Urmareste-ma pe Twitter!

Categorii

Blogroll

Arhiva

Femeia la volan versus barbatul la volan

Pentru unii dintre soferii barbati, femeia la volan reprezinta ceva demn de dispret – nu stie sa conduca, sa parcheze, i se opreste masina in intersectie, incurca circulatia etc.

Daca ne uitam insa la cifrele legate de accidentele auto, observam ca femeile conduc mult mai atent decat barbatii din moment ce ponderea accidentelor grave produse de femei in total accidente este mai mica decat ponderea femeilor cu carnet in total soferi.

Astfel, la sfarsitul anului 2009, numarul femeilor care detineau carnet de sofer era de 1.801.674, ceea ce reprezinta 29.7% din totalul romanilor cu carnet, in timp ce numarul barbatilor cu carnet era de 4.261.690, respectiv 70.3% din total.

Tot in 2009 au avut loc 9.992 accidente auto grave soldate cu morti si/sau raniti, femeile fiind responsabile pentru 1.685 dintre acestea, iar barbatii pentru 8.307. Procentual, femeile au generat 16.9% din accidente, iar barbatii restul de 83.1%.

Cu alte cuvinte, in medie o femeie din 1069 a generat un accident grav anul trecut, in timp ce un barbat din 513 a stat la originea unui acident grav, ceea ce inseamna ca soferul femeie este de doua ori mai putin periculos in trafic decat soferul barbat.

In perioada 2000-2009 au avut loc 79.473 accidente grave, barbatii fiind responsabili pentru 81% dintre acestea, iar femeile pentru restul de 19%

In graficul de mai jos se poate observa evolutia din ultimii 10 ani a cifrelor privitoare la ponderea accidentelor generate de barbati si femei, precum si a ponderii carnetelor de sofer detinute de barbati/femei.

Pe de alta parte, in ultimii ani am asistat la o scadere relativa a numarului de accidente grave daca raportam acest numar la parcul auto, astfel ca intre 2000 si 2009 numarul accidentelor grave a crescut cu 31%, dar parcul auto a crescut cu 53%. Totusi, in Romania numarul mortilor la 1 milion de masini este cel mai mare din UE, detalii aici.

Nota: datele de mai sus mi-au fost trimise de DRPCIV respectiv IGPR, carora le multumesc pentru promptitudine.

Articolul a fost publicat la data de 26.2.2010. Poti lasa un comentariu folosind formularul de mai jos, te poti abona la feed-ul RSS sau poti citi articole pe aceeasi tema din lista de mai jos. Tags: , .

89 comentarii

Participa la discutie. Citeste comentariile cititorilor si exprima-ti si tu parerea!

  1. Comentariu scris de Lucian
    Publicat la data de 26.2.2010, ora 10:15 am

    Cristian, in calculul de mai sus trebuie totusi luata in considerare si un factor care sa ia in considerare faptul ca desi unele persoane au carnet de conducere aleg ca partenerul sa conduca in majoritatea timpului.

    Conform studiului de care se vorbeste aici http://freakonomics.blogs.nytimes.com/2010/01/11/are-women-being-taken-for-a-ride/ exista o diferenta considerabila intre femei si barbati cand vine vorba de a imparti o masina. Desi studiul este facut in SUA cred ca aceeasi tendinta exista si in Romania.

    Din punctul acesta de vedere numarul de permise eliberate e mai degraba corelat cu numarul de accidente.

    • Comentariu scris de Cristian Orgonas
      Publicat la data de 26.2.2010, ora 10:34 am

      Lucian: cred ca exista o diferenta prea mare intre numarul accidentelor generate de barbati si cel generat de femei pentru a o putea justifica 100% prin faptul ca femeia conduce mai putin.
      Oricum, cel putin la prima vedere, “masculul” aflat la volan este mai periculos decat femeia.

      • Comentariu scris de Ovidiu
        Publicat la data de 26.2.2010, ora 10:48 am

        @Cristian, tot studiul celor de la Freakonomics voiam să-l citez și eu, și mi-a luat-o Lucian înainte (studiu cu care sunt de acord). Eu cred ca diferenta poate fi justificata prin timpul petrecut la volan, ba chiar as introduce in calcul si distanta parcursa.

        Doar doua intrebari la care ar trebui sa cautam un raspuns:

        1. ce procent din soferii profesionisti sunt femei?
        2. in cazul in care are loc o deplasare pe distanta mare in familie (concediu, de exemplu), in cate cazuri conduce femeia?

        Si in definitv, cat conduce o femeie pe an si cat un barbat?

        Cred ca daca am avea date corecte aici, concluziile tale s-ar schimba.

      • Comentariu scris de Adrian
        Publicat la data de 26.2.2010, ora 11:38 am

        Fiind nevoit sa astept circa 15 minute pe marginea unei strazi cu trafic “mediu” (o masina cam la 3-4 secunde pe ambele sensuri) m-am distrat facand o statistica pentru 100 de masini:
        1. 27 soferi erau de sex feminin;
        2. 13 doamne vorbeau la telefonul mobi;
        3. 3 dintre ele fumau la volan;
        4. 1 (una) fuma si vorbea la telefonul mobil;
        5. 1 (una) musca dint-un mar;
        6. restul de 9 conduceau normal.
        La restul de 73 de soferi de sex masculin am observat:
        1. 4 vorbeau la telefonul mobil;
        2. 3 fumau;
        3. 1 manca o saorma.
        Ce concluzii putem trage ?

      • Comentariu scris de nashu_mare
        Publicat la data de 26.2.2010, ora 12:29 pm

        Mai exista o mica problema. In afara de media numarului de kilometri parcursi de fiecare sex, care e net mai mare in cazul barbatilor, se pune si problema locatiei accidentelor grave. Pot sa pun pariu ca majoritatea se petrec in afara localitatii (in oras mai rar se intampla accidente cu morti si raniti). In momentul ala, deja statistica din articol este irelevanta. Daca suntem de acord ca sunt putine femei care conduc masina (dintre cele cu permis), atunci nu putem sa nu picam si de acord ca sunt mult mai putine care conduc in afara localitatii.

      • Comentariu scris de alex
        Publicat la data de 26.2.2010, ora 6:31 pm

        O femeie conduce 5,000de km pe an in medie. Un barbat conduce 10-15,000 de km pe an. Asta una la mana.

        Dintre cei cu permis 60-65% sunt barbati. Asta doi la mana.

        Deci doar dupa aceste calcule 80% din accidente ar trebui sa fie provocate de catre barbati. Deci femeile si barbatii au cam acelasi “apetit” pentru accidente. Din cauze diferite: barbatii sunt agresivi la volan, femeile sunt…nestiutoare. :)

      • Comentariu scris de Alex
        Publicat la data de 26.2.2010, ora 8:01 pm

        In SUA, foarte des observi femeile facandu-si make-up-ul la volan, pe autostrada, cu 100 km/h.
        Ce-i drept, mai vezi si cate un barbat cu iphone-ul in mana cand conduce.

      • Comentariu scris de Lucian
        Publicat la data de 27.2.2010, ora 2:29 am

        @ Cristian: Acum vad ca ultima propozitie a mea trebuia sa fie
        “Din punctul acesta de vedere numarul de permise eliberate mai degraba nu e corelat cu numarul de accidente.”

        Vroiam doar sa spun ca raportarea la nr de permise eliberate nu e relevanta. Pe de alta parte sunt de acord cu tine ca numarul de accidente /sexe e o masura buna. Si da o diferenta de 100% nu poate fi intoarsa nicicum. In plus in SUA tocmai din cauza motivelor de mai sus femeile au o prima de asigurare mai mica decat barbatii. (Interesant ar fi de vazut si datele de la asiguratori pentru accidente fara victime. )

  2. Comentariu scris de Mihai
    Publicat la data de 26.2.2010, ora 10:18 am

    Aceste date nu duc neaparat la concluzia ca femeile conduc mai bine decat barbatii. Exista destule femei care au permis de conducere, dar nu conduc decat ocazional (rolul soferului principal al familiei revine de multe ori sotului).

  3. Comentariu scris de add
    Publicat la data de 26.2.2010, ora 10:18 am

    ce nu ia in calcul graficul/socoteala e ca multe din accidentele barbatilor sunt din cauza femeilor :D

    tare as fi curios si de o statistica a accidentelor usoare, de oras, acolo cred ca sunt campioane.

  4. Comentariu scris de Sorinelu'
    Publicat la data de 26.2.2010, ora 10:31 am

    cum au punctat si altii: cati km sau cate ore conduc femeile? si aceleasi intrebari in dreptul barbatilor.

    • Comentariu scris de Akhenaton
      Publicat la data de 26.2.2010, ora 10:47 am

      Pai la ce sunt bune graficele daca nu la mascat ce “trebuie” si la concluzii “evidente”.
      Uite asa barbatii ies campioni la accidente grave, in timp ce femeile ies cel putin de 2 ori mai atente. Asta desigur din cauza ca sunt misogin.

  5. Comentariu scris de romania inedit
    Publicat la data de 26.2.2010, ora 10:39 am

    Majoritatea covarsitoare a femeilor sunt conducatori auto doar ocazional !

    • Comentariu scris de Mariniuc
      Publicat la data de 27.2.2010, ora 3:31 pm

      Asta asa e! Mai vezi cate o femeie care iese in afara localitatii si merge ca in localitatea, rar cu 70 – 80 km/h.

  6. Comentariu scris de gms
    Publicat la data de 26.2.2010, ora 10:46 am

    Ar trebui sa ne obisnuim cu femeile in trafic, ele ies mai usor in evidenta atunci cand conduc. E si normal ca greselile sunt mai evidente. Ai deschis discutia doar despre cele ce conduc autoturisme si nu ai mentionat nimic de cele care se deplaseaza cu motoscutere sau motociclete.

  7. Comentariu scris de DEI
    Publicat la data de 26.2.2010, ora 10:52 am

    Femeile in mare majoritate nu conduc,cu toate ca au carnet ..,ori cel mult conduc destul de rar,chiar ocazional si poarta denumirea de “soferi de weekend” ..,care de fapt sunt cei mai periclosi in trafic.

    Femeile in general nu fac accidente si asta o spun din experienta,pentru ca:
    1. Se disting in trafic de la sute de metri departare.Unii dintre noi chiar am devenit experti,in a detecta astfel de fenomene.
    2. Si cand le vezi,toti soferii,ochii cat “cepele”,pentru ca nu stiu unde,care,cum si incotro se indreapta intr-un sens giratoriu,intersectie,cand schimba benzile,cand franeaza brusc fara motiv cam la 20-30 de metri de o culoare rosie a semaforului,etc.
    In concluzie nu au accidente multe,pentru ca barbatii se feresc de ele si pastreaza o distanta mai mult decat regulamentara,in caz de o manevra pericloasa.Cel mult se aleg cu un claxon.

    Eu as face o statistica,la modul urmator.
    Cate claxoane strang in trafic femeile si cate barbatii.
    Cred ca putem obtine niste concluzii mult mai aproape de adevar,decat statisticile politiei romane,cu privire la accidente,cati barbati si cate femei.

    • Comentariu scris de nico
      Publicat la data de 26.2.2010, ora 11:57 am

      Aceasta este o statistica, atat, nu o categorizare. Nu poti sa spui femeile sunt asa, barbatii sunt asa. Si nici sa elogiezi exceptiile. Am carnet si eu si prietenul. Conducem amandoi la serviciu, iar cand iesim impreuna conduc numai eu. (si drum lung, si scurt). Nu sunt un “fenomen”, dar imi place sa fiu lasata in pace atunci cand respect regulile de circulatie. Adica, merg cu viteza maxima legala in Bucuresti, doresc sa fiu depasita, daca acest lucru incomodeaza, si nu agresata in trafic, dar se intampla tocmai invers. Unii masculi feroce alearga de nebuni, si cand ii ajungi din urma, vezi ca se dau jos din masina sa-si ia tigari. Uneori ma intreb cat castiga, adica pentru cati bani alearga cu 90 la ora prin Bucuresti, cat fac ei, ca despre asta e vorba. Eu ma gandesc ca sunt tanara, am o viata buna, nu am griji, insa mi-e teama de altii. Dupa mine, pasiunea pentru viteza (care ii caracterizeaza pe multi barbati) se poate rezolva simplu, te duci In Germania, te dai pe circuit pana ametesti, vii frumos acasa. Daca ai bani. Daca nu ai, iti cumperi un golfica la mana a 5-a, bagi de 30 ron la pompa, il tunezi cu niste abtibilde cu flacari, si esti tare. Ori poate ai noroc cu un matiz de firma.
      *claxonul nu omoara. Viteza da.

  8. Comentariu scris de dana eugenia
    Publicat la data de 26.2.2010, ora 10:58 am

    cati dintre barbatii vorbitori pe-aici isi lasa consoarta sa conduca la drumuri lungi ?
    pun pariu ca majoritatea, sub pretextul ‘protectiei’, se ofera obligatoriu sa conduca ei ;)

    soferita_de_serviciu

    • Comentariu scris de Ioana
      Publicat la data de 26.2.2010, ora 11:10 am

      “instinct de autoconservare” ii zice, tu!

    • Comentariu scris de Petrica
      Publicat la data de 26.2.2010, ora 11:34 am

      La mine sotia are permis de vre-o 5-6 ani si conduce foarte bine. Bine, fiecare e cu masina lui. II cam place sa “injure” daciile vechi si soferii de dacii, femeile si alte catastrofe cu volan. Am incredere in ea si la drum lung facem 4 ore cu 4 sau jumate – jumate daca e mai scurt drumul.

      • Comentariu scris de alex
        Publicat la data de 26.2.2010, ora 6:35 pm

        Si la mine conduce prietena- atunci cand mie mi se invart 3 beri intre urechi :)

  9. Comentariu scris de Misu
    Publicat la data de 26.2.2010, ora 11:01 am

    hai ca …

    abilitatea de a conduce masina nu are nici o legatura cu sexul, deci ai inceput cu stangul inca din titlu
    asa cum am vazut femei care conduc prost am vazut si femei care conduc foarte bine, am vazut si barbati care conduc ca femeile si invers

    dincolo de abilitate mai avem ceea ce au punctat ceilalti comentatori, numar de km si nu numai, daca femeia conduce numai in oras, ea va avea ceva probleme cand iese la drum intins sau nu o va face

    mai putem discuta de puterea masinilor conduse de femei vs. barbati; teribilismul si spiritul de competitie la cele 2 sexe samd

    aaa… si sa nu uitam, apropo de accidente usoare…de cate ori merge femeia sa declare un accident “in parcare”?

    altfel, un foarte bun exercitiu de analiza

  10. Comentariu scris de Dan Selaru
    Publicat la data de 26.2.2010, ora 11:26 am

    Cred ca singurul indicator obiectiv este numarul de accidente pe kilometru parcurs de gele doua genuri. Dar e extrem de greu de calculat.

  11. Comentariu scris de Petrica
    Publicat la data de 26.2.2010, ora 11:28 am

    Nu ca as vrea sa fiu rau acum, dar poate ca unu din 1026 barbati avea o femeie in dreapta :-)

  12. Comentariu scris de Andreea
    Publicat la data de 26.2.2010, ora 11:36 am

    Eu locuiesc in Franta. Aici, in majoritatea cazurilor, e fiecare cu masina lui. Companiile de asigurare fac calcule serioase pentru a stabili suma pe care trebuie sa o platesti lunar. Si … femeile platesc mai putin la asigurare decat barbatii.

  13. Comentariu scris de anaciresica
    Publicat la data de 26.2.2010, ora 11:38 am

    O plăcere să te urci, ca femeie, la volan după ce citeşti comentariile astea. Ele fiind rezultatul unor statistici aprofundate, bazate pe constatarea empiric personală că femeile au carnet doar ca să conducă în zilele cînd bărbaţii au chef de macheală. Sînteţi patriarhali şi nostimi, explicînd cum eventual o femeie care “încurcă circulaţia” mergînd cu 60 la oră pe drumuri naţionale e mai periculoasă decît zmeul şoselelor care trece peste linia dublă, în curbă, ca să scape de pericolul mortal feminin.
    Nu vi se pare deja dubios că femeile, care fac 50 şi % din populaţie, au carnet în proporţie de 20%? Şoferi profesionişti femei sînt puţine pentru că în general nu sînt angajate pe jobul ăsta, după cum nici domniile voastre nu veţi fi angajaţi pe post de bone, par egzamplu…

  14. Comentariu scris de camil
    Publicat la data de 26.2.2010, ora 11:40 am

    e simplu, din punctul meu de vedere bazat pe observatii directe: femeile sunt mai prudente si mai responsabile. restul e doar gargara

    • Comentariu scris de xx
      Publicat la data de 26.2.2010, ora 12:51 pm

      Adevarat!

    • Comentariu scris de Marius
      Publicat la data de 26.2.2010, ora 1:38 pm

      n-as prea zice …
      exemplu de prudenta: nevasta-mea, incercand sa schimbe banda (1 la 2), se asigura ”temeinic’ ca nu-i vine ceva din stanga spate si harjaie masina cap-coada de un microbuz oprit pe dreapta. asta in tipetele mele de ‘admiratie’, eu fiind pe locul din drepata. mentionez ca nu avea viteza … pleca de pe loc…
      si mai am cateva duzini de exemple de genul asta cu cunostinte de gen feminim la volan

      • Comentariu scris de Cara
        Publicat la data de 26.2.2010, ora 2:04 pm

        Cred ca tipetele tale de admiratie sunt hotaratoare in abilitatile de sofer ale nevestei tale!

        Dar acum te las sa iti iei bata si sa pleci la vanatoare in padure, ca tu nu ai iesit inca de acolo!

      • Comentariu scris de mihai
        Publicat la data de 26.2.2010, ora 5:17 pm

        si eu am un prieten care dupa c a parcat a deschis usa fara a se asigura ………saracul biciclist

  15. Comentariu scris de Maxi Rodrigues
    Publicat la data de 26.2.2010, ora 11:41 am

    Iar se compară mere cu pere.
    Merele au [evident] mult mai mulţi viermi. Perele, în schimb, sunt mai casabile. Merele sunt [evident] mai periculoase, pentru că probabilitatea de a mânca un măr cu viermi e mai mare decât probabilitatea de a mânca o pară stricată.

    Părerea mea e că premisele studiului sunt fundamental greşite. Cam la fel ca la studiul ăluia de a anunţat că în 2030 Pământul va fi supra-încălzit şi acum e cel mai urât om de pe planetă. E drept că studiul lui e la altă scară.
    My 50 cents.

  16. Comentariu scris de Sevraj
    Publicat la data de 26.2.2010, ora 11:50 am

    Cred ca asta e un cadou de Martisor.
    Exemplu personal: avem 2 masini. Masina pe care o conduc (laguna, nov. 2007) are 40.000 km in aprox. 2 ani. Masina sotiei (astra, 2006) are 6.000 km facuti in doi ani, din care jumatate facuti de mine. Sotia nu vrea sa conduca masina mea, pe care o considera “prea mare”, desi spune ca ii place mai mult cum merge.
    La accidente usoare e 1-1, cu deosebirea ca eu stateam pe loc, iar in cazul ei celalat era parcat.
    Pe de alta parte, ea conduce mult mai prudent. Si pe cat de in siguranta ma sit cand conduc eu, pe atat ma simt si cand conduce ea, ceea ce e mare lucru pt. cineva care nu este la volan, spre ca intelegeti.
    Concluzia mea: la naiba cu statisticile, totul depinde de la caz la caz. Sunt femei bune soferite si atente, asa cum sunt si barbati descreierati. Nu trebuie pornit un topic femei vs. barbati la volan, fiindca nici femeile si nici barbatii nu au cate 4 maini. La sofat, ouale chiar nu conteaza, sa stiti!

  17. Comentariu scris de Andi
    Publicat la data de 26.2.2010, ora 11:52 am

    Raportul intre numarul de posesori de permise barbati si femei e absolut irelevant. Pentru ca daca nu folosesti masina sau o folosest numai ca sa te deplasezi numia pana la mall sau serviciu 2-3 km intr.un trafic infernal nu prea ai cum sa provoci accidente grave. O evaluare mai buna ar fi in functie de distanta parcursa.

    • Comentariu scris de Andi
      Publicat la data de 26.2.2010, ora 12:18 pm

      Si o experienta personala personala:

      Foarte interesanta e o chestie care am observat-o nu numai eu: reactia la volan in fata unui posibil accident. S-a-ntamplat la un moment dat sa intre in masina mea o doamna si sa-i vad reactia: in timp ce venea cu o oarecare viteza spre mine, a luat efectiv mainile de pe volan si s-a lasat cat de mult a putut in spate, fara sa aiba o reactie / un instinct de a evita accidentul. Pornind de la observatia asta, m-am uitat cu atentie la diverse prietene (soferite) cand mai jucau pe calculator diverse chestii gen NFS o reactie similara in fata unui posibil „accident”: luat mainile de pe tastatura si lasat pe spate, aproape fara exceptie…

  18. Comentariu scris de Oana
    Publicat la data de 26.2.2010, ora 11:53 am

    Trebuie sa fie greu pentru barbati sa traiasca in secolul asta. Pe alt blog a spus un stimabil ca femeile sunt de vina pentru cresterea somajului, de parca ce avem in pantaloni ar trebui sa ne dea dreptul la munca si la educatie.

    Dintre cunoscutii mei femeile au luat mai usor permisul de conducere decat barbatii ( si la traseu nu numai la teorie) asa ca nu prea sta in picioare teoria cu abilitatile innascute ale barbatului pentru condus. Problema este ca dupa ce au obtinut permisul partenerii lor le-au indus ideea ca de fapt nu se pricep.
    Khris, articolul este interesant dar diferentierea asta pe sexe e paguboasa, sper sa dispara in deceniile urmatoare. Suntem toti oameni, unii mai priceputi, altii mai putin, important este sa urmam regulile de circulatie, din respect pentru viata noastra si a celor din jur.

    • Comentariu scris de ipo
      Publicat la data de 26.2.2010, ora 1:44 pm

      Eu totusi sper sa nu dispara totusi diferenta intre sexe, daca intelegi ce vreau sa spun…

    • Comentariu scris de camil
      Publicat la data de 26.2.2010, ora 2:00 pm

      neah. in Romania femeia este prin nastere si constructie inferioara barbatului in toate capacitatile ;)
      (or so they say)

  19. Comentariu scris de Sevraj
    Publicat la data de 26.2.2010, ora 11:54 am

    Khris, am uitat ceva. Pariu pe o bere ca depasesti suta de comentarii. Si ca sa fiu corect, iti dau voie sa il scazi pe acesta (al doilea) al meu din de la calcul!

  20. Comentariu scris de narcis
    Publicat la data de 26.2.2010, ora 12:05 pm

    Dar un studiu care sa arate numarul de accidente facute de barbati din cauza femeilor, tocmai pentru a le salva pe acestea din urma, cand apare?

    • Comentariu scris de Clau
      Publicat la data de 26.2.2010, ora 3:47 pm

      Ia de aici:
      50.4% barbatul de la volan inaintea accidentului captat irezistibil de aspectul unei domnisoare/doamne de pe strada
      19.1% barbatul de la volan inaintea accidentului s-a certat cu sefa/o colega de serviciu
      12.3% barbatul de la volan inaintea accidentului a plecat de acasa dupa ce s-a certat cu mama/sora/sotia /fiica
      10.2% barbatul de la volan inaintea accidentului s-a imbatat de necaz ca si-a amintit cat de mult l-a enervat fosta sotie
      8% barbatul de la volan inaintea accidentului a simtit un atac energetic violet care nu putea proveni decat de la o preoteasa woodoo
      ——–
      total 100% qed

  21. Comentariu scris de Paul
    Publicat la data de 26.2.2010, ora 12:11 pm

    @off topic – putin

    Si unii si ceilalti aveti dreptate in cazul relevantei studiului. Pe mine ma deranjeaza insa statistica grosiera facut de politie de la un an la altul, in sensul prezentarii unor procente comparative. Nu se fac insa statistici care chiar sa stea la baza unei politici privind managementul traficului, respectiv interpretarea datelor statistice. La ce ma refer? Identificarea, pe baza statistica a zonelor de risc, adica daca mai multe accidente sunt intalnite in localitati sau in afara, ce fel de masini sunt implicate, in ce zone etc. si astfel sa se ia decizii privind restrictiile de viteza, marcajele, amplasarea aparatelor radar etc.
    Nu cred ca ar fi mare lucru.

  22. Comentariu scris de Extra3OO
    Publicat la data de 26.2.2010, ora 12:17 pm

    Femeile sunt catastrofe la volan, la fel ca atunci cand sunt puse in functii de conducere.

    Nu sunt misogin, nu sunt retrograd etc – e doar simpla realitate. :)

    Sunt de cateva mii de ori mai sensibile senzorial prin urmare logica, capacitatea de a face abstractie de ce e irelevant / de a selecta ce conteaza, sunt mult mai mici. Din cauza asta reflexele le sunt incetinite, apar blocaje (vor sa faca 2 lucruri in acelasi timp), isi pierd concentrarea pe termen lung din cauza ca nu isi pot doza efortul cum trebuie.

    Chestia asta se observa extrem de usor daca pui o femeie sa-si aleaga niste pantofi, sau in cazul de fata, daca Cristian ar fi facut un articol competent, raportand inclusiv la nr de km parcursi (2 benzi, noaptea etc), nr de femei sofer, nr de barbati soferi (si nu nr total barbati) samd.

    Ah, btw: femeile sunt in general socialiste. Motiv pentru care se ingrasa.

    :)

  23. Comentariu scris de Cristian Orgonas
    Publicat la data de 26.2.2010, ora 12:37 pm

    @All: desi statistica prezentata de mine este interpretabila din moment ca nu cuprinde detalii legate de numarul km parcursi de femei si barbati, nu pot sa nu observ ca toti barbatii care au comentat pana acum incearca sa demonstreze ca nu am dreptate :-)

    • Comentariu scris de Marius
      Publicat la data de 26.2.2010, ora 1:47 pm

      sa nu zici ca nu te asteptai la asa ceva…
      era absolut firesc sa te combata barbatii. mi se pare ciudat ca sunt foarte putine femei care “combat combatantii”. pana acum nu am gasit cuvantul ‘misogin’ … am gasit numai ceva legat de dotarile din pantaloni… :)

      • Comentariu scris de Ana lui Manole
        Publicat la data de 26.2.2010, ora 3:39 pm

        Asta pentru ca femeile sunt mult mai intelepte si isi dau seama ca toate comentariile misogine pornesc dintr-un ego nemasurat al barbatilor .
        Apropo, trufia e unul din cele 7 pacate capitale!
        Ceea ce vreau eu sa subliniez, dincolo de polemica pe care a creat-o acest articol, este faptul ca nu are absolut deloc importanta faptul ca cineva a condus o viata intreaga prudent ( fie ca e barbat sau femeie) si ca nu a avut pana acum niciun accident. Din asta nu-ti poti face un titlu de glorie! Necazul te poate lovi indiferent de experienta ta la volan sau de abilitatile de sofer cu care ai fost inzestrat (pentru ca, sa fim seriosi, nimeni nu-si poate face un merit din asta, sunt calitati native, nu dobandite ca sa te poti lauda cu ele!). Asa incat se poate intampla ca maine sa dea necazul peste tine din cauza unei clipe de neatentie (repet, fie ca esti barbat sau femeie) si, in acel moment nu mai conteaza nicio statistica, ci, dimpotriva, poti deveni tu o parte a unei statistici.
        Concluzia? Cred ca ar trebui sa constientizam cu totii ca in realitate nu se pune problema cine e mai bun sofer ci cat de responsabili suntem in trafic si cat de mult ne gandim si la ceilalti.

        PS: Evident ca sunt cea mai buna soferita….de la mine de pe scara!

    • Comentariu scris de bula
      Publicat la data de 1.3.2010, ora 10:02 am

      lumea critica in primul rand argumentele tale, nu concluzia. se intampla si prin alte parti – exista parti usor cuantificabile, cum ar fi numarul de posesori de carnete, si parti mai greu cuantificabile – cat conduc efectiv acesti posesori. unii interpteteaza lipsa datelor ca pe o invitatie de a chinui datele ce redau aspectele cuantificabile si mai tare, cu metode statistice si mai complicate, de parca ar putea suplini vreo metoda lipsa datelor esentiale. ca o paralela ganditi-va la analiza tehnica :) pretul istoric, pentru ca e cel mai accesibil, e masurat, chinuit si interpretat in fel si chip pana spune tot, de parca tot secretul evolutiei viitoare ar fi acolo.

  24. Comentariu scris de mihai
    Publicat la data de 26.2.2010, ora 12:40 pm

    Intr-adevar rata accidentelor in care sunt implicate femeile este mai mica decat cea in care sunt implicati barbatii. Dar este o cifra care nu are nimic de-a face cu realitatea: e clar si bine stiut ca barbatii parcurg muuuuult mai multi km decat femeile. Asa ca eu cred ca o cifra mai realista ar fi rata accidentelor pe km parcursi. Eu situ o multime de persoane care in 10 ani n-au avut nici macar un accident ca soferi …pt ca n-au condus deloc! E normal ca in statistici sa dea bine…In fine, rata “dezastrelor” in trafic este mai mare printre femei decat in randul barbatilor, si asta se observa dupa: pozitia in mers a masinii care nu se incadreaza corect pe banda ei, ezitarile cand trebuie sa ia curba sau sa intoarca, semnalizari cu 2 intersectii inainte de cea in care va vira, merge cu 10-15 km/h mai putin decat viteza legala, se sperie cand are de trecut prntre doua masini si spatiul e mai ingust…si multe altele! Cea mai haioasa faza intre doua soferite am vazut-o pe o straduta din Timisoara in care cele doua personaje trecand una pe langa cealalalta din sensuri opuse si-au agatat oglinzile laterale (care s-au rupt). Momentul ce a starnit zambetele noastre a fost ca era suficient spatiu, iar ele circulau cu viteza mica 10-15 km/h.dupa ca si-au agatat oglinzile una din ele a coborat, a ridicat cele doua oglinzi, i-a dat celeilalte soferite oglinda ei si si -au continuat drumul…de parca nimic nu s-ar fi intamplat…toata intamplarea a durat in jur de 5 min…asta era un exemplu concret al deficientelor de incadrare ale unor soferite

    • Comentariu scris de Cara
      Publicat la data de 26.2.2010, ora 2:19 pm

      Haha, dragut exemplul tau! Cel mai haios exemplu cu doi soferi il am eu! Dupa ce soferul cu care eram in masina tocmai se laudase ca in 20 de ani de cand conduce nu a avut nici un accident rutier, a intrat ca berbecul pe o strada din Bucuresti incadrata pe ambele parti de munti de zapada, iar cand a venit de pe cealalta banda un alt berbec (taximetrist) s-au atins “amical” oglinzile laterale, pentru ca benzile de pe cele doua sensuri erau semnificativ micsorate. Si-au continuat drumul ca si cand nimic nu s-ar fi intamplat! :P

      E frumos sa reducem totul la anectode, nu?

  25. Comentariu scris de remy
    Publicat la data de 26.2.2010, ora 12:47 pm

    lasand la o parte statisticile rutiere, eu vad alte aspecte (hilare unele din ele) in acest versus:
    -femeile sunt in general a-tehnice, ele nu simt masina, motorul, gabaritul, nu vad gropile … se urca la volan pornesc si daca rotile se-nvart e totul ok (uneori mai pun si benzina) si vin acasa cu jentile patrate; as putea spune ca sunt timorate de lipsa de cunostinte tehnice auto si cel mai simplu ar fi sa intrebati o femeie de ce se schimba vitezele (majoritatea merg subturat)
    -pt barbati in general masina este o prelungire tehnica a sistemului locomotor si nu numai, ei simt masina si poate si invers uneori
    -drept urmare atunci cand stau in dreapta, sotia fiind la volan conduce atat de prost pt ca vrea sa conduca perfect dpdv al masinii cat si rutier; asa ca la drum lung imi face mereu un favor si ma lasa pe mine sa conduc
    -nu mai vorbesc de faptul ca trec anii si nu salta capota sa faca verificarile periodice ale lichidelor, cara in portbagaj un magazin ambulant de troace si niciodata nu i se pare ca ar fi vreo roata dezumflata
    -as aprecia ca femeile la volan fac mai mult pt a respecta regulile de trafic, insa uneori lasa impresia ca ar contribui mai degraba la haosul rutier si ar mai fi si altele …

    • Comentariu scris de Gigi Maybachistu' Sofer
      Publicat la data de 26.2.2010, ora 8:04 pm

      “femeile sunt in general a-tehnice, ele nu simt masina, motorul, gabaritul, nu vad gropile … se urca la volan pornesc si daca rotile se-nvart e totul ok (uneori mai pun si benzina) si vin acasa cu jentile patrate; as putea spune ca sunt timorate de lipsa de cunostinte tehnice auto si cel mai simplu ar fi sa intrebati o femeie de ce se schimba vitezele (majoritatea merg subturat)”

      In mod curios, descrierea ar fi 100% corecta daca in loc de “femeile” autorul ar fi spus “mosnegii chiori”. Specia care nu merge mai sus de 2500 rpm ca “se strica masina”, merge cu 20 km/h sub limita legala ca “e periculos”, sta incremenit si se agata cu amandoua mainile de volan ca de un colac de salvare etc. Nici macar nu au scuza ca se tem de proastele performante ale masinii, fiindca au inceput sa schimbe Daciile prin programul Rabla. Ca si unele categorii de soferite, conduc din obligatie, si, ca oricine face ceva in scarba, conduc prost. De altfel e usor de ghicit care subspecie feminina cu permis conduce precum mosnegii, de obicei au “de la firma” un jaf de Clio Symbol, un jaf cu pretentii numit 206 sau un jaf de lux cu multe kilograme peste cifra 1500 si cu glorioasa inscriptie “TDI” pe fund. Uneori chiar pe fundul domnisoarei, tatuat sau imprimat cu paiete :)

      Aceste doua categorii de purtatori de permis nu fac aproape niciodata accidente grave, cel mult pot sa le devina victime, fiindca le lipseste o calitate de baza: cocalarismul. Nu-si supraestimeaza niciodata abilitatea, nu risca, nu au ambitie. Nu intamplator la serviciu si in viata sociala sunt niste moluste. Ca sa faci peisajul sa arate ca dupa razboi printr-un accident trebuie sa te crezi macho cand ai “instrumentul” comparabil cu degetul mic al lui Boc, sa te crezi bataus cand ai 50 kg, sa iti imaginezi ca un 316i ruginit si inmatriculat in Bulgaria cu cauciucuri culese din tomberon e masina de James Bond si sa te privesti cu admiratie in oglinda desi ai freza omului cavernelor si ai uitat drumul spre baie. Daca exista si femei in categoria asta, cel mai probabil au intrat in ea prin operatie de schimbare de sex.

  26. Comentariu scris de sym
    Publicat la data de 26.2.2010, ora 12:51 pm

    Khris,

    Statistica are sens doar daca vorbesti de risc/km, sau risc/ora, si trebuie diferentiat intre sofatul “local”, care rareori genereaza accidente grave, si cel din afara localitatilor.

    Altfel eu sunt de acord ca femeile sunt mai prudente, in principiu pentru ca sunt mai fricoase. Pe de altă parte, ca abilitate/indemanare de a conduce o masina, din experienta mea personala, femeile sunt mult mai slabe decat barbatii. Au probleme cu chestii extrem de simple, precum constientizarea dimensiunii masinii pe care o conduc. Banuiesc ca nu e intamplator faptul ca nici un pilot de formula 1 nu e femeie.

    Dar, in principiu, faptul ca merg mai incet si sunt mai reticente sa se angajeze in depasiri, statistic, duce la mai putine accidente grave.

    Eu zic ca de vina e testosteronul. Englezii il numesc “speed juice”.

    PS: ar fi frumos daca ai repara site-ul, ca sa putem scrie cu diacritice (acum apar ca semne de intrebare)

  27. Comentariu scris de Alex
    Publicat la data de 26.2.2010, ora 1:03 pm

    Articolul asta e dazamagitor , si , in cel mai bun caz arata ca statistic orice poate fi demostrat.
    In primul rand trebuie tinut cont ce procent de barbati poate fi observat la drum lung , in afara orasului . Daca pe drumurile nationale 80% din soferi sunt barbati ( ceea ce nu e imposibil ) concluzia studiului tau ar fi ca femeile si barbatii sunt in aceeasi masura responsabili.
    In al doilea nu trebuie socotit cine era la volanul masinii , ci mai bine soferul responsabil. nu ai de unde sa stii cate din accidentele provocate de soferi barbati nu s-au datorat unei alte masini de pe carosabil , care , prin modul in care era condusa ,a fost cauza indirecta a accidentului. Masina care putea fi condusa de o femeie.
    in al treilea rand concluzia studiului tau arata ca femeile conduc mult mai incet decat barbatii ( nu provoaca accidente grave cand sunt la volan, mai multe accidente usoare probabil) si , conducand mai incet decat ritmul normal al traficului pot fi cauza unor accidente provocate de barbati care incearca sa le evite .
    NU incerc sa contrazic concluzia ta , tin doar sa arat ca statistic vorbind nu ai aratat nimic. Parca ai fi cercetator britanic :)

  28. Comentariu scris de Stefan A.
    Publicat la data de 26.2.2010, ora 1:29 pm

    Cel mai periculos sofer este cel cu virsta inaintata (caracteristic , poarta palarie , basca ,cind conduce). :)
    Pe linga acest tip de automobilist care este periculos prin definitie , in vest avem pericolul soferilor “de duminica ” si a celor neo comunitari !
    Nu e gluma , am vazut soferi femei “jos palaria ” !

  29. Comentariu scris de gechi
    Publicat la data de 26.2.2010, ora 1:33 pm

    cred ca femeile la volan se pot clasifica in 4 categorii:
    - femeia zmeu, de obicei a “invatat meserie” de la un zmeu al soselelor si incearca sa-l imite. Nu stie sa conduca dar nici nu realizeaza lucrul asta.De obicei loveste masina saptamanal in primele luni de condus pana se linisteste. Din fericire nu sunt majoritare;
    - femeia sofer – stie sa conduca mia bine decat multi barbati, stie sa conduca si stie si ca stie sa conduca. Poti dormi linistit pe scaunul din dreapta cat e ea la volan. Din pacate, nici din astea nu sunt multe;
    - femeia “gospodina” – are permis doar ca se poata face praf barbatu la cate-o petrecere. Nu stie sa conduca, dar macar stie treaba asta, spre deosebire de femeia zmeu. De obicei merge cu 20km/h mai incet decat limita admisa, nu stie cand sa dea prioritate la intersectie asa ca asteapta pana trec toti. Din fericire, conduce rar si la ore cu circulatie minima.

    • Comentariu scris de art
      Publicat la data de 26.2.2010, ora 2:22 pm

      Mai in gluma, mai in serios am observat ca si barbatii se pot clasifica in 3 categorii:
      - cei care stiu sa numere
      - cei care nu stiu sa numere

    • Comentariu scris de ella
      Publicat la data de 26.2.2010, ora 2:36 pm

      tare interesant comentariu scris de gechi, femeile la volan se clasifica in 4 categorii, fiind doar 3 prezentate…..care e a 4-a?

      dar barbatii la volan cum se clasifica?

  30. Comentariu scris de Oana
    Publicat la data de 26.2.2010, ora 1:33 pm

    Am mai scris un comentariu cat de cat la subiect dar nu stiu daca a aparut, probabil din cauza ca sunt femeie si sunt anti-tehnica.
    Observ ca multor barbati le este teama de femei.Si nu din cauza ca nu sunt in stare sa conduca (altfel nu ar lua permisul) sau ca provoaca probleme in functii de conducere (nu ar ajunge acolo daca ar fi asa, scopul unui angajator e profitul nu egalitatea intre sexe). Frica este cauzata de concurenta pe care le-o fac femeile in societate si la locul de munca. Femeile fara realizari profesionale pot gasi satisfactie in cresterea copiilor si ingrijirea casei, dar barbatii ce sa faca? Tipa si ei ca de fapt ar fi superiori si nu e corect ce se intampla in societatea asta apocaliptica.
    Din pacate viata este scurta si este bine sa lasati orgoliile si ideile preconcepute la o parte si sa realizati ca traiul langa o partenera pe care nu o considerati egala voastra e doar o mare pacaleala.
    Sunt curioasa daca domnii de mai sus au copii de sex feminin si cum vad ei viitorul acestor fete. Sau sunt mai speciale si se vor descurca in functii de conducere si la volan?
    Am scris cam mult dar trebuie sa mai spun ca parerile misongine nu m-au enervat ci m-au intristat. E trist sa te gandesti ca in tine ca femeie se vor dezvolta pui de om care peste 15-20 de ani te vor numi incapabila si catastrofa.

  31. Comentariu scris de hash
    Publicat la data de 26.2.2010, ora 1:59 pm

    si eu! si eu! am si eu o parere.

    femeile conduc mult mai ponderat. mersul in limita legala, fara excese de viteza, fara riscuri inutile , conteaza mult. le ajuta sa nu ajunga in situatii limita. femeile sunt mai calculate. barbatii, mai impulsivi. :)

    cat despre harjait masina la plecatul de pe loc, sau accidente in parcare, chiar daca ies campioane, asta, serios, nu deranjeaza.

    drum bun si lasati nervii acasa cand va suiti la volan.

  32. Comentariu scris de andrei
    Publicat la data de 26.2.2010, ora 2:00 pm

    Sa luam un caz care nu apare in statistici: mergi pe banda ta si ti se baga in fatza un specimen care nu are optiunea de oglinda retrovizoare si maneta de semnalizare la masina – tu franezi ca dementul si eviti accidentul pentru ca beleai ochii la drum, deci nu apare in graficele astea. In experienta mea distributia specimenelor e asa:

    50% femei care nici macar nu vorbesc la telefon, pur si simplu nu se uita – ba se uita si urat la tine daca le claxonezi
    25% cocalari BMW+Audi care iar nu se uita
    25% “profesionisti” cu dube care te-au vazut foarte bine si ii doare undeva

    Pe de alta parte multe femei nu stiu sa conduca pentru ca nu apuca – lasati sotia/prietena sa se plimbe prin oras singura in masina, fara sfaturi binevoitoare din dreapta, si pana la urma o sa conduca decent ca n-are de ales :)

  33. Comentariu scris de vali.d
    Publicat la data de 26.2.2010, ora 2:09 pm

    vorbim despre asta in momentul cind vom avea prima femeie campion in formula 1.

  34. Comentariu scris de Dan Selaru
    Publicat la data de 26.2.2010, ora 2:12 pm

    N-am carnet dar am mers enorm pe locul mortului cu ambele genuri, am avut timp sa observ. Cred ca la drum lung barbatii sunt mai periculosi iar prin oras femeile. E o observatie personala nu un reyultat stiintific. Cum in oras nu se lasa cu morti si raniti, in general, cred ca la o statistica de genul accidente pe km bat femeile dar la una de morti pe km bat barbatii.

  35. Comentariu scris de Egox
    Publicat la data de 26.2.2010, ora 2:22 pm

    Genul ăsta de statistică îmi provoacă aceeaşi nemulţumire ca în trecut (nimic despre ore şi kilometri parcurşi)
    În schimb parcurgerea integrală a comentariilor face toţi banii.
    În principiu sunt de acord că din punct de vedere sportiv bărbaţii, pe medie, sunt mai talentaţi decât femeile. Dacă însă ar trebuie să aleg să-mi conducă maşina între un bărbat şi o femeie – ambii necunoscuţi – aş avea opţiuni diferite în funcţie de context:
    - dacă vreau să minimizez riscul de a fi lovită maşina aş alege bărbatul
    - dacă vreau să minimizez riscul de a muri, aş alege femeia.
    În rest, de acord cu faptul că generalizările nu ajută la nimic. Cunosc femei care sunt impecabile la volan, cunosc bărbaţi care sunt adevărate catastrofe. Şi prefer femeia care nu reuşeşte să se încadreze corect pe bandă bărbatului care depăşeşte în orb pe linie continuă.

    PS Sunt bărbat şi prietena mea e nemulţumită uneori de observaţiile pe care i le fac la volan. Tind să cred că – vorba rabinului – avem amândoi dreptate.

  36. Comentariu scris de Mihai
    Publicat la data de 26.2.2010, ora 2:24 pm

    Salut!
    Nu sunt de acord cu statisticile politiei, pentru ca nu am incredere in modul in care sunt interpretate. Plus argumentele oferite deja de multi din cei care au comentat inaintea mea (mihai, adrian, nashu_mare, romaniainedita, etc.).
    Pe langa cele spuse de ei mai adaug si eu un argument la ideea ca nu conduc ca noi (fara legatura cu accidentele): http://traficulmasii.ro/2010/02/24/mister/ .
    Poate cineva sa ma lamureasca de ce procedeaza ele asa cum am scris acolo? Care este logica lor?

  37. Comentariu scris de Mister | traficul mă-sii!
    Publicat la data de 26.2.2010, ora 3:03 pm

    [...] edit: khris publică o statistică a poliţiei care încearcă să demonstreze că bărbaţii sunt vinovaţi de [...]

  38. Comentariu scris de Ewa
    Publicat la data de 26.2.2010, ora 3:22 pm

    sunt femeie, am peste 5 ani de experienta la volan si conduc inclusiv la drum lung pe sute de kilometri fara nici un accident.
    Si eu eram printre cei care credeau ca barbatii conduc mult mai bine.
    Insa in aceasta saptamana (luni si azi) doi tampiti care nu aveau prioritate, mi-au taiat fata si pe unul era sa-l iau in plin (noroc de franele Golfului meu).
    Acum incep sa ma indoiesc ca ei conduc mai bine…treceau prin intersectii ca niste flori, fara sa se uite in stg in dreapta..creierashe prajite!

  39. Comentariu scris de Lenti
    Publicat la data de 26.2.2010, ora 3:51 pm

    Poate ar fi utila si o comparatie similara raportata la numarul accidentelor fara victime, altele decat cele din grupa accidentelor grave.

  40. Comentariu scris de mihai
    Publicat la data de 26.2.2010, ora 5:24 pm

    parerea mea e k noi barbatii ne credem mai macho dak ne luam d femeile sau blondele d la volan! nu trebuie generalizat! femeile sunt mai prudente barbatii mai siguri! exista femei kre participa la intreceri sportive d raliu si femei care au impresia k oglinda retrovizoare este un accesoriu pt machiaj!parerea mea e k exista uscaciuni in fiecare gradina …….acum kre are mai multe nu stiu! p s la parcari nu comentez

    • Comentariu scris de vali plesca
      Publicat la data de 26.2.2010, ora 5:55 pm

      parerea mea e ca ar trebui sa inveti sa scrii romaneste. cu putin efort, cred ca se poate, de vreme ce una, cea a cocalarilor, ai invatat-o.

  41. Comentariu scris de vali plesca
    Publicat la data de 26.2.2010, ora 5:53 pm

    ca sa maresc si eu tensiunea, zic ca ar trebui facute studii privind accidentele facute de cei care au luat carnetele cu bani. nu de alta, dar cand nepriceperea rezultata de aici se combina si cu marlania afisata din masina 4*4, peste care se adauga nesimtirea ceocoilor de secol xxi, rezulta o combinatie mortala.

  42. Comentariu scris de Extra3OO
    Publicat la data de 26.2.2010, ora 7:19 pm

    Dan, Ewa,

    Diferenta e foarte mare, nu mai incercati sa tineti partea sexului slab. :)

    Accident mortal faci cand nu adaptezi viteza la conditiile de drum. Ca sa adaptezi viteza ai nevoie de experienta (sa realizezi cel putin cand o situatie devine periculoasa – chestie care vine cu timpul si nu neaparat stand 300 de km in spatele unui camion :) / ca nu stii/nu vrei sa depasesti).

    De obicei inveti din greseli, insa soferite gen Ewa incep sa creada ca au vazut tot cand abia au 40-60.000 de km (asa au in general cam toate soferitele). Ce nu stiu multi insa e faptul ca un sofer face un accident “grav” (nu neaparat morti insa aproape dauna totala) intre 80 si 120.000 de km. Chestie verificata oriunde pe glob.

    Aia e zona in care mai toti nu mai au impresia despre ei ca sunt incepatori (desi in manualul vechi scrie clar ca iti dai jos portocala dupa ce ai trecut de 100.000), si mai oricine crede ca nu mai are nimic de invatat.

    Well, eu dupa aproape 1,4 milioane km si 4 masini (am inconjurat Soarele o data – si nu doar pe autostrada in linie dreapta) inca mai am. :)

  43. Comentariu scris de Marian
    Publicat la data de 26.2.2010, ora 8:28 pm

    De curiozitate, cand vad un sofer care conduce foarte foarte prost (de genul – nu e in stare sa stea in banda lui) ma uit sa vad de care fel e. 80% din cazuri – femeie.

  44. Comentariu scris de Gogu
    Publicat la data de 26.2.2010, ora 9:40 pm

    Bravo Ewa, le-ai zis-o misoginilor astora. Mai ales ca-ti vine din experienta proprie.

  45. Comentariu scris de Mr-M
    Publicat la data de 26.2.2010, ora 10:06 pm

    Cristi, tu prin acest aricol ne arati ca femeile conduc mai sigur, nu mai bine … un fapt binecunoscut de fapt in multe tari in care asigurarile le ofera prime mai mici femeilor decat barbatilor. Acest lucru se intampla din faptul ca statistica pe care se bazeaza orice companie de asigurari spune ca femeia se expune riscului mai putin decat barbatul (cel mai probabil din cauza diferentei uriase de testosteron), ceea ce se reflecta si in trafic. Cu alte cuvinte le e frica sa-si asume riscuri conducand cu viteza sau facand depasiri. Daca femeia ar conduce mai bine, ar fi prezenta ca sofer majoritar in orice cicuit de viteza.
    Depinde din ce punct de vedere vrei sa privesti problema … eu spun ca fara riscuri, omenirea nu ar fi evoluat niciodata.

  46. Comentariu scris de melania
    Publicat la data de 26.2.2010, ora 11:38 pm

    Eu nu pot vorbi decat in numele meu – sunt o catastrofa la volan si probabil ca, daca as conduce, mi-ar lua Politia carnetul in primele 20 de minute.

    Dar cred ca abilitatea de a sofa este o chestie care nu tine de sex si nu trebuie sa facem discriminari de genul celor de mai sus (articol + comentarii).

    Sunt si multi barbati care n-au ce cauta la volan si totusi, ii gasesti bine infipti acolo. Deci haideti sa fim onesti si sa recunoastem ca chestia asta cu sofer bun / sofer prost e practic, case by case…

    In plus, orice femeie inteligenta stie ca e muuuuuuult mai bine sa ai sofer…

    Concluzii la comentariul meu: 1. oamenii inteligenti isi recunosc limitele si se mentin in ele, 2. oamenii prosti incearca din tot sufletul sa isi depaseasca limitele si 3. atata timp cat vor exista femei ca mine, taximetria in RO nu va da faliment.

    Buna postare!

    Melania

  47. Comentariu scris de O vitezomana
    Publicat la data de 27.2.2010, ora 5:11 pm

    eu cred ca femeile fac prostii in trafic, de frica, dar barbatii sint de departe maestri timpeniilor! De nenumarate ori mi-am varsat nervii pe inconstienti care-mi sareau in fatza, fara sa se asigure. TIR-istii (barbati, evident) depasesc precum stiti, nu le pasa daca vine un amarit din fatza. Mosnegii cred ca sint cei mai periculosi. Acum m-am intors de la drum si era sa-l string de git pe unu care-mi frina in fatza fara nici un motiv. Stapinii inelelor, respectiv posesorii de Audi, majoritatea barbati, fac flashuri disperate si te claxoneaza cu un tupeu greu de inteles, mai ales cind esti pe banda a doua in localitate, unde limita de viteza este de 70 la ora.
    In concluzie: masina este singura reduta necistigata inca de femei, iar barbatii se pare ca sint in panica rau. Ca doar ce altceva le-a mai ramas? :)

    • Comentariu scris de nico
      Publicat la data de 28.2.2010, ora 11:57 am

      da’ chiar ca esti vitezomana de nu stii ca limita de viteza in localitati este de 60, nu 70.

  48. Comentariu scris de Extra3OO
    Publicat la data de 28.2.2010, ora 12:32 am

    Nu sunt TIR-ist.

    :)

  49. Comentariu scris de SG
    Publicat la data de 28.2.2010, ora 4:36 am

    Studiul de azi si mai ales comentariile imi aduc aminte de un citatul celebru http://www.dilbert.com/dyn/str_strip/000000000/00000000/0000000/000000/00000/5000/600/5652/5652.strip.gif
    :)

  50. Comentariu scris de paul
    Publicat la data de 28.2.2010, ora 6:49 pm

    acuma sa nu fiu rau, dar in Canada, cand patru chinezi fac concurs pe autostrada, cu 60 km/h, ocupand fiecare banda…deh, nu poti urla ca in Timisoara “sa sa traga”…
    si femeile aici conduc ca barbatii, prudent si-ti cedeaza trecerea si cand nu e cazul…
    plictisitor, fara adrenalina :(

Lasa un comentariu