Ioan Niculae catre popor – la munca, nu la intins mana!
In aceasta saptamana, peste 30 de miliardari americani s-au angajat sa doneze jumatate din avere unor organizatii caritabile, urmand astfel indemnul lui Bill Gates si Warren Buffet.
Atat Hotnews cat si Wall-Street.ro au avut initiativa de a ii intreba pe cativa dintre cei mai bogati romani daca ar fi de acord sa urmeze exemplul americanilor, raspunsurile lor le gasiti aici si aici.
Un singur raspuns mi-a atras in mod deosebit atentia – cel al lui Ioan Niculae, seful InterAgro, personaj a carui avere este estimata la 1.2 miliarde de euro:
Am o parere foarte proasta despre decizia miliardarilor americani [...] Oamenii trebuie sa invete sa munceasca, nu sa intinda mana. Este pacat ca dupa 20 de ani romanii inca nu au invatat sa munceasca si stau cu mana intinsa.
Cu alte cuvinte, din punctul de vedere al acestui domn, a dona o parte din avere unor asociatii caritabile sau unor fundatii, nu inseamna altceva decat a incuraja nemunca.
Un asemenea gest nu inseamna deloc responsabilitate sociala, nici satisfactia ca ii ajuti pe cei care au fost mai putin norocosi decat tine, nici multumirea ca dai inapoi societatii o parte din ceea ce sociatatea ti-a dat. Nu, inseamna doar mila si frustrare.
Mergand pe acelasi principiu, ne putem intreba ce rost are sa donezi bani unor fundatii care se ocupa de educatie sau de sprijinirea tinerilor saraci dar cu potential, din moment ce acesti tineri se pot angaja la InterAgro in loc sa isi continue studiile si astfel sa isi atinga potentialul?
Ce rost are sa donezi bani unor fundatii care se ocupa de ingrijirea bolnavilor sau handicapatilor, din moment ce acestia din urma pot pune mana sa munceasca, nu sa astepte ajutor de la cineva? Sau ce rost are sa donezi bani unor institute de cercetare care incearca sa gaseasca solutii pentru tratarea unor boli acum incurabile?
Bineinteles, americanii sunt prosti. Iar cel mai prost dintre ei este Buffet, care a promis ca va dona 99.9% din avere.


6.8.2010
Cristian Orgonas
Categoria: 

Am 33 de ani, locuiesc in Timisoara si sunt de formatie economist.
Publicat la data de 6.8.2010, ora 12:26 pm
acum sincer este o prostie ce a zis niculaie si mai ales faptul ca nu face deosebirea intre o donatie petru un scop caritabil si incurajarea parazitismului
e doar un parvenit (dupa cum vorbeste) nu cred ca merita mai mult decat dispret si ignore
Publicat la data de 6.8.2010, ora 12:31 pm
Stefan: omul este al treilea cel mai bogat roman, nu poti sa il ignori, mai ales ca sunt multi cei care gandesc ca el. Vezi raspunsurile – cati dau vina pe legislatie, cati spun ca de fapt nu au cash, cati dau raspunsuri evazive.
Publicat la data de 6.8.2010, ora 2:05 pm
Omu asta a luat combinatele chimice pe nimic si vine sa ne spuna cum e munca.
Cand a cumparat Viromet Victoria doar stocul de metanol era de vreo 10 ori mai mare decat a platit pe tot combinatul.
Publicat la data de 6.8.2010, ora 2:59 pm
Exista o butada, nu stiu cit de adevarata sau nu: SA NU-I INTREBI CUM AU FACUT PRIMUL MILION.
Problema este ca in Romania fac in continuare milioanele de aceeasi maniera.
Personal n-am auzit de vreunul din acesti faimosi bogati ai Romaniei sa faca afaceri in afara granitelor spre vest, ci tot numai spre este in tari foste comuniste si unde coruptia e si pe acolo destul de infloritoare.
Ei nu stiu sa faca afaceri decit cu statul, fiindca datorita mitei date pot corupe functionari si capata contracte avantajoase. Intre ei nu fac, pentru ca ar trebui sa se fure.
Cineva imi spunea ca-s destepti. Nu e adevarat. Intr-o tara normala, cu un fisc normal de mult ar fi dat faliment sau infundat puscaria.
Oricum coruptie este peste tot, contracte avantajoase cu statull peste tot, dar prin alta parti fie ii mai leaga, fie contractele sunt anulate, iar politicienii respectivi dispar din politica.
Publicat la data de 6.8.2010, ora 5:34 pm
Cred ca criticile pentru lipsa donatiei ar putea sa vina numai de la cei care au donat deja jumatate din avere, cel putin asa mi se pare de minim bun simt, iar eventualele laude pentru donatii pot veni si de la cei care nu au fost in stare sa-si doneze jumatate din avere. Nu poate chiar oricine sa dea cu piatra asa aiurea. Mai rudimentar, cazul se aseamana cu al unui cersetor care scuipa cand cere si nu primeste …nepoliticos.
Pe de alta parte, personal cred ca pe la noi donatia cam inseamna sustinerea parazitismului, o vedem peste tot in jurul nostru. Vedem nevazatori cu carnet de sofer, etc. Imi pare rau pentru cazurile autentice, dar cred ca nu este corect sa dai in Romania, iar vinovati pentru lipsa de caritate nu sunt cei care nu dau, ci cei care primesc in locul celor care ar trebui sa primeasca …si cei care impart.
nu stiu… cometariile pe marginea acestui subiect mi se par de o extrema lipsa de bun simt. In mod clar cand cineva benevol face un gest extraordinar de bine isi merita laudele, dar daca nu s-a gandit sa-l faca, sau nu ii cade bine sa il faca, lasa-l domnule in pace si nu astepta de la el.
Daca a furat, omorat, delapidat, etc, asta e alta problema si o alta dicutie, trebuie facuta dreptate, dar in nici un caz nu se face dreptate prin pretentia la donatii.
Publicat la data de 6.8.2010, ora 10:08 pm
@Alex
Prostalaul nu-si pune problema ca a furat in dauna… celorlalti, iar in principiu, capitalismul “disfunctioneaza”
cand capitalul ajunge in proportie de 90% in mainile rapacilor.
Prostia miliardarului e plina de bun simt de meltean neaos.
Publicat la data de 6.8.2010, ora 1:48 pm
Am mai spus si o repet: nu exista oameni de afaceri veritabili in Romania.
In ultimele luni au inceput unii sa se planga de mediul de afaceri din Romania, de cat de greu e … Eu cred ca se fura mai greu acum cand cele mai multe fonduri disponibile sunt europene, acum cand exista o piata, cand clientul isi cunoaste drepturile si este mai informat…
Daca ar fi niste oameni ‘omenosi’ ar acorda salarii decente, ar crea conditii de munca normale, ar investii in cercetare-dezvoltare, in tineri (ex: care au studiat in strainatate si au avut rezultate bune)
Publicat la data de 6.8.2010, ora 1:54 pm
@Mairniuc
Ce sa investeasca? are cineva cash? In Romania muncesti in mare parte doar pt. stat. Daca nu furi… tu nu ramai cu nimic. Crezi ca antreprenorii din Romania sunt asa de halapi de nu dau salarii mari?
Cu siguranta.. ar da… daca ar avea de unde.
Publicat la data de 6.8.2010, ora 2:17 pm
sunt curios cat a muncit asta si cat a platit foarte prost pe cei care au muncit pentru el, a beneficiat de gaze mai ieftine decat platea orice prost in Romania, asa a facut avere, depaseste orice limita de bun simt, dar de fapt asa au inceput revolutiile adevarate in istorie, cand nu le mai ajungea imbuibatilor….
Publicat la data de 6.8.2010, ora 5:01 pm
aia cu primul milion a spus-o rockefeller pt prima data
Publicat la data de 6.8.2010, ora 6:54 pm
dar, respectand proportiile, cati stau cu mana intinsa in USA? ceva cifre? Altfel, dupa ce se termina banii din donatii nu cumva ne intoarcem de unde am plecat?
Publicat la data de 6.8.2010, ora 7:37 pm
Poate il ajuta ANAF sa isi doneze averea, in proportie de 100%.
Imi amintesc contactele cu Interagro, o companie plina de fitze si care avea tupeul sa imi spuna mie ca furnizor:”Nu sunteti prioritari la plata!”
Acum imi explic ca aceasta politica venea de sus, de foarte de sus.
Deunazi un director de spital spunea ca toate contributiile la CAS vin din sectorul bugetar, ca de la privat nu vine mai nimic. Ultima oara cand am verificat plateam CAS.
Nu ar face bine cineva sa termine odata cu acesti miliardari de carton care nu isi platesc impozitele si au prins un nou obicei, de a-si baga firmele in insolventa?
Publicat la data de 7.8.2010, ora 7:37 am
directorul tau de spital MINTE mai rau ca un politician. Uita-te pe site si vezi sumele. Crezi ca se platesc pensii din contributiile a 1,3 mil de bugetari si nimic de la 3,5 mil din privat??? Avem si logica in afara de prieteni MINCINOSI (directori de spital).
Publicat la data de 7.8.2010, ora 8:58 am
:-bd ai dreptate ! sunt sute de firme ce mesteresc afaceri de mld. legal ( pt ca legea e permisiva cu desteptii), ce nu au angajati sau daca au le vireaza la stat stopajul la sursa cateva luni, ulterior deschizand procedura de insolventa. dl Niculae este un exemplu de fabricant de firme mari si mici si e penibil atunci cand incearca sa ne trimita pe noi la munca…muncim, frate! e adevarat ca nu cu atata folos ca tine
Publicat la data de 6.8.2010, ora 10:36 pm
Tu ii dai ignore lui Niculaie ? El nici nu stie ca existi
Publicat la data de 7.8.2010, ora 8:43 am
La asta ma gandeam si eu.
Omul e pur si simplu prost, ca dezinformat nu poti sa-i spui unui tip “conectat” ca el.
Publicat la data de 7.8.2010, ora 10:31 pm
E prost gramada, da’ curios e ca habar n-are de tine
Publicat la data de 6.8.2010, ora 12:34 pm
Diferenta intre adevaratii capitalisti si imitatile de carton din tara preudocapitalismului
mioritic !
Publicat la data de 6.8.2010, ora 12:54 pm
stefan a: adevaratii capitalisti si imitatiile de carton?……..
adevaratii capitalisti din america nu ti-ar lua maul si te-ar lasa de sa mori de foame precum in romania sau italia?
observ cum te ingrasi, probabil, cu aer mai usor, de incepi sa plutesti, departe de pamintul pe care calci.
Publicat la data de 6.8.2010, ora 12:34 pm
asa e. e o tampenie sa donezi averile. un miliardar nu-si baga miliardele alea in coor, le investeste in economie, creeaza locuri de munca.. Daca-i distribui averea la prostime, prostimea o va cheltui imediat, pt ca easy-come-easy-go, si apoi iar va cere de mancare, de data asta nimeni nu mai are sa-i dea. Redistributia avutiei e doar o chestie socialisto-comunista, care si-a demonstrat viabilitatea in partea estica a lumii pt decenii bune… se pare ca omu are capacitatea de a uita f repede..
Publicat la data de 6.8.2010, ora 12:36 pm
asta e valabil, in general.. la noi probabil ca miliardarii deja si-au dus banii prin elvetia..
Publicat la data de 6.8.2010, ora 1:27 pm
Fundatia Bill & Melinda Gates(http://www.gatesfoundation.org/Pages/home.aspx), unde ajung majoraritatea banilor donati din averile miliardarilor americanio este cunoscuta pt. programul Global Health.
Prin acest program se aduce un beneficiu omenirii in general. Aici este inclus si tu… oare de ce au dat bani ca sa ai si tu un beneficiu? sunt prosti? este mai destept Ioan Niculae?
Asa ca ce spune un retardat ca Ioan Niculae denota numai prostie.
Publicat la data de 6.8.2010, ora 1:35 pm
oare cita importanta are retardatul de niculae in discutia asta?
oare cita importanta are intelegerea modului in care se fac fundatiile acestea, donatiile?
cita oare importanta au discutiile pe tema a ce nu stim ca sa incercam sa aflam ceea ce nici nu ne ittereseaza?
Publicat la data de 6.8.2010, ora 1:44 pm
1. el este subiectul
2. majora
3. ce nu shtim, stim tot… si dezbatem!
Publicat la data de 6.8.2010, ora 1:48 pm
esti neutru, gabriel. am o parere diferita in privinta atitudinii ce se gaseste pe acest blog si in privinta cui o aduce.
continua=ti placerea dezbaterilor preferate. eu nu stiu tot.
am incheiat.
Publicat la data de 6.8.2010, ora 12:41 pm
Mircea: sa nu confundam lucrurile – aici nu discutam despre impartirea averii la prostime. Spre exemplu – arunci banii daca il sponsorizezi pe un tanar care a fost acceptat la Harvard, dar nu are 20-30.000 de dolari anual sa plateasca scoala? Sau daca “investesti” in constructia unei scoli?
Publicat la data de 6.8.2010, ora 6:56 pm
foarte corect si avem raspunsul intuitiv. Dar ce te faci cand (situatie reala vazuta la TV) populatia te critica si zice ca mai bine imparteai baniii la pensionari???
Publicat la data de 7.8.2010, ora 9:00 am
era un exercitiu de imaginatie. bani prostimii dam cu totii sub forma de ajutoare sociale si subventii. suntem de dreapta la exterior si profund de stanga genetic
Publicat la data de 6.8.2010, ora 12:46 pm
Intr-o tara plina de milogi si cersetori cred ca notiunea de donatii si caritate trebuie regandita complet. Deci cred ca omu’ are dreptate
Publicat la data de 6.8.2010, ora 12:51 pm
primul cuvint gresit al acestui blog ce preia versiunea oficiala a “tranzactiei” fondurilor miliardarilor americani este “donatie”. suntem chiar toti nebuni?
trebuie sa fi cel putin dezaxat sa gindesti ca un miliardar de ce culoare o fi el doneaza jumatate din averea lui sa ma scoata pe mine din datorii si sa ma infloreasca si parfumeze in superba confederatie plina de profitori. toate se fac cu rasplata in influenta si profit!
Eu nu mai cred in fata morgana si cele o mie si una de nopti de foarte multa vreme. Milionarii si miliardarii romani care sa faca si ei la fel ca si miliardarii americani care nu au facut acelasi lucru, insa miliardarii romani, etc?… Imi vine sa vars, insa ma pastrez pentru alta ocazie.
Publicat la data de 6.8.2010, ora 12:52 pm
In Romania, oamenii au impresia ca li se cuvine. Ioan Niculae a criticat sistemul de ajutor sociali abuzat prin hotie de catre milioane de romani, unii din noi chiar prezenti pe blogul tau.
Sunt convins ca atat Ioan Niculae sau alti miliardari romani, ofera bani catre organizatii filantropice pt. ajutorarea unor persoane care merita ajutor datorita conjuncturii si nesansei. Vezi linkul.
In Statele Unite, oamenii muncesc deci orice act filantropic are insemnatate. In Romania, oamenii sunt puturosi deci un act filantropic nu se justifica.
Miliardarii nostri sunt “miliardari” pe hartie, majoritatea dintre ei fiind ingropati in datorii mai mari decat averile lor estimate prosteste.
Eu sa fiu miliardar intr-o tara de putori si asistati social, nu as dona nimic. Munciti, construiti un stat puternic si performant si daca exista situatii care necesita filantropie, atunci donez cu mare drag.
Publicat la data de 6.8.2010, ora 1:29 pm
“unii din noi chiar prezenti pe blogul tau” – cam cati sunteti pe blogul lui khris?
Publicat la data de 6.8.2010, ora 1:01 pm
orgonas: “Bineinteles, americanii sunt prosti. Iar cel mai prost dintre ei este Buffet, care a promis ca va dona 99.9% din avere.”
cel prost din ecuatia ta nu sunt nici americanii, nici buffet precum nici romanii ce te citesc, nu chiar toti.
Publicat la data de 6.8.2010, ora 1:13 pm
Tomis – stai de prea mult timp in SUA si nu mai intelegi sensul cuvintelor.
Expresia “americanii sunt prosti” a fost o ironie.
Publicat la data de 6.8.2010, ora 1:17 pm
la mine nu! am inteles clar sensul cuvintelor tale, precum si tu pe ale mele!
Publicat la data de 6.8.2010, ora 1:03 pm
dl. Niculae este intr-o confuzie grava: una sunt asa zisii asistati sociali cu Mercedes si vila si una este o fundatie care are in grija un asezamant pentru seniori sau un spital super-specializat.
)
dar la noi se pare ca gramezile de bani nu pot cumpara si inteligenta, educatie sau eleganta (nu pseudo-eleganta unui costum Armani pe un personaj cu apucaturi de … oier
Publicat la data de 6.8.2010, ora 1:07 pm
Niculae e un porc. M-a iritat la culme cand a spus ca isi muta afacerile in Bulgaria. Dupa ce Romania i-a dat an de an gaze ieftine. Mai tinti minte cum ameninta el ca da faliment daca nu ii da statul gaze ieftine? Si statul i-a dat, ca sa nu ramana oamenii someri. Si acuma, ca are o avere de mai mult de un miliard, se muta in Bulgaria. Ar trebui sa-l exilam pe omu asta.
PS: mi-a placut de domnul presedinte ca i-a zis-o de la obraz la ticalos.
Publicat la data de 6.8.2010, ora 1:16 pm
flavius: ma-i dezarmat cu ps-ul tau in care ne aduci aminte cum i=a zis presedintele de la obraz la ticalos. ca parca ar durea pe cineva, cit de putin! nimeni nu se sinchiseste de ce “spune” altul, ci doar ce face, dragule, cel putin in fata legii…!
presedintele tau poate chiar sa spuna ca ti-o trage tie in dos si, daca nu o face ci doar o spune, nu-l poti aduce la judecata, in caz ca tu asta preferi.
Publicat la data de 6.8.2010, ora 1:33 pm
draga Tomis: sa stii ca e foarte important ca se ia atitudine, chiar daca legal “ticalosul” respectiv nu pateste nimic.
Sa presupunem ca ti-o trage cineva in dos fara ca tu sa vrei asta si respectivul nu pateste nimic din lipsa de probe. Incepand de a doua zi apare respectivul la TV ca sa dea (zilnic) lectii de sex. Oare nu e dureros pentru tine ca ticalosul e in fiecare zi invitat la antene si realitati ca sa dea oamenilor lectii? Oare psihicul tau nu conteaza? Oare psihicul romanior nu conteaza?
Publicat la data de 6.8.2010, ora 1:40 pm
flavius: m-a amenintat unul, mai miulti, pe strada si de dupa gardul casei mele, inclusiv o fosta proprietareasa… Am reclamat la politie si mi s-a spus ca limbajul nu este neaparat impotriva legii, etc.
Phisicul meu conteaza atita vreme cit se observa ca discutia porneste de la premizele gresite in care se crede ca miliardarii buni din america doneaza statului american….. etc, asa incit romania sa faca si ea ceva, etc….
Phisicul meu este agresat de doua ori cind raspunsuri ca ale tale o iau pe miristea romaneasca, asa, la vale fara sa isi puna intrebarea: care donatii americane, suntem oare nebuni?
eu nu!
Publicat la data de 6.8.2010, ora 1:49 pm
Flavius, treaba cu mutatul afacerii in Bulgaria ne aduce un beneficiu tuturor. Nu mai stau sa-ti dau detalii, dar sigur va pune la punct atitudinea inspectorlior fiscali care pleaca la vanatoare…
Publicat la data de 7.8.2010, ora 10:31 am
Dl Nicolae primeste sponsorizare pentru fabricaricile lui de ingrasaminte, apoi tot el primeste sponsorizare pentru procurarea ingrasamintelor (prin fermele sale cu profil agricol). Ca sa functioneze “combinatele chimice”, in fiecare an pune sindicatele sa ameninte cu greva si cu proteste pe la prefecturi si guvern, ca angajatii vor fi trimisi acasa. Ca agricultura nu este sustinuta. In acest fel obtine o a treia subventie pentru acelasi lucru, constand in plata salariilor angajatilor. O a patra sa fie gazul ieftin???
Iata cum se umfla de banii milionarii (sau miliardarii) Romaniei, prin afaceri cu statul!
Publicat la data de 6.8.2010, ora 1:09 pm
in alte tzari, daca donezi sume mari ai reducere la impozite. la noi nu.
Publicat la data de 6.8.2010, ora 1:19 pm
daca donezi sume mari ai reducere la impozite… In romania nu este legea asta, deloc?
Publicat la data de 6.8.2010, ora 2:06 pm
Poti sa donezi 2% din 16% din profit/venit. Adica 0.32%
. Spre deosebire de US unde donatiile sunt deductibile
. Ce nu calculeaza nimeni, inclusiv Khris e ca impozitele in US la veniturile astora sunt undeva pe la 35%, ca taxa pe mostenire de exemplu e 50%.
.
Si apoi compara asta cu o donatie in RO unde banii respectivi se iau din veniturile dupa toate impozitele. Este mult mai scumpa donatia in RO decat in US. Noi avem mai putina nevoie de solidaritate si filantropie
Publicat la data de 6.8.2010, ora 2:09 pm
atunci iti pun aceeasi intrebare: daca milionarii, in majoritatea lor, muncesc mult pentru milioanele lor, ar dona ei fara interes jumatate, etc, din afacerea lor, din nou, fara interes?
(eu nu cred)
Publicat la data de 6.8.2010, ora 1:32 pm
EDIT: Iulian, hai sa pastram un limbaj decent. Mersi
Publicat la data de 6.8.2010, ora 2:05 pm
majoritatea milionarilor muncesc mult, foarte mult pentru a deveni milionari. credeti ca ar dona rodul muncii lor fara interes?
Publicat la data de 6.8.2010, ora 2:14 pm
milionarii nu. Miliardarii da. Daca ai o avere de 30mld. si donezi 15mld. in scopuri caritabile… crezi ca o saracesti pana mori tu + urmasii tai + urmasii urmasilor tai?
Publicat la data de 6.8.2010, ora 2:21 pm
Avand in vedere ca nu donezi nicio bucata din companiile/compania care te-a facut miliardar? Donezi jumatate din averea pe care o ai si pana mori oricum se reface…
Publicat la data de 7.8.2010, ora 3:53 am
esti categoric, foarte categoric in a sorta milionarii de miliardari: esti unul dintre ei, esti cunoscut multora in situatie?
daca milionarii ar dori sa se opreasca din produs inainte de a deveni miliardari care sa nu isi mai faca probleme cind doneaza bani, etc, ar face-o. milionarii devin miliardari pentru motive care includ inclusiv marirea averii.
ca tu spui ca ei, ce au muncit cit au facut-o, sunt de acord acum sa o dea de pomana unor interese de stat, populatie, etc, este parerea ta, nu si a mea.
Publicat la data de 6.8.2010, ora 2:10 pm
Asta nu e omul care a zis ca pleaca cu afacerile in Bulgaria?
Pana la urma nu ai cum sa ii bagi omului mana in buzunar. Doar sa il iei la scuturat sa vezi cum a facut un miliard de EUR in 10 ani
Publicat la data de 6.8.2010, ora 2:21 pm
Pe subiect este un articol interesant al lui Dragos-Paul Aligica, chiar pe hotnews, unde se discuta diferenta dintre filantropie si actiunea caritabila.
http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-7666214-capitalism-miliardari-averile-lor.htm
I l-as recomanda si d-nului Ioan Niculae.
Publicat la data de 6.8.2010, ora 2:21 pm
Domnul Neculai inainte de a spune ca alti sa mearga la munca el mai intii sa isi plateasca datoriile fata de bugetul de stat. El nu isi plateste datoriile iar sistemul de invatamint cel sanitar, politia adminstratia este sustinuta pe spatele prostimi care isi plateste datoriile fata de stat. Deci el este in primul rand dator fata de fiecare copli, batran, pensionar, bolnav din tara asta pentru ca bani pe care ii are domnul neculai sunt furati din buzunarul acestora sau de la gura copilor.Deci este valabil Hotul striga hotul si lupul moralist. Cine stie stie bine povestea cu ADAS . Noi nu uitam tov Neculai cu ti-ai facut averea.
Publicat la data de 6.8.2010, ora 2:27 pm
Cand miliardarii is doneaza averea, fundatia ce primeste donatia, nu se va apuca sa transforme totul in bani. Fundatia se va transforma intr-un antreprenor care va folosi profitul pentru proiectele sale. Cum grosul se va duce catre fundatii de cercetare, sa vedeti ce bani fac cei din industria farmaceutica, de exemplu, cand vor implementa solutiile date de cercetatori. Plus ca programele astea de cercetare sunt de fapt programe de racolare a imigrantilor in America. Vedeti voi un fizician sau chimist care dupa 4-5 ani in state se intoarce in tara lui de origine, tara bananiera de altfel? Si uite asa creste calitatea natiunii americane, creste sansa de a ramane cea mai puternica natiune din lume, iar ce le ramane miliardarilor va fi mult mai in siguranta.
Da’ la noi vorba unui mesaj anterior, Interagro are nevoie de mana de lucru ieftina, ca oricum averea lui domnu’ niculaie e demult in paradisuri fiscale.
Publicat la data de 6.8.2010, ora 2:37 pm
“Cum grosul se va duce catre fundatii de cercetare, sa vedeti ce bani fac cei din industria farmaceutica, de exemplu, cand vor implementa solutiile date de cercetatori.” – ai uitat sa treci aici ca si tu vei beneficia de pe urma descoperirilor. Daca se face un vaccin pt. HIV sau pt. hepatita C? daca nu s-ar da bani nu ar mai cerceta nimeni.
Si, da, America va ramane cea mai puternica natiune tocmai din cauza ca atrage cei mai destepti oameni.
Publicat la data de 6.8.2010, ora 3:19 pm
Programele de cercetare vor exista, dar pot fi si in alte parti ale lumii. Iar pentru a beneficia de rezultatele acestor descoperiri voi plati, prin pretul medicamentului, prin tratamentul platit de asigurarea de sanatate. Adica voi ajuta economia americana sa se dezvolte. Ceea ce ma incanta mai mult decat sa sustin alte economii…
Aici era vorba de gestul miliardarilor de a mentine America on top. Si de modul lor de a gandi la scara mare. Ma bucur ca ai prins mesajul. Gestul lor are f.f.f multe implicatii asupra economiei americane, si cumea e ca toate sunt benefice, intr-o perioada in care marele popor chinez cumpara tot ce poate..(vezi tranzactia Ford-Geely-Volvo tocmai finalizata).. si vinde tot ce poate (vezi renumitul ” Made in China”).
Publicat la data de 6.8.2010, ora 2:27 pm
Ca sa aflati despre cine discutam: omul a fost ofiter de securitate in Teleorman, tatal lui la fel. Cadre active nu colaboratori. Afaceri a inceput sa faca imediat dupa ’89, cu mult sprijin financiar de la tata care avea suficient “cheag” Nu de mult si-a parasit sotia cu care are 2 fete pentru o tanara (care-i cu mult mai mica decat fetele lui) si cu care a facut un baietel (acesteia i-a asigurat conducerea afacerilor in Zimnicea, unde si locuieste). Faptul ca vrea relocare la doar cativa km mai sud de Zimnicea nu ma mira. Stie unde sa-si asterne ca sa doarma…Omul e atat de patat incat discutiile despre mutarea afacerilor lui e partea cea mai frumoasa si nevinovata pe care am auzit-o…
Publicat la data de 6.8.2010, ora 2:29 pm
principiul este corect : vreti bani, munciti…multi s-au obisnuit sa munceasca altii si ei sa stea debeaga si profite…penrtu Cristian Onofras…nu, americanii nu sunt prosti, sunt destepti, pentru ca donatiile pe care le fac sunt DEDUSE din impozitul ulterior al celui care doneaza, iar donatiile sunt directate catre cei care au nevoie…in Romania, donatiile NU sunt deduse iar banii respectivi ajung pe cai mai mult sau mai mult ocolite in buzunarul politicianului roman, de orice cualoare ar fi el…deci, inainte de a emite ideii stralucite informeaza-te un pic
Publicat la data de 6.8.2010, ora 2:31 pm
În urmă cu vreo opt ani, am citit undeva o povestioară – nu-mi mai amintesc dacă era prezentată ca fiind un fapt real sau nu dar, cu certitudine, morala era – şi este – reală. Povestioara era aşa:
Un român, plecat în SUA în urmă cu mulţi ani şi care devenise un tip înstărit, s-a-ntors în satul de unde plecase. Satul o ducea greu, oameni fără loc de muncă, dispensarul, şcoala şi căminul cultural în paragină, străzile desfundate. Amintindu-şi că şi el fusese sărac şi-o dusese greu cândva, româno-americanul nostru vorbeşte cu reprezentanţii satului, spunându-le că va da bani satului pentru căutarea unor firme care să repare şcoala, dispensarul, drumurile, etc, care să-i angajeze pe oamenii din sat iar, pân-atunci, în fiecare lună va da fiecărui localnic câte 100 de dolari. face tipul actele necesare şi se cară înapoi în State. După vreun an, se gândeşte el că lucrurile au fost aranjate deja, aşa că opreşte “livrarea” celor 100 de dolari lunar. Oamenii din sat văd că nu mai vin banii o lună, două, neştiind ce se petrece se hotărăsc ei să vorbească cu americanul la telefon, să vadă care-i treaba. Americanul le spune că deja a trecut un an, mai mult decât suficient timp pentru fiecare de-a-şi găsi ceva ceva de lucru, plus că el vrea să-şi trimită copilul la studii în State şi are nevoie de bani. La care reprezentantul satului îi dă replica “păi, dom’le, noi înţelegem să-ţi trimiţi copilul la studii, dar nu pe banii noştri!”
Publicat la data de 6.8.2010, ora 2:50 pm
Personajul Niculae s-a evidentiat prin furt si eludarea platii impozitelor. Sunt celebre evaziunile sala fiscale accizele pentru alcool, la pasarea unor societati prin off-shore (Savinesti, Nitroporos…), falimentarea acestora dupa utilizarea subventiilor (agricultura, gaze..) de la stat. Un astfel de personaj ar trebui sa dea interviuri doar la politie. Da el solicita urget sa fie primit de presedinte da lectii “natiunii” de etica si munca si in general este privit de “presa” ca un adevarat lider de opinie si model de reusita sociala. Avem ceea ce meritam !
Publicat la data de 6.8.2010, ora 2:51 pm
Poporul catre Niculae: La puscarie hotule !
Publicat la data de 6.8.2010, ora 3:18 pm
E foarte corect mesajul lui pentru romanii tampiti de comunism care asteapta de la altii!!! Intai munciti, castigati averi, si apoi poate mai si donati!
Publicat la data de 6.8.2010, ora 3:21 pm
acest impostor a platit 5 milioane oficial si 5 milioane spaga (evident EURO) pt SNTR (Societatea Nationala Tututnul Romanesc).
Terenurile si cladirile aferente la acest moment valoreaza cca 600 milioane euro.
E o afacere sa dai 10 pt ceva ce valoreaza de 60 de ori mai mult!!!
Asta ne da lectii?
Publicat la data de 6.8.2010, ora 3:47 pm
Un lup intr-o tara de oi…..
Publicat la data de 6.8.2010, ora 3:51 pm
efendi, chestia sta altfel. niculaie, clop de paie, a muncit din greu pentru avere, timp de …catzi?!va ani.:-)
rockefeleriii, buffetzii si alte cateva familii americanie, cateva generatzii. singura exceptie, gates. dar si ala a inceput muuuult inaintea lui neculai.
si nu prin cumparari dubioase din privatizari. americanii, in cazul lui gates, zic dela zero. cladit caramida cu caramida, nu furat pieatra cu piatra….
o mica diferenta.
iar daniile americanilor nu merg, in niciun caz, la armata salvarii. poate o mica parte. restul merg la cercetare, la studii, la combaterea unor epidemii, unor boli cronice, la ajutorarea unor semeni sa treaca dincolo, cu demnitate, fara chinuri.
daca asta nu e omenie, atunci ce’i aia ?!
nicoulaie….p^^h ! kk !
atitudine de neam prost.
Publicat la data de 6.8.2010, ora 3:53 pm
Ma intreb cati dintre voi ar da daca ar avea? Cati ar incredinta jumatate din averea castigata – mai mult sau mai putin legal in Romania, unei fundatii oarecare…Nu cred ca ati face asta, asa ca nu ii blamati pe cei de sus, pentru ca ati face la fel. Spuneti ca ati da pentru ca nu aveti milioanele de euro in cont si nu stiti cum sunt ele castigate. As face acte caritate, dar in nume propriu, mi-as alege persoane care sigur ar avea nevoie de ajutor financiar (batrani, bolnavi, tineri cu potential) si as da fara sa ma gandesc, dar nu asistenta sociala la toti cei care nu au chef sa munceasca. In Romania asistenta sociala este prost inteleasa, beneficiaza de ajutoare toti analfabetii care au putere de munca, cei care prefera sa sea acasa si sa primeasca 100 de ron de la stat decat sa trudeasca 8 ore pe zi pentru 4 milioane. Nu ne putem compara ca natiune cu America, americanii sunt cu 100 de ani inaintea noastra, deci nu e loc de comparatie intre actiuni.
Publicat la data de 6.8.2010, ora 4:09 pm
Ti se pare tie ca a zis, cineva, ceva, de asistenta sociala aici?
Publicat la data de 6.8.2010, ora 3:58 pm
SUNT DE ACORD,CU CONDITIA CA AVERILE SA SE PRODUCA PRIN MUNCA CINSTITA.
Munca si eforturile facute de unii in mod corect,nu poate fi sursa de venituri pentru lenesi,hoti,puturosi,betivi,pentru cei care nu fac nimic,etc.
Publicat la data de 6.8.2010, ora 4:14 pm
pomana
domnu’ Niculae e foarte bun prieten cu un alt bogat al Romaniei, nu dau nume
in luna septembrie 2009, domnul cu pricina a taiat angajatilor plata orelor suplimentare si nu le-a mai dat bonurile de masa. in jur de 15-16 decembrie 2009 si-a trimis angajatii la Metro sa umple un camion cu mancare. plata s-a facut cu vreo 4 cutii pline cu bonurile de masa ale angajatilor.
camionul cu mancare a plecat undeva in tara, la un camin de copii. fapt pt care a fost si laudat de presa locala.
deci cumva a facut pomana, dar nu din banii lui. ci din ai altora… inutil sa spun ca pt el un camion de mancare nu ar fi insemnat nimic, anvelopele masinilor lui de lux costa mai mult. pentru angajati, multi dintre ei platiti sub 1000 lei pe luna, bonurile alea probabil erau foarte importante.
si revenind la domnu’ Niculae, probabil nu vrea sa urmeze exemplul bunului sau prieten; banii nu-s ai lui, sunt de la altii deci nu ar fi frumos sa faca pomeni din ei
iar despre pomeni… depinde fiecare cum intelege; in vest exista o traditie in acest sens; nu-i vorba doar de miliardari, si milionarii fac la fel
fondatorul Intel a donat CalTech cateva sute de milioane de dolari pt o noua aripa a universitatii, laboratoare de ultima ora si burse pt studenti.
desigur, un idiot in viziunea multor dinu paturica de la noi
nu stiu cum se face ca in general astfel de animale au progresat in capitalismul nostru de cumetrie
Publicat la data de 6.8.2010, ora 5:16 pm
poporu catre ioan neculae…sa ne s…. stii u ce…..toti vacarii care au facut averi din afaceri cu statu vin cu declaratii de 2 ron….intrebare care trebuia adresata acestor “miliardari” ar fi fost ” CIne mai vrea sa fura cate ceva de la stat”
Publicat la data de 6.8.2010, ora 5:33 pm
Khriss, cu regret iti spun, cititorii tai sunt submediocri
Publicat la data de 6.8.2010, ora 5:42 pm
@tartacuta: poate ne spui si pe ce te bazezi
Publicat la data de 7.8.2010, ora 2:26 pm
pe…tartacuta proprie ?!
Publicat la data de 6.8.2010, ora 6:05 pm
1. Care e ratiunea sa lasi administratia banilor facuti de tine (asum cu bataie de cap) la altcineva care trebuie sa realizeze cel putin aceleasi rezultate .
2. Daca cineva a facut din 1 milion, 100 de milioane, nu face sens sa-i cer 50 ca donatie, ci i-asi da un salariu de 10 milioane sa mai faca din alt 1 milion alte 100 de milioane.
3. Toate actele de caritate facute de miliardarii americani care impanzesc lumea au avut ca scop beneficii la taxe.
3. Mi-e teama, acesti miliardari (multi democrati) sa nu suspecteze vreo nationalizare sau, mai degraba, sa desumfle o ocazie de a fi criticati de populatie.
Publicat la data de 7.8.2010, ora 2:25 pm
domnul mucenic, in romaneste, nu are sens. nu face sens este din engleza intzeleasa pe de rost, la perfectie
)
si acum la fond: daca ai facut banii muncind cinstit, cu bataie de cap, nu inseamna neaparat ca esti specialist in facerea de bine. taman ca, aia de fac bani, nu’i fac prin milostenie.
inca ceva, care cred ca, “face sens”: nimeni nu le’a cerut, e dorintza si vointza lor. si nu dau banii la o singura companie sau ong sau cum vrei sa’i zici. astia impart banii cum vrea muschiul lor. la cancer, la distrofia musculara, la burse universitare, la constructia de spitale, la cercetare fundamentala…
atat acolo, atat dincolo…
cred ca “face” oleaca de sens, aaaaa ?!
cu ultima cheste, de a treia, te’ai dovedit mai mult macinic, decat mucenic.
iar judeci dumb_ovitzeneste.
zau !
Publicat la data de 6.8.2010, ora 6:58 pm
aceasta criza a scos in evidenta,probabil,nefunctionalitatea economiilor mondiale in conditiile salturilor fenomenale din punct de vedere tehnologic.americanii cei bogati or fi sesizat ei ceva de se apuca de donatii la nivel de jumatati de averi, oricum nu ar fi avut cum sa foloseasca acele jumatati.
Publicat la data de 6.8.2010, ora 7:08 pm
Khris, putin offtopic, cind Base ii explica batrinului din zona calamitata ca nu si-a tencuit casa (deci tot un indemn la munca, nu la intins mina !) si batea indirjit in peretele casei, nu prea am vazut reactii … la fel cind rude apropiate (gradul 1) ale unor oameni politici dragi noua (sic) isi cumpara case de multe sute de mii de euro “din vinzari anterioare”…
Revenind “la oile noastre” trebuie analizat si regimul donatiilor in SUA fata de regimul donatiilor in Romania.. In principal, legea americana spune ca cei care fac donatii in general pot utiliza aceste donatii pentru a-si deduce taxele anuale pe care le platesc statului american.
In alta ordine de idei, miliardarii americani au anuntat ca-si doneaza jumatate din averi in scopuri caritabile, dar aici guvernul american nu e implicat in utilizarea acestor bani.
Sincer vorbind, daca ai fii milionare / miliardar in Romania, ai dona din averea ta (pe care legea o considera – chiar daca nu o poti justifica, la o adica – obtinuta in mod licit, pina la proba contrarie) stiind ca “baietii destepti” care conduc Romania isi vor baga mina pina la calcii in banii donati de tine ?
Publicat la data de 6.8.2010, ora 7:22 pm
Daca e s-o spunem pe-a dreapta, statul cu mana intinsa este sport national la noi. Avem milioane de asistati care prefera sa astepte un leu de la stat, desi pot munci. Deci partial is cam de acord cu ce spune onoratul.
In alta ordine de idei insa, faptul ca sprijini un copil dotat, dar rupt in fund, nu inseamna ca tii un parazit. Este o diferenta intre copiii care nu au NICIO SANSA, dar invata si ar putea deveni ceva si cei pensionati de “boala” sau tiganii care stau cu dosul in sus pe banii statului.
Si nu sunt doar tinerii pe care trebuie sa ii ajutam. Hai sa spunem ca nu vor sa dea 50% din avere. Dar mai marii tarii, din pdv financiar, ar putea avea fiecare cate o organizatie caritabila care sa se ocupe de ceva. Pe care sa o gestioneze dur, incat sa nu se duca banii pe altundeva, ca romanii sunt specialisti si la deturnat fonduri, si sa se implice in a ajuta un segment cu probleme.
Dar si ideea de caritate e la fel de pervertita ca si cea de munca, iar unii dintre cei mai bogati din Romania si-au facut banii stim noi cum. Deci nici ei nu pot fi exemplu de munca si succes, pentru ca, dupa ce faci primul milion cum il faci, nu mai e greu sa “muncesti” de acolo.
Publicat la data de 7.8.2010, ora 1:03 am
Nu SINT DE ACORD CU DONATIILE la acest nivel.
Oamenii intr-adevar trebuie sa munceaasca. Cei care cistiga bani multi, prin impozitele pe care le platesc, ii sustin de fapt, in cea mai mare masura pe cei care au incapacitate fizica care ii impiedica sa munceasca.
Atentie mare la acei “voluntari” care stau cu mina intinsa pentru altii. Sint nocivi societatii. Din cauza lor, cei care se pling sint din ce in ce mai multi.
La munca, daca vrei conditii mai bune. Daca nu, e ok, poti sta degeaba, dar taci din gura chiar daca mori.
Apropo de moarte. Toti murim. Ca avem sau nu medicamente, tot murim. Si cei bogati mor, multi dintre ei din cauza stresului. Mai oameni buni, muriti demn si nu mai cereti altora sa va ajute sa traiti citeva zile in plus.
Va urtez tuturor un rest de viata fericit
Publicat la data de 7.8.2010, ora 3:30 am
am ascultat inca pe unul, cristian, stabilit de curind in america, profesor, ca guvernul, administratie suntem noi cu totii, sunteti voi cu totii si sa nu mai astepta ca in trecut, cu caciula in miina, intr-un birou, sa ne dea sau sa nu ne dea…
nu sunt timpit nici eu si nici el cind realizam asa ceva. cred ca anticipam cu cel putin douazeci de ani de zile inainte evolutie sau nevoia de evolutie a intelegerii care va genera, in final, rezultatele pe care le vreti voi acum.
nu exista coincidente.
Publicat la data de 7.8.2010, ora 9:50 am
Actul de caritate nu are nimic de a faca cu marimea averii. Sint oameni care dau, si oameni care nu. E irelevant citi bani are donorul si cum si-a facut averea. E un gest altruist, nu il obliga nimeni sa il faca, nu are nici un avantaj de pe urma lui.
Sint convins ca majoritatea celor care il injura pe miliardarul din articol nu au dat in viata lor nici macar vre-un leu sau un covrig la vreo batrana oropsita.
Am lucrat in State pentru o companie nonprofit foarte mare (listata la bursa). De ce doneaza americanii, ce avantaje au, cum sint folositi banii, asta e o discutie lunga. In orice caz, atunci cind ai donat bani, ai siguranta (sa spunem 99%) ca banii tai vor ajunge acolo unde trebuie si vor fi folositi asa cum trebuie.
Uneori oamenii abuzeaza de bunatatea altora – vesi cazul cersetorilor tigani din toata europa. Asa ca uneori donatia, desi este bine intentionata, face mai bine rau.
Desi nu-s simpatizez, trebuie sa recunosc ca Patriciu doneaza cel mai eficient banii prin fundatia lui.
Publicat la data de 7.8.2010, ora 9:56 am
la comentarii suntem excelenti,grozavi,am ajuns ca cei dela antenele 1 si 3 plus realitatea mai9 nou si cei dela otv,pentru bani nemunciti otravesc mintea oamenilor,e de rau venit ori ce comentariu
Publicat la data de 7.8.2010, ora 10:45 am
Dragă Kris, romînii sunt leneşi şi furăcioşi şi copiatori şi tîrfe prin excelenţă, se ştie lucrul ăsta. Însă problema care se pune într-un proces justiţiar american în cazul cetăţeanului judecat este aceea de cultură plus bun simţ. Ambele într-una. Dar munca este înţeleasă aşa de diferit şi de greşit în Romînia asta a tîmpiţilor şi furăcioşilor..cine dracului e Nicolae Popa ăsta? Cît o fi muncit oare ca să fure, în ţara furăcioşilor??
..Ştii, a propos de campania pe care am început-o pe Facebook împotriva femelelor ca EBa, Udrea sau Maria Băsescu şi Dane Săvuici şi Andree Bălan şi altele numeroase de genul Andreei Marin şi Mihaelei Rădulescu..în toată lumea(!!) îmi aminteam ce mi-au făcut nenorociţii de tineri ‘traducători’ de tipul lui Victor Ponta, pe cînd eram angajată precum translatoare la Mystery Shoppung. Ziceau că..toţi ştiu engleză şi americană şi că de fapt..m-au angajat(de milă)!! Cît sunt, au fost şi vor fi de retardaţi, se vede în continuare!!(bine că există şi arme între trandafirii mei roşii-sper că mai mult de 4). Şi da, am învăţat în cărţile mele de afaceri externe că există diverse tehnici de manipulare, însă prioritară orişiunde-dar nuîn Romînia corupţilor, desigur-este legislaţia morală. Aşa că, lăsaţi-o mai ‘moale’ cu manipularea, ţigani şi ţărani egoişti, perverşi şi îmbogăţiţi din furt ce sunteţi.Şi, cum ziceam de-atîtea ori, un soft de limbi străine nu poate niciodată să înlocuiască un translator. Însă există translatori şi translatori, iar un translator adevărat are o deosebită cultură astfel încît îşi dă seama de stilul literar-universal-al autorului şi foloseşte semantica corectă în traducere. Iar asta poate modifica într-un fel sensul frazei traduse, desigur. Dar, suntem în Romînia. Şi zău că mi-e aşa de scîrbă de îmbogăţiţii ăştia peste noapte care au tupeul să zică că ‘noi nu ştim ce-i aia muncă’. O zi frumoasă!!
Publicat la data de 7.8.2010, ora 4:47 pm
articol cam aiurea… e ca un articol al unui cersetor, frustrat ca un anume trecator nu i-a dat bani, desi a auzit ca ala are si ca i-a furat, nu i-a muncit.
in esenta, ce zice niculae e corect. poate brutal spus, dar e foarte corect. apoi, daca se dovedeste ca niculae a furat, sa se urmeze caile legale. aaaaaaaaaa, ca statul roman e mana in mana cu niculae, etc etc asta e partea a doua.
Publicat la data de 7.8.2010, ora 6:17 pm
Bloggere Khris:
1. miliardarii americani nu pot fi asemenea celor romani, pentru ca nici romania nu e USA.
2. nu mai conteaza cum si-a facut averea acest miliardar roman. daca a muncit cinstit si a respectat regulile, bravo lui. daca a fraierit pe altii, sa-l bage la mititica. au dovezi? nu, probabil. deci a respectat regulile. (sau, ma rog, nu le-a incalcat), sau le-a incalcat iar statul este atat de tont si bolovan, incat nu poate sa recupereze, sa faca dreptate.
3. indiferent cum si-a facut averea, pentru ca o are in proprietate, adica e a lui, nu e a nimanui altcuiva, si poate dispune de ea cum pofteste, inseamna ca poate sa faca ce doreste cu ea. (noi, asemeni lui ilici, inca mai consideram proprietatea un moft. de aici ni se trag tare multe rele).
4. sa presupunem ca omul e curat ca lacrima(observi ca si eu am indoieli?). pentru ce sa doneze banii? carui ONG?, carui centru stiintific? carei universitati? arata-mi si mie o institutie serioasa in Ro! sa-i doneze statului? sa-i doneze asistatilor sociali? crezi ca foloseste la ceva? strica orzul pe gaste. poate ca omul isi are propriile proiecte filantropice.
5. in alta ordine de idei, daca smecherii aia americani isi doneaza averile, inseamna ca de fapt nu mai au valoare, inseamna ca se pregateste ceva. ce? nu stiu, dar e posibil sa fim in pragul unor schimbari uriase, pe care nu ni le putem imagina. e posibil ca omenirea sa fie nevoita sa treaca la urmatorul nivel. crezi ca rechinii aia isi doneaza averile asa, ca au ei suflet mare, bland, bun si duios? eroare. cu siguranta ca multi si-au furat-o de la buffet, multe mame au plans din cauza lui gates, etc., etc…doar nu iti imaginezi ca buffet a strans ban pe ban toata viata, sau ca gates o fi mancat mereu iaurt cu covrigi si o fi mers cu metroul.si acum au devenit filantropi, ce sa-ti spun….nu fi naiv, khris, ca nu e nicio logica in ceea ce fac bogatii aia, decat daca exista un spil. si trebuie sa existe.
6.iti doresc o zi buna, si nu mai arunca petarde de astea.
Publicat la data de 7.8.2010, ora 8:30 pm
B.Gates facea astfel de chestiuni si inainte de criza. Fara vreaun spil.
Parerea lu’ niculae despre ceea ce fac avutii americani chiar nu intereseaza.
in schimb are dreptate cand spune de intins mana. In fapt, asta ne-a si bagat in kko.
Publicat la data de 8.8.2010, ora 3:33 am
Sunt incredibile parerile comentatorilor de pe acest site.
Cred ca domnul Ioan Niculae are foarte mare dreptate si, pentru ce a spus, il apreciez, desi nu il cunosc si nu pot spune ca apreciez activitatea dansului din trecut.
Insa, a perpetua la nesfarsit foametea din Romania prin ajutoare date cu tzaraita, reprezinta o crima comisa cu cruditate.
Un “bolnav” dependent de droguri nu se va vindeca niciodata daca zilnic ii administrezi cate o doza mica de 0,1g. La fel si in cazul saraciei. Omul nu va invata sa munceasca daca stie ca cineva ii mai da cate un coltz de paine din cand in cand… Acesta e stilul: lasa ca merge / mai vedem si maine ce putem ciupi.
Publicat la data de 8.8.2010, ora 1:45 pm
Donatia lui Warren Buffett catre fundatia Microsoft nu reprezinta nimic altceva decat o operatiune speculativa menita sa mentina la valori inalte cotatiile companiilor din grupul Berkshire Hathaway dupa decesul acestuia , adica un fel de testament de prezervare pentru mostenitori a valorii afacerilor .
Ar fi cazul sa prezentati si cum se face aceasta donatie .