Ce reprezintă analiza concurenței și cum o realizăm?

Dacă ai dubii de unde să începi atunci când vrei să pornești o nouă afacere, atunci analizarea concurenței ar trebui să fie primul lucru pe care să îl iei în considerare.

Se spune că pregătirea este cheia succesului și, pentru a face acest lucru, este necesar întotdeauna să te gândești la noi modalități de a fi cu un pas înaintea concurenților tăi. Așa că acordă câteva minute să citești acest articol în care îți ofer sfaturi utile despre cum să obții un avantaj semnificativ față de concurența ta.

Ce înseamnă mai exact a analiza concurenții?

Cu cât sunt mai mulți concurenți într-o singură industrie, cu atât devine mai importantă efectuarea unei investigații corecte. În zilele noastre, când concurența este în continuă creștere, și mai ales în lumea comerțului electronic, analiza concurenților reprezintă unul dintre principalele instrumente pentru conducerea unei afaceri de succes. Acest lucru nu înseamnă că ar trebui să copiezi fiecare mișcare pe care a făcut-o adversarul, ci că este necesar să devii mai conștient de ceea ce fac ei și să ții cont de toate schimbările din jur când îți concepi propria strategie de afacere. Pentru a face acest lucru, trebuie să ai mereu informații directe și actualizate.

Mai presus de asta este faptul că aceste tipuri de informații nu se referă doar la concurență, ci și la afacerea proprie. Orice ai face, este foarte important să fii realist și să ai o bună perspectivă asupra principalelor puncte tari și puncte slabe ale tale. Deoarece ieșirea din mulțime este prioritatea numărul unu, trebuie întotdeauna să ai în vedere cum să evidențiezi punctele forte și cum să îmbunătățești punctele slabe. Cu alte cuvinte, în vederea evoluției îți compari afacerea cu concurenții tăi efectuând o analiză competitivă.

După ce efectuezi analiza, poți observa că ești mai bogat cu o mulțime de informații noi și utile. De exemplu, vei fi la curent cu tendințele viitoare din industrie, vei avea o perspectivă mai bună asupra propriei performanțe și, nu în ultimul rând, vei cunoaște concurența.

Cum se efectuează o analiză a concurenților?

Desigur, toate acestea sunt mult mai ușor de spus decât de făcut. De unde începi? Care ar trebui să fie obiectivul tău principal? Ce să faci cu informațiile pe care le obții? Toate acestea sunt întrebări legitime pe care oricine le-ar avea la început. Deci, să explicăm acest proces puțin mai bine.

Descoperă principalii concurenți

Indiferent dacă vrei să recunoști sau nu, concurenții sunt acolo și cel mai probabil numărul lor nu va scădea. Dacă vrei să rămâi la înălțime, trebuie să iei măsuri. Primul pas al efectuării unei analize a concurenților ar fi identificarea principalilor competitori. Cum faci acest lucru?

În primul rând, trebuie să  iei în considerare la ce categorie de business te situezi. Dacă ai o afacere mică, competitorii tăi sunt toți cei asemănători ție și cei cu afaceri mai mari decât a ta. Dacă însă ai o companie mare, atunci este evident că afacerile mici nu fac parte din grupul tău de competitori, care se restrânge considerabil.

Vizitează paginile web ale competitorilor

Acum că știi care sunt principalii tăi concurenți, poți trece la pasul următor în analiza concurenței – investigarea site-urilor web. Acest lucru poate că îți va lua ceva timp, dar va da roade pe termen lung. O să îți poți face o idee despre structura și designul site-urilor, cu cine colaborează (sau cine sunt clienții lor) când au fost fondate, unde se află etc. Principalul scop este colectarea de informații despre produsele lor – prețuri, descrieri, recenzii, oferte.

Importanța rețelelor sociale

Prezența pe rețelele sociale este extrem de importantă. Cercetările au arătat că magazinele online care sunt prezente și pe rețelele sociale au în medie cu 32% mai multe vânzări decât cele care nu se promovează pe această cale.

Canalele de socializare sunt foarte importante pentru monitorizarea rivalilor. De aici poți obține câteva idei utile pe care, de ce nu, poți chiar să le implementezi și tu în propria strategie sau, de exemplu, poți găsi unele greșeli în modul în care se promovează și le poți evita pe viitor.

Experiența clientului

Chiar dacă clienții te găsesc  pe tine înaintea competitorilor tăi, treaba ne se termină aici. Dacă navigarea pe site-ul tău este dificilă, vor pleca și toate acțiunile făcute anterior vor fi în zadar. În timp ce analizezi concurența, nu uita să fii atent și la modului în care acest aspect a fost abordat de rivalii tăi. Pune-te în locul clientului și fii obiectiv – în calitate de client, te declari mulțumit de site-ul tău? Cumpărătorul are două puncte principale: ușurința în găsirea și cumpărarea produsului dorit și cât de atractiv este site-ul web.

Monitorizarea prețului

Unul dintre principalele lucruri pe care trebuie să te concentrezi în timp ce efectuezi analiza concurenței este să descoperi cât mai multe informații despre strategia competiției în ceea ce privește prețurile. Știind că prețul este unul dintre cele mai importante aspecte ale unei afaceri, este necesar să dedici timp acestui aspect al analizei concurenților. Cel mai simplu mod de a face acest lucru este compararea prețurilor tale cu prețurile oferite de concurență. Dar acest lucru nu este întotdeauna atât de simplu. Dacă faci parte din categoria celor cu  o concurență vastă, această sarcină ar putea părea greoaie, poate chiar imposibilă de realizat manual.

Ei bine, acesta este momentul când îți spun ca există varianta să lași toate activitățile prezentate mai sus în mâna unui soft de monitorizare a prețurilor, care îți va elibera tot timpul pe care l-ai fi alocat pentru analiza concurenței. Ba chiar mai mult îți ofer soluția ideală –Pricevent. Este bine cunoscut că oamenii capătă mai multă încredere în eficacitatea unui produs după ce îl probează, așa că te invit pe pricevent.com  pentru a testa acest soft și a te convinge câte ai de câștigat de pe urma lui.

Nu uita ca faci parte dintr-un domeniu foarte dinamic și în continuă schimbare, care necesită să fii mereu deschis pentru abordări noi. Poate că te gândești că deja faci o treabă excelentă și atâtea detalii despre concurență nu îți vor folosi. Totuși, oferă-ți oportunitatea de a încerca acest soft și lasă-te uimit de îmbunătățirile pe care ți le va furniza.

„Regula de aur pentru orice om de afaceri este următoarea: ‘Pune-te în locul clientului’.” – Orison Swett Marden

Prec.

Urm.

Introdu Comentariu