Mos Craciun nu a fost tot timpul asa cum il cunoastem in prezent si, daca acum il poti inchiria pe Mosul de la https://www.casaluimoscraciun.ro/, in trecut lucrurile nu erau asa.
Viata si aventurile lui Mos Craciun a lui L. Frank Baum, o carte pentru copii, a fost publicata in 1902. O mare parte din miturile lui Mos Craciun nu erau bine stabilite la acea vreme, lasandu-l pe Baum sa-i dea lui „Neclaus” (Micutul lui Necile) o varietate de puteri, o casa in Valea Rasului din Hohaho si zece reni — care nu puteau zbura, dar au sarit in limite enorme, asemanatoare unui zbor. Nemurirea lui Claus fost castigata, la fel ca titlul sau („Mos Craciun”), decis prin votul celor nemuritori in mod natural. Aceasta lucrare a stabilit si motivele lui Claus: o copilarie fericita printre nemuritori.
Cand Ak, Maestrul Woodsman of the World, il expune la mizeria si saracia copiilor din lumea exterioara, Mos Craciun se straduieste sa gaseasca o modalitate de a aduce bucurie in viata tuturor copiilor si, in cele din urma, inventeaza jucarii ca mijloc principal. Mos Craciun apare mai tarziu in The Road to Oz ca oaspete de onoare la petrecerea de nastere a lui Ozma, declarat a fi destul de faimos si iubit incat toata lumea sa se incline chiar inainte de a fi anuntat drept „Cel mai puternic si loial prieten al copiilor, Alteta Sa Suprema – Mos Craciun. „.
Ilustratiile cu Mos Craciun
Imaginile cu Mos Craciun au fost transmise prin reprezentarea lui Haddon Sundblom pentru publicitatea de Craciun a companiei Coca-Cola in anii 1930. Imaginea a dat nastere unor legende urbane conform carora Mos Craciun a fost inventat de The Coca-Cola Company sau ca Mos Craciun poarta rosu si alb deoarece acestea sunt culorile folosite pentru a promova brandul Coca-Cola. Concurentul lui Coca-Cola, Pepsi-Cola, a folosit picturi similare cu Mos Craciun in reclamele sale in anii 1940 si 1950.
Din punct de vedere istoric, Coca-Cola nu a fost prima companie de bauturi racoritoare care a folosit imaginea moderna a lui Mos Craciun in publicitate – White Rock Beveragesa folosit deja un Mos Craciun rosu si alb pentru a vinde apa minerala in 1915 si apoi in reclamele pentru berea sa cu ghimbir in 1923. Anterior, Mos Craciun aparuse imbracat in rosu si alb si, in esenta, in actuala sa forma pe mai multe coperti ale revistei Puck in primii ani ai secolului XX.
Imaginea lui Mos Craciun ca personaj binevoitor a fost intarita prin asocierea sa cu caritatea si filantropia, in special de catre organizatii precum Armata Salvarii . Voluntarii imbracati in Mos Craciun au devenit de obicei parte din actiunile de strangere de fonduri pentru a ajuta familiile nevoiase in perioada Craciunului.
In 1937, Charles W. Howard , care l-a jucat pe Mos Craciun in magazine universale si parade, a infiintat Charles W. Howard Santa School, cea mai veche scoala de acest gen din lume.
In unele imagini de la inceputul secolului al XX-lea, Mos Craciun era infatisat ca un mester, facandu-si personal jucariile manual intr-un mic atelier. In cele din urma, a aparut ideea ca avea numerosi spiridusi responsabili pentru realizarea jucariilor, dar jucariile erau inca facute manual de fiecare spiridus individual care lucra in mod traditional.
Cantecul popular din 1956 de George Melachrino , „Mrs. Santa Claus”, si cartea pentru copii din 1963 How Mrs. Santa Claus Saved Christmas , de Phyllis McGinley , au contribuit la standardizarea si stabilirea caracterului si rolul doamnei Claus in SUA.
Romanul din 1948 al lui Seabury Quinn Roads se bazeaza pe legende istorice pentru a spune povestea lui Mos Craciun si originile Craciunului. Alte completari moderne la „povestea” lui Mos Craciun includ Rudolph renul cu nasul rosu si renul principal, creat in 1939 de Robert L. May , un copywriter din Montgomery Ward , si imortalizat intr- un cantec din 1949 de Gene Autry .
Elfii in cultura populara
Elfii au fost prezentati ca folosind linii de asamblare pentru a produce jucarii la inceputul secolului al XX-lea. Aceasta schimbare s-a reflectat in descrierea moderna a resedintei lui Mos Craciun – acum adesea descrisa cu umor ca o unitate de productie si distributie complet mecanizata, echipata cu cea mai recenta tehnologie de productie si supravegheata de spiridusi cu Mos Craciun si doamna Craciun ca directori sau manageri. Un extras dintr-un articol din 2004, dintr-o revista comerciala a managerilor lantului de aprovizionare, ilustreaza in mod adecvat aceasta descriere:
Centrul principal de distributie al lui Mos Craciun este o priveliste de vazut. Cu o suprafata de 4.000.000 de picioare patrate (370.000 m2 ), este una dintre cele mai mari facilitati din lume. Un sistem de management al depozitelor (WMS) in timp real este, desigur, necesar pentru a rula un astfel de complex. Facilitatea foloseste pe scara larga intercalarea sarcinilor, combinand literalmente zeci de activitati DC (depozitare, completare, ridicare comenzi, incarcare cu sania, numarare a ciclurilor) intr-o coada dinamica, spiridusii DC au fost la standardele si stimulentele proiectate timp de trei ani, ceea ce duce la un Crestere de 12% in productivitate.