Urmareste-ma pe Twitter!

Categorii

Blogroll

Arhiva

Cum isi pierde CFR-ul calatorii

Am facut saptamana asta greseala de a merge cu trenul pe ruta Timisoara-Bucuresti si retur, in total 1.066 km. Nu ma plang de mizeria din vagoane, de lipsa de confort a scaunelor (clasa I la accelerat sau rapid este o gluma proasta), sau de faptul ca cei 1.066 km sunt parcursi teoretic in 17 ore si jumatate – acestea sunt lucruri la care ma asteptam.

In schimb, m-as fi asteptat ca trenurile sa nu mai intarzie atat de mult, iar graficele de circulatie sa fie respectate. CFR promite ca dimineata la ora 7.40, trenul ajunge in Bucuresti. Am ajuns pe la 8.30, intarzierea fiind similara celei din noiembrie anul trecut, cand am mai venit odata la Bucuresti tot cu trenul.

Cand m-am intors, trebuia sa ajung in Timisoara la 4.21 dimineata (observati va rog precizia cu care CFR indica ora de sosire). Am coborat din tren la 5.20. In noiembrie, intarzierea a fost de aproximativ 70 de minute.

Cu alte cuvinte, in cazul meu, trenul a intarziat de fiecare data cel putin 40 de minute. Ce deduc de aici? Deduc faptul ca nici macar in conditii normale de trafic – nu a nins, nu a plouat, nu s-au deformat sinele din cauza caldurii etc – timpii de parcurs specificati in mersul trenurilor nu prea pot fi respectati.

In aceste conditii, stau si ma intreb – de ce imi spune CFR-ul ca ajung in 9 ore de la Timisoara la Bucuresti, daca stie ca trenul parcurge distanta in aproape 10 ore? Ca sa ma enerveze? Ca sa ii faca pe cei care ii asteapta pe calatori sa stea o ora in plus in gara, rupandu-si gatul uitandu-se dupa un tren care parca nu mai vine?

Dupa cum spuneam – stiu ca infrastructura este la pamant, stiu ca sunt necesare miliarde de euro pentru a pune la punct transportul pe calea ferata. Dar nu te costa nimic sa nu mai minti. Daca stii ca nu poti respecta niste timpi de parcurs, de ce nu ii modifici?

Mai jos evolutia numarului de pasageri transportati de CFR in ultimii 20 de ani. Poate le spune cineva celor de la caile ferate ca un client, odata pierdut, este foarte greu de adus inapoi.

Cursele pe distante lungi sunt cele mai profitabile pentru CFR. In momentul in care transportul aerian va deveni o alternativa la tren si din punctul de vedere al costurilor (asa cum este in UK spre exemplu), atunci CFR poate sa stinga lumina.

Iar in timp ce la noi numarul persoanelor care calatoresc cu trenul scade, la altii creste, detalii aici.

PS: de maine intru in normal cu postarile si raspunsurile la comentarii.

Articolul a fost publicat la data de 15.7.2010. Poti lasa un comentariu folosind formularul de mai jos, te poti abona la feed-ul RSS sau poti citi articole pe aceeasi tema din lista de mai jos. Tags: .

69 comentarii

Participa la discutie. Citeste comentariile cititorilor si exprima-ti si tu parerea!

  1. Comentariu scris de c.e.
    Publicat la data de 15.7.2010, ora 3:54 pm

    un scurt banc…tragic:
    in Japonia ministrul transporturilor isi cere scuze ca, cumulat, timpul total de intarziere al trenurilor intr-un an este de 10 min. in Romania acelasi ministru ar trebui sa isi ceara scuze ca intr-un an, trenuriile intarzie 2 ani …

    • Comentariu scris de Adriano
      Publicat la data de 15.7.2010, ora 5:31 pm

      Vorba dl. Orgonas: “Nu e momentul acum sa cautam vinovati”. O sa devina la fel de renumita ca: “Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul”

      • Comentariu scris de Cristian Orgonas
        Publicat la data de 15.7.2010, ora 6:21 pm

        Adriano: atunci cand esti cu apa pana in gat, chiar nu este momentul sa cautam vinovati. Atunci cand discutam despre CFR insa, vinovatii ar fi trebuit cautati de mult timp

      • Comentariu scris de Razvi
        Publicat la data de 15.7.2010, ora 10:41 pm

        Vreti vagoane care sa mearga rapid?

        Vreti vagoane moderne?

        Asta nu se poate cu preturile actuale la CFR care sunt cele mai mici din UNIUNEA EUROPEANA.

        Eu de abia astept sa-i vad pe romanii in 2012 mergand cu trenul in Ucraina si sa faceti o noapte si o zi pana in orasele unde se vor desfasura EURO 2012 si cu oameni carora le place conditile de transport din trenuri (ei fiind rusi).

        Nu pot fi vagoane moderne cu tarife scazute.
        Eu nu doresc preturi de 3-4 ori mai mari decat la noi.

        Eu nu merg cu microbuzul deoarece numai primitivi merg cu ele pe distante mari.

  2. Comentariu scris de Mihai
    Publicat la data de 15.7.2010, ora 4:06 pm

    De cativa ani incoace trenurile CFR intarzie cu consecventa.

  3. Comentariu scris de florin
    Publicat la data de 15.7.2010, ora 4:29 pm

    de curiozitate cat te-a costat biletul de tren dus-intors ?

    • Comentariu scris de Cristian Orgonas
      Publicat la data de 15.7.2010, ora 4:30 pm

      224 lei

      • Comentariu scris de mslliviu
        Publicat la data de 15.7.2010, ora 5:23 pm

        Si costa 350 lei avionu’…care face 45 de min. Chiar daca si avionul are constant intarziere 10-20 min la plecarea de pe Otopeni (datorita excelentei organizari), tot nu se merita sa mergi cu trenul o asemenea distanta decat daca ai probleme grave cu zborul/

      • Comentariu scris de Cristian Orgonas
        Publicat la data de 15.7.2010, ora 6:30 pm

        msilviu: Tarom practica un pret de ~100 de euro pentru un tur-retur Timisoara-Bucuresti, la care se adauga costul taxiului de la si pana la aeroport, atat in Timisoara cat si in Bucuresti. Una peste alta, aprox 550 de lei

      • Comentariu scris de Taxidriver
        Publicat la data de 15.7.2010, ora 6:48 pm

        bai nenicule,

        cu ce fel de taxi te dai in Bucuresti si Timisoara – in Bucuresti te costa maxim 30 de ron la companiile normale (cobalcescu, cristaxi, etc.) – asta daca vrei sa ajungi de la otp in centru … la timisoara nu stiu dar presupun ca nu 100 de ron …. (420 ron+30+100+ 550ron).

        ura si mai multe atitudine si la aritmetica

      • Comentariu scris de Cristian Orgonas
        Publicat la data de 15.7.2010, ora 6:56 pm

        tu ai calculat costul taxiului doar pentru Timisoara-Bucuresti. Mai trebuie sa ma si intorc.

      • Comentariu scris de dan63
        Publicat la data de 15.7.2010, ora 10:11 pm

        Dar cu RATB cu cursele din centru la Otopeni, cu un pret modic de 3,5 lei, parca, de ce sa nu mergeti?

      • Comentariu scris de Stefan Murgeanu
        Publicat la data de 16.7.2010, ora 8:41 am

        este si tren ;) din ora in ora OTP – Gara de N

      • Comentariu scris de vice
        Publicat la data de 16.7.2010, ora 1:20 pm

        Sunt si alte alternative din Timisoara in afara Taromului, iar pretul e mult mai mic.
        Te incadrezi sub 400 cu tot cu taxi
        Iar Baneasa unde aterizeaza Blueairul e chiar in oras, fata de Otopeni la Tarom

      • Comentariu scris de oana
        Publicat la data de 15.7.2010, ora 10:02 pm

        De fapt, cu blueair avionul te costa 200 lei asa ca nu inteelg de ce mai merge lumea cu CFR pe ruta Timisoara-Bucuresti…

  4. Comentariu scris de jean
    Publicat la data de 15.7.2010, ora 4:32 pm

    jalnic e ca inainte de ” reabilitarea” unor tronsoane de cale ferata se circula de 2 ori mai repede. Logic era sa se fac reabilitarea pe cate un singur fir, pana la finalizarea lucrarii. De exemplu Constanta- Bucuresti se reabiliteaza de vreo 5-6 ani si nu se stie cand va fi gata.
    La fel Bucuresti- Brasov, au distrus linia pe portiunea Campina – Predeal de vreo 2-3 ani , deci se va face ca la linia Constanta – se incepe, dar nu se stie cand se termina si se circula extrem de incet si prost.
    Pe linia Moldova, s-au tot adaugat in mersul trenurilor minute in plus ” ca sa nu mai aiba intarzieri” si s-a ajuns la penibilitati ca intercity sta prin gari cate 10 minute si face pana la Bacau 300 km, vreo 5 ore.

  5. Comentariu scris de Jean Valjean
    Publicat la data de 15.7.2010, ora 5:02 pm

    Mai sunt doua aspecte carora se datoreaza pierderea de clienti.

    1. Pretul mare al biletelor.
    Practic te costa 1 bilet cat benzina pe acelasi drum, asa ca daca ai masina nu renteaza absolut deloc trenul. Inainte de 89 raportul era de 1 la 4, adica 1 bilet costa doar cat un sfert din benzina pe acelasi drum.

    2. Coruptia la intocmirea mersului trenurilor.
    De exemplu pe ruta Galati-Constanta exista doar un tren personal pus la ora imposibila (ora 2 noaptea). Asa ca toata lumea se inghesuia dimineata la maxi-taxi care era mai rapid si chiar ceva mai ieftin.

  6. Comentariu scris de Dan_Bruma
    Publicat la data de 15.7.2010, ora 5:24 pm

    Orgonasule, daca PDL-ul minte (asa a zis Berceanu, tii minte, nu?) si tu accepti fara probleme asta (nu am remarcat un articol de al tau cu subiectul asta) de ce nu accepti si minciuna CFR-ului? Pai asta este discriminare, Orgonasule, nu-i frumos ce faci.

  7. Comentariu scris de marius
    Publicat la data de 15.7.2010, ora 5:27 pm

    si pe mine m-au pierdut de mult drept client. Preferam sa iau trenul pe rute lungi, gen B.-IS sau IS-CJ, insa acum prefer masina. Nu numai ca drumul cu trenul dureaza tot mai mult de la un an la altul, dar nici confortul nu se imbunatateste. Am ajuns sa regret vagoanele cu 6/8 locuri in compartiment, cele bou/vagon de azi fiind f. incomode (scaune mici si inghesuite). Nu ii intereseaza.

  8. Comentariu scris de Andu
    Publicat la data de 15.7.2010, ora 5:29 pm

    Mai uiti inca un lucru. CFR vazand ca toate cursele au intarzieri le-a introdus in mersul trenurilor. Astfel, la trenurile de lung parcurs cresterea este de peste o ora, dar nici macar pe aceea nu o respecta.

    http://stirileprotv.ro/stiri/social/cfr-a-rezolvat-problema-intarzierilor-le-a-inclus-in-mersul-trenurilor.html?article_id=3213486&username=io&txt=ce+tare+e+%3A)

  9. Comentariu scris de ictin
    Publicat la data de 15.7.2010, ora 5:34 pm

    Si daca asta ar fi sungura problema. Spre exemplu eu am vrut sa ma intorc la calatoriile cu trenul. Spre orasul parintilor mei din Bucuresti e doar o firma de transport cu autocarul, si avand monopol isi cam permit multe. De genul daca nu faci rezervare din timp nu pupi loc, bagajele oricum le gasesti la destinatie strivite si alte mizerii. La un moment dat am observat ca e tren direct direct, sageata albastra. Erau 3 pe zi. Am trecut peste aglomerarea din zona Gaesti – Pitesti, si scaunele uneori inghesuite si peste faptul ca era mai scump biletul si peste faptul ca facea cu 20 de min. mai mult. Dar la un moment dat surpriza, ma trezesc ca au anulat 2 dintre trenuri, chiar daca erau pline. Si dupa o luna l-au anulat si pe al treilea. Asa ca singura optiunea imi ramanea sa merg cu personalul si sa schimb la final cu un automotor fara suspensii, si timpul ar fi urcat de la 2 ore cat era cu autocarul la 5 ore. Deci am zis pas.
    Si cred ca banuiesc de ce l-au scos chiar daca era aglomerat: la nasi ori ii aratai biletul ori ii dadeai bani.
    Asa ca avand atatea probleme si furandu-se atat de mult, eu nu imi dau seama cum mai rezista.

  10. Comentariu scris de zeltera
    Publicat la data de 15.7.2010, ora 5:35 pm

    Sa ajungi de la 407 milioane la 70 milioane calatori nu e prostie. E infractiune. Prostie inseamna 10%. Peste e shpaga, furt, coruptie, nerespectarea obligatiilor de servici etc.

  11. Comentariu scris de Ava
    Publicat la data de 15.7.2010, ora 5:45 pm

    Inainte de ’89 ajungeam la Constanta in 3 ore. Acum facem 6 ore si sint niste scumpi, ne plimba gratis 1-2 ore in plus – intirziere! Are cineva pretentii ca am evoluat?

  12. Comentariu scris de TVlad
    Publicat la data de 15.7.2010, ora 5:53 pm

    prefer ca CFR-ul sa-si piarda calatorii in felul asta decat prin “metoda belgiana”.
    Trebuie sa remarcam dragi tovarasi si “pretini” ca in timp ce tarile cu democratie avansata inregistreaza 2-3 evenimente feroviare pe an, majoritatea din nefericire cu victime ( se poate un grafic ,ceva? spasiva), cefereul nostru cu infrastructura care este nu prea o da’n bara…si reusesc sa transporte incet ,mizerabil si sigur pe frustratii nostri compatrioti liberali, libertarieni,libertariarzi si frilensari la destinatie.
    Asta se datoreaza “puturosilor” bugetari cu lefurile proaspat taiate de la CFR siguranta circulatiei ( mecanici,sefi de statie, impiegati si nu in ultimul rand cu voia dvs acarul Paun)
    Mi se pare un pic imoral sa ne plangem de serviciile CFR dupa ce cu buna stiinta am ales in fruntea tarii ministrul care a condus cu rezultatele vizibile azi ani buni de zile Compania Nationala de Cai Ferate…

    • Comentariu scris de alex
      Publicat la data de 15.7.2010, ora 6:05 pm

      vezi ca la CFR nu au scazut salariile

      • Comentariu scris de TVlad
        Publicat la data de 15.7.2010, ora 6:25 pm

        scuze – da, ai dreptate , le-au taiat doar sporuri, prime,bonuri de masa…

    • Comentariu scris de Adrian
      Publicat la data de 15.7.2010, ora 7:01 pm

      Despre metoda Belgiana probabil ca nu stii despre ce vorbesti – in Gara centrala din Bruxelles sunt mersul trenurilor este de peste 20 de panouri – ca dimensiune – nu vorbesc de cel electronic ci de cel zilnic – permanent. Au in permanenta 3-4 trenuri simultane iesind si intrand in gara – nu se mai anunta demult sosirea unui tren ca ar fi haos. La ritmul asta – un accident si ala din cauze umane nu organizatorice nu ar trebui nici macar mentionat. Cand oi vedea in Ro un sfert din traficul ala in vreo gara mai vorbim.

      • Comentariu scris de TVlad
        Publicat la data de 15.7.2010, ora 9:32 pm

        Probabil ca stiu despre ce vorbesc , ca intamplator traiesc prin preajma….acu’ cateva saptamani feroviarii olandezi au evitat ” la mustatza ” o catastrofa descoperind la timp 2 trenuri intrand pe acelasi sector de linie.
        “La ritmul asta – un accident si ala din cauze umane nu organizatorice nu ar trebui nici macar mentionat”
        Eu vorbesc de ala cu 20 de morti…sau n’ar trebui sa-l mentionez ca oricum au mult trafic ?

      • Comentariu scris de Adrian
        Publicat la data de 16.7.2010, ora 5:59 pm

        Da – cauzele umane raman cauze umane si nu pun sistemul in discutie. In romania este sistemul in discutie – sau non sistemul mai precis. E tragica pierderea de vieti dar s-au vazut si in Romania dar alea din cauze de sistem – infrastructura proasta, cabluri furate, suruburi furate etc. Mai avem pana la a putea compara in orice fel cfr cu sncb sau altele.

  13. Comentariu scris de train_passenger
    Publicat la data de 15.7.2010, ora 6:01 pm

    berlin inno trans 2008. . am revazut cu niste colegi francezi “filmul” targului german. pana si rusii venisera cu un prototip de tren de mare viteza. este viitorul si cam toata lumea o stie cu exceptia conducatorilor romani.
    binenteles au si ei greve, incidente. un exemplu din cotidianul unui traseu dusèintors cu tgv-ul. lor am plecat la 7.01 din Gara de Lyon, Paris. la ora 10.00 am ajuns in sud la Marseille cu o intarziere de 7 minute. am primit scuzele de rigoare si un cupon de reducere de 10% pentru un urmator bilet.
    la ora 18 m-am imbarcat pentru intoarcere. hyper-rapida. am ajuns cu 10 minute mai repede decat ora anuntata.
    sa mai sper la o cursa paris-bucuresti in 6-8 ore in aceasta viata?

    • Comentariu scris de lidra
      Publicat la data de 16.7.2010, ora 4:50 am

      Aceste cuvinte ne doare. Adica 6-8 ore pana la paris …hahahahhahahaha. Nu am mai ras asa de bine de mult. hahahah in viata asta ? Chiar mai ai speranta pentru Romania bag de seama. hahahhaha…scuze …nu pot sa ma abtin.

  14. Comentariu scris de alex
    Publicat la data de 15.7.2010, ora 6:01 pm

    “In momentul in care transportul aerian va deveni o alternativa la tren si din punctul de vedere al costurilor (asa cum este in UK spre exemplu), atunci CFR poate sa stinga lumina.”

    Pai si nu e?

    Trenul o sa ramana mijloc de transport pe 3-4 ore maxim (la concurenta cu microbuzele si cu masinile personale), pe distante mari vom apela cu incredere la avion- unde exista deja o competitie acerba si preturile vor scadea.

  15. Comentariu scris de Cosmin
    Publicat la data de 15.7.2010, ora 6:03 pm

    Sincer, cred ca “mogulii” sau “oamenii destepti’ stau si fac calcule cate sute de milioane de EURO se pot face din vanzarea CFR-ului la fier vechi. Iar angajatul bugetar de rand contribuie la planul diabolic fara sa vrea, aplicand vechea zicala romaneasca – pe care o urasc- ei se fac ca ne platesc noi ne facem ca muncim. Pe zi ce trece imi este din ce in ce mai sila de tara asta.

  16. Comentariu scris de Marius
    Publicat la data de 15.7.2010, ora 6:03 pm

    La cati bani se investesc in infrastructura feroviara, ma mir ca mai merge trenul…
    Nu e de mirare ca ai admirat in liniste si la viteza de “caruta” peisagiile tarisoarei noastre…Ia sa vezi daca se baga bani si se cheltuiesc cu raspundere, sa te uiti la modificarile infrastructurii feroviare in cativa ani.Totul se rezuma la cat investim in infrastructura tarii, fie ea rutiera sau feroviara.http://www.gandul.info/financiar/romanii-investesc-in-calea-ferata-de-58-de-ori-mai-putin-decat-bulgarii-6466096 Aici amanunte edificatoare, si cred ca discutia trebuie sa inceapa de la CAT SI CUM se investeste in infrastructura tarii si apoi sa ne miram de altele…

  17. Comentariu scris de johnybegood
    Publicat la data de 15.7.2010, ora 6:05 pm

    Nu stiu ce sa zic cu curatenia, eu am mai circulat si nu mi s-au parut murdare. Depinde poate si cum nimeresti. Pe de alta parte vagoanele sunt clar mai OK decat acum ceva vreme, de exemplu am observat aer conditionat si pe accelerat. Problema e ca daca la materialul rulant mai e cum mai e, infrastructura e la pamant si nu vad sanse sa se intample ceva in curand.
    In ce priveste intarzierile acestea pot fi si ocazionale (din cauza caniculei), de exemplu in mai cand am circulat cu trenul ultima oara astefel de situatii erau mai rare (tocmai ajustasera mersul trenurilor)

  18. Comentariu scris de George
    Publicat la data de 15.7.2010, ora 6:12 pm

    Intrebari si ingrijorari care au deja raspuns. Ce forma de organizare economica are CFR ? Nicidecum privata, sau pur privata. Cand o sa fie 100%, atunci incepe ingrijorarea marilor manageri pentru numarul de calatori.

    Poate ai vazut in Timisoara, ca exista si alte societati de transport in paralel cu CFR. Poate CFR va deveni istorie, amintire intr-un muzeu de transport feroviar. Si in acest caz nu o sa sufere nimeni, cei sus pusi o sa aprecieze pensiile ce le vor fi oferite.

    Mai poate exista un argument, cum ca statul trebuie sa se ocupe de CFR. Eu zic ca e o gluma buna, in conditiile actuale. Pana la noi vesti, fiecare se descurca cum poate.

  19. Comentariu scris de bogdan
    Publicat la data de 15.7.2010, ora 6:24 pm

    Eu am mers Bucuresti-Iasi si retur cu Rapid sai IC (cu masina nu prea e de mers in Bucuresti cind esti cazat in centru, ca n-ai unde o parca) si nu am avut probleme nici cu gradul de curatenie nici cu intirzierile. Era chiar mai curat decit ma asteptam, inclusiv la toaleta si intirzierea a fost cam de 5-10 min constant. Acuma e drept ca si distanta e mai mica.
    Ceea ce m-a deranjat a fost faptul ca platesti pret de IC (sau rapid), chiar la clasa I, la niste vagoane de transportat muncitori pe distante scurte, import Germania. Scaune late ca-n avionla economic class, fara compartimente, daca ai un bagaj mai mare n-ai unde-l pune decit pe culuar linga scaun, daca ai bafta de unu mai gras pe scaunul de linga e naspa tare. Nu inteleg de ce nu importa vagoane mai confortabile pentru curse care dureaza 7-8 ore.

    • Comentariu scris de Cristian Orgonas
      Publicat la data de 15.7.2010, ora 6:28 pm

      Bogdan: clasa I la accelerat sau rapid este sub clasa a doua in tarile mai rasarite. Iar scaunele sunt atat de inconfortabile incat nu poti sa stai mai mult de o ora fara sa inceapa sa te doara ceva.

      • Comentariu scris de bogdan
        Publicat la data de 15.7.2010, ora 8:31 pm

        Pai asta am zis si eu. Dai bani pe clasa I si primesti vagon care transporta muncitori timp de 1-2 ore. Acum vrun an am mers cu Rapid clasa I si erau 5 scaune in compartiment, 2 intr-o parte, 3 in cealalta. Foarte fain. Da’ cum la noi o minune nu tine un an, cind am fost ultima oara am avut surpriza ca la clasa I sa fie scaune exact la fel ca si la clasa a doua.
        In rest de curatenie n-am avut motive sa ma pling (or fi inca noi vagoanele).

  20. Comentariu scris de valer
    Publicat la data de 15.7.2010, ora 6:53 pm

    Mai ar fi o fază – lipsa de confort şi mizeria.
    Acum câţiva ani se introdusese Săgeata Albastră – un tren care era chiar ok pe ruta Timişoara-Cluj. Nu doar că ajungea la timp, dar era curat!!! Puteai să foloseşti baia fără să rişti vreo hepatită.

    Acum a ajuns un jeg: geamuri crăpate şi pline de toate amprentele posibile, baie pe care-i mai bine s-o eviţi. Iar preţul e 100 de roni – deci probabil se vor umple avioanele.

    • Comentariu scris de Cristian Orgonas
      Publicat la data de 15.7.2010, ora 6:56 pm

      Valer: aici ai dreptate. Nu ai cu cine sa pastrezi curatenia…

      • Comentariu scris de Mihai
        Publicat la data de 15.7.2010, ora 7:08 pm

        Mai e un aspect aici – senzatia mea e ca CFR (sau firmele la care e externalizat serviciul) “uita” sa mai curete vagoanele. In momentul in care ajung la WC in tren si e deja jegos, multi nu se mai sinchisesc sa pastreze curatenia.
        Practic si aia care mai au un dram de bun simt nu sunt motivati sa aiba grija.

    • Comentariu scris de Elena Ilie
      Publicat la data de 15.7.2010, ora 7:10 pm

      Va rog frumos, nu va mai mirati ca trenurile noastre au ajuns un jeg. Aici contribuiti si voi si de fapt noi toti care preferam sa nu comentam cand vreun compatriot, alb sau tuciuriu, lasa mizerii in tren, scuipa pe jos, amprente si urme fiziologice la toalete sau cate si mai cate. In plus cei mai multi din acesti compatrioti nu platesc nici bilet. CFR Calatori renoveaza vagoane, renoveaza in masura in care ii permite bugetul si asa mic, dar este si vina celor care nu respecta o tapiterie pusa recent sau nu lasa locul curat asa cum a fost cand s-a urcat in tren. Si asta nu se intampla numai la trenurile de rang inferior ci si la cele de rang superior, unde se presupune ca ar trebui sa fie ceva mai civilizati calatorii, nu?

      • Comentariu scris de eu
        Publicat la data de 15.7.2010, ora 7:20 pm

        Promit ca data viitoare cand vad un tiganoi ca ii scuipa semintele pe jos ma duc sa-l rog frumos sa nu mai faca asa ceva. Iar daca nu se conformeaza, il iau la bataie. Da daca sar pe mine pretenii lui cei buni … imi platesti tu spitalizarea?

  21. Comentariu scris de valer
    Publicat la data de 15.7.2010, ora 7:00 pm

    este autobuz super-ieftin de la Otopeni – cred că 8 roni dus-întors, dar mergi ….

  22. Comentariu scris de valer
    Publicat la data de 15.7.2010, ora 7:08 pm

    Nu-i vorba de călătorii murădritor-destructivi neapărat.
    Am mers cu el câtăva vreme destul de mult şi era absolut ok – era întreţinut. Cei care alegeau Săgeata cred că o făceau şi pe criterii de civilizaţie – nu mergea mult mai repede ca trenul obişnuit, dar era curat.

    Acum era jegos când m-am urcat în el, când l-au scos din depou – arăta ca şi cum n-ar mai fi fost curăţat de juma de an, iar perioada respectivă a petrecut-o plimbând călătorii prin Ferentari.

  23. Comentariu scris de aa
    Publicat la data de 15.7.2010, ora 7:11 pm

    Ma uitam din tren la usile de intrare in gara/statie: vechi de probabil 50 de ani, scorojite, neingrijite……
    Toti vorbesc ca nu sunt bani, insa acest lucru arata ca nimeni nu vrea sa faca nimic.
    Ma gandesc si eu, ca sef de statie, sa mergi la lucru 20 de ani si sa nu repari usa aia,…..orice scuza e de prisos.

  24. Comentariu scris de bradut
    Publicat la data de 15.7.2010, ora 8:04 pm

    N-a intarziat trenul. Intre Timisoara si Bucuresti e o diferenta de fus orar de 40 pana la 70 de minute.

  25. Comentariu scris de alles gute
    Publicat la data de 15.7.2010, ora 8:50 pm

    dincolo de mafia din CFR ,exista mafia celorlalti transportatori ,cae nu au nici un interes ca sa mearga bine CFR-ul .Personal ,cred ca aceasta din urma mafie te plateste si pe dumneata ,herr Orgonas !!!

  26. Comentariu scris de Law
    Publicat la data de 15.7.2010, ora 9:41 pm

    Asta e totusi varianta usoara in 500 km sa intarzie 40 minute.

    Eu am doua intamplari…si culmea fara sa iau in calcul intarzierile.

    Spre Dragasani-Valcea CFR-ul detine monopolul prin sageata Albastra – nu exista alt tren(gen personal).

    1. Cand se duce spre Dragasani are mers de accelerat, cand se intoarce are mers de rapid. trenul e acelasi, timpul e acelasi doar pretul difera. ultima data a avut intarziere in 200 km de 3 ore – toata intamplarea aici http://laurentiu.elenaworld.net/2010/06/cfr-ul-isi-merita-falimentul/

    2. Alta intamplare este ca am luat bilete cu nevasta…si cand am ajuns pe peron in Buc trenul plecase….a plecat cu 5 minute mai devreme. Am facut poza la ceas, m-am certat cu aia de la info/ghisee etc…rezolvarea a fost sa-mi cumpar alte bilete la alt tren si sa pierd alti bani….

    ….sper sa fie cumparat cat mai curand :)

  27. Comentariu scris de mikky
    Publicat la data de 15.7.2010, ora 10:03 pm

    Dar de blueair sau carpatair ai auzit?
    Preturile la blueair pornesc de la 179,92 lei dus intors + taxa de check-in 10 euro de la Timisoara (din Buc e gratis)
    La Carpatair de exemplu o cursa dus intors in 12-13 august costa 360 lei toate taxele incluse.
    Iar mijloace de transport in comun se gasesc si de la aeroporturi, nu e nevoie neaparat sa folosesti taxiul. Asa si transportul cu trenul e mai scump daca iei taxiul din gara.
    Ajungeai mai repede, mai comod si mai ieftin decat cu trenul daca programai drumul din timp; plus ca sunt 4 zboruri pe zi si poti alege si ora la care sa ajungi/pleci
    Trenul nu mai e o alternativa pentru drumul Timisoara-Bucuresti de ceva timp

  28. Comentariu scris de mika
    Publicat la data de 15.7.2010, ora 11:41 pm

    am venit si eu acasa si am zis sa nu deranjez prietenii sa ma astepte la aeroport ca ma descurc fiind baiet mare. asa ca zadarnic am cautat taxi uri decente spre gara, si cum scria pe fatza mea fraier dezorientat oferte care mai de care mai atragatoare(ba unul chiar imi tragea de valiza.. ma speriasem, chiar agresiv).nu stiu daca ai sentimetul ala de jena ca refuzi, si zicem ca imi pare tare rau, dar nu am incredere, o sa gasesc altceva, parca mai tare ii intaratai nu pricep un simplu mesaj…in fine… am mers pe jos la terminalul de plecari si am asteptat un taxi normal care venise cu alta cursa. intr-o jumatae de ora am prins si la gara.. cam o ora toata afacerea de la aterizare. nu e rau am zis…
    ma gandeam ca sunt trenuri spre BV. dar nu ce ma asteptam am stat 3 ore si am prins. doar ca pana la BV am avut peste o ora intarziere am scapat autobuzul de legatura spre fagaras pentru ca a plecat cu doua minute mai devreme decat ora programata, am luat un taxi si am gonit in autogara B din BV, plecase si de acolo dar era in aria vizuala, alerg cu valiza pe rotile dupa autobuz.. fac cu mana, pasagerii se uitau la mine.. ca si cazut de pe alta planeta.. chiar cu dispretz as zice, noroc cu giratoriul cel mare din fata autogarii ca l-am prins si m-am postat in fata autobuzului. si a deschis totusi usa….

    la intoarcere…. iau masina mea de acasa si un prieten care sa o duca inapoi si pe la comarnic cred ca eram o domnisoara cu valiza si o foaie cu Otopeni. opresc,, cum sa lasi o domnitza la anaghie , mai ales ca era si simpatica, si aveam aveam acelai drum. coborase din tren, pentru ca facuse 3 ore din Brasov la Comarnic 3 ORE va dati seama? ca se lucreaza… fara ca sa o anunte de traba asta, si era dispreata ca pierdea avionul.si era singura sansa sa iasa la drum sa faca cu autostopul. aaa apropo nici ea nu mai pune piciorul in CFR ever!

    transporturile in comun? veci nu mai pun piciorul, acasa ma refer.
    de unde locuiesc, transporturile in comun sunt exceptionale.pana si autobuzlele vin la minut! iti fixezi ceasul dupa ele. si fac din fata portii pana la aeroport 40 de min 30 km 2 schimbari cel mult ,fara sa stau mai mult de 5 minute intre schimbari indiferent de ora la care circul. adica intre 6AM si 00 cu bilet pe zone, si orice bilet e valabil pe toate mijloacele de transport.sa nu mai zic de metrou.nu am vazut angajati ai metroului. totul e self service.si da.. oamenii chiar composteaza biletele fara sa vad vreodata control.
    deci tin masina in garaj si nu am nevoie efectiv de ea acolo.
    fac mai multi km cu masina de acasa ocazional cand vin de 2-3 pe an decat intr-un an intreg unde locuiesc.
    asta ca si comparatie, insa sunt convins ca fiecare are exemple similare.

    eu chiar ma intreb, nu are nimeni interes sa falimeteze CFR ul? cred ca despre asta e vorba. dar ce sa facem am zis sa o iau ca o aventura , trebuia sa simti ca esti acasa. “la toti ni greu”:)

  29. Comentariu scris de pehash
    Publicat la data de 16.7.2010, ora 12:24 am

    londonglasgow 1st class 4h30″ 250£ (cam aceeasi distanta ca buc-tim)
    Problema in romania este ca pentru a investi in infrastructura la un nivel acceptabil ar trebui sa creasca pretul biletelor, inclusiv al celor mai ieftine, de cel putin 3-4 ori doar ca sa nu mai iasa in pierdere… si sa nu mai existe ‘nasul’, adica sa plateasca toti.
    Asta ar insemna intr-o prima faza sa piarda si restul calatorilor pe care ii mai au pt ca va dura ceva timp pana se va vedea diferenta in infrastructura si materialul rulant. Deci ne cam invartim in jurul cozii.. statul nu are ca prioritate investitiile in cai ferate, majoritatea calatorilor nu platesc nici macar pretul biletelor de acum, ministerul transporturilor a negociat cu UE sa liberalizeze infrastructura cfr abia dupa 2013…
    Si totusi, de ce nu ai luat avionul!? Trenul pe distante lungi (pana in 4-5 ore) se justifica doar daca vrei sa lucrezi in timpul calatoriei (evident nu se aplica in romania). Daca ai de mers mai mult de 5 ore in mod cert avionul e solutia. Practic si in franta TGV-ul e mai scump decat avionul pe aceeasi ruta, desi e oarecum mai rapid pt ca te ia si te lasa in mijlocul orasului.

  30. Comentariu scris de Bogdan Epureanu
    Publicat la data de 16.7.2010, ora 2:47 am

    Sincer sa fiu cred ca ai avut tu ghinion… eu calatoresc frecvent cu trenul si rareori am avut intarzieri mai mari de 15-20 de minute (si ma refer la drumuri de peste 6 ore).

  31. Comentariu scris de radumiki
    Publicat la data de 16.7.2010, ora 8:35 am

    A venit sotia alaltaieri de la Arad la Timisoara cu trenul. In mod normal calatoria dureaza 50 de min. Ei bine, trenul trebuia sa ajunga la 6 fara zece si a ajuns la 6 si 26 minute=> o intarziere de 36 de minute pe un traseu de 50 de Km. Cica au stat in Sanandrei juma de ora pana a trecut un tren din sens opus…

  32. Comentariu scris de Stefan Murgeanu
    Publicat la data de 16.7.2010, ora 8:40 am

    si eu calatoresc destul de des pe distante lungi si am descoperit o tactica simpla si imbatabila: imi iau bilet la cuseta intotdeauna, beau doua beri dupa ce porneste trenul, apoi ma culc si ma trezesc dimineata (odihnit si fara frustrari) cu 1/2 h inainte de a ajunge la destinatie (indiferent cat are intarziere)…

    simplu si eficient si biletul costa pana in 200 RON :)

  33. Comentariu scris de Tiberiu
    Publicat la data de 16.7.2010, ora 10:10 am

    Am plecat la mare luni. Acceleratul venind dinspre Oradea spre Constanta trebuia sa plece la 09 30 si a parasit gara de Nord la 10 30.

    M-am intors de la mare ieri. Acelasi accelerat dar care acum se intorcea in Oradea trebuia sa plece la 15 38 din Constanta si sa ajunga in Bucuresti la 19 27 (precizia dracu..da` secunda exacta de ce nu ne-o spun?). Ei bine, am coborit in Bucuresti dupa ora 23:00 !

    [introduceti "cuvinte de dulci"]

    [admirati cele 2 bilete dus intors care au costat aprox 170 ron]

    [remomereaza afisele cu "nu mergeti cu nasul, respectati-va si cumparati bilet, pentru confortul dumneavoastra]

    ..so mori tu… e confortabil cu spume sa faci 200 km in 7 ore cu ” acceliratu` “

  34. Comentariu scris de Iulia
    Publicat la data de 16.7.2010, ora 10:17 am

    Eu nu mai merg cu trenul de acum vreo cativa ani, cand CFRul anunta ca distanta Bucuresti-Constanta trebuia sa fie parcursa in vreo 5 ore (225 km ! – se faceau lucrari pe calea ferata care inca se mai fac) si de fapt faceam vreo 7!!!! Acum nici nu ma mai intereseaza CFRul.

  35. Comentariu scris de sase sase
    Publicat la data de 16.7.2010, ora 11:48 am

    Si eu am calatorit cu trenul de la cluj la bucuresti si retur.Era ptin luna martie.Am fost la cl.I,pt.ca la dormit nu am gasit loc.Atat la sosire in Bucuresti cat si in Cluj am coborat teapan din cauza unor scaune cum cred ca nici la cl.III le vremuri nu erau.In plus vagunul cu care am plecat de la Cluj scartiia in asa hal incat ma gandeam sa nu se dezmembreze.De la Bucuresti am avut aer conditionat in vagon dar functiona intr/un mod ciudat.Baga aer cald pana pe la 18 grade,se oprea si pe urma baga aer rece pana ne clantaneau dintii.Vagonul era nou,importat mi se pare din Franta.La sesizarea noastra conductorul ne/a spus ca asa este vagonul prin constructie.Cred ca era proiectat pentru tari subtropicale,altfel nu/mi explic.La pretul platit,conditiile au fost mizerabile.Trenul era ocupat in proportie demax.40%,dar nu pe tot parcursul.Deci politica CFR fata de maximizarea nr.de clienti este falimentara.Cred ca pe ministri transporturilor din ultimii 20 de ani CFR nu a existat decat ca vaca de muls.Oare ce vor mai mulge in continuare?Era sa spun o prostie.

  36. Comentariu scris de laurentiu m
    Publicat la data de 16.7.2010, ora 12:33 pm

    Acum au descoperit si romanii transportul cu avionul si cu masina personala.

    Daca mai stateam in comunism sau tarile de la nord si est de Romania nu mai vedeati voi transport ieftin, rapid si de calitate………….

    si traiati ca prin vise calatorind cu trenul la conditile actuale (pe care eu il iubesc).

  37. Comentariu scris de Law
    Publicat la data de 16.7.2010, ora 2:24 pm

    Ca o observatie: Exista totusi cineva – oricine cara sa fi mers cu trenul in Romania, fara sa aiba intarziere sau alte incidente?

    :) ) si daca exista atunci ar trebui sa ne punem intrebarea de ce cateodata merge bine si cateodata nu…altfel…daca merge prost intotdeauna de ce trebuie sa ne mai miram, nu?

  38. Comentariu scris de ardelean
    Publicat la data de 16.7.2010, ora 2:54 pm

    BASESCU+BERCEANU ,iar pe ultimul im-i este jena sa-l pronunt.

  39. Comentariu scris de George
    Publicat la data de 17.7.2010, ora 11:50 pm

    Lucrurile sunt foarte simple: In primul rand, infrastructura este la pamant, in linii nu s-a mai investit nimic de vreo 10 ani, de unde rezulta multe puncte periculoase si cu restrictii de viteza. Rezultatul: timpi de parcurs din ce in ce mai mari, in conditiile in care exigentele publicului cresc.
    In vagoane s-a mai investit cate ceva, de vreun an chiar si la accelerate intalnesti vagoane climatizate, decente, dar asta se pare ca nu e valabil in toata tara si oricum nu poate compensa problema vitezelor f. mici si a intarzierilor.
    De ce desi in mersul trenurilor timpii de parcurs au crescut foarte mult, totusi exista intarzieri, nici eu nu inteleg. Inseamna ca situatia liniilor si a echipamentelor e mult mai grava decat se recunoaste oficial, si multe linii principale sunt aproape de colaps.
    In conditiile in care din 2000 incoace s-a investit sub 10 % din strictul necesar, intelegem mai bine de ce stau lucrurile asa.
    Spre exemplu, in actul aditional la contractul de activitate al CFR SA pt. 2008 – 2011 (HG nr. 775/2009) se prevad investitii MINIME de 1, 1 mld. lei pentru mentinerea caracteristicilor actuale (!), iar pentru cresterea vitezelor inca vreo 800 mil. lei. Guvernul a alocat anul acesta 50 mil. lei. Concluzia e clara: va fi mai rau.
    Spre exemplu, daca in 1999, in 8 ore ajungeai de la Bucuresti la Curtici, in 2008 am facut 9 ore de la Alba-Iulia la Bucuresti (fata de vreo 6 in trecut).
    Ultimele investitii majore in linii dateaza din anii 90, cand s-au schimbat traversele si sinele pe magistralele principale, dar nu s-a lucrat prea mult la poduri.
    Acum practic pe toate cele 8 linii principale ale tarii ar trebui facute reparatii capitale, cu poduri noi, terasamente si linii noi, care sa permita viteze de peste 100 km/h. Asta inseamna insa, la preturile actuale, miliarde de euro, situatia fiind agravata de lipsa intretinerii in ultimii ani.
    Calea ferata nu e un moft, ci un semn de civilizatie. In ultimii ani am mers cu trenul prin Marea Britanie, Olanda, Italia, Spania, Germania. Peste tot se investeste masiv in caile ferate si trenuri noi, peste tot exista legaturi rapide, dese, cu automotoare economice si care arata foarte bine. Nu e nicio surpriza ca au multi calatori.
    Daca la noi s-ar reincepe investitiile in calea ferata si in gari, daca s-ar cumpara automotoare noi (nu cele luate la mana a doua de la francezi, care oricum sunt mai bune decat vagoanele noastre de personal), rapide, care sa asigure legaturi la intervale de cel mult 2 ore intre orasele principale, atunci se poate ajunge din nou la cresterea numarului de calatori.
    Avem nevoie de calea ferata pentru turism, deplasarile interne normale ale studentilor, oamenilor de afaceri si in general, pentru orice tip de deplasare. Nu ne putem dispensa de calea ferata, dar trebuie gasite solutii la doua grave probleme:
    1) daca managementul CFR nu se imbunatateste, poate privatizarea si spargerea monopolului, aparitia mai multor operatori privati de transport feroviar la nivel national, cu participare straina, poate fi o solutie (ar crea si presiunea pt. modernizarea liniilor):
    2) cum obligam statul sa investeasca in infrastructura feroviara, care este proprietate publica? Practic, statul roman “parjoleste terenurile”, pe liniile astea niciun operator european nu va dori sau nu va putea sa intre, cu viteze de 30 si 50 km/h. Un asemenea comportament, pe langa faptul ca e criminal pentru cetatenii romani, este total neloial fata de obligatiile decurgand din apartenenta la UE.
    Subiectul e important si trebuie reluat mai des, trebuie o adevarata presiune a opiniei publice pentru salvarea caii ferate. Nu se poate fara ea, repet. Dar nu se mai poate ca pana acum.

  40. Comentariu scris de George
    Publicat la data de 17.7.2010, ora 11:57 pm

    Ca sa vedeti ca nu bat campii, aruncati aici un ochi pentru a vedea ce fac polonezii in timp ce noi ne distrugem caile ferate:

    http://www.club-feroviar.ro/wpc/wp-content/uploads/Documente/Analiza_Club_Feroviar_nr1-Doing_Business_Polonia.pdf

    linii de mare viteza, miliarde de euro investitii, legi de eficientizare a activitatii.
    Iti vine sa plangi, cand te gandesti ca acum vreo 10 ani eram cam in aceeasi situatie.

  41. Comentariu scris de Mihai C
    Publicat la data de 18.7.2010, ora 3:00 pm

    Cred ca pentru o vreme Caile Ferate Romane ar trebui sa intre in reorganizare judiciara,pentru ca faliment nu este posibil.La CFR se pare ca nu mai merge nimic normal;ce merge este intamplare.
    Ieri 17 iulie,sau astazi 18 iule trenul lntercity care venea de la Orade,Tg.Mures cu sosire la 22.55 a sosit la 1.30,dupa ce a mai stationat 15 minute la intrarea in Gara de Nord;Rusinee nesimtitilor de la Premier,Ministrul Transporturilor pana la ultimul Acar daca mai exista.
    Daca nu ar fi exisitat Ceausescu nu am fi avut cale ferata electrica,linie dubla si altele.Nu sunteti in stare nici sa le stergeti de praf.

  42. Comentariu scris de skkipy
    Publicat la data de 19.7.2010, ora 9:51 am

    cfr-ul o fi intr-o stare tot mai proasta, dar e esential pentru multi dintre cei care il folosesc. E adevarat ca partea cu nasul e o paguba imensa, desi tipic romaneasca, castiga si nasul ceva in plus la salar dar si ‘abonatul’. Totusi, eu cred ca e doar o ipocrizie a unora si o comoditate sporita, exista mereu alternative si posibilitatea in ziua de azi sa te pregatesti de orice mijloc de calatorie, poti gasi foarte usor informatii despre tren , avion si autobuze. In plus cred ca domnu onogras are asteptari nerealiste, adica nu vad sensul unui bilet de cls I cand e pracic acelasi lucru ca si clasa a doua, si in primul rand daca ai de facut un drum de peste 6 ore nu il faci in fund decat daca nu ai alternativa. ai de mers mai mult timp iti iei cuseta, vagon de dormit, sau daca e o distanta mare cauti un avion ceva. nici sa conduci 1000 de km nu e in regula chiar daca e poate mai economic. cat despre taxiuri exista mereu “pirati” care te rup la taxi, dar sunt si firme serioase care sunt foarte in regula. Am urmarit comentariile si in general problema la noi e ca se vad doar cei care carcotesc, ceilalti sunt cam ocupati si isi vad de treaba. ca ai patit-o tu de vreo 2 3 ori sa intarzii imi pare rau dar eu circulam f mult cu trenu pana acu 2 ani, si acu circul dar mai rar, si iti spun pentru un drum de 3 4 ore merita cfr-ul, iar pentru mai mult merita sa iti iei cuseta si dormi linistit si te trezesti fresh la destinatie. si la cuseta e intradevar intretinut. eu zic ca pe data viitoare sa te orientezi mai bine si mai din timp, ca in 10 min afli si ce taxi e bun intr-un oras si ce probleme sunt cu trenurile. O singura plangere am si eu, uneori trenurile pleaca si cu cateva minute mai devreme, in loc sa plece la ora la care scrie.

  43. Comentariu scris de Toma necredinciosul
    Publicat la data de 19.7.2010, ora 11:14 am

    Articolele publicitare – de genul acesta – ar trebui semnalate. Ne puteti spune mai exact care au fost problemele de curatenie si confort care v-au nemultumit? Eu nu cred ca trenul a plecat murdar din Gara de Nord. Nu cred nici macar ca ati calatorit cu trenul. Puteti posta scanarea biletelor cu care ati calatorit? Sau puteti descrie interiorul vagonului? Ati indrazni sa scrieti un astfel de articol cu denigrari la modul general, impotriva unui operator privat aerian, fara a avea sigurata plata unui eventual proces? Daca se desteapta si CFR-ul si va da in judecata pentru prejudiciul de imagine adus? In afara de minutele de intirziere, restul afirmatiilor ar trebui demonstrate.
    Sub articolul dumneavoastra pe Hotnews apare o reclama la avion Bucuresti – Timisoara. Quot erat demonstrantum.

  44. Comentariu scris de Toma necredinciosul
    Publicat la data de 19.7.2010, ora 12:44 pm

    Vreti sa credem ca ati mers cu clasa 1, dar pe scaun, 10 ore, cu trenuri de noapte? E singura varianta in care pretul ar fi de 224 lei, asa cum spuneti ca ati platit.
    Cu cuseta v-ar fi costat sub 200 lei dus-intors. Plecat seara, ajuns fresh dimineata la destinatie, fara ambuteiaje la intrarea iesirea spre aeroport, fara rugaciuni la decolari si aterizari. In fond ati ales trenul, desi cunosteati si oferta aeriana si si cu trenul ati mai mers. Deci: ori nu ati calatorit deloc, ori vreti sa goliti trenurile pentru a fi cel care prinde locuri la cuseta…
    Ura si la gara!

  45. Comentariu scris de Dragos Talvescu
    Publicat la data de 22.7.2010, ora 12:35 am

    Cristian, se poate si mai rau… The Economist are un blog interesant despre Europa de Est. Citeste aici despre decaderea retelei feroviare albaneze: http://www.economist.com/blogs/easternapproaches/2010/07/albanian_railways_minority_pursuit

    Sa ne asteptam si noi la acelasi lucru? Sau vor veni ceva bani din fonduri europene (cum asteapta acum si albanezii) inainte sa uitam ca se poate calatori cu trenul?

Lasa un comentariu