Achizitia unui website in etapa de inregistrare domeniu nu este o sarcina atat de simpla precum pare la prima vedere. Nu doar ca trebuie sa alegi o denumire pentru brand, insa va fi nevoie sa decizi care extensie este cea potrivita. Inainte de a face asta, ar fi bine insa sa cunosti diferentele intre categorii. Mai jos ai informatii cu privire la acest aspect!
Domeniile gTLD (Generic Top-Level Domains)
Aceste domenii sunt cele mai populare si le poti recunoaste instant, datorita faptului ca sunt utilizate de aproape toate website-urile de pe internet. Cea mai populara extensie este cea .com, care nu are restrictii in privinta folosirii. La nivel mondial exista insa si alte domenii populare, cum ar fi .org (pentru organizatii) sau .net (retea).
Pe langa acestea, mai poti achizitiona domenii precum .biz sau .info. Cu toate ca gama de utilizare este specificata clar pe internet, inregistrarea unei asemenea denumiri poate fi realizata de orice persoana. In 2011, ICANN a inceput sa permita companiilor sa aiba si domenii proprii, cum ar fi .google sau .mitsubishi. Vei gasi insa si gTLD-uri de tipul .money, .motorcycles sau .realestate.
Domeniile sTLD (Sponsored Top-Level Domains)
Un domeniu sTLD in etapa de inregistrare domeniu nu poate fi setat de oricine, deoarece face referire la o anumita entitate. Aceasta poate fi un business sau un anumit guvern, extensia fiind .gov sau .edu. Vei gasi online si TLD-uri de acest tip ce pot fi inregistrate mai simplu, cum ar fi .museum, .jobs sau .travel. Acestea sunt in numar de 14, fiind foarte putine in comparatie cu denumirile generice.
Domeniile ccTLD (Country Code Top-Level Domains)
Un ccTLD face referire la o anumita tara, extensia din Romania fiind .ro. Pentru Germania este folosit .de, USA are terminatia .us si Regatul Unit .uk. Dupa cum poti observa deja, in majoritatea cazurilor este vorba de 2 litere carora li se poate determina semnificatia destul de simplu. In prezent exista peste 312 ccTLD-uri.
Majoritatea dintre acestea sunt publice si pot fi achizitionate de oriunde, fiind benefice pentru afacerile care se adreseaza publicului dintr-o anumita zona. Din acelasi motiv, brandurile precum Amazon sunt disponibile in varianta .de sau .co.uk. GEoTLD-urile sunt domenii asemanatoare, insa reprezinta un subset al domeniilor generale si nu al celor de la anumite tari. Printre cele mai comune extensii de acest tip se afla .nyc, .paris sau .berlin.
Care este cea mai buna extensie in etapa de inregistrare domeniu?
Pentru a putea determina ce fel de domeniu ai nevoie, este recomandat sa te gandesti la viziunea ta asupra website-ului. Daca acesta nu are inca un scop specific, poti alege o extensie de tipul .ro sau .com. In situatia in care numele bune deja au fost preluate, achizitia unui TLD diferit te va ajuta sa iesi in evidenta. Indiferent de preferinte, Google trateaza toate domeniile intr-un mod asemanator si continutul postat de tine are o importanta mai mare.
De aceea, ar fi bine sa nu pierzi timp in etapa de inregistrare domeniu. Un TLD nu afecteaza foarte mult partea de SEO, ceea ce inseamna vei putea folosi inclusiv o denumire care nu este deosebita