Advertorialele au puterea de a atrage atenția utilizatorilor de internet asupra unui brand, de a consolida renumele unei mărci, de a promova un produs sau un serviciu, de a converti utilizatorii în clienți și, într-un final, de a vinde. Cu alte cuvinte, advertorialul este o strategie de marketing foarte eficientă, mai ales dacă ne gândim la cât de acerbă este concurența online în orice domeniu de activitate.
Dar pentru ca advertorialul să își îndeplinească cu succes toate funcțiile menționate mai sus, trebuie redactat cu foarte multă atenție. Advertorialul nu este strident, nu este o reclamă deschisă, nu insistă cu un îndemn și nu ofensează cititorul. Dimpotrivă, este un conținut prietenos, educativ și chiar distractiv, care include într-un mod discret îndemnul la acțiune.
Iată câteva modalități prin care puteți crea advertoriale captivante și eficiente:
Rezonați cu cititorul
Un advertorial trebuie să se identifice cu cititorii chiar de la la prima propoziție. Personajul din advertorial are o problemă comună, specifică multor altor zeci de oameni, dar care a fost rezolvată cu ajutorul unui produs sau serviciu. Pentru ca un advertorial să fie eficient, primul paragraf trebuie să explice în mod creativ de ce conținutul este aplicabil audienței.
Dacă utilizatorii de internet se pot raporta la problema expusă în advertorial, sunt șanse foarte mari ca advertorialul să fie accesat de un număr cât mai mare de utilizatori.
Intercalați mesajul de vânzare
Scopul principal al unui advertorial este acela de a face publicitate unui brand, unui serviciu sau unor produse. Însă publicitatea nu este evidentă, ci dimpotrivă, advertorialul este ca o narațiune captivantă, care reușește să mențină atenția cititorului de la prima propoziție și până la final.
Îndemnurile strategice și subtile plasate în punctele de vârf ale narațiunii încurajează cititorul să dea curs invitației de vânzare, fie că este vorba de a vizita un website sau de a achiziționa un produs. Este esențial să folosiți prudența atunci când plasați îndemnuri la acțiune în cadrul advertorialului. Prea multe îndemnuri sau prea multă insistență vor determina cititorul să părăsească advertorialul.
Scrieți advertorialul pe un ton similar publicației
Pentru a evita ca un advertorial să pară o reclamă deschisă, conținutul său trebuie să fie redactat pe un ton similar platformei unde va fi publicat. Pentru a face acest lucru, studiați cu atenție alte materiale publicate pe acea platformă și mențineți aceeași tonalitate pe tot parcursul advertorialului. Dacă folosiți tonul unei povestiri, nu treceți brusc la limbajul de vânzare, deoarece cititorul va fi deranjat de această tranziție.
Similar cu un conținut SEO, advertorialul se caracterizează prin subtilitate. Dacă un advertorial nu respectă regulile de publicare ale platformei, atunci nu va fi publicat pe acea platformă. În general, platformele cu trafic ridicat, care vând spațiu publicitar, au lucrat strategic pentru a-și construi un brand solid, iar conținutul care nu pare să fie coeziv, nu va fi publicat.
Prin urmare, înainte de a redacta advertorialul, este recomandat să studiați conținutul aprobat de echipa editorială a platformei. Țineți cont de nișa platformei, de frazeologie și de tonul general, apoi încercați să scrieți advertorialul astfel încât să se integreze perfect pe platforma vizată.
Acordați atenție titlului
În cele din urmă, acordați atenție titlului. Menținerea unui ton coerent reprezintă doar o mică parte din scrierea corectă a unui advertorial. La fel de important este ca titlul advertorialului să se potrivească cu celelalte titluri ale materialelor publicate pe platformă. Dacă titlul advertorialului se potrivește cu stilul unei platforme consacrate, atunci sunt șanse și mai mari ca utilizatorii să vă acceseze advertorialul.
Acordați atenție modului în care o publicație își structurează titlurile. Unele site-uri web preferă titluri scurte de știri, în timp ce altele preferă ca titlurile să fie autoritare și concise. Prin urmare, titlul advertorialului trebuie să se îmbine armonios cu celelalte titluri ale materialelor publicate pe platformă.