Urmareste-ma pe Twitter!

Categorii

Blogroll

Arhiva

Cat cheltuie statul cu pensiile pensionarilor invalizi

In anul 1996, numarul pensionarilor invalizi era de 469.000, pensia medie lunara a acestora era de 101.216 lei vechi ($33, cu 5% peste pensia medie in sistem!), iar anual, pensiile insumate reprezentau 9% din bugetul asigurarilor sociale.

In anul 2009, numarul pensionarilor invalizi a ajuns la 900.000, pensia medie incasata de acestia a fost de 540 de lei - cu 21% mai mica decat pensia medie din tot sistemul de asigurari sociale -, iar valoarea insumata a acestor pensii a ajuns la 6 miliarde lei, sau 12.6% din tot bugetul de pensii.

Cum aproximativ un sfert dintre pensionarii pe caz de boala s-au pensionat ilegal, rezulta ca, anual, guvernul plateste 1.5 miliarde de lei catre cei care au fraudat sistemul, aceasta suma fiind aproape de cifra de 500 de milioane de euro care lipseste la buget si din cauza careia toate pensiile scad acum cu 15%.

Pe de alta parte, prin recalcularea pensiilor “nesimtite” se va face o economie anuala de 600 milioane de euro la bugetul asigurarilor sociale, la care se adauga inca aproximativ 400 de milioane la bugetul central, stiut fiind faptul ca plata pensiilor speciale se face din ambele bugete.

Bugetul asigurarilor sociale va avea un minus de cel putin 2.5 miliarde de euro in acest an, dintre care 1 miliard reprezinta banii incasati mai mult sau mai putin ilegal de catre invalizii inchiputi si de catre cei a caror pensie nu a fost calculata in functie de contributivitate, ci in functie de ultimul salariu.

PS: 1-1.5 mld euro potentialul de economisire la pensii, 2+ mld euro potentialul de economisire la achizitiile publice, 0.5-1 mld euro potentialul de economisire in domeniul ajutoarelor sociale. Total: 3.5-4.5 miliarde euro.

Articolul a fost publicat la data de 12.6.2010. Poti lasa un comentariu folosind formularul de mai jos, te poti abona la feed-ul RSS sau poti citi articole pe aceeasi tema din lista de mai jos. Tags: , , , .

43 comentarii

Participa la discutie. Citeste comentariile cititorilor si exprima-ti si tu parerea!

  1. Comentariu scris de Dan Selaru
    Publicat la data de 12.6.2010, ora 11:48 am

    De unde ai scos frate 600 de milioane la “nesimtite”? Sunt 300 cu indulgenta.

  2. Comentariu scris de TOMIS TRAVEL
    Publicat la data de 12.6.2010, ora 11:48 am

    In cazul asta nu pensionarii sunt de vina.Statul este vinovat pentru ca nu a tinut in mana situatia . Acum ca au scos la suprafata problema tot nu o pot rezolva .

    • Comentariu scris de Analitix
      Publicat la data de 12.6.2010, ora 8:25 pm

      In sfarsit un raspuns de om cu mintea la cap. deci nu hotul e de vina pentru furt ci politia ca nu l-a prins. vezi…de aici si scaderea salariilor bugetarilor care trebuiau sa-i prinda pe cei care incercau sa eludeze legea…
      logic totul :) )

  3. Comentariu scris de Dan Selaru
    Publicat la data de 12.6.2010, ora 12:01 pm

    Pai asta ar insemna cateva sute de mii de pensionari “ascunsi”, vreo 3, de unde sunt astia, din ce buget sunt platiti?

    • Comentariu scris de Cristian Orgonas
      Publicat la data de 12.6.2010, ora 12:12 pm

      la o pensie medie de 1000 de euro pe luna, cele 300.000.000 care ne lipsesc sunt generate de 25.000 de pensionari speciali.

      • Comentariu scris de Dan Selaru
        Publicat la data de 12.6.2010, ora 12:16 pm

        1000 de euro e o cifra enorma, si oricum ar trebui sa apara undeva, intr-un buget si ar trebui sa apara vreo 400 de milioane ca dupa taiere mai ramane ceva. Am taiat 75. Care-i bugetul si cu ce incadrare bugetara sunt platite pensiile, eu sunt sigur ca astia habar n-au despre ce vorbesc. De altfel e o caracteristica.

      • Comentariu scris de Cristian Orgonas
        Publicat la data de 12.6.2010, ora 12:20 pm

        sa vedem cum arata bugerul pe 2011 si ce deficit va fi luat in considerare.
        Anul asta se scot cu taierea de 15%, dar anul viitor nu stiu cum vor acoperi deficitul.

        PS: este buna si criza asta la ceva – vedem si noi cati scheleti sunt ascunsi prin dulapuri

  4. Comentariu scris de Dan Selaru
    Publicat la data de 12.6.2010, ora 12:24 pm

    Din taierea de 15 procente si din cresterea taxelor si impozitelor. :-) Cred ca avem dulapurile pline.

  5. Comentariu scris de Gabriel
    Publicat la data de 12.6.2010, ora 2:07 pm

    Eu nu stiu de unde au scos astia cifra de 25%. Cunosc cateva persoane pensionate pe caz de boala dar niciuna nu este pensionata ilegal… eu cred ca 98% sunt pensionati legal… aici sunt alte probleme de medicina preventiva… protectia muncii… etc.

  6. Comentariu scris de Dan Selaru
    Publicat la data de 12.6.2010, ora 2:22 pm

    Stastic e aberanta cresterea, in vremuri in care nivelul de trai a crescut a crescut si numarul pensionarilor pe caz de boala. Plus, aia 130 de orbi cu carnet sunt reprezentativi. Plus, sate cu 80 de procente din pensionari pensionati pe caz de boala, ce-i acolo, Cernobil? Nu stiu daca e 25 dar procentul e semnificativ mai mare decat cel normal.

    • Comentariu scris de Cristian Orgonas
      Publicat la data de 12.6.2010, ora 2:39 pm

      o alta aberatie a fost cresterea numarului de ajutoare sociale pe fondul cresterii semnificative a PIB. Daca a crescut nivelul de trai, de ce tot mai multa lume a trebuit sa fie ajutata pentru a nu muri de foame?

      • Comentariu scris de Tudor bugetar
        Publicat la data de 12.6.2010, ora 7:35 pm

        Tocmai! Cred ca asta este una din hibele guv. tariceanu @ co. cresterea pib – proasta redistribuire

  7. Comentariu scris de Liviu
    Publicat la data de 12.6.2010, ora 3:24 pm

    Pentru ca nota de plata sociala a tranzitiei nu a fost niciodata asumata fatis de nici un guvern. In anii 90 aratam cu degetul spre Polonia si Ungaria care aveau somaj mare, iar noi dezvoltam conceptul de economie sociala de piata. Noi nu concediam, ca n-avea nimeni curaj sa faca asta, noi ii scoteam la pensie. Ati uitat sutele de mii de romani care au iesit din campul muncii “cu ordonanta”? Si-au luat salariile compensatorii, apoi s-au pensionat pe caz de boala. Veneaula mine sa le fac credit cu actele de pensionari de invaliditate. Si veneau pe picioarele lor. Cand aveai clienti pensionari, primul lucru pe care ii intrebai era daca erau pensionati pentru limita de varsta sau pe caz de boala intrucat erau foarte foarte multi invalizi:). Poti sa-i condamni pe oameni ca, trimisi in somaj fiind dupa o viata de munca, au speculat slabiciunea si coruptia sistemului pentru a-si asigura un venit? Sutele de mii de oameni pensionati pe caz de boala alaturi de cei pensionati anticipat (la MAI la 50 de ani esti batran si numa bun de iesit pensionar pe o pensie babana) trebuiau in mod firesc sa ajunga someri si apoi sa se recalifice, sa se reangajeze. Nu s-a intamplat asa ceva, oamenii aia au fost tinuti in spate de sistem. Economia noastra duduind era ca un om care incearca sa alerge cu 50 de kg in spate. Alearga, gafaie si crapa. Costul social al tranzitiei a ajuns la scadenta.

    • Comentariu scris de pehash
      Publicat la data de 13.6.2010, ora 12:52 am

      “Poti sa-i condamni pe oameni ca, trimisi in somaj fiind dupa o viata de munca, au speculat slabiciunea si coruptia sistemului pentru a-si asigura un venit? ”
      poti sa-i condamni pentru ca traiesc pe spatele altora. sa transferi problema ta la altcineva nu este un lucru scuzabil… e doar democratie romaneasca.

      • Comentariu scris de VictorCh
        Publicat la data de 13.6.2010, ora 8:38 am

        pehash: Concluzie corecta si pertinenta!
        DAR – daca as ajunge in situatia respectiva, eu personal n-as avea nici o remuscare in a proceda EXACT la fel (daca as reusi): la cat de mare este povara pusa inutil in carca noastra (a mea, ca eu la mine ma refer, desi e valabil pt noi toti) de catre stat, care CU NERUSINARE ma buzunareste (si foloseste banii astfel sustrasi fara sa ma intrebe despre parerea mea asupra destinatiei alese pt acele sume), m-as considera pe deplin indreptatit (mai ales intr-o asemenea situatie-limita) sa “ciupesc” si eu de la el, “if I can get away with it”, cu atat mai mult cu cat am avut deja demonstratia practica a faptului ca daca eu (si multi altii) nu “ciupim”, sumele astfel economisite nici nu contribuie la reducerea taxele de la contribuabili, nici nu sunt folosite in interesul comun al cetatenilor, ci doar se adauga marii mase financiare care sta la dispozitia “baietilor destepti” ca s-o “rasluiasca” ei si apoi sa rada de mine (si de ceilalti, dar precizasem ca aici eu la mine ma refer).

  8. Comentariu scris de Rocknroll
    Publicat la data de 12.6.2010, ora 3:33 pm

    Este clar ca exista multe anomalii in sistem. Incepand de la comisioanele enorme incasate de mogulii diverselor concerne-capusa pe langa stat (Videanu, Marmosim et Co e doar un exemplu) si virate in conturi din insule cu statut de paradis fiscal (sa nu ne spuna noua, “prostilor”, pe declaratia de avere, ca mica agoniseala a Mizerie-Sale se ridica la ridicola suma de 220,000 euro), la banii foarte, foarte multi cheltuiti absolut stupid si cu o nerusinare INCOMENSURABILA in campaniile electorale, la salariile speciale ale diverselor servicii… speciale, la demagogia Ministrului de Finante (http://standard.money.ro/finante-personale/11-lucruri-pe-care-sebastian-vladescu-nu-le-va-spune-niciodata-6963.html – e doar un singur exemplu!), ca el majoritatea! etc.

    Pe langa anomaliile de ordin politic, mai exista cele generate de sistem, precum cele prezentate de tine, Cristi. E simplu: 5 ani inchisoare pentru asa ceva! Si pentru medicii din comisia respectiva. Ordonanta de urgenta… Nu se poate? Eu zic ca nu se vrea. Pentru ca ar deschide cutia Pandorei. Sistemul e putred si se impute ca pestele, de la cap…

  9. Comentariu scris de siska
    Publicat la data de 12.6.2010, ora 5:25 pm

    Inca odata revin pe aceste site-uri unde, cu tot respectul, constat a ”n”-a oara, prezentati cifre fara baze bine cercetate ! ”Cum aproximativ un sfert dintre pensionarii pe caz de boala s-au pensionat ilegal”, scrieti dvs. ! Va intreb, si as dori un raspuns CLAR, daca se poate, de unde ati avut acest procent si daca e confirmat OFICIAL ? Maica-mea e bolnava de maculopatie degenerativa si nu a putut obtine de la comisia de evaluare un certificat care i-ar fi dat anumite drepturi stabilite prin lege dupa (si din cauza !) 40 de ani de munca, pentru ca la stabilirea dioptriilor (-12 ! ) ii lipseau 0,1 (slava Domnului ca a trait si a putut iesi la pensie pt anii de munca si nu pe caz de boala!). NU ACEST LUCRU ARE IMPORTANTA ci faptul ca MODUL de prezentare a faptelor e facut in favoarea speculatiei ! E drept ca in binecunoscutul si romanescul ”stil” jurnalistic, o sa-mi spuneti, n-ati vrut sa va legati de cei care pe drept au aceste pensii dar nici nu realizati ca, in contextul actual, VOIT SAU NU, loviti si in cei care au iesit PE DREPT SI MOTIVAT la pensie pe caz de boala ! Domnule Orgonas, va urez, si dvs. si altora ca dvs. sa ajungeti la momentul in care diverse organizatii pt. apararea anumitor drepturi sa intenteze procese celor care-si permit sa dea ”in aer” diverse ”sopirle” (va amintit de Toma Caragiu si de pamfletul sau ”Toma cu sopirla” sau cum se chema?) fara a cerceta REALITATEA ! Si, ca sa dau un mic exemplu despre ceea ce se practica in jurnalismul romanesc si ceefect poate avea (daca sinteti destept veti intelege !) : inlocuind cuvintul ”romanii” cu ”bugetarii” (viot sau nu !) apare un articol pe site : ”Bugetarii au luat in 2009 95.000 de ani de concediu medical !” (sau ceva de genul asta; cautati pe site-uri jurnalistice si-l veti gasi sub titlul original !); ce impact credeti dv. ca a avut asupra cititorilor acest titlu ? Credeti ca s-a apucat cineva sa calculeze cite luni sint in 95.000 ani si sa-l raporteze la numarul de LUCRATORI (SI NU DE ”BUGETARI”, CUM CU NESIMTIRE A SCHIMBAT AUTORUL !) ? Nu cred ! aR FI REZULTAT CAM 2 SAPTAMINI DE CONCEDIU MEDICAL/CAP DE LUCRATOR, care, fata de media europeana e FOARTE SCAZUT, avind in vedere ca in UE lucratorii au multe alte drepturi de care in Romania nici nu se stie, ca nimeni nu are interes sa le faca publice (va spun ca asistent medical care lucreaza in Italia intr-o clinica privata !!) ! De unde stiti dvs. ca UN SFERT din pensiile PE CAZ DE BOALA sint ilegale ?? De ce nu 50% ? Sau 10% ? D-le Orgonas, vreti ”audit” ? DOCUMENTATI-VA !! Si cititorul va va fi recunoscator ! Renuntati la ideea ca romanul e prost ! Mai sint si din aia, dar din ce in ce mai putini ! DEVENITI EUROPENI CACI ALTFEL NE VOM INTOARCE LA COMUNISM CIT DE CURIND !! Deja primii ”muguri” in gindirea celor mai ”saraci cu duhul” au inceput sa reapara !

    • Comentariu scris de Analitix
      Publicat la data de 12.6.2010, ora 8:43 pm

      a fost indulgent cu un sfert….
      jumatate din cei pe care ii cunosc eu care incaseaza pensii de boala …nu prea au nimic…decat lene….
      acuma…in general cu faptele ilegale…care prin definitie nu prea sunt raportate nicaieri…se fac estimari.
      nu neaga nimeni dreptatea mamei tale…din pacate cunosc si eu un caz similar care nu a avut acces la o pensie meritata, insa sunt mai multi cei pe care ii cunosc si au pensii nemeritate decat invers. subiectivismul nu e util niciodata.

    • Comentariu scris de pehash
      Publicat la data de 13.6.2010, ora 1:02 am

      de unde ideea asta ca devenim europeni daca asteptam de la altii sa ne faca treaba? oare din comunism?

  10. Comentariu scris de fumuss
    Publicat la data de 12.6.2010, ora 5:55 pm

    “Pretine” Cristi, nesimtzite shi ilegale sunt doar sintagme ptr creduli, ai cazut in capcana – cuvantul potrivit pare a fi impotentza-derivat din lipsa de viziune shi din “io de unde ma mai infrupt cum mi-ai promis” – da’ Dumnezeu e mare, vede tot shi mai devreme ori mai tarziu ia masurile necesare! Partea proasta e ca “uneltele” dedulcirii sunt tineri shi tinere (model R?) pana in 35 anishori – seamana a pervetire la greu. “De ar spune DNA…”, vorba cantecului…

  11. Comentariu scris de Vasco
    Publicat la data de 12.6.2010, ora 6:22 pm

    Nimeni nu s-a suparat cand, acum vreo 5-6 ani, actuala ministra Udrea a incasat 700 de milioane lei intr-o singura zi de la stat (RAAPPS)…….

  12. Comentariu scris de Stefan A.
    Publicat la data de 12.6.2010, ora 8:35 pm

    Pensionarii din armata (inclus fosta securitate) sint platiti din fondurile MApN .
    Toti sint cu pensi speciale . Cristian , acestia sint inclusi in calculele tale ?

  13. Comentariu scris de Analitix
    Publicat la data de 12.6.2010, ora 8:36 pm

    Khris…la noi statul inca e inteles ca fiind al altora…nu al nostru…
    poate de aceea ne si alegem de 20 si de ani conducatori unul mai breaz ca altul. noi inca nu ne-am dat seama ca noi suntem statul si in afara banilor pe care ii dam noi acestuia…nu vine de nicaieri nimic …decat cu dobanda :)
    poti sa numesti 5 persoane care doresc sa isi achite corect platile la stat constienti de beneficiile pe viitor care le vor reveni? dar 10 care fac ilegalitati pentru a evita aceasta plata de impozite pentru un castig imediat?
    pana una alta…romanii inca considera ca statul trebuie sa le dea o casa, un loc de munca si toti sa castige la fel…”ca doar alalalt nu lucreaza 50 de ore ”
    oare sa faca PNL si un asemenea sondaj sa vedem ce iese? :)

    • Comentariu scris de VictorCh
      Publicat la data de 13.6.2010, ora 5:48 pm

      Analitix: E adevarat ca statul e al nostru, nu al altora, dar NICI EU nu sunt entuziast in a-mi achita “obligatiile financiare” fata de stat, atata vreme cat stiu ca doar “o mana” de ALTE persoane decid cum vor fi acei bani cheltuiti, fara sa fiu intrebat si eu (si toti ceilalti, dar eu de mine vorbeam, si de mine ma doare mai tare decat de ceilalti, fiindca-i mai aproape pielea decat camasa) – si asta cu atat mai mult cu cat poate fi constatat si “cu ochiul liber”, si “din avion”, ca o “doza” MULT prea mare din bogatia (sau – daca preferi – din saracia) astfel acumulata prin spolierea noastra este distribuita (in mod CU TOTUL inechitabil) preferential catre o minoritate a cetatenilor care costituie acelasi stat – si as face si eu aceleasi operatiuni pt a scapa de plata, daca as fi in stare si daca as “get away with it”. “Beneficiile de viitor”?!? Scuze, da’ la varsta mea ma intereseaza cele prezente, ca viitorul ala nu sunt convins ca-l mai apuca nici macar copiii mei… De ce nu asteapta EI acel viitor pt a fura tot ce se poate? Sau – invers – daca ei se grabesc sa fure ACUM, EU – DE CE sa astept?
      Ceea ce NU inseamna ca as fi de acord cu cei care se asteapta ca statul “sa le dea” (orice), ci eu m-as astepta SA NU-MI IA (macar nu exagerat de mult) – iar daca-mi ia, sa simt si eu urmarile binefacatoare SI PT MINE a ceea ce este realizat cu toti acei bani care sunt astfel colectati.

  14. Comentariu scris de un cititor
    Publicat la data de 12.6.2010, ora 10:27 pm

    N-am inteles de unde rezulta ca “aproximativ un sfert dintre pensionarii pe caz de boala s-au pensionat ilegal” ?…
    Daca se demonstreaza ca sunt pensii de invaliditate obtinute ilegal, sa se aplice legea !…
    Apropo de bani cheltuiti in mod -evident- nesimtit, achizitiile publice aiuritoare pentru criza care de-abia acum incepe la noi, salariile “modeste” de recompensa (vezi Pogea si altii cu echipamentul portocaliu), astea sunt tot din vina pensionarilor ?
    Apropo, subiecte de postare :
    1. cit cheltuieste administratia prezidentiala / an (in dinamica pe ultimii 6 ani) si cu ce eficienta ?
    2. idem pentru serviciile speciale

    si unul, mai fierbinte : cum stam cu CDS -urile ?… (asta e din cauza profesorilor si medicilor ?)

  15. Comentariu scris de VictorCh
    Publicat la data de 12.6.2010, ora 10:54 pm

    1. “Cat cheltuie statul…”
    Corect: “Cat CHLTUIESTE statul…”
    2. “…numarul pensionarilor invalizi era de…”
    Imi permit sa presupun ca este vorba despre numarul pensionarilor DE INVALIDITATE (este foarte posibil sa mai fi existat multi alti invalizi si printre pensionarii pt limita de varsta si stagiu integral de cotizare!)
    3. “…aproximativ un sfert dintre pensionarii pe caz de boala s-au pensionat ilegal…”
    Exista si oarece date statistice concrete care sa sprijine aceasta estimare, permitand o asemenea generalizare?
    4. “…prin recalcularea pensiilor “nesimtite” se va face o economie anuala de…”
    CATE dintre aceste “pensii nesimtite” au fost recalculate, si la economisirea CAREI sume a condus aceasta recalculare pana acum? Vindem blana ursului din padure? (Parca ar fi prima lege votata, promulgata, publicata si apoi neaplicata?!?)

  16. Comentariu scris de nelutu
    Publicat la data de 12.6.2010, ora 10:54 pm

    Nu le doresc acestor domni care fac speculatii cu cifre,fie de dragul scrisului, fie in slujba anumitor interese,decat o legala pensie de invaliditate,nu de handicap(pentru a nu fi prea rauvoitor),pentru a vedea,fie si numai pentru o scurta vreme,lucrurile si din alta perspectiva decat a unui om sanatos!

  17. Comentariu scris de gcorneille
    Publicat la data de 13.6.2010, ora 12:33 am

    Revin si eu cu intrebarea: cum ai ajuns la procentul de 25%? De ce nu 30% sau 98%? Sa inteleg ca are cineva o lista cu “ilegalii” ? De unde stii tu ca exista UN singur om care si-a obtinut ilegal pensia de invaliditate? Si nu veni cu “stiu eu pe cineva care are un vecin…”. Toti cei care comenteaza despre vecini pensionati pe caz de boala, ce pregatire medicala aveti? Daca vecinul poate sa joace table si sa sparga seminte nu inseamna neaparat ca e apt de munca din punct de vedere medical.
    Nu ma intelegeti gresit, stiu foarte bine ca exista (multi) asemenea oameni, dar am o problema cu procentele aruncate din burta (in spiritul idolului dumneavoastra, domnule Orgonas).

    • Comentariu scris de VictorCh
      Publicat la data de 13.6.2010, ora 8:26 am

      gcorneille: Obiectia dumitale referitoare la lipsa de cunostinte medicale la cei care comenteaza pe marginea pensionarii medicale este valabila si pertinenta – intre niste limite. Chiar lasand deoparte faptul ca unii din cei care comenteaza poate CHIAR AU pregatire medicala (prin educatie formala sau pe alte cai – spre exemplu in mod empiric, prin practica) (dar si acestia ar trebui sa tina cont de faptul ca poate nu au la dispozitie toate datele care nu pot fi furnizate decat de catre anamneza cazului), mai exista si situatii analizabile in mod evident prin simplul bun-simt al fiecaruia dintre noi. Spre exemplu, DUMNEATA personal – CE parere ti-ai forma despre un pensionat pt probleme cu coloana sau cu articulatiile, sau eventual pt hemipareza, daca l-ai vedea participand activ la mutat mobilier, sau la batut covoare, sau la vreo alta activitate care necesita atat forta cat si mobilitate sub forta?

      • Comentariu scris de gcorneille
        Publicat la data de 13.6.2010, ora 12:10 pm

        Perfect de acord cu dumneavoastra, tocmai de aceea am incheiat comentariul in acel fel, eu am incercat sa duc la extrem tocmai pentru a sublinia ceea ce vreau sa spun. De fapt , eu am ridicat doua probleme, si sper ca sunteti de acord cu mine ca sunt doua probleme pertinente: 1. Procentul prezentat fara sustinere de nici un fel si 2. Majoritatea oamenilor tind sa creada ca pensionare pe caz de boala ar trebui sa primeasca doar invalizii grav, lucru care nu este tocmai adevarat.

      • Comentariu scris de Cristian Orgonas
        Publicat la data de 13.6.2010, ora 12:17 pm

        procentul de 25% a fost avansat de catre autoritati pe baza verificarilor punctuale efectuate in randul actualilor pensionari care primesc pensie de invalidicate.
        Peste 40% dintre invalizii din ţară sunt declaraţi apţi de muncă după contra-expertiza de la Bucureşti: http://www.gandul.info/news/afacerea-dosarelor-false-de-pensii-de-invaliditate-costa-romania-600-de-mil-euro-anual-falsii-invalizi-mananca-1-000-de-euro-pe-an-din-pensia-invalizilor-adevarati-5555931

      • Comentariu scris de VictorCh
        Publicat la data de 13.6.2010, ora 6:15 pm

        Khris:
        - “procentul de 25% a fost avansat de catre autoritati…”
        Autoritatile au avansat pana acum FOARTE multe procentaje, in MULTE domenii, si – din pacate pt credibilitatea lor in fata mea – majoritatea acestor procentaje avansate N-AU fost ulterior validate de realitate.
        Poate ca n-ar fi fost rau ca textul articolului dumitale sa se fi aratat SI EL cat-de-cat circumspect fata de cifrele avansate, daca nu exprimand deschis neincrederea in cifrele oficiale prin formulare de tipul “daca cifrele furnizate de autopritati nu sunt gresite…”, atunci macar prin formulare de genul “conform procentajului avansat de catre autoritati…”

        - “Peste 40% dintre invalizii din ţară sunt declaraţi apţi de muncă după contra-expertiza de la Bucureşti…”
        Aceasta afirmatie poate avea explicatii diferite:
        a) greseala (sau partinire) exclusiv din partea medicilor “initiali”
        b). greseala (sau partinire) exclusiv din partea “contra-expertilor”
        c). modificarea intre timp (de la expertizarea initiala a pensionarului pana la contra-expertizare) a prevederilor legii (sau instructiunilor de aplicare a acesteia)
        d). in unele cazuri e posibila si o interpretare subiectiva (in variante diferite, TOATE acceptabile dpdv medical), din care medicul initial alesese una, iar contra-expertul alege o alta, opusa
        e). orice combinatie a celor de mai sus

  18. Comentariu scris de Vasile Barbuleasca
    Publicat la data de 13.6.2010, ora 6:58 am

    Si cei ce de ani de zile lucreaza pe alte meleaguri pensionat pe caz de boala ar trebui luati in considerare. Nu chiar ei ci cei ce i-au pensionat pentru contributia primita regulat. Pe medici nimeni nu-i sanctioneaza ca sunt “nepregatiti” si fac “greseli”!

    • Comentariu scris de VictorCh
      Publicat la data de 13.6.2010, ora 8:11 am

      Vasile Barbuleasa: Depinde foarte mult de MOTIVUL concret al pensionarii precum si de genul de activitate (platita sau nu) pe care o desfasoara, pensionat pe caz de boala fiind: daca e vorba (spre exemplu) de un miner pensionat pt silicoza, nu vad nici o contradictie intre aceasta si (spre exemplu) a plimba caini (sau a-i toaleta); sau la o dactilografa (sau pianista) pensionata pt probleme cu coloana vertebrala (boala profesionala caracteristica cauzata de pozitia specifica) daca are un job de dama de companie pt vreo batrana (sau invalida nadeplasabila), eventual pt a-i citi; sau la o balerina pensionata pt anchilozarea articulatiilor daca face traduceri, sau corectura de carte; sau (pt un exemplu mai grav) un invalid de ambele picioare (in urma unui accident – sa presupunem ca de munca) nu vad de ce n-ar putea sa faca programare calculatoare (daca i-o permit intelectul si nivelul educatiei)…
      Ceea ce NU inseamna ca nu ar fi si cazuri (ba chiar in procent nepermis de mare) de cetateni care CHIAR DEGEABA primesc pensie de boala (sau de invaliditate) precum si de medici care sa merite sanctionati pt facilitarea cu buna stiinta a unor assemenea cazuri. (DAR – atentie: aceasta facilitare mai poate fi facuta si de catre medici de buna credinta, fie in urma incompetentei lor, fie in urma fortei de persuasiune a simularii corespunzatoare de catre impricinat a unor simptome neverificabile prin investigatii obiective.)

  19. Comentariu scris de Patria abuzurilor » subiectiv.ro
    Publicat la data de 13.6.2010, ora 10:08 am

    [...] la Cristi Orgonaş, mai devreme, despre banii care merg către pensionarii pe caz de boală şi mi-au sărit în ochi comentariile. Că sînt foarte mulţi bolnavi care de fapt nu-s bolnavi. [...]

  20. Comentariu scris de John
    Publicat la data de 13.6.2010, ora 5:29 pm

    Cristian, imi poti dezvalui un secret:
    De unde se stie ca “Cum aproximativ un sfert dintre pensionarii pe caz de boala s-au pensionat ilegal”?
    Conform acestei fraze – care este o afirmatie, se stie sigur ca un sfert s-au pensionat ilegal. De unde? Daca sunt 15%? Sau 50%?
    Afirmatia aceasta imi spune si ca se stie deja, precis, cine sunt cei pensionati ilegal. Din moment ce se stie numarul lor, valoarea sumelor care li se platesc drept pensie, se stie cine sunt. De ce nu li se opreste plata pensiei?

    Ca sa nu fiu interpretat gresit ma explic: Aceasta este o intrebare retorica. Nu cred ca se stie cine este pensionat ilegal. Nu cred ca se stie care este numarul pensionatilor ilegal si nici procentul lor din total, nu cred ca se stie ce valoare au pensiile platite pensionatilor ilegal si nu cred ca se stie nici ce sume s-ar putea economisii.

    Deasemenea, afirmatia inteligentei Vass, cum ca ii iertam pe cei care se autodenunta. Pai aici, cred. ar cam trebui sa plateasca doctorii. Nu e vinovat cel care incearca, in situatia asta, ci cel care accepta. Dar tare imi este teama ca ar trebui sa plateasca toti medicii din sistem, nu de alta dar daca ai peste 50 de ani si ai ramas somer, nu te mai angajeaza nimeni. De mancat mai trebuie sa mananci, de cersit nu se pot apuca toti. Si te pensionezi. De boala. Ai lucrat 30 de ani, sau peste, si astepti sa atingi varsta la care o sa primesti o pensie de limita de varsta. Sau ar trebui sa furi pana atunci? Sau sa rabzi, eventula, de foame, cca 10 ani? Sau sa te tina copiii? Ce solutie exista?

  21. Comentariu scris de Cosmin
    Publicat la data de 14.6.2010, ora 11:53 am

    Problema guvernului Boc e ca vorbeste mult (eventual diversi ministri se contrazic intre ei, bagind in ceata pe toata lumea) si nu face NIMIC

    • Comentariu scris de VictorCh
      Publicat la data de 15.6.2010, ora 2:18 am

      Nu, Cosmin, aceasta NU este problema guvernului Boc (ei nu par sa aiba NICI O problema cu asta), ci este o problema PT NOI, deci e A NOASTRA, nu a lor…

  22. Comentariu scris de Bujold
    Publicat la data de 14.6.2010, ora 1:12 pm

    As vrea sa comentez si eu:

    Din punct de vedere medical eu, personal, ar trebu sa fiu pensionar. Am suferit 2 (doua) infarcturi miocardice, am 30% din cord afectat. Dar, pentru ca exista un dar, eu nu am acceptat asta, cu toate urmarile ce pot aparea. Este riscul meu. Nu am asteptat sa ma ajute nimeni si nu sunt cersetorul nimanui.

    Cu toate astea, nu pot pe de alta parte, sa nu sustin punctele de vedere ale lui John, gcorneille sau altora care pun intrebari pertinente. Nu am observat NICI UN RASPUNS LA ACESTE INTREBARI.

    De ce oare?

Lasa un comentariu