Atunci cand vorbim de marketing online, ne referim de fapt la cea mai cunoscuta modalitate prin care poti ajunge sa te faci cunoscut si sa vinzi, fie ca sunt produse, servicii sau informatii. Iar cand spunem marketing, spunem mult mai mult decat publicitate.
Marketing-ul online este acel set de instrumente si metode folosite pentru a promova produse si servicii prin intermediul internetului.
Marketing-ul online include o gama mult mai larga de elemente de marketing decat marketing-ul traditional, datorita canalelor suplimentare si mecanismelor de marketing disponibile pe internet.
Cu ajutorul marketing-ului online se pot oferi foarte multe beneficii afacerilor din mediul online, precum cresterea potentialului, reducerea cheltuielilor, un control mult mai bun, imbunatatirea serviciului clienti sau avantajul competitiv.
Programele eficiente de marketing online folosesc sistemele de gestionare a datelor privind consumatorii si managementul relatiilor cu clientii. Cu ajutorul marketing-ului online se conecteaza organizatiile cu clientii potentiali, ceea ce face ca afacerile sa se dezvolte mai mult si mai repede decat in cazul afacerilor traditionale.
Specialistii in marketing online sunt capabili sa combine instrumentele creative si tehnice ale internetului, inclusive design-ul, dezvoltarea, vanzarile si publicitatea, in timp ce se focuseaza pe urmatoarele tipuri de modele de afaceri primare.
Printre tehnnicile de marketing online trebuie specificate:
- Search Engine Optimization: se refera la metodele prin care un site devine mai vizibil in rezultatele motoarelor de cautare
- Search Engine Marketing: se refera la cea mai eficienta metoda de promovare online, fiind de fapt utilizarea de reclama sau anunturi in cautarile Google
- Social Media Marketing: se refera la promovarea prin intermediul retelelor de socializare, precum Facebook, Instagram, Twitter sau Linkedin
- Email Marketing: se refera la cresterea ratei de conversie cu ajutorul bazei de date a fostilor sau potentialilor client.
Marketing-ul online are o serie de avantaje, printre care sunt incluse:
- Costuri reduse: publicul larg este accesibil la costuri mult mai mici decat in cazul bugetelor traditionale de publicitate, ceea ce ofera posibilitatea companiilor sa creeze reclama atragatoare pentru consumatori.
- Flexibilitate si confort: consumatorii pot cauta si achizitiona produse si servicii in timpul lor liber
- Analiza eficienta: rezultatele statisticile eficiente sunt disponibile oricand si nu au nevoie de costuri suplimentare
- Optiuni multiple: instrumentele de publicitate include anunturi cu plata pay-per-click, marketing prin intermediul e-mail-ului sau integrare de cautare locala, precum Google Maps
- Focusarea demografica: consumatorii pot fi orientati demografic mult mai eficient in mediul online, decat in cel offline.
Printre dezavantajele marketing-ului online se afla lipsa de tangibilitate, ceea ce inseamna ca acei consumatori ce doresc sa cumpere nu au posibilitatea de a incerca produsele sau serviciile dorite. Ceea ce ii ofera totusi consumatorului suficienta incredere pentru a cumpara, este tocmai politica favorabila de returnare a produselor.
Marketing-ul online a devenit mult mai frecvent decat publicitatea traditionala in ultimii ani si se dezvolta in continuare din ce in ce mai mult. Astfel, daca ai o afacere pe care doresti sa o promovezi in mediul online, este inevitabil faptul ca vei ajunge sa apelezi la specialisti ai marketing-ului online pentru a te putea bucura de cele mai bune rezultate.