Urmareste-ma pe Twitter!

Categorii

Blogroll

Arhiva

Piata imobiliara – proprietarii incep sa lase din preturi. Timisoara, campioana scaderilor

Dupa ce in ultimele 12 luni, proprietarii au tinut cu dintii de preturi, iata ca luna iunie aduce prima scadere mai serioasa a preturilor cerute de catre proprietari pentru apartamentele scoase la vanzare.

Astfel, conform indicelui calculat de imobiliare.ro, pretul mediu pe metru patrat la nivel national a ajuns la 1.275 euro, in scadere cu 2.8% fata de mai, scaderea de la inceputul anului fiind de 5.3%. Comparativ cu iunie 2009, pretul mediu a scazut cu 6.6%. Acest pret se bazeaza pe analiza unui numar de 11.823 oferte introduse pe situl respectiv.

In Bucuresti, scaderile au fost ceva mai mici: cu 2.1% a scazut pretul mediu, insa aceasta scadere se datoreaza aproape exclusiv scaderii cu 3% a preturilor apartamentelor vechi, in timp ce pretul apartamentelor noi a scazut cu doar 0.5%. Numarul ofertelor luate in considerale la stabilirea pretului mediu a fost de 16.280.

In Timisoara, scaderile au fost mult mai mari: in iunie, pretul mediu pe metru patrat a scazut cu 4.5% fata de mai, ajungand astfel la 874 euro. Acest pret este cu 8.6% mai mic decat cel inregistrat la sfarsitul anului trecut, si cu 12.6% mai mic decat in iunie 2009. De remarcat ca diferente dintre pretul apartamentelor noi si pretul apartamentelor vechi este neglijabila, respectiv 4%. Numarul ofertelor luate in considerare a fost de 1.738.

Mai jos se poate observa evolutia lunara a pretului mediu pe metru patrat in ultimul an, click pe grafic pentru marire.

Avand in vedere: scaderea numarului de tranzactii imobiliare, scaderea entuziasmului legat de Prima Casa, scaderea veniturilor si a puterii de cumparare, este foarte probabil ca scaderea preturilor inregistrata in luna iunie sa nu reprezinte altceva decat inceputul unui nou trend negativ, care va continua cel putin pana la sfarsitul anului 2010.

In ceea ce priveste indicele prezentat de INS in aceasta saptamana, trebuie sa fac o precizare: scaderea de 3.9% inregistrata la nivel national in T1.10, este raportata la media anului trecut. Or, anul trecut preturile au fost mari in primul semestru, si mai mici in al doilea semestru. Spre exemplu, imobiliare.ro arata ca in S2.09, pretul mediu a fost cu 7% mai mic decat in S1.09.

Acelasi lucru este scos in evidenta si de indicele BREI-V pentru Bucuresti, care arata o diferenta de 5% intre S1.09 si S2.09.

Prin urmare, media pe 2009 calculata de INS nu este foarte reprezentativa. Daca INS ar fi comparat T1.10 cu T1.09, diferenta ar fi fost de 12-15%.

PS: tot conform imobiliare.ro, in Brasov, pretul mediu a scazut 1%, in Cluj a crescut cu 0.5%, in Constanta a scazut cu 0.7%, iar in Iasi a crescut cu 0.9%.

Articolul a fost publicat la data de 2.7.2010. Poti lasa un comentariu folosind formularul de mai jos, te poti abona la feed-ul RSS sau poti citi articole pe aceeasi tema din lista de mai jos. Tags: , , .

62 comentarii

Participa la discutie. Citeste comentariile cititorilor si exprima-ti si tu parerea!

  1. Comentariu scris de Turambar
    Publicat la data de 2.7.2010, ora 9:30 am

    Stai sa vezi la primavara. Atunci sa vezi oferte si oportunitati si chilipiruri si disperare si ochi sticlind a foame

    :(

  2. Comentariu scris de Sorin
    Publicat la data de 2.7.2010, ora 9:38 am

    Din punct de vedere real, si nu statistc INS sau alte portale imobiliare afirmatia de mai jos este cat se poate de falsa:
    “Or, anul trecut preturile au fost mari in primul semestru, si mai mici in al doilea semestru. Spre exemplu, imobiliare.ro arata ca in S2.09, pretul mediu a fost cu 7% mai mic decat in S1.09.”
    Situatia a fost inversa, cunoscut fiind ca momentul introducerii Prima Casa, a stagnat cresterea, ba chiar crescusera cu 3-5 % preturile. Asta in Bucuresti!

    • Comentariu scris de Radu
      Publicat la data de 2.7.2010, ora 5:23 pm

      Exprimarea corecta este:
      In S1 2009 preturile era FOARTE MARI.
      In S2 2009 preturile INCA erau FOARTE MARI.
      In S1 2010 preturile au scazut cu 5% fata de atunci cand erau FOARTE MARI.
      In S2 2010 preturile vor fi INCA MARI.
      In S1 2011 preturile vor fi MARI/acceptabile despinde de fiecare in parte, de nevoie, de buget (ADICA O PIATA NORMALA)

  3. Comentariu scris de Coco
    Publicat la data de 2.7.2010, ora 9:54 am

    khris,

    si ti se pare ceva ciudat in faptul ca dati find toti acesti factori (scaderea entuziasmului legat de Prima Casa, scaderea veniturilor si a puterii de cumparare) preturile scad ?

    Este evident ca asa este, si este o legitate economica.

    • Comentariu scris de Gigi
      Publicat la data de 5.7.2010, ora 1:13 pm

      Ce rost are intrebarea asta? Articolul este o constatare, nu o analiza sau o opinie…

  4. Comentariu scris de Andrei
    Publicat la data de 2.7.2010, ora 10:22 am

    Logic ca scade; o sa ajunga foarte jos pentru ca totul e dezastru; impozitele au crescut si nu doar la case deci bani mai putini; romanii s-au mutat in masa in ultimii 10 ani in straintate deci, cerere iok.

    Pe de alta parte insa e si reversul: daca iti permiti si stii cum sa “joci” trebuie sa fii tampit sa vinzi acum si in urmatorii 7-8 ani (orice alt calcul mai “recent” e apa-n piua; criza asta trece in afara in 2-3 ani si la noi in 5-6). Asa ca atat timp cat iau aceeasi chirie ca in urma cu 2-3 ani pe ceea ce am in plus ca proprietati nu vad de ce m-ar interesa vreo secunda cat scade pretul…indiferent de vremuri proprietatile (cu adevarat bune) se fac greu asa ca piata va fi data doar de chilipirgii si de, vorba cuiva, disperati cu ochii sticlind a foame….

    • Comentariu scris de InfoEconomice.Blogspot.Com
      Publicat la data de 2.7.2010, ora 10:57 am

      Andrei, nu ti se pare ciudat ca au ramas chiriile la acelasi nivel desi spui ca salariile scad, romanii se muta, somajul creste, salariile scad etc.?
      In mod normal chiria ar trebui sa fie putin mai mica decat ai plati pentru rata la banca, tinand cont de dobanda.

      Daca te astepti ca preturile sa pice, asteapta-te ca si chiriile sa pice, iar daca chiriile si preturile pica, o strategie interesanta ar fi sa shortezi acum si sa cumperi cand s-a ajuns la bottom.

      • Comentariu scris de shase9
        Publicat la data de 2.7.2010, ora 11:25 am

        chiriile au scazut deja.. uita-te pe indeximobiliar de pe blogspot si o sa ai o surpriza. si mie mi-a scazut chiria cu 50 de euro :D

  5. Comentariu scris de George
    Publicat la data de 2.7.2010, ora 10:26 am

    In bucuresti mai mult de 600-700E/m2 nu cred ca va fi pretul la apartamente vechi

  6. Comentariu scris de jorj
    Publicat la data de 2.7.2010, ora 10:28 am

    E doar inceputul unei noi perioade de scaderi ce va dura minim 1 an.. probabil ca abia dupa 3-5 ani se va produce o stabilizare a preturilor….Pacat de cei care s-au aruncat cu capul inainte sa cumpere cotetze la peste 20k iuro……

  7. Comentariu scris de elzorab
    Publicat la data de 2.7.2010, ora 10:33 am

    zding-zdong, zding-zdong, zding-zdong

  8. Comentariu scris de kLM
    Publicat la data de 2.7.2010, ora 10:36 am

    O sa vedem diferente mai mari de pret intre imobilele noi si cele vechi cand o sa inceapa facturile la incalzire, tot atunci cred ca vom vedea scaderi mai accentuate de preturi pe toate liniile.

  9. Comentariu scris de tomis
    Publicat la data de 2.7.2010, ora 10:43 am

    Orgonas, nu am citit decit titlul articolului si imi vine sa spun ca ai dreptate, preturile scad.

    De ca insa in reclamele pe net preturile CRESC?

    • Comentariu scris de InfoEconomice.Blogspot.Com
      Publicat la data de 2.7.2010, ora 10:59 am

      Daca vrei sa iti faci o imagine concludenta, incearca sa mergi la vizite!
      Preturile de pe net sunt fake intr-o mare masura, tocmai ca sa scoata in evidenta anumite oferte…. si tocmai pentru ca e moka.
      Imobiliarii nu sunt oameni cu multa scoala dar au absolvit demult scoala vietii sefi de promotie!

      • Comentariu scris de tomis
        Publicat la data de 2.7.2010, ora 11:05 am

        crezi ca este necesara o lege impotriva denzinforamarii practicate de firme si particulari in imobiliare sau/si alte servicii si produse?

      • Comentariu scris de Rocknroll
        Publicat la data de 2.7.2010, ora 11:53 am

        A vandut un prieten al meu, saptamana trecuta, un apart de 3 camere (parter), langa Auchan (Titan), cu AC, termopane, centrala, parchet, gresie, faianta etc si curat, cu 81,000 euro (78,000 in mana). Cash. I-am spus: fericitule, ai prins ultimul tren! :) Isi face casa (are teren) si-i mai ramane si de 2 Mercedesuri (SH)… :)

      • Comentariu scris de tomis
        Publicat la data de 2.7.2010, ora 12:00 pm

        numai 3 mii euro taxe/costuri din 81 mii? 3.7 la suta? ce taxe de vinzare/cumparare exista, cit este comisionul la vinzare, a vindut prin agent, de unul singur? care este legislatia de vinzare cumparare?

        pentru mine, costurile de vinzare/cumpare, ca si cumparator, m-au costat cam 6.6 %.

        Sunt cuios.

    • Comentariu scris de hbunny
      Publicat la data de 2.7.2010, ora 11:57 am

      Eu am vazut ca scad preturile pe net, nu stiu unde ai vazut tu ca au crecut in ultima perioada…
      In plus inca isi mai baga coada aiurea agentiile, chiar saptamana asta am fost si am discutat cu proprietara unui ap cu 2 camere in Crangasi, care nu voia sa discute cu intermediari(agentii), cu toate astea anuntul pe care ea il pusese pe un site, aparea pe altele cu date de contact de la o agentie imobiliara. In anuntul proprietarei pretul era negociabil, in cele postate de agentie nu, intr-un final apartamentul s-a vandut chiar azi cu o reducere de 8.5% din pretul cerut initial.

      • Comentariu scris de tomis
        Publicat la data de 2.7.2010, ora 12:02 pm

        am vazut pe net la apartamente doua camere, pina la 50 mp, constanta, tomis… in urma cu vreo doua saptamini erau multe preturi sub 50 mii. acum mai multe sunt peste

      • Comentariu scris de Sorin
        Publicat la data de 2.7.2010, ora 5:29 pm

        Pretul e super umflat pt zona respectiva, si avand in vedere ca e parter.
        Tu ori esti agent imobiliar, ori cel care a cumparat ap respectiv era fac blocul respectiv si nu l-a interesat cat da pe ap. Crede-ma e mult 81.000 la 3 cam. pret de tranzactionare in zona aia.

  10. Comentariu scris de Rocknroll
    Publicat la data de 2.7.2010, ora 11:47 am

    Cei care si-au cumparat apartamente de 2-3 camere, acum un an, cu credite, saracii, cred ca sunt disperati. Vor mai scadea preturile, insa vor vinde doar cei disperati, ori cei care vor sa plece din saracia asta si vor vinde – oricum – in pierdere in urmatorii 2-3 ani. Parerea mea este ca, odata cu revenirea cresterii economice (in 3-5 ani) preturile vor creste din nou (e si normal, asa a fost intotdeauna la imobiliare, in toata lumea, de cand cu capitalismul), insa nu vor mai ajunge in veci la preturile aberante de acum 2 ani. Probabil ca vor scadea in toamna + primavara inspre pretul de constructie (600 euro/mp), si in cativa ani (5-10 ani) vor creste din nou inspre 1000 euro/mp, nu mai mult. Cu aceasta ocazie va avea si noua generatie (cei in jur de 25-30 de ani) posibilitatea sa-si cumpere o garsoniera. Asta la apartamentele vechi, dar cu locatie mai buna (supermarket, scoli, metrou, fara indieni). Casele? Casele in Bucuresti nu vor scadea ca pret. Nu cred ca vinde nimeni sub 1000 euro/mp o casa in Bucuresti. Ma refer la casele noi, nu cele cu sobe de teracota in Ferentari. Cat priveste apartamentele din ansamblurile nou construite, facute de investitori de duminica, multe pe banii fraierilor, da, si ele vor trebui sa scada preturile. Nu cred ca mai mult de 800 euro/mp. Personal, as vinde pe profit 0 (zero) acum si m-as reprofila pe medicamente. O sa fie mare nevoie in Romania in urmatorul an…

    • Comentariu scris de elzorab
      Publicat la data de 2.7.2010, ora 5:55 pm

      irti spun eu la cat scad, scad la 10 000 -15 000 euro apartamentul. iar dupa cresterea economica, adica peste zeci de ani, vor creste la 16 000. tu esti un pionier rocknroll, ce stii tu despre capitalism?

      ceea ce ai vazut tu in ultimii ani sunt doar efectele unui capitalism infectat si corupt cu politici socialiste(gen-toata lumea trebuie sa aiba casa si statul garanteaza imprumutul) combinata cu manipularea nesimtita a profitorilor si lipsa desavarsita a statului, al carui rol nu este de a garanta pierderile din economie ci de a fi arbitru si a veghea asupra respectarii regulilor de piata,a opririi oricarei incercari de monopolizare, de coruptie, a generarii unui mediu core toti jucatorii sa joace dupa aceleasi reguli. fara exceptii si fara legi care sa favorizeze doar anumiti participanti in economie. de aiai au crescut preturile, de aiai sistemul de sanatate e o catastrofa in sua, datorita monopolului impus si al zecilor de legi corupte care doresc favorizarea celor care au dat spaga pentru desfasurarea activitatii in conditiile pe care si le doresc ei(spitalele)

      cel mia simplu in capitalism, ceea ce se si intampla de multe ori, este sa treci o lege: gen: de maine toti trebuie sa cumpere artivcolul x sau y, apoi dai monopol pentru fabricarea acelor articole unor prieteni de familie, asta nu e capitalism ci coruptie, ACESTA E CAPITALISMUIL DE CARE VORBESTI TU!

      • Comentariu scris de Rocknroll
        Publicat la data de 2.7.2010, ora 6:13 pm

        Sigur ca e coruptie, insa asta nu inseamna ca un apartament trebuie sa fie 10,000 euro. Poate in Cote d’Ivoire, pe stanga… Eu compar un apartament DE LOCUIT, intotdeauna, cu o masina. Atat timp cat o basina de Logan costa aproape 10,000 euro (azi, peste un an 6-7000 euro si tot asa), sa spui ca un apartament ar trebui sa coste tot atat, ce pot sa-ti mai spun? Este impotriva logicii elementare. Sigur, pentru o scurta perioada de timp ar putea sa se intample asa ceva, pentru ca in Romania nu mai mira nimic, dar asta va fi exact ca pentru fazanii care s-au grabit alaltaieri sa cumpere euro cu 4,5 lei (c-au auzit ei la Pro Manelism TV ca va ajunge Radulescu la 6 lei, pardon, euro la 6 lei…)

    • Comentariu scris de elzorab
      Publicat la data de 2.7.2010, ora 7:25 pm

      pionieu, pe mine ma intereseaza foarte putin cu ce compari tu apartamentul. eu iti spun ca pana acum zece ani apartamentele se vindeau la preturi de logan si ca, doar manipularea pietei a reusit sa creasca preturile. dupa ce aceasta manipulae va disparea si preturile tot la logan se vor intoarce.

      si da, eu am avut in ro casa care era mult mai ieftina decat masina pe care o conduceam. si nu as dori sa-ti spun pretul la care am luat-o sa nu se creada ca manipulez….

      teoriile de genul celor pe care le expui sunt specifice tuturor fazanilor care au comis-o in ultimii cinci ani, indatorandu-se pe viata pentru o cloaca de beton, ca daca loganul e atat, atuni casa trebuie sa fie nu stiu cat…

      eu spun alfel, atata vreme cat venitul romanilor va fi de tara africana si calitatea si pretul cloacelor tot de tara africana vor fi. cand venitul va creste, atuci cloacele acestea se vor darama si vor fi construite locuinte la standarde occidentale, cu infrastructura occidentala si la preturi occidentale. dar calitate sovietica, cu infrastructura africana, venituri etiopiene dar preturi de paris s-au putut doar prostiei fara de margini ai concetatenilor tai…

      zding-zdong, zding-zdong, zding-zdong

      • Comentariu scris de elzorab
        Publicat la data de 2.7.2010, ora 7:27 pm

        …prostiei fara de margini a concetatenilor tai

      • Comentariu scris de Rocknroll
        Publicat la data de 2.7.2010, ora 7:45 pm

        Copilu’, stii cat e o camera (garson-rahat ii spune la noi) in Paris (ala de zici tu ca e comparat cu Bucurestiul la preturi), si nu in Place Pigalle, ci la maghrebieni? E in jur de 80,000 spre 100,000 euro. Daca vrei TU ca apartamentele sa fie la preturile de pe vremea lui Piticu’, nici o problema, asa vor fi. Doar e dorinta ta…

        Preturile n-au crescut c-asa a vrut nu stiu cine (dar desigur, acest lucru a contat enorm, televiziunile responsabile cu spalarea creierilor gusterilor si cu asta s-au ocupat, in beneficiul fostilor baieti cu trese), ci au mentinut un trend specific tarilor est-europene care au incercat si la preturile imobiliarelor sa se apropie de preturile din vest. Acum, daca mancarea e mai scumpa in Pantelimon decat in Sevilla, asta e, asa-i romanul. Asa si cu maghernitele din Ferentari. Insa se pastreaza o diferenta si o marja relativa a preturilor, mai scazute cu 20-50% decat in vest. Si asa se vor mentine. E vorba de puterea de cumparare a romanilor. Nu poate sa coste un apartament de 2 camere in Varsovia 75,000 euro, iar in Bucuresti 15,000. E parerea mea, de pionier… ;)

  11. Comentariu scris de nicu
    Publicat la data de 2.7.2010, ora 11:57 am

    astea sunt intoxicarea populatiei doar in speranta ca v-or mai obtine profituri de 200% (asta e alabil pentru pretul mediu ala de 1275 e/mp) si de 100% pentru pretul din timisoara de 800 e/mp
    in realitate pretul la cheie al unei case noi este de 475 e/mp+tva. la cheie cu tot cu teren si utilitati si drumuri pretul este de 600 e/mp+tva pentru un teren de 250 mp. asa ca la bloc cred ca mai mult de 500 e/mp este exagerat de mult. cat despre apartamentele vechi pretul corect pentru un ap cu 2 camere este de 15-20 mii euro. nu vorbesc de zone ultracentrale ci in cartiere apropae de periferie sau periferie.

    • Comentariu scris de tomis
      Publicat la data de 2.7.2010, ora 12:03 pm

      tare, ce spui, orgonas?

      • Comentariu scris de tomis
        Publicat la data de 2.7.2010, ora 12:12 pm

        raspunsul meu: profit de 200% NEIMPOZABIL datorita shmenurilor posibile intr-un sistem slab. mai ti minte de afaceristul de la craiova, cel cu afaceri cu fordul, cel ce declara, fara minte, ca facea cam 26% profit? nu a mai spus NIMIC, a tacut milc!

        Avea dreptate. indirect, eu cred ca il aperi pe el si pe altii ca el atunci cind nu ataci adevarata problema.

        20 mii euro pentru un apartament vechi de doua camere = 25 mii dolari americani. mult mai putin decit ma asteptam eu.

        Am avut dreptate, orgonas. A trebuit sa ajungem la cataclism financiar ca sa ne dam seama de asta. Problema este ca “piata” (timpenie manipulata) nu va permite normalul si preturi de genul asta vor fi numai sporadice, de unde “cistigul” tau in pariul nostru.

        Ca si mai inainte, sper sa fie preturile mari, insa si salariile, locurile de munca, economia.

  12. Comentariu scris de Rocknroll
    Publicat la data de 2.7.2010, ora 12:07 pm

    @ Tomis
    Nu stiu, man. Nu stiu nimic mai mult. Si-asa, cred ca stiu prea multe. Sau nu stiu? Nici eu nu mai stiu… ;)

    • Comentariu scris de tomis
      Publicat la data de 2.7.2010, ora 12:15 pm

      Ai dreptate. Am intrebat numai din reflexul cuparatorului mofluz. Casa mea a fost pusa la vinzare cu… 45 mii si a “trebuit” sa o cumpar cu… 30 mai mult pentru ca “alti” cumparatori au pus mai mult decit mine. Cind am intrebat cit au pus mai mult acei cumparatori mi s-a replicat ca nu se poate sa mi se dea informatia pentru ca era ne-etic! LEGEA imi spunea ca este etic sa mi se dea informatia insa vroiam sa si cumpar. Am facut scandal, am chemat in sedinta seful sefilor insa si asa am pierdut si cumparat…

      Bravo lui, ce pot sa spun?

  13. Comentariu scris de tomis
    Publicat la data de 2.7.2010, ora 12:20 pm

    bai, ascult in direct multi indivizi ce au ajuns sa creada ca ce se intimpla este datorat lor.

    ati invins, inclusiv tu, orgonas: lumea incepe sa creada ca ce li se intimpla este datorat in majoritate numai lor. ca si tinerii, adolescentii.

    man, nu stiu, nu mai stiu :) )) ai avut un raspuns misto, rock’nroll.

  14. Comentariu scris de Alex
    Publicat la data de 2.7.2010, ora 12:29 pm

    Asta cred ca e doar inceputul la anu in martie o sa fie prapad dupa 6+ luni de reduceri salariale si cresteri de preturi la alimente iar daca se elimina subventiile sa vezi cati nu o sa mai poata sa plateasca datoriile la intretinere aia dupa cat timp te executa? decembrie+timp = discount masiv.

    Cine nu se grabeste sa vanda pana la sfarsitul verii in martie o sa ia cu cel putin 25% mai putin.

    Referitor la constructiile noi costa 400-420 euro pe mp construit totul la cheie sa-l faci tu inclusiv tva problema sunt terenurile care au in continuare niste preturi imense

  15. Comentariu scris de Rocknroll
    Publicat la data de 2.7.2010, ora 1:04 pm

    La 400 euro/mp la cheie, doar daca ti-l faci tu. Si cu fier chinezesc (turcesc). La primul peste 7 grade e posibil ca sa-ti inveti ce-nseamna istoria pe propria-ti piele. Unde fosta cladirea e lectia de istorie. O constructie ok porneste de la minim 500 euro/mp. Dar asta pentru daca o faci pentru tine, sacrificand timp, nervi si… bani. Fara job, pentru ca daca pleci la job… iti pleaca si tie materiale etc.

    Cu terenurile e altceva. Pe verticala, teoretic, poti creste oricat, pe orizontala spatiul e limitat. Iar terenul planetei e limitat, ca si aurul. Populatia creste, rezultand ca de la an la an nr de grame de aur per locuitor e din ce in ce mai mic. La fel, nr de mp (ha) de teren pe cap de locuitor. Dpmdv, daca ar fi sa aleg intre a investi in teren(uri) vs a investi in apartamente, raspunsul e logic. Cine va avea cash in primavara (bottom!), nu garsoniere trebuie sa-si cumpere, ci teren(uri). Opinia mea, desigur. Inca ceva, un teren bun, dar mai scump, e intotdeauna de preferat unui teren ieftin, dar prost, fara utilitati. Cum infrastructura la noi n-a fost facuta decat de romani, nemtii lui Ferdinand si partial de Ceausescu, va las pe voi sa va ganditi cand se va mai face in Romania o infrastructura adecvata, conform standardelor internationale. La noi merge oricum, suntem mult peste Somalia. Ar trebui sa fim multumiti… ;)

    • Comentariu scris de Alex
      Publicat la data de 2.7.2010, ora 1:08 pm

      Stai linistit ca cu fier beton calumea ai idee macar cat fier beton intra la o constructie? cred ca nu valoarea fierului in total este foarte mica pretul de 400 euro pe pm construit la cheie este valabil pentru constructie facuta ca la carte si asta dupa deviz desigur in regie proprie fara teren si fara costuri de racorduri daca esti in camp de ex

      • Comentariu scris de Rocknroll
        Publicat la data de 2.7.2010, ora 1:27 pm

        Tu ai spus 400 euro/mp, eu am zis 500 euro/mp. Diferenta nu e foarte mare, probabil ca e data de pretentiile fiecaruia, nu tine neaparat de fierul beton. Ideea este doar daca o faci tu in regie proprie iti iese la 500 euro/mp, exclusiv terenul. Daca mai pui si terenul te poate duce inspre 800 euro/mp (Bucuresti, nu Ciorogarla). Daca mai vrei s-o si vinzi, nu prea vinde nimeni sub 1000 euro/mp, decat de nevoie. De ce? Pai nu se merita altfel. Ia-ti garsoniera, la 9. Iesi mai ieftin. De fapt, ce vreau sa spun. Apartamentele vor scadea in toata tara cu un anumit procent. Vor scadea si casele, insa cu un procent mai mic. Cel mai mult ar trebui sa scada pretul masinilor. Cu ce procent au scazut?

  16. Comentariu scris de Alex
    Publicat la data de 2.7.2010, ora 1:49 pm

    Da diferenta nu e mare eu zic pentru cine e interesat sa stie ca poate sa isi faca o casa calumea in regie proprie cu 400 euro pe mp daca ai un teren sau gasesti ceva decent ca pret.

    Pentru apartamentele noi care fac acum nu au voie sa fie mai mult de 1000 mp daca e o locatie buna nu alea de la periferie dat fiind ca la un devoltator il cost mai putin de 400 euro pe mp sa construiasca fara teren adaugi terenul si profitul si 1000 euro/mp construit e mai mult de suficient.

    Ai dreptate preturile la case vor ramane in continuare mari in schimb la apartament vor scadea mult se va ajunge iar ca in 2000 o casa sa faca cat 3-4 apartament de la 1-2 apartamente in prezent ca medie.
    o sa fie casa 100-120k iar apartamentul 30-40k.

    Din decembrie vine prapadul daca reducerile de salarii chiar vor fi puse in practica si eliminarea subventiilor la intretinere.

  17. Comentariu scris de Rocknroll
    Publicat la data de 2.7.2010, ora 2:49 pm

    Off-topic:

    “Să nu credeţi că nu se ştie, la nivelul Ministerului de Finanţe, ce se întâmplă în România. Să nu credeţi că nu se ştie pe unde se fură, cine fură. Sunt filmaţi, sunt îndosariaţi, sunt arhivaţi. Toţi cei care fură. Dar există firme care n-au voie să fie controlate niciodată şi oameni care n-au voie să fie controlaţi niciodată”, a spus Dan Bittman (Realitatea.net)

    Un topic pe subiectul asta, Khris? ;)

    • Comentariu scris de Cristi
      Publicat la data de 2.7.2010, ora 3:11 pm

      Esti foarte activ la vorbe, dar le vorbesti si pe langa. Ziceai de un prieten care din 78.000 EURO isi face casa si-i mai si raman bani de 2 mertzane. Cred ca esti beat, 2 mertzane l-ar costa mai mult pe “prietenul tau” si n-o sa aiba din ce-si face casa. Poate doar un cotetz din cartoane.
      Oricum, vorba ta, a prins un loc in ultimul tren.

      • Comentariu scris de Alex
        Publicat la data de 2.7.2010, ora 3:19 pm

        Prin decembrie o sa se uite inapoi si o sa zica ca l-a apucat pe Dumnezeu de picior, 78.000 wow a facut super afacere ma mir ca se mai gasesc prosti :) inca

  18. Comentariu scris de Rocknroll
    Publicat la data de 2.7.2010, ora 3:21 pm

    Esti sigur?
    Ia mai citeste inca odata. E vorba de doua Mercedesuri second-hand. Te gandesti la ce si-a luat cretinul-sef din Romania, aka GB?

    Mercedes-Benz CL 500, 145000 km, 1993, 9000 euro. Vrei linkul?
    E de 10 de ori mai buna decat un Logan full-rahat-options, la aceiasi bani!

    • Comentariu scris de Radu
      Publicat la data de 3.7.2010, ora 1:21 pm

      Vreau eu linkul.
      O fi preluare de leasing sau Mercedes din 1980 care n-are nici valoare istorica nici practica

  19. Comentariu scris de Turambar
    Publicat la data de 2.7.2010, ora 10:48 pm

    Rock’n'roll, ma bucur ca inca in aceasta tzara isterica (desi tu esti in Paris) mai sint oameni care gindesc cu capul lor propriu si personal si mai ales si mai ales realist. Comparatia cu pretul unei masini este una cit se poate de bun simt. O casa (medie) nu are cum sa coste cit o masina (medie). Este deci evident ca toate preturile de pe vremurile de hiper-super-para restriste pre-capitalista nu vor mai reveni.

    E clar ca ne vom confrunta in continuare cu scaderi, dupa toti acesti ani de minti infierbintate. Insa nici in halul acela nu vor mai scadea, sa dai 20 de mii pe un apartament cit dai pe o saracie de Renault sau de Opel sau de VW.

    Si uite ca mi-a venit o idee, in timp ce va citeam comentariile: in sondajele din vara asta pot sa intreb lumea cam cit considera ei ca e pretul corect pt o casa (garsoniera, apt 2 cam, apt 3 cam etc).

    Hmmm. Nu ma tentati de doo ori, ca sa moara pisica esantionata daca nu o fac… :blink:

    • Comentariu scris de Cristian Orgonas
      Publicat la data de 2.7.2010, ora 11:03 pm

      Turambarr: un sondaj de genul asta ar fi chiar interesant.

    • Comentariu scris de Rocknroll
      Publicat la data de 3.7.2010, ora 8:19 am

      Turambar, nu sunt la Paris, ci in Bucuresti, insa nu pentru inca foarte mult timp. Ideea este ca m-au interesat si ma intereseaza preturile din toate domeniile, de pe tot mapamondul. Cu putin efort (si timp) le putem cunoaste si noi, nu doar Cristi Sima. Nu de alta, da’ e bine sa stim pe ce lume traim.

      Cat priveste sondajul tau, ar putea fi interesant, insa cred ca va fi si subiectiv, pentru ca cel care va dori sa-si cumpere o locuinta va spune un pret pe care el il considera “de bun simt” (a se citi: “cat i-ar permite buzunarul”), iar proprietarii vor spune un “wishful price”…
      Personal, nu cred in sondaje. Oricum, iti doresc succes!

    • Comentariu scris de venom
      Publicat la data de 3.7.2010, ora 8:27 pm

      in 2000, un ap cu 2 camere in cluj era cam 12-13000 $, iar o vw bora (1.4) avea pret de pornire la autoworld de la 24000DM (anunturi luate din ziarul piata-az de cluj).

  20. Comentariu scris de Turambar
    Publicat la data de 2.7.2010, ora 11:23 pm

    Yup. Yup yup yup.

    Acum trebuie sa gindim un pic.

    Esantion: noi facem in general sondajele la nivel national. Parerea mea este ca marea majoritate a celor care sint preocupati / au o opinie despre preturile la case sint din domeniul urban. Deci dintr-o data se injumatateste esantionul (la 500) si, in consecinta, creste marja de eroare.

    Alta intrebare metodologica: merita sa ii intrebam pe toti sau doar pe cei pe care cit de cit ii bate gindul sa faca o tranzactie (vinzare / cumparare) ori sa construiasca? Hmmm. Parerea mea este ca asta este de fapt subtargetul care face pretul pe piata. Deci iar se restringe esantionul.

    Eventual facem asa: la doua sondaje alaturate (distanta de o luna, deci destul de aproape unul de altul) pun aceleasi intrebari si pe urma lipesc esantioanele si fac analiza pe esantionul mare, de aprox. 2000 de cazuri, ca sa am un subesantion de persoane interesate de tranzactii cit mai mare.

    Hmmmm. Lemme think. Orice idee e binevenita, pt ca cu cit ma gindesc mai mult, cu atit mi se pare mai interesanta si cred ca avem loc in doua sondaje de trei – patru intrebari in plus.

    Vorbim. Astept opinii / comentarii.

    • Comentariu scris de Cristian Orgonas
      Publicat la data de 2.7.2010, ora 11:30 pm

      1. Nu are rost sa faci un sondaj de genul asta in mediul rural.
      2. Are rost sa ii cuprinzi in esantion in primul rand pe cei interesati sa cumpere o casa/apartament. Ideea nu este sa obtii o medie la nivel national, ci una cat mai relevanta pe urbanul mare.

      • Comentariu scris de Turambar
        Publicat la data de 2.7.2010, ora 11:45 pm

        Problema este urmatoarea: ca nu prea pot sa supraesantionez pe subtargetul respectiv fara cresteri semnificative de cost. Si daca imi permit sa pun niste intrebari pe alaturi la un sondaj deja existent, fara cresteri prea mari de costuri, daca ma apuc sa fac si inventii / interventii pe esantion, atunci chiar we’re talkin extra money. Si cu banii zilele astea stii si tu cum este.

        Deci singura varianta este sa-l facem din bucati de esantion. Pe mai multe sondaje alaturate pina se face numarul suficient de mare (intr-o luna / doua luni) incit sa putem sa facem o analiza decenta pe subtargetul respectiv (urban care au apetenta pt tranzactii, sau, si mai general: urban, din care analiza separata pe cei care vor tranzactii).

    • Comentariu scris de Radu
      Publicat la data de 3.7.2010, ora 1:23 pm

      Ce-ar sa fi intrebati doar oamenii care cash minim 50% din valoarea achizitiei care o doresc. (acolo se va ajunge) Veti vedea ca nu prea aveti cu cine vorbi.
      Aste e realitatea de fapt.
      Restul sunt : “Vise taica, vise…”

  21. Comentariu scris de avemblog.net
    Publicat la data de 3.7.2010, ora 2:39 am

    Piata imobiliara – proprietarii incep sa lase din preturi. Timisoara, campioana scaderilor : khris.ro…

    Scaderi de preturi pe piata imobiliara. In Timisoara se pare ca sunt cele mai mari….

  22. Comentariu scris de AristotelCostel
    Publicat la data de 3.7.2010, ora 2:15 pm

    @turambar

    Daca tot ai dat vreo 3-4 logane pe 2 camere, eu zic sa faca Base un referendum si sa se stabileasca un pret corect pentru… fazani. :)

    Romanii sunt rupti in fund si… luati de ape. :P S-a demonstrat “stiintific” ca nu vine nici DRACU’ in Romania… ba mai mult… romanii pleaca :) asa ca 10k per cloaca e pretul de echilibru.

    P.S. Sondajele sunt bune pentru actualii teparo-tepuiti imobiliar, dezvoltatorii lu’ peste si ai lui zilisteanu, care “HABARNAU” ce sa faca… fie renunta la cartel si incepe “concurenta” => prabusirea preturilor… fie accepta executarea silita si-si reiau activitatile de “schimbatori” de valuta… falsificata sau “exportatori” de rulmenti… furati. :P

  23. Comentariu scris de Turambar
    Publicat la data de 3.7.2010, ora 8:35 pm

    Da, domnule. Asa este cum le zici tu. Cum le stii tu ca un om mare care se uita la televizor si, in consecinta, le stie pe toate de trei-patru infinitati de ori mai bine decit bietii restul de noi.

    • Comentariu scris de AristotelCostel
      Publicat la data de 5.7.2010, ora 9:03 am

      @turambar

      Pai, eu n-am nimic cu matale si nici nu cred ca le stiu pe toate. Totusi, nefiind “jurnalist” de duzina si nici presat de rata, pot sustine adevarul cu argumente. :)

      10 k.

  24. Comentariu scris de cristi
    Publicat la data de 4.7.2010, ora 11:56 am

    poate ma ajuta cineva…
    am citit despre un studiu facut la paris timp de 40 de ani. un tip a facut un fel de statistica privind preturile imobilelor relativ la salariul mediu.
    i-a iesit ca pretul unui imobil ar fi echivalentul unui venit salarial mediu pe o perioada de 4 ani.
    problema este ca nu mai stiu cat de mare era imobilul respectiv, unde era plasat; ceva de genul “ap. 2 camere decomandat in drumul taberei”.
    stie cineva ceva despre respectivul studiu?
    merci.

  25. Comentariu scris de Luigi bube dulci
    Publicat la data de 4.7.2010, ora 10:24 pm

    Va spun eu:in d.taberei o garsoniera conf2 de la 24000 e ;o garsonira conf.1 de la 34000e; un ap in d taberei conf.2=de la 38000 e;conf1 de la 43000 e;cu 3 camere conf.2 de la 53000e;conf1 de la 59000e…cu dicount de 5-9%toate

  26. Comentariu scris de Scaderea preturilor la imobiliare | Milionarul Mioritic
    Publicat la data de 13.7.2010, ora 6:14 am

    [...] Cristian Orgonas arata intr-un articol recent ca in luna iunie piata imobiliara a apartamentelor din Timisoara a scazut mai puternic decat in [...]

Lasa un comentariu