Piata imobiliara – scaderea preturilor devine tot mai evidenta
Dupa aproape un an de fluctuatii minore de la o luna la alta, devine tot mai evident faptul ca preturile apartamentelor au intrat pe o noua panta descendenta.
Conform indicelui calculat de imobiliare.ro pe baza unui numar de 10.341 de oferte introduse in sistem de proprietari sau agentiile imobiliare, in luna iulie pretul pe metru patrat la nivel national a scazut cu 1% fata de iunie, scaderea din ultimele doua luni ajungand la 3.8%. Fata de decembrie 2009 preturile sunt cu 6.3% mai mici, iar fata de iulie 2009 cu 6%.
Pe orase insa scaderile sunt mai mari:
- in Bucuresti, pretul mediu a scazut de la 1302 euro/mp in mai la 1245 euro in iulie, scaderea fiind de 4.4% (-2.4% in ultima luna). Pretul apartamentelor vechi a scazut cu 5.7%, iar pretul celor noi cu doar 1.4%, ceea ce arata ca dezvoltatorii inca mai tin de preturi in ciuda celor 10.000 de apartamente care stau nevandute de mai bine de un an. La calculul pretului mediu pentru Bucuresti au fost luate in considerare 17.540 de oferte.
- in Timisoara, pretul pe metru patrat a ajuns in iulie la 851 de euro, cu 2.6% sub cel din iunie si cu 13.3% sub cel din iulie 2009. Cel mai mult a scazut pretul cerut de proprietari pentru apartamentele cu trei camere, acesta ajungand la 801 euro/mp, ceea ce inseamna ca pe un apartament de 60 mp proprietarii cer in medie un pret mai mic de 50.000 de euro. Numarul ofertelor luate in considerare a fost de 1.440.
- in Brasov, pretul mediu a scazut cu 3.2% in iulie si a ajuns la 907 euro/mp, in Iasi scaderea a fost de 1.9%, in Constanta de 1.4%, iar in Cluj preturile au crescut cu 0.1%. Clujul este singurul oras in care, conform calculelor imobiliare.ro, preturile au ramas relativ stabile in ultimele 12 luni.
Mai jos se poate observa evolutia preturilor in ultimul an, click pe grafic pentru marire.
Avand in vedere faptul ca nu discutam despre preturile reale de tranzactionare ci despre cele cerute de proprietari, preturile medii mentionate mai sus nu sunt extrem de relevante pentru cei care doresc sa cumpere o locuinta.
Mult mai relevant este insa trendul, iar cifrele arata ca piata imobiliara se confrunta cu un nou val de scaderi.
PS: si datele calculate de Renderman pe baza anunturilor de vanzare postate pe situl anuntul.ro arata ca in Bucuresti, intre iunie 2009 si iunie 2010, pretul mediu a scazut cu aproximativ 6%.


3.8.2010
Cristian Orgonas
Categoria: 


Am 33 de ani, locuiesc in Timisoara si sunt de formatie economist.
Publicat la data de 3.8.2010, ora 10:52 am
mai e loc, mai e loc…
la costuri cu constructia de 3-600 EUR / mp (inclusiv terenul si NU ma intereseaza ca au fost ghinionisti care au cumprat pe varf), in bucuresti trebuie sa ajunga pretul de vanzare sub 1000 EUR / mp, undeva pe la un 6-800 EUR / mp
pana atunci, criza e doar in ziare si la TV
Publicat la data de 3.8.2010, ora 10:56 am
mai este loc de un minus de 20%, dar depinde si de numarul tranzactiilor. Este posibil ca scaderea preturilor sa duca la un blocaj total in conditiile in care proprietarii vor refuza sa vanda.
Dupa ce ani de zile piata a mers pe principiul ca un apartament cu doua camere este ieftin la 70.000 eur, acum este greu de inteles de ce este scump la 50.000.
Legat de articolul ala – o sa il public saptamana asta, nu am avut timp ieri….
Publicat la data de 3.8.2010, ora 12:05 pm
khris, NUMARUL de apartamente pus in vanzare conteaza enorm. Dupa primele 100 vandute, apare informatia si pretul creste precum drojdia. Sabotajul bancilor la Prima casa- varianta constructie noua are si el un rol.
Publicat la data de 3.8.2010, ora 11:13 am
Pai la sala palatului se vinde un apartament cu 950EUR/mp. Este un anunt mare pus pe balconul imobilului.
Am gasit si teren la 12KM de Bucuresti cu 25EUR/mp(1000mp) cu utilitati(gaze si curent) , la asfalt, in zona unde cereau 100EUR-150EUR/mp.
Deja preturile incep sa fie acceptabile… numai in Dr.Tr.Severin gasesti terenuri la 26m distanta de asfalt cu 50EUR/mp. Oras care face parte din judetul cu cea mai mare rata a somajului si in viitor probabil va deveni cel mai sarac judet din Romania.
Da, este vorba de orasul cu filmul porno rulat la inaugurarea garii.
Publicat la data de 3.8.2010, ora 11:22 am
Gabriel: parerea mea – pretul pe mp al unui apartament vechi in Bucuresti este acceptabil la ~600-700 euro pe mp util, iar pretul unui ap nou ar trebui sa fie in jurul a 800-900 euro cu tot cu TVA. Vorbesc de zone normale, nu de lux.
Publicat la data de 3.8.2010, ora 11:42 am
@Khris, probabil asa o ajunga dar in cativa ani(2-3) sau poate ca intretinerea, care se va scumpi, va pune osul la accelerarea scaderii.
Publicat la data de 3.8.2010, ora 12:04 pm
In afara de Nordului, Primaverii si Cotroceni nu exista zone “de lux” in Bucuresti.
Culmea ca pretul/mp din Nordului concureaza de la egal cu Prelungirea Ghencea, Colentina sau campul din Pipera.
:O
Pretul unui apartament vechi in Bucuresti va ajunge pe la 500 eur (media de varsta a proprietarilor din Buc este foarte inaintata si datorita sporului natural negativ in fiecare luna raman libere cateva sute de apart)
Publicat la data de 3.8.2010, ora 12:03 pm
in mod onest, imi recomanzi un constructor care sa faca apartamente de bloc in Bucuresti cu 3-600 e/mp? Ca mai vinde vreunul prins la inghesuiala parti de bloc la acest pret, pt.ca ii trebui banii ieri, e altceva. Fata de 2007, preturile materialelor NU SUNT MAI JOS, iar manopera a crescut. Iar vanzarile de apartament pre-1989 urmeaza alte reguli. Si sa nu uitam de pretul bransamentelor -sunt zone cu costuri de 9000 E si peste (banii RENEL nu ai constructorului).
Publicat la data de 3.8.2010, ora 4:57 pm
Sunt de acord. Este adevarat ca piata face pretul, dar sa ne raportam totusi la pretul de cost al unui apartament nou. Astfel un apartament nou de 60mp cu trenul aferent, intr-o zona medie din Timisoara cu toate utilitatile , cheltuieli de proiectare, comision constructor, valoreaza la pretul de acum 39.000 euro (aprox), respectiv atit ar trebuie sa cpste daca terenul ar fi achizitionat la pretul de acum in timp ce in aceeasi zona un apartament vechi de aceesi dimensiune, uzat timp de 40 de ani costa 42000 euro. Rezulta ca piata poate duce spre infinit un pret nerealist..dar nu la infinit….caci in Romania sunt foarte multi proprietari, in comparatie cu alte tari care detin mai multe proprietati..nu ma refer la tineri care sunt doritori de achizitii…ci la pensionari care au 3 apartament si o casa la tara..un numar mare dupa statistici . Stim toti cum a decurs improprietarirea pe vremea raposatului. In plus , in anul 2000 cistigam 400 dolari pe luna si gaseai o garsionera buna cu 7000marci (alimetele erau mai ieftine ce-i drept) iar acum cistig 500 dolari pe luna si o garsoniera e 30000 euro! Acum doar bancile mai tin preturile sus (garantii, credite)
Publicat la data de 3.8.2010, ora 10:54 am
offtopic: ne “amenintai” intr-un articol anterior ca o sa revii sapt asta “cu un comentariu mai amplu legat de situatia in care se afla economia mondiala in acest moment”…
eu astept
Publicat la data de 3.8.2010, ora 10:58 am
Totusi nu cred ca putem trage o concluzie analizanad lunile de vara….cand se stie ca piata este moarta oricum; lumea e prin concedii sau acasa, in provincie.
Stai sa vina septembrie sa-si dea seama ca au nevoie de locuinte si atunci se misca piata. Eu estimez un +5%.
Publicat la data de 3.8.2010, ora 11:32 am
Stai sa vina noiembrie si sa creasca preturile la utilitati si altele si atunci sa vezi crestere
estimez un -6.25%
Publicat la data de 3.8.2010, ora 12:08 pm
ok cu ce spui. Mai este un factor: desteptarea investitorilor mici. La o chirie de X E/luna, cineva isi face niste calcule si oferteaza functie de recuperarea investitiei. Exemplu de la TV: un apartament de 2 camere -fara alte detalii- 450 E lunar, unni vor dori recuperarea in 10-12 ani si vor face o oferta in consecinta – acest randament depasind dobanda impozabila a bancilor.
Publicat la data de 3.8.2010, ora 4:46 pm
In septembrie, de regula, cei care vin la facultate cauta locuinte pentru inchiriere/cumparare. Problema este faptul ca numarul acestora este mult mai redus decat in anii trecuti, pentru ca au intrat la facultate generatia 91. Urmatoarele generatii de studenti vor avea in continuare un spor negativ pentru inca cel putin 3 ani. Lipsa locurilor de munca in bucuresti descurajeaza stabilirea absolventilor de facultate si migrarea fortei de munca din provincie catre bucuresti.
Din aceste motive cred ca va fi un septembrie destul de trist (categoric sub asteptari) pentru piata imobiliara.
Publicat la data de 3.8.2010, ora 11:29 am
Greu de crezut ca se va misca piata prea iute… Credite se dau foarte greu, bugetarii tocmai au luat o taiere de leafa substantiala, investitori straini cu bani, care sa dea sute de mii de euro pe apartamente cu doua camere pe Calea Calarasi nu cred ca mai vin vreodata.
Preturile din Bucuresti sunt aberante comparativ cu puterea de cumparare a romanilor. Uitati-va la ce preturi sunt in Munchen, cel mai scump oras german, cu media pe la 2000 euro/mp2. Si nu se compara, Bucurestiul este un oras devastat de uratenie, blocuri comuniste, cabluri, fara parcuri si verdeata, inecat in trafic, gunoi, praf, poluare, rahat de caini, flegme si muci la tot pasul, si cel mai groaznic lucru, plin de romani. Ok eu inteleg ca lacomia romaneasca de bani nemunciti e lucru de minune, dar se va eroda cu timpul, pe masura ce vor fi fortati sa vanda.
Preturile vor scadea in continuare, Romania va fi in criza si in 2011, iar sporul negativ isi va spune cuvantul pe termen lung. Cei care spera la o revenire a preturilor la nivelul 2007-2008 vor astepta mult si bine.
Publicat la data de 3.8.2010, ora 11:31 am
George, chiar nu ati realizat in 2 ani si ceva de scaderi ca tehnica asta e moarta? Gata, s-a terminat, nu mai poti vinde bazandu-te doar pe tehnica : “cumpara azi, maine va fi mai scump”. Vedeam si la tv un reportaj (probabil platit) in care eram iarasi avertizati ca din toamna chiriile vor scadea, asta in conditiile in care in ultimii doi ani chiriile au scazut in toamna. Situatia economica este de asemenea mirifica, in conditiile in care o mare masa a salariatilor s-a trezit cu -25% la salarii si cu un tva marit… Studenti sint din ce in ce mai putini, salariile sint din ce in ce mai mici, ce mai, conditii numa’ bune pentru crestere de pret.
Publicat la data de 3.8.2010, ora 12:18 pm
Nu inteleg care e problema. Poate sa scada si la 100 de eur/ mp chiar nu are relevanta strict subiectul asta, facand abstractie de restul. Erau oameni care isi doreau ca la pret de Logan sa cumpere apartamente de 2 camere in centru. Da, e posibil; au fost vremuri in care cine avea 10000 de dolari era cineva pe piata; problema e ca atunci un salariu de 150 de dolari era foarte bun. Problema e ce ne dorim nu neaparat din prisma disperatilor care au cumparat in 2008 sau a chilipirgiilor care au ceva banuti (poate chiar din vanzare a diverse garsoniere cnf 2 in 2008) si care se vad in Primaverii la vila de 1000 de mp.
Publicat la data de 3.8.2010, ora 12:20 pm
eu nu stiu ce va tot mirati ca scad preturile la apartamente ! o sa scada pana la valoarea lor reala ! DE MIRARE AU FOST ABERATIILE DE PRET DINAINTE ! vi se pare normal un aprtament mai csump in bucuresti decat in paris ? cunosc pe cineva care si-a luat ap.de 50 mp.in suburbiile parisului . la noi nici macar in cluj,darmite in bucuresti,NU POTI SA-L IEI la 50000 E !!!
daca constructia iese la 3-500 E mp.,fara teren,pretul apartamentelor trebuie sa mai scada mult !
Publicat la data de 3.8.2010, ora 12:46 pm
Pretul real este pretul cu care se realizeaza tranzactia.
Doua observatii de luat in seama:
1 Aproape intotdeauna pretul de tranzactionare aeste sub pretul la care se striga oferta. De regula se vind acele apartamente la care proprietarul este fortat sa il vinda si scade pretul. Diferenta o vad la 5-15-25% din pretul de strigare
2 Niciodata nu se vind mai mult de 20% din apartamentele vechi scoase la vanzare. De aceea o medie pe toate 100% este imprecisa.
Publicat la data de 3.8.2010, ora 1:10 pm
Piata imobiliara are o tendinta spre normalizare si intrare in rand cu lumea. Totusi vor mai trece cativa ani pana se vor mai reglementa lucrurile.
Preturile vor fi in scadere si in perioada ce va urma. Cei care vor scadea foarte putin la pret vor fi cei care au achizitionat terenurile la pretul maxim.
Sunt curios care va fi miscarea dezvoltatorilor in urmatoarea perioada dat fiind conditiile actuale de criza (puterea in cadere libera de cumparare si obtinerea din ce in ce mai greu a unui credit).
O normalizarea a lucrurilor ar fi o scadere de 10 % a preturilor si o scadere a dobanzii creditelor ipotecare.
Publicat la data de 3.8.2010, ora 1:47 pm
Khris, umbla niste zvonuri, apropo de preturile imobiliarelor: bancile stau pe o bomba cu ceas, garantiile imobiliare constituite pentru diverse credite. Astfel de garantii sunt “plimbate” prin inregistrari contabile, trecute prin provizioane si patrimoniu, pentru a nu fi scoase pe piata prin executari. De ce? Pentru ca executand la 30,000 un apartament cu care s-a garantat un credit de 80,000, automat, toate garantiile similare trebuie reevaluate la 30,000 in loc de valoarea inregistrata la acordarea creditului. Prin asta, brusc, un portofoliu de 1000 de garantii de 80,000 ar valora 30,000,000 in loc de 80,000,000 – adica falimente sau, cel putin, mari minusuri. Si bancile vor sa evite – de inteles – prin orice mijloace o astfel de depreciere… Pe scurt, preturile ar putea sa scada mult mai mult si mult mai repede, daca piata ar fi intr-adevar libera. Sunt curios pe unde o fi prezicatorul aristocostel…
Publicat la data de 3.8.2010, ora 3:00 pm
@CuriosA
Ioi, mi-e greata de aceeasi “precauti” inepti care mananca aceleasi si aceleasi prajituri, asa ca stau la umbra.
Scaderea inregistrata de “imobiliare.ro” e d’aia periculoasa rau. Impresiile pescarilor imobiliari incep sa le iasa usor usor din tartacuta.
La preturile de oferta din prezent, telefonu’ nu ma’ suna.
Piata e libera, dar proptita, cand se rupe pisicu’ deja mort, sa fiti “precauti”. Atunci sa-i aud pe mancatorii de rahat cum vor suferi preturile variatii minore sau cum vor creste ca drojdea.
Imi cer scuze anticipat fata de khris, dar “recuperarea investitiei” nu poate fi decat scorneala unui prostovan.
“Rechinii” tepuiti fie vor vinde benevol in pierdere, fie vor fi executati.
Stati cu coditele pe sus, mentineti preturile… terenurilor, cloacelor, materialelor de constructii etc. si veti consuma hotshitdogs, physically speaking.
Publicat la data de 3.8.2010, ora 3:02 pm
am incurcat produsele… hotdogshit
Publicat la data de 4.8.2010, ora 1:56 pm
Tinta de pret 10.500 EURO? cat de curand? 1-2 ani? O fi mult, o fi putin?
Publicat la data de 3.8.2010, ora 4:58 pm
Exista un proces care se desfasoara in piata: reevaluarea garantiilor imobiliare. Insa este un proces pe care banca il face mai mult cu numele si prin care nu se doresc ajustari majore ale garantiilor, pentru ca ar fi foarte trist. In situatia in care valoarea reevaluata este sub credit atunci pentru diferenta fie aduci alte garantii, fie bani de acasa. Cred ca suntem constienti ca la reevaluare conteaza cine plateste evaluatorul (acesta fiind platit de catre banca oare cum trebuie sa iasa reevaluarea).
Bancile actioneaza pentru maximizare profitului, trag de cei care au garantii mari care nu ar putea fi recuperate prin licitatie, sa plateasca cumva cate ceva si ii executa pe cei la care stiu ca pot sa recupereze creanta. Din aceasta cauza avem situatia actuala.
Publicat la data de 3.8.2010, ora 4:38 pm
scaderea in eur. dar nu uitati de modificarea de curs valutar. ca proprietarul ce zice: 2 cam la 3 lei fac 80 k eur. A crescut eur la 4 lei, pot sa las la 60. Vai ce scadere, piata e in colaps … dar nu e chiar asa. cand la 4 lei, va fi 40, da, poti vorbi de o scadere. sa nu uitam la ce pret au fost cumparate – date de stat.
Publicat la data de 3.8.2010, ora 5:11 pm
Este corect ceea spui.
Spre exemplu:
- octombrie 2007 pret ap 125.000 * 3.4 = 425.000 ron
- august 2010 pret ap 73.000 * 4.3 = 314.000 ron
Scadere este de 41% in eur si 26% in ron.
Analiza include pretul din octombrie 2007 pentru ca atunci chiar am cautat si negociat respectivul pret, dar am abandonat tranzactia. Pretul din august 2010 este tot unul negociat, in aceeasi zona si pentru acelasi tip de ap, pentru care am reluat cautarea.
Publicat la data de 3.8.2010, ora 5:29 pm
proprietarul nu o sa zica niciodata: “2 cam la 3 lei fac 80 k eur. A crescut eur la 4 lei, pot sa las la 60″…pe el il intereseaza sa obtina cat de mult poate pe proprietate, dar sa o si vanda….
proprietarul va zice: “hmm, vad ca nu reusesc sa vand cu pretul X, atunci sa incerc X=90%*X”. Si repeta fraza la fiecare 6 luni.
Publicat la data de 3.8.2010, ora 5:25 pm
@CuriosA
Uite comentariul lui alex dumitrascu din oct 2008 privind bula imobiliara din SUA si criza globala imediat dupa “planul de salvare” adoptat de congresul american:
Imi exprim acum propria teorie, pentru prima data, si foarte pe scurt.
Din partea bancilor si a fondurilor de garantare a riscului a fost o mare imprudenta angrenarea in cresterea bazata pe credit imobiliar.
Ceea ce s-a intamplat in economia reala a spart balonul acestei cresteri,
Cel care platea , sau care trebuia sa plateasca, a fost americaul de rand, debitor ipotecar la banci, pentru achizitia unei locuinte.
Preturile fiind umflate dupa metoda “zilisteanu”(au avut si ei din astia), gradul de indatorare a fost din ce in ce mai mare, iar clientul bancii, nu a mai putut plati.
Asta a pus in dificultate si a adus pierderi la trei entitati:
-datornicul, care a platit un numar de rate pentru practic nimic;
-fondul de garantare a riscului, care nu a mai putut opera peste un anume prag de credite restante.
-banca creditoare, care nu si-a putut recupera banii din executarea ipotecii.
Dar cine a avut de castigat:
- simplu, speculatorii imobiliari, care si-au luat toti banii inca de la semnarea contractului.
Daca identificam si contabilizam profiturile imobiliarilor din perioada de crestere a respectivei speculatii, foarte probabil vom regasi suma pierderilor suferite de fondurile de garantare a riscului , de banci si de clienti.
Criza nu este tipic americana, fiecare natiune a suferit propria criza, dar mecanismul pare sa fie practic acelasi. Autorii probabil ca sunt si ei aceeasi, si probabil ca au actionat concertat.
Declansarea crizei a avut loc in America, deoarece este piata cea mai mare iar Wall Street este locul unde opereaza marile banci multinationale si fondurile de investitii, mai ales cele suverane.
Sursa
In ce faza sunt acum bancile din Romania?
Ce plan va adopta “Congresul” romanesc? Ce fac bancile mamica acum?
… ce revenire o sa vedeti… pupici…
Publicat la data de 3.8.2010, ora 6:07 pm
Eu am inceput sa vad lucrurile altfel:
1. sunt salariat si muncesc pe salariu
2. din salariu fac economii
3. din economiile pe X ani mi-am cumparat apartament
Se incadreaza in sistemul occidental (locuinta sa fie 4-5 ani de munca)? Da. Atunci totul e bine, nici nu ma intereseaza cat a costat si cat costa acum apartamentul pe care il am.
Fac economii azi? Da. Cat trebuie sa economisesc ca sa imi mai iau un apartament? 2 ani. Traiasca criza
Publicat la data de 3.8.2010, ora 11:21 pm
1-Da’ n-ai vrea sa muncesti si la mine cativa ani pe gratis daca tot nu te intereseaza cat costa acum apartamentul pe care il ai?
Nu de alta da’ nici pe ala care ti l-a vandut nu l-a interesat.
2-Mai ai frati?
Publicat la data de 5.8.2010, ora 9:50 am
Daca dupa 2 ani imi dai un apartament de 4 camere gratis in centrul Bucurestiului (de ex imi place zona Nerva Traian), done deal.
Daca nu iti permiti genul asta de contract, prefer sa muncesc unde sunt acum si sa imi fac eu economii pentru vreau sa cumpar
Publicat la data de 4.8.2010, ora 6:54 am
In principiu sunt de acord, asa gandesc si eu. Problema este ca acum n-as putea sa fiu sigur ca voi fi angajat inca doi ani, firma la care lucrez merge pe pierdere in fiecare luna si alt job n-as zice ca pot gasi in perioada aceasta.
Publicat la data de 4.8.2010, ora 9:26 am
Da’ nu-i asa ca “mizezi pe leu”?
Publicat la data de 3.8.2010, ora 6:18 pm
pentru cei care se intrebau cum poate fi un apartament mai ieftin decat o masina:
http://finance.yahoo.com/news/Condos-that-cost-less-than-cnnm-1234989345.html?x=0
Publicat la data de 4.8.2010, ora 3:26 pm
@elzorab
Se cam naruie toate textele parazitilor imobiliari.
…
(alt film) Narodul de mai sus nu-si pune problema ca a platit din valoarea muncii lui si nerozia prostanilor atrasi de credite care au supralicitat cloace ca a lui. Bine ca e generos, nu-l intereseaza pe ce apa i s-a dus munca pe 4-5 ani de zile.
Publicat la data de 4.8.2010, ora 5:10 pm
Chiar ca le pune capac peste “gura” care debiteaza minime urmate de cresteri
Publicat la data de 9.8.2010, ora 9:28 am
Da, insa nu spui tot.
Una e o basina de masina precum Logan, comparata cu un apartament de 2 camere (si cu o amarata de garsoniera mi se pare fortata comparatia!) si alta e un condo de 25 K USD comparat cu “a new nice family car”. De ce nu un Bentley, serie limitata? Comparatii dintr-astea inutile se pot face oricand, insa ideea era ca 10000 euro un apart de 2 camere (o cloaca, evident), totusi, nu are cum sa coste doar atat. Eu mi-am spus opinia mai demult si consider ca preturile se vor stabiliza (daca economia isi va “reveni” in “L”) undeva pe 60-40-20, insa nu asa repede cum asteapta acum chiriasii…
Personal, mi-am dorit sa-mi vand apartamentul acum 2 ani, gandindu-ma ca este aberant ca acesta “sa faca” 140,000 euro, insa s-a opus sotia. Nu ma gandesc la acest lucru ca la o pierdere, ci ca la o pierdere de oportunitate, atata tot. Cel mai rau s-au “ars” dezvoltatorii amatori, nu cei profesionisti care au stiut cand sa iasa din schema si cei care au cumparat pe varf de bula (2007-2008), nu eu care mi l-am luat la un pret cu mult sub valoarea unui “new nice family car”…
In rest, noi sa fim sanatosi. Ma doare-n duda de imobiliare.
Publicat la data de 4.8.2010, ora 7:25 pm
ce ma mira pe mine e cati viteji se arata acum – la toate articolele despre scaderea preturilor la imobile!
unde erau oamenii astia cand balonul, alex. dumitrascu, aristotelu, renderman si parca chiar si khris vorbeau despre o bula?
Publicat la data de 5.8.2010, ora 8:12 am
eram pe capital si explicam prin 2006-2007 cam cum sta treaba prin sua si cam ce urmeaza, in timp ce mister zanfir ne explica cum cresc preturile cu 20% pe luna. ce nu stia lumea e ca zanfirel avea un frate “dezvoltator”
Publicat la data de 5.8.2010, ora 10:52 am
Razvan Zamfir… are blog de “business”. Anonimii mancatori de laturi din 2007-2009 erau in fapt nume grele din “jurnalismu’” de business romanesc, agenturili imobiliari in frunte cu zilisteanu ajungand mult mai tarziu pe front.
Ma rog, poate realizeaza si ingamfatii de dupa 2005 ca lecturarea revistei Capital la frizerie nu te transforma in om de afaceri peste noapte, ci doar… cel mult intr-un realizat profesional… supraindatorat pentru nimic.
… ce-i drept, ma bucura prezentul si viitorul… categoriilor enumerate.
Publicat la data de 5.8.2010, ora 9:59 am
@
alex
Eu iti propuneam sa muncesti cativa ani moca nu pe bani, asa cum ai facut si cand ti l-ai cumparat pe primul.
Am vazut ca nu esti rau de paguba si m-am gandit ca mai tine odata.