit de un racitor de aer de incarcare si apoi alimentat in camera de ardere. In acest proces, mai mult oxigen ajunge in camera de ardere pentru ardere.
Cresterea productiei a fost principalul argument pentru turbocompresoare, astazi este vorba in primul rand de economisirea energiei, reducerea emisiilor si cresterea performantei.
Asa-numita turbosuflanta cu gaz de esapament – pe scurt turbo – este instalata pe motoarele diesel si pe benzina. Scopul este de a creste performanta si eficienta motorului cu ardere printr-o alimentare mai mare cu aer.
Care este functia sa?
O turbosuflanta creste puterea motorului, mentinand in acelasi timp aceeasi deplasare. Cea tip turbina cu gaz de esapament antreneaza compresorul si creste aerul tranzitat sau reduce activitatea de aspiratie a pistonului.
Turbosuflanta de gaze de esapament isi extrage energia din presiunea reziduala a gazelor de esapament. Incarcatorul poate folosi presiunea si energia cinetica a gazelor de esapament. Impreuna cu un racitor de aer de incarcare, se poate obtine o presiune de lucru mai mare cu aceeasi temperatura in cilindru.
Motoarele pot fi incarcate in mai multe moduri. De exemplu, datorita incarcarii de supratensiune, caracteristica – aici presiunea gazelor de esapament din fata rotii turbinei nu este constanta.
In timpul incarcarii de rezerva, gazele de esapament sunt conduse la roata turbinei la presiune aproape constanta. Mai mult, se face distinctia intre incarcarea mecanica, aici incarcatorul este actionat de motor si necesita o parte din puterea motorului.
Cu incarcarea dinamica, energia de curgere a aerului aspirat este utilizata pentru a invarti amestecul combustibil-aer prin canalele de anunturi.
Cat costa repararea unei turbosuflante?
Este una dintre cele mai scumpe piese ale motorului. Prin urmare, costul pieselor de schimb depaseste costurile fortei de munca de multe ori. Repararea sau inlocuirea cu turbosuflante second poate dura de obicei doua pana la trei ore.
De ce trebuie sa mergi imediat cu turbosuflanta pentru reparatii?
Cu un defect, nu mai poate produce raportul de incarcare necesar. Acest lucru reduce performanta motorului. De asemenea, poate duce la complicatii suplimentare, intrucat intregul sistem de gestionare al motorului este setat la functia turbo-ului.
Trebuie sa stii ca un vehicul cu o turbosuflanta de gaz de esapament care nu mai functioneaza poate respecta valorile limita specificate din standardul de gaze de esapament. Prin urmare, ar trebui reparata urgent.
La final, este bine sa stii ca, pentru a proteja turbosuflanta si a evita deteriorarea, trebuie evitate sarcinile mari imediat dupa pornirea motorului. In schimb, masina trebuie intotdeauna incalzita suficient.
De obicei, este nevoie de aproximativ 10 kilometri pentru a conduce inainte ca motorul sa se incalzeasca si, prin urmare, si uleiul de motor sa atinga o temperatura de functionare de la 80 la 90 ° C.